karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-10 11:31:47

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 51 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2015-04-13 16:37:32 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Vieras kirjoitti:
tuulimumma kirjoitti:
:D
Heikkilä sanoi kerran hartioitani murjoessaan,
että mulla on kymmenen vuotta nuoremman kudokset

Lucky you! Kokemukseni mukaan perimällä on iän myötä yhä suurempi vaikutus kun taas ruokavalion ja liikunnan merkitys vähenee.

t. Satavuotiaan jälkeläinen suoraan kolmannessa polvessa

Mulla on itteäni kahseksan vuotta nuorempi sisar, joka on aina syönyt virallisterveellisesti.
Sairastaa diabetesta, nivelreumaa, divertikkeliä ym.
Mua kymmenen senttiä lyhempi, painaa suunnilleen saman kuin minä :roll:
Nyt vasta alkaa muuttaa suuntaa edes kunnon rasvoihin, leivästä ja puurosta ei vieläkään luovu.
Perimä lienee pitkälti? sama, liikuntakin samoilla linjoilla :lol:

Miten se nyt menikään???

Kotona!

ViestiLähetetty: 2015-04-14 09:27:17 
tuulimumma kirjoitti:
Mulla on itteäni kahseksan vuotta nuorempi sisar, joka on aina syönyt virallisterveellisesti.
Sairastaa diabetesta, nivelreumaa, divertikkeliä ym.
Mua kymmenen senttiä lyhempi, painaa suunnilleen saman kuin minä :roll:
Nyt vasta alkaa muuttaa suuntaa edes kunnon rasvoihin, leivästä ja puurosta ei vieläkään luovu.
Perimä lienee pitkälti? sama, liikuntakin samoilla linjoilla :lol:

Miten se nyt menikään???

Joo no mun mittapuun mukaan 70-vuotias tai edes 80-vuotias ei ole edes vanha vielä. Sanoin vissiin hiukan epäselvästi tuon iän myötä jutun mutta tarkoitan siis sitä, että moni alkaa vanhenemaan kiihtyvällä tahdilla seitsemänkympin jälkeen ja yli ysikympin kerhoon tarvitaan jo muita apuja. Siihen porukkaan ei millään ruokavalioilla ja liikunnoilla päästä.

Ja mitä sisaruksiin tulee niin vain identtinen kaksonen on perimältään samanlainen.

Ps. Mitä vikaa on puurossa? Isoäitini on sitä jo vajaat satavuotta syönyt ilman ongelmia.

ViestiLähetetty: 2015-04-14 09:53:13 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Toisinsyöjä kirjoitti:
Erityisesti ikääntyvillä naisilla hieman korkeampi BMI korreloi pidemmän elinajanodotteen kanssa.

Ja Tuulimumma näyttää normaalipainoiselta & ikäistään paljon nuoremmalta. Lisäksi tuli mieleen, että jos BMI on noin 30 ja silti on niin hoikka kuin Tuulimumma kuvassaan on, niin siihen sitten tarvitaankin myös melko hyvin kehittynyttä lihaksistoa...

Mie kun oon tuuliskan tavannut ihan livenäkin, voin vakuuttaa,
että hällä ei tosissa oo pahemmin mitään hyllyvää lyllyä vaan jämäkät ja tiiviit lihakset.
Ja ehkä vieraskin tietää - ja jos ei tiedä, niin voisi nyt oppia - sen, että lihas painaa enempi kuin läski.
Mie käyn kuntosalissa 2-3 krt/viikossa, enkä varmaan ikinä saavuta semmoisia
timmejä lihaksia kuin tuulimummalla on! UGH!!

ViestiLähetetty: 2015-04-14 12:28:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Anteeksi lillamaria jo etukäteen...tai no,mitä anteeksi pyyteleen,täähän on taistelutanner.... :wink:

Mutta,mua on suunnattomasti jo vuosia ärsyttänyt -ei siis johdu sinusta(ammun siis viestintuojan)- tää sanonta ;
lillamaria kirjoitti:
että lihas painaa enempi kuin läski.

-ei saatanan varmaan paina enempää.Kilo läskiä painaa kilon,niin ikään kilo lihasta painaa kilon.Ja se on varma!

Okei,lihas on tiheämpää.Pienempään tilaan saadaan isompi paino ja niin edespäin...

