karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-24 18:11:30

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 122 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 57 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2006-03-11 14:47:37 
Pakko välillä avautua :evil:

Muutama kokeneempi karppi täällä jaksaa edelleen puhua proteiinien ja rasvojen laaduista ja lähteistä yms. Heidän juttujaan aloittelijana lukee mielellään ja ne ovatkin tämän palstan parasta antia. Mutta suurin osa keskustelijoista näyttää olevan teini-ikäisiä sokerihiiriä.

Lähes joka toinen threadi näyttää käsittelevän sitä, miten saisi kehiteltyä ruokia, jotka jäljittelisivät hiilariherkkujen makuja mahdollisimman hyvin. Suklaat, partaäijät ja makeutusaineet ovat keskustelujen pääaiheita. Tuntuu, että ne 20g hiilareita (jota sääntöä fundamentalistisesti noudatetaan sen kummemmin ajattelematta) pitäisi saada nimenomaan herkuista. Kasviksista viis kunhan saa prosenttisuklaata pötsiin.

Samaan aikaan hehkutetaan sitten kuinka on hyvä olo ja mielihalut ovat hävinneet ja sitä rataa... bullshit.

Tällä tavalla ette ainakaan makeanhimoista pääse ja kun se tavoitepaino on saavutettu, tervemenoa hiilarimaahan (sinnehän teistä suurin osa näyttää kaipaavan). Turha naureskella paikkareille.

Sitten kun repsahdus iskee tai selkäranka pettää niin pitää tulla tänne keksimään mitä ihmeellisimpiä selityksiä, miksi karppaus piti lopettaa. Miksi karppaus pitää esim. lopettaa jonkin flunssan takia? Eikö Atkins ollutkaan terveellinen laihdutusmuoto, kun joku tavallinen sairaus vaatiikin jostain mystisestä syystä hiilareiden syöntiä. Seli seli ja seli. Kaippa näillä itsepetoksilla itselleen hyvän mielen saa, kun järsii pullapitkoa sohvalla.

Tänne voisi kehitellä jonkinlaisen itsepetos-keskustelualueen, jonne prosenttisuklaa-partaäijä-kermavaahtokarpit voisivat mennä murehtimaan karppiherkuista hiilariherkkuihin johtaneita repsahduksiaan.

Ei muuta tällä kertaa. P:tä odotettavissa naamalle vaan antaa tulla vaan =P~

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-11 14:52:12 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:roll: Asiaa oli...jostain pitäisi osata luopuaki tai aineki olla kertomatta kaikkea... :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-11 14:55:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ollaanpas sitä aggressiivisia näin viikonlopun kunniaks :D

Itse en kyllä ole (vielä ainakaan) huomannut että kaikki täällä haluaisivat oikeasti syödä hiilareita tai tehdä sellaisia sapuskoja jotka imitoivat niitä.

Minä ainakin olen erittäin tyytyväinen elämääni ilman hiilareita, ja kyllä, ne 20g hiilareita tulevat pääsääntöisesti kasviksista, välillä toki herkkujakin otan.

Ei se, että ihmiset repsahtavat, tarkoita sitä että oikeasti aina tahtoisi syödä hiilareita, niitä nyt vain sattuu olemaan kaupoissa noin 80% tuotteista. Eli ei mikään ihme että välillä lipsahtaa.

Muoks: niin, ja tosiaan jos on koko ikänsä syönyt jotain tiettyä hiilaripommia, esim karkkia tai sipsejä niin ei niiden himosta tuosta vain pääse eroon, eli täytyy aluksi saada jotain korviketta. Näin minä ainakin asian näen.

Ja onneksi kaikkia threadeja ei tarvitse lukea :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-11 16:02:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

mustakin tossa oli paljon asiaakin. mutta mua ei kyllä muiden repsut ja muut huoleta sinänsä. jätän lukematta jos ei nappaa.ja omia ei tulekaan, vain harkittuja herkkuhetkiä :wink: flunssien ym syiden kohdalla muakin välillä ihmetyttää tarve siirtyä korkeahiilareille, mutta kukin kai päättää itse.
partaäijän "pääsyä" samaan saatanallisten tuotteiden sarjaan ylähiilijuttujen kanssa ihmettelen viestissäsi. itse kuitenkin otan kalkkini mielellään jostain hyvästä maitotuotteesta kuin purkista, ja partis on musta tässä oivallinen. kohtuukäyttäjälle ei siitä hiiliäkään niin hirveästi tule. ja kaikkihan täällä ei edes tähtää tuohon 20 g/vrk....

