Eli karppaus aloitettu maanantaina (9.2.) ja tavoitteena syödä hiilihydraatteja 20-25g/pvä. Haluan oppia laskemaan hiilihydraatteja oikein ja
toivon, että minua fiksummat ja kokeneemmat hihkaisee heti, jos omat hh-laskelmat ovat päin metsikköjä.
Hiilihydraattien määrän laskemista on vaikeuttanut se, että monessa paikassa saman tuotteen arvot vaihtelee joskus paljonkin.
Esimerkiksi rakas ystäväni
avokado:
- Fineli kertoo, että imeytyviä hiilareita 0,5g/100g (kuituja 4,8)
- Kotoa löytyvä opus sanoo puolestaan, että hiilihydraatteja 0g/60g. Tässä huomioidaan myös Gl ja Gk
- Kännyn sovellus väittää, että hiilihydraatteja on 8,5g/100g
Olen ymmärtänyt, että imeytyvät hht pitää erityisesti laskea? Eli onko näistä vaihtoehdoista Fineli eniten oikeassa? Vai kaikki omalla tavallaan? Öyh!
Ja nyt itse päiväkirja:
Ma 9.2.-15- aamupala: munakas (2 munaa, vähän paprikaa, yksi palvikinkkuviipale) -> HH 4g
- lounas: Lihapullia 100g (sis. jauhelihaa, sipulia, valkosipulia, palvikinkkua, munaa, kermaa), jäävuorisalaattia, salaattijuustoa -> HH n.6g
- päivällinen samoja lihapullia n. 80g, parsakaalia n. 28g, himppu itse väsättyä tsatsikia -> HH n.8g
- iltapala: smoothie päästä 2dl (avokadoa, jämäpähkinöitä, karviaisia, vettä) -> HH n. 3g
-->
HHt yhteensä 21gTi 10.2.- aamupala: munakas, sama kuin ma, lisäksi 1dl eilistä smoothieta -> HH 5g
- lounas: kanan sisäfilettä 100g (itse marinoitu), jäävuorisalaattia, salaattijuustoa, paprikaa n.20g, vähän tsatsikia -> HH n.6g
- päivällinen: Sama ku ma -> HH n.8g
- iltapala: maapähkinöitä 25g, 1 porkkana raakana -> HH n. 4g
-->
HHt yht. 23gKe 11.2.- aamupala: munakas (2 munaa, pari herkkusientä, 1 metukkaviipale) -> HH 4g
- lounas: sama satsi kanasalaattia ku ti -> HH n.6g
- päivällinen: raejuustojauhelihalaatikkoa 100g, parsakaalia n. 50g -> HH n.8g
- iltapala: Parapähkinöitä 25g ja avokado -> HH n. 3g
-->
HHt yht. 21gJa olen yrittänyt laskea hiilihydraatit vähän yläviistoon. Käyttämissä ohjeissa (lihapullat, munakas, raejuustolaatikko) on annoksen hiilarit reseptissä, mutta olen muokannut ohjetta tai käyttänyt eri lisuketta kuin reseptissä. Siksi lounaan ja päivään HHt on "noin" arvioita.
Auttakkee!

viewtopic.php?f=11&t=68619[/size]