En tiedä mikä tuossa ärsyttää...varmaan se,kun siitä "lihas painaa enemmän kuin läski" lausumasta on tullut niin tavanomainen jargoni nykyään,jota kuulee jumalauta varmaan useammin kuin perinteistä,hyväksi havaittua suomalaista tapaa puhua säästä :twisted:

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?

ViestiLähetetty: 2015-04-14 13:02:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

RaahenTiikeri kirjoitti:
-ei saatanan varmaan paina enempää.Kilo läskiä painaa kilon,niin ikään kilo lihasta painaa kilon.Ja se on varma!

Tuo on kyllä ihan totta. Niinpä anonyymit välimerkki-intiimikontaktin ystävät suosittelevatkin sanomaan asian esimerkiksi näin:

"Lihas on tiiviimpää kuin rasvakudos, joten esimerkiksi kuutiodesimetri lihasta painaa enemmän kuin kuutiodesimetri rasvakudosta."

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2015-04-14 14:04:54 
1500 kcal/pvä ei kyllä kummoista lihasmassaa ylläpidetä muualla kuin Taistelutantereella. Jos noin vähistä syömisistä huolimatta kykenee ylläpitämään bmi ~32, niin joko neste- tai rasvaprosentti on melkoinen ja lihasmassa väistämättä varsin olematon.

ViestiLähetetty: 2015-04-14 14:43:58 
Aina vähän pullean Teemu Selänteen bmi on tässä jotain 28: http://static.iltalehti.fi/kuvagalleria ... /13807.jpg

Tuohon vielä 20 kiloa lisää niin ollaan painoindeksissä 32...

ViestiLähetetty: 2015-04-20 13:27:57 
kroohpyyh kirjoitti:
Ois jo aika heittaa noi bmi-mittaukset roskikseen koska ne eivat kerro todellista tilannetta, vain ehka sen keskiverron.

Tämä kuva kertoo BMI:stä paljon:

http://static.ddmcdn.com/gif/bmi-comparison.gif

ViestiLähetetty: 2015-04-23 17:37:38 
Lainaa:
Journal of the American Dietetic Association -lehdessä julkaistun tutkimuksen mukaan lähes hiilihydraatitonta ruokavaliota noudattavat koehenkilöt alkoivat syödä enemmän, koska heille tuli nälän tunne.

Karppaajat itse asiassa lihoivat verrattuna vertailuryhmään, jonka ruokavalioon sisältyi normaalimäärä terveellisiä hiilihydraatteja.

Tutkimukseen osallistui yli 4 000 koehenkilöä. Karppaajilla on tutkimuksen mukaan 40 prosenttia suurempi todennäköisyys lihoa tai kärsiä sairaalloisesta ylipainosta kuin hyviä hiilihydraatteja syövillä.

http://www.iltasanomat.fi/laihdutus/art ... 44628.html

ViestiLähetetty: 2015-04-24 10:05:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lainaa:
Journal of the American Dietetic Association -lehdessä julkaistun tutkimuksen mukaan lähes hiilihydraatitonta ruokavaliota noudattavat koehenkilöt alkoivat syödä enemmän, koska heille tuli nälän tunne.

Mitä vieras arvelee onko kyseinen tutkimus tehty "terävällä kynällä"?

ViestiLähetetty: 2015-04-24 14:23:18 
Jurpolukki kirjoitti:
Mitä vieras arvelee onko kyseinen tutkimus tehty "terävällä kynällä"?

Eipä tietenkään. Vain karppausta ylistävät tutkimukset on tehty "terävällä kynällä" :roll:

ViestiLähetetty: 2015-04-24 16:55:27 
Terävällä kynällä tutkimusta karppiguruilta Noakesilta ja Phinneyltä, jota on käsitelty myös karppilassa: viewtopic.php?f=15&t=68909

Ja mitä lukeekaan tutkimuksen lopussa:

Lainaa:
Provenance and peer review Not commissioned; internally peer reviewed.

http://bjsm.bmj.com/content/early/2015/ ... 94911.full

Pojat ovat siis hoitaneet vertaisarvioinnin ihan keskenään :smt026 :smt043 :smt044

ViestiLähetetty: 2015-04-27 15:52:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
Terävällä kynällä tutkimusta karppiguruilta Noakesilta ja Phinneyltä, jota on käsitelty myös karppilassa: viewtopic.php?f=15&t=68909

Ja mitä lukeekaan tutkimuksen lopussa:

Lainaa:
Provenance and peer review Not commissioned; internally peer reviewed.

http://bjsm.bmj.com/content/early/2015/ ... 94911.full

Pojat ovat siis hoitaneet vertaisarvioinnin ihan keskenään :smt026 :smt043 :smt044

Oliko kyseessä muka tutkimus??
Minä kun luin, että se oli pääkirjoitus lehdessä.