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-11 17:04:44 
Poissa
tapakarppi
tapakarppi

Jeps! Kyllähän se on niin että ei tätä karppaamista pitäis pitää kuurina, vaan loppuiän ruokavaliona. Nyt 10kk karpanneena ja 11kg kiloa kevyempänä en edes voi kuvitella palaavani hiilari maailmaan, en edes haaveile sellaisesta. En edes flunssassa(tosin flunssaa ei muuten ole ollut koko aikana :o ) voisi kuvitella syöväni muulla tapaa kuin karpaten. Olen sitä mieltä että en repsahda, vaan elämässä on juhlatilaisuuksia etc. ja silloin syön(ehkä) niit jauhosysteemejä tai muita hiilari ruokia. Ja makean himo iskee todella harvoin, siihen auttaa pieni pala Heikkilän suklaata. Makuaisti on muuttunu siten, että kaikki makea on ällöttävää. En laske hiilareita, en jaksa.

Jätän kyllä lukematta repsahdusketjun ja muut siihen liittyvät aiheet. Mulle ne on pikkasen hassuja juttuja...Mutta ymmärrän että on psykologinen vaikutus itteensä, kun saa 'syntinsä' kirjoitettua johonki. Opettelemistahan tää on ollu ja vieläkin tajuaa ihan uusia asioita. Tuskin koskaan tätä ihan täysin osaan. Mutta näillä tämän hetkisillä tiedoilla voin loistavasti!

Ja nuoriahan täs kaikki ollaan oltu, ja silloin hämmästeltiin ja kummasteltiin kaikkea! Oppia ikä kaikki!

ViestiLähetetty: 2006-03-11 17:16:34 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Carnivore kirjoitti:

Muutama kokeneempi karppi täällä jaksaa edelleen puhua proteiinien ja rasvojen laaduista ja lähteistä yms.

Kokeneempi hyväkarppi taas nauttii hyvistä hiilareista ja puhuu niiden laadusta (samoinkuin proteiinien ja rasvojen) mm. suhteessa 40:30:30 :wink:

Rippuu siis pitkälti karppisuunnasta miten tulisi hiilareihin suhtautua. Itse en alusta (laihdutusvaiheesta) alkaenkaan ole mitannut, punninnut tai laskenut "mitään".

Toki olen siinä samaa mieltä, että pyrkimys "korvaaviin" ruoka-aineisiin tuntuu aloittelevilla hallitsevan ruokavalintoja turhan paljon (karppisuunnasta riippumatta) kun pitäisi sittenkin tukeutua uuden karppiruokavalionsa perusteisiin eikä kiertää niitä.

ViestiLähetetty: 2006-03-11 17:28:55 
onnistunut kirjoitti:
Carnivore kirjoitti:

Muutama kokeneempi karppi täällä jaksaa edelleen puhua proteiinien ja rasvojen laaduista ja lähteistä yms.

Kokeneempi hyväkarppi taas nauttii hyvistä hiilareista ja puhuu niiden laadusta (samoinkuin proteiinien ja rasvojen) mm. suhteessa 40:30:30 :wink:

Itsekin ns. hyväkarppina nautin hyvistä hiilareista mitään laskematta ja jokainen kyllä tietää mitä ne "hyvät" hiilarilähteet ovat. Rasva ja proteiini ovatkin vaikeampia aiheita. Mutta ei tainnut nyt olla kirjoitukseni pointti.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-11 18:34:32 
Poissa
modekarppi
modekarppi

Siirrän tämän Taistelutantereelle, niin jokainen voi "avautua" mielensä mukaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-11 18:42:40 
Dzinni kirjoitti:
Siirrän tämän Taistelutantereelle, niin jokainen voi "avautua" mielensä mukaan.

