Vieras kirjoitti:
Kirrimirri kirjoitti:
Ja tässä tulee esille karppauksen ylivoimaisuus. Ei tartte jojoilla ees taas.
Jojoilu johtuu siitä, että ruokavaliosta livetään, ja karppauksesta livetään siinä mistä muistakin ruokavalioista. Karppilassakin on runsaasti ties monettako kertaa uudelleen aloittavia ja muita jojoilijoita.
Jännä että karppauksen ylivoimaisuudesta huolimatta karppilassa on paljon vuosikausia karpanneita lihavia...ei kun täähän on juuri sitä karppauksen ylivoimaa, pysyvästi lihavat eivät ainakaan jojojoile

Minä en muusta tiedä kuin että joidenkin ihmisten on hirviän vaikea pysyä lautasmalliruokavaliolla. Esim. minun. Koko ajan tekee mieli napostella. Niin, itsekuri tietysti. Mutta on se kumma kun karpatessa yhtäkkiä sitä "itsekuria" onkin ihan eri tavalla. On ihan helppoa syödä vain ateriat ja olla napostelematta. joskus jopa huomaa että hups edellisestä ateriasta onkin jo 6 h, eipä ole tullut syöminen mieleen. Ei varmasti kaikilla toimi samalla tavalla. Mutta näyttää siltä, että jotkut ihmiset ovat herkempiä hiilareille (eivät pidä heillä nälkää, vaan ennemminkin tekevät nälkää ja himoja, liittyy varmaan verensokeriin) ja heidän on ehdottomasti parempi vähentää hiilareita.
Onhan maailma pullollaan toimivia laihdutusruokavalioita. Eikä mikään niistä toimi jos sitä ei noudata. Mutta ratkaisevaa on se, mitä niistä pystyy parhaiten noudattamaan pitkäaikaisesti.
Itsellä ei ainakaan näin n. puolen vuoden jälkeen ole mitään kyllästystä tai kiusausta lopettaa. Päinvastoin, kauhistuttaa ajatus enää ottaa ruokavalioon peruna-aterioita, aamupalaruisleipää ja kahvipullia. Ja kiitän kädet kyynärpäitä myöten ristissä että olen päässyt siitä kaikennielevästä väsymyksestä ja energiattomuudesta. Josta kärsin, kun yritin noudattaa virallisterveellistä. Niin, yritin. Tuhma minä, kun en sillä pysynyt, vaan heti kohta ruuan jälkeen alkoi olla levoton olo että mitäs sitä sitten napsisi. Koko ajan.
Mutta kun poistin lautasmallista hiilariosan ja tilalle lorotin kasvisten päälle rasvaa, johan alkaa tuntua että on syönyt ja tullut ravituksi.
Taidanpa lanseerata "itsekuripillerin" ja rikastua. Tosin pilleriksi se olisi aika iso, se olisi nimittäin kunnon köntti rasvaa, nautitaan aterian yhteydessä, ei saa yhdistää runsaisiin hiilihydraatteihin