"Editorial

It is time to bust the myth of physical inactivity and obesity: you cannot outrun a bad diet"

ViestiLähetetty: 2015-04-27 17:09:09 
Leenuliinutiinu kirjoitti:

Eli mielipidekirjoitus,

ViestiLähetetty: 2015-04-28 16:39:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
Lainaa:

Karppaajat itse asiassa lihoivat verrattuna vertailuryhmään, jonka ruokavalioon sisältyi normaalimäärä terveellisiä hiilihydraatteja.

Tutkimukseen osallistui yli 4 000 koehenkilöä. Karppaajilla on tutkimuksen mukaan 40 prosenttia suurempi todennäköisyys lihoa tai kärsiä sairaalloisesta ylipainosta kuin hyviä hiilihydraatteja syövillä.

http://www.iltasanomat.fi/laihdutus/art ... 44628.html

Minä yritin etsiä tätä "tutkimusta", mutta vaikka Ilta-Sanomat mainostaa sen olevan juuri hiljattain julkaistun, niin koko lehti ilmestyy eri nimellä nykyään, vuodesta 2011 asti. Olisiko siis vanha juttu? Miltäköhän vuodelta. Artikkelissa ei mainittu mikä tutkimus tai kuka teki tai minä vuonna.

ViestiLähetetty: 2015-04-28 16:40:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:

Eli mielipidekirjoitus,

Niin. Sinähän sitä väitit tutkimukseksi.
Siinä oli arvovaltaisia tutkijoita, jotka esittivät oman käsityksensä kokonaisuudesta perustuen tutkimuksiin, ei mielipiteisiin.

ViestiLähetetty: 2015-04-28 18:47:38 
Siinä oli arvovaltaisia tutkijoita, jotka esittivät oman käsityksensä kokonaisuudesta perustuen tutkimuksiin, ei mielipiteisiin.

Eli he esittivät mielipiteensä. Lienee myös vieläkin arvovaltaisempia tutkijoita joilla on eriävä mielipide? Kiva tietysti meille kaikille kun joku sanoo jotain mitä haluamme kuulla :)

ViestiLähetetty: 2015-04-30 12:46:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:

Eli he esittivät mielipiteensä. Lienee myös vieläkin arvovaltaisempia tutkijoita joilla on eriävä mielipide? Kiva tietysti meille kaikille kun joku sanoo jotain mitä haluamme kuulla :)

Sinä voit tietysti lukea myös ne tutkimukset ja tehdä itse omat johtopäätöksesi. (Vai vielä arvovaltaisempia? Olisiko tämäkin mielipide?)

Kaikilla on oikeus mielipiteisiin, tutkijoillakin.

Lääkäri sanoo sinulle, että sinulla on sokeritauti. Hänellä on esittää faktat eli mittaustulokset verensokerin noususta. Silti sinä voit hakea toisen mielipiteen toiselta lääkäriltä. Eikö? Sekin on mielipide, jos halutaan näin tulkita. Luultavasti se toinen mielipide on yhtä faktaa kuin se ensimmäinenkin.

Pääkirjoitus on kyllä useinkin mielipiteiden esittämistä. Kyllä.

Miksi tällaista pitää jankata?

ViestiLähetetty: 2015-04-30 14:11:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Koska tämä on taistelutanner, eikä täällä anneta periksi. Tapelkaa, saatte tupakkaa sanottiin nuoruudessani koulun pihalla.

ViestiLähetetty: 2015-05-08 23:35:18 
Poissa
sintti
sintti

Greda Carpo kirjoitti:
Miltä näyttää erittäin hoikka "kakkatohtori" Gillian? http://1.bp.blogspot.com/-2XU6Rhi9NJA/U ... /vasy3.jpg :lol: Itse olen laihtunut 35kg ja risat, tällä hetkellä jumittaa, mutta aikaa on tai sitten ei. :D

Hah, nyt alkoi naurattamaan tuo kuva :D Pidin Gilliania melkeinpä jumalana ennen mutta luettuani enemmän paleosta ja vhh:sta olen tullut toisiin ajatuksiin. Oma lyhyt kokemukseni puhuu myös samaa :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 51 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00