Olipa yllättävää. Tulee mieleen eläinoikeusaktivistien, vegaanien, ääriuskovaisten ym. hörhöjen palstat. Väitelkää vapaasti onko 70% suklaa parempaa kuin 85% suklaa, vakavampi keskustelu joutaakin roskakorialueelle. Ei anna tämä sivusto enää mitään. Adios. :smt039

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-11 18:48:53 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ehkä naurettavin mitä täällä olen lukenut ; hampurilaisbaarissa käynti. Siitä kai on jo montakin otsikkoa tehty. Niin tohkeissaan selitellään kuinka myyjä ei tajua, kun juuri minä karppi haluan hampurilaisen missä on vaan pihvi ja kastike. Tai mennään pöytään ja räävitään sämpylä pois ja syödään muu sisältö. Kaikki tämä tehdään vaan, että tulisi huomatuksi, että olen karppi.

Miksi siellä ei voi syödä salaattia? No, siksi, kun sitä syövät monet muutkin kuin karpit. Eikä voi mitään esitystä pitää.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-11 18:56:36 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Tämä ketjun aloitushan on silkkaa provoa, joten taistelutanner on sopiva paikka. Roskakorialue on jotain muuta. Taistelutantereella on käyty monet hedelmälliset keskustelut.

Marttyyreille on helppo vastata: adios :smt039

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-11 19:05:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ööö.. vaikka en olekaan täällä juuri mistään avautunutkaan, niin kyllä minun täytyy puollustaa hampurilaispaikoissa kävijöitä...

Minä en ainakaan elä missään karppimaassa tai sosiaalisessa tyhjiössä, joten ulkona syöminen on usein yhteistä tekemistä ei-karppaavan henkilön kanssa. Näin ollen joskus täytyy syödä myös vähemmän karppiystävällisessä paikassa.

Lisäksi hampurilaispihvit juustoineen yms. ovat minusta todella hyviä, ja tilaan ihan "oikeissakin" ravintoloissa usein hampurilaisen salaatilla. Enkä todellakaan ainakaan saadeksi ylpeillä "rääpimiselläni", onhan se vähän noloa.

Erityisesti Atkins tuntuu lähtevän siitä ajattelutavasta, että kaikki "normaaliin" ruokavalioon kuuluva pitäisi voida korvata, jopa leivonnaiset, pastat ja murot. Syynä lienee lafkan kaupalliset tavoitteet, mutta on ihmisille ennen niin perusruokatarvikkeista luopuminen todella vaikeaa. Eivät kaikki valitse karppausta koska se on heistä niin kivaa, ja siksi on mielestäni ihan normaalia että itselle rakkaat ruoka-aineet yritetään korvata karppivastikkeilla, varsinkin aluksi. Amerikassa tämä korvailu on helppoa, Suomessa vaikeampaa valmiiden tuotteiden puuttuessa.

Lisäksi toiset vähähiilarista noudattavat ruokavaliota vain laihtuakseen, ei siis elämäntapana. Tämä voi HC-karppaajista olla tyhmää, mutta kai sekin on parempi kuin ei mitään?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-11 19:17:43 
Poissa
modekarppi
modekarppi

Carnivore kirjoitti:
Ei anna tämä sivusto enää mitään. Adios. :smt039

Antoiko se aiemmin jotain?

:wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-11 19:22:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mennään kovaa ja korkealta... Kaikestahan ei tartte niitä herneitä nenukkiin kaivaa... PLLIIIIIIISSSS...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-11 19:24:41 
Poissa
modekarppi
modekarppi

Pörriäinen kirjoitti:
Mennään kovaa ja korkealta... Kaikestahan ei tartte niitä herneitä nenukkiin kaivaa... PLLIIIIIIISSSS...

Pörriäinen, tämä on TAISTELUTANNER.

Ei minun feivöritini ollenkaan kuitenkaan - fiksuimmat keskustelut ovat asiallisemmalla puolella, IMHO.

ViestiLähetetty: 2006-03-11 19:45:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Carnivore kirjoitti:

Muutama kokeneempi karppi täällä jaksaa edelleen puhua proteiinien ja rasvojen laaduista ja lähteistä yms. Heidän juttujaan aloittelijana lukee mielellään ja ne ovatkin tämän palstan parasta antia. Mutta suurin osa keskustelijoista näyttää olevan teini-ikäisiä sokerihiiriä.

Lähes joka toinen threadi näyttää käsittelevän sitä, miten saisi kehiteltyä ruokia, jotka jäljittelisivät hiilariherkkujen makuja mahdollisimman hyvin. Suklaat, partaäijät ja makeutusaineet ovat keskustelujen pääaiheita. Tuntuu, että ne 20g hiilareita (jota sääntöä fundamentalistisesti noudatetaan sen kummemmin ajattelematta) pitäisi saada nimenomaan herkuista. Kasviksista viis kunhan saa prosenttisuklaata pötsiin.

