Vieras kirjoitti:
Höps, sinä et syö teollista majoneesia siksi, että siinä on sinua pelottavia aineosia (siksi olit ne boldannut). Ortotektistapa hyvinkin.

JA teolliset kastikkeet maistuvat suussani sen
lisäksi pahalta, että niissä on ainesosia, jotka eivät suinkaan pelota minua, vaan ovat merkki ruokahuijauksesta.
= Niitä tarvitaan kun ala-arvoisista aineista halutaan jotenkuten syötävän oloista tavaraa, jolla on mahdollisimman pitkä hyllyikä. Miksi maksaisin huijauksesta joka vain lihottaa elintarviketeollisuuden pankkitiliä, kun saan halvemmalla tehtyä paremman makuista ruokaa itse?
Suht kaikki muukin teollinen maistuu pahalta tätä nykyä, mutta hampurilaiskastikkeet maistuivat jo tätä ennenkin pahalta suuhuni:
En siis pitänyt niistä edes silloin, kun vielä söin ns. tavallista ruokaa, eli sitä leipää yms. En ole koskaan ollut hampurilaisten tai hampurilaiskastikkeiden ystävä.
Niinpä minulle ei ole mikään ongelma olla ilman niitä. Hämmentävää miten sinulle hampurilainen on herkullisuuden ylin aste. Miksi on vaikea hyväksyä että jotkut nyt vaan eivät tykkää hampurilaisista, olipa ruokavalio sitten mikä tahansa?
Samalla tavoin kun makeatoleranssi laskee kun lakkaa syömästä sokeroituja asioita, muuttuvat myös teolliset tuotteet epämiellyttävän makuisiksi suussa, kun tottuu syömään luuonnollisia puhtaita ruoka aineita. Jos haluan hyvää kastiketta, siihen tulee kuohukermaa, kermajuustoa, sekä tuoretta valkosipulia, chilia, kurkumaa ja inkivääriä. Tuo on ollut minun pannuruokieni lempparikastike viime akoina.