karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-11 18:06:33

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Karppi ja homous
ViestiLähetetty: 2015-07-13 10:43:36 
Poissa
sintti
sintti

Tänään tulee yks kaveri kyläilee, ja aattelin tehdä ihan kaalilaatikon - tosi trendikästä :lol: !
Ohjeen löysin reseptiosiosta, naudan jauhelihaa ja oliiviöljyä. Siitähän riittää varmaan kolmeksi päiväksi, jollei tuu liian hyvää ja hotkastaan kaikki kerralla. :lol:

ViestiLähetetty: 2015-07-14 16:01:34 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

Hyvää tuppaa tulemaan kyl :D
Röyh, pikaruoka syöty, oon sinkku ja oli vähä jaksaminen vähis:
Kaalia, kesäkurpitsaa ja kevätsipulia pannulle, suolaa, paisto kookosöljyssä ja savikirjolohta perään,
hyvää maukasta ja nopeaa,
aloitin 16.45 ja nyt oon syöny :D

ViestiLähetetty: 2015-07-15 06:14:14 
Poissa
sintti
sintti

Ei tullut kaalilaatikosta hyvää, mautonta. Ehkä suolaa liian vähän. Mutta hauskaa oli tehdessä "trendiruokaa"!

Tänään täytyy ostaa valmissalaatti, ja illalla kehittää jotain. Toi Teijan kesäkurpitsa juttu oli hyvä, nopea. Pannulla kurpitsa, voita, ja vaikka broilerinsuikaleita. Ja suolaa! Ja jotain pippuria.
On tässä vähän opettelemista. Farkut alkaa roikkumaan kohta liikaa, vaakaa mulla ei ole.
Kiitti vaan vinkeistä, kyllä se tästä lähtee. Ei näköjään tarvii olla koti-isä tai -äiti, että saa tehtyä simppeliä ruokaa. :smt026

ViestiLähetetty: 2015-07-15 07:00:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Karppiruokien kokkaus on siinä helppoa, että (lähes) kaiken saa maistumaan hyvältä kun lisää voita ja kermaa. :lol:

Ja joo, kaali vaatii jonkin verran suolaa, se on itse aika mautonta/makeaa.

Itse syön aika usein lounaaksi salaattia, tonnikalaa oliiviöljyssä (saa Lidlistä), majoneesia ja kananmunaa. Hyvää ja täyttävää! Jos tonnikalasta tykkää...

ViestiLähetetty: 2015-07-16 20:20:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

susanna85 kirjoitti:

-ei nyt liity ketjun aiheeseen,mutta tähän täytyy sanoa,että minä tykkään ihan kaalin mausta sellaisenaan.Siis normaalista kaalipallosta vaikka höylättyä silppua ilman mausteita,niin se maku ja purennan tuntu on mun mielestä todella miellyttävä.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?

ViestiLähetetty: 2015-07-16 20:35:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

RaahenTiikeri kirjoitti:
susanna85 kirjoitti:

-ei nyt liity ketjun aiheeseen,mutta tähän täytyy sanoa,että minä tykkään ihan kaalin mausta sellaisenaan.Siis normaalista kaalipallosta vaikka höylättyä silppua ilman mausteita,niin se maku ja purennan tuntu on mun mielestä todella miellyttävä.

Raakana kaali on kyllä hyvää. Vielä herkullisempaa on, kun tekee Coleslawta. =P~

ViestiLähetetty: 2015-07-17 09:55:34 
Siinä on joku "jännä" voimakas,ärhäkkä vivahde taustalla kun puree raakaa kaalia.Semmoinen,joka ei ole kauhean kaukana mennä jopa pahan maun puolelle,mutta se sittenkin pysyy vielä miellyttävän puolella.Se on aika jännä.En osaa varmaksi sanoa,onko kaalissa myös pikkuisen umami-tuntemusta.

Raakanahan kaalia ei pitäisi syödä,jos on yhtään kilpirauhasen kanssa ongelmia.Itsellä alipainoisena ei kai ainakaan heti pitäis olla kyllä hätää sen suhteen.

RaahenTiikeri kirjautumatta.

ViestiLähetetty: 2015-07-21 22:36:53 
Poissa
sintti
sintti

Hi!
Ruoanlaitto ei edelleenkään innosta. Nyt olen karpannut kaupan ruuilla. Aika paljon, tai melkeinpä joka työpäivä olen ostanut valmissalaatin. Välillä olen keittänyt edellisenä iltana parit munat, niin niistä saa täytettä. Välipalana omena tai nektariinia, ja bulgarian jogurttia. Näillä