Samaan aikaan hehkutetaan sitten kuinka on hyvä olo ja mielihalut ovat hävinneet ja sitä rataa... bullshit.

Tällä tavalla ette ainakaan makeanhimoista pääse ja kun se tavoitepaino on saavutettu, tervemenoa hiilarimaahan (sinnehän teistä suurin osa näyttää kaipaavan). Turha naureskella paikkareille.

Sitten kun repsahdus iskee tai selkäranka pettää niin pitää tulla tänne keksimään mitä ihmeellisimpiä selityksiä, miksi karppaus piti lopettaa. Miksi karppaus pitää esim. lopettaa jonkin flunssan takia? Eikö Atkins ollutkaan terveellinen laihdutusmuoto, kun joku tavallinen sairaus vaatiikin jostain mystisestä syystä hiilareiden syöntiä. Seli seli ja seli. Kaippa näillä itsepetoksilla itselleen hyvän mielen saa, kun järsii pullapitkoa sohvalla.

Tänne voisi kehitellä jonkinlaisen itsepetos-keskustelualueen, jonne prosenttisuklaa-partaäijä-kermavaahtokarpit voisivat mennä murehtimaan karppiherkuista hiilariherkkuihin johtaneita repsahduksiaan.

=D> =D> =D> =D>

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-11 20:48:41 
Poissa
prinssieversti
prinssieversti

Carnivore kirjoitti:

Carnivore kirjoitti:

No ei montaa tuntia mennyt sitten :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-11 20:51:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Dzinni kirjoitti:
Pörriäinen kirjoitti:

Pörriäinen, tämä on TAISTELUTANNER.

Ei minun feivöritini ollenkaan kuitenkaan - fiksuimmat keskustelut ovat asiallisemmalla puolella, IMHO.

Njiiin, kun tää sinne siirrettiin.... :wink: Lukijan silmässähän se on, mikä on taistelua ja mikä ei. Henk.koht katsoin tämän keskustelun aloituksen ihan muuksi kuin "taisteluksi", mutta toki tämä voi siihenkin johtaa. -onhan aihe varmaan arka ja pistoksia aiheuttava???
Mutta, jatkakaa.... :D Katsotaan minkälainen taisto saadaan aikaan...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-11 21:20:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Dzinni kirjoitti:
Carnivore kirjoitti:

Antoiko se aiemmin jotain?

:wink:

Onhan tuo äkäinen paikkari-ihailija saanut näiltä sivuilta jotain, kun on vajaassa kahdessa kuukaudessa ehtinyt kirjoittaakin jo 66viestiä.

Carnivorelle haluan sanoa: :^o paikkarit heh heh heh heh! Kehnoin laihari mitä olen kokeillut! MInulla ei laskenut grarmmaakaan kuukaudessa.

:smt036 :smt119 :smt096 :smt064

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-03-11 21:31:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mitä tulee hampurilaisrafloihin, käyn niissä, kun työkaverit haluavat
syödä siellä. En aina halua salaattia, joskus haluan hampurilaisen,
mutta tiedän, että vehnä ei sovi minulle. Sanonkin uusille työntekijöille,
että olen allerginen vehnälle, eikä ole ikinä mitään ongelmaa.
He eivät todellakaan halua, että jonkun kurkku turpoaa kiinni (vaikka
minun tapauksessani se vain tarkoittaa, että ihottuma tulee ja ihoa
kutittaa äärettömän paljon). Se ei ole siis kyse siitä, että halutaan
tulla nähdyksi.

Olen aina noissa paikoissa saanut hyvää palvelua, jotkut paikat
ovat parempia kuin toisia ja ne, joissa käyn vähän välillä, ovat
mitä kekseliäämpiä: eräässä hyvässä paikassa, he käärivät pihvini
salaattilehteen ja antoivat vielä vähän lisää salaattia ja tomaattia
normaalin hampurilaisen hintaan. Valitettavasti tuon paikan manageri
on lähtenyt pois, enkä minä käy siellä niin usein kuin aiemmin.

-yupik

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 122 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 57 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00