Lihoin tosi terveellisesti, panin vt:stä paremmaksi syömällä biodynaamista hyvin vilja- ja kasviproteiinipitoista kasvisravintoa höystettynä harvakseltaan villillä lohella (sai siihen aikaan ostaa vielä). Kesällä joskus muikkuja myös... hapanruisleipää paljon, korkealaatuista pientuotantoa, hyvää, päällä itse tehtyä kevytlevitettä jossa oli vettä, auringonkukkaöljyä ja voita

Mutta mulle huono combo

hyvin huono. Alkoholittomuus kuului asiaan, ei kahvia, luomuteelaatuja. Kaveri pysyi terveenä ja hoikkana ja lihaksikkaana

, minä lihoin ja voin hissuksiin huonommin ja huonommin, lopulta paljon huonommin kuin ennen. Tämän vuoksi en viitsi moittia viljansyöjiä - olen nähnyt että terveellisesti viljapainotteisesti syövä voi voida hyvin. Nyt on kaverini 70 v ja still going strong. Mutta huolehtii ravinnon puhtaudesta, ei syö eineksiä, jätti pahimmat kasvisöljyt mutta ei alkanut voinsyöjäksi... Minulla meni systeemit rikki mutta nyt korjataan, kun menneen ruokavalion aiheuttamat haitat sokerihimoineen on selätetty vähitellen. Kohti tervettä vanhuutta, yksilöllisesti.
Ai niin, tämä oli räyhäalue. Siis

Tarviiko p''''le suositella vain muutamalle sopivaa ruokavaliota väestötasolla kaikille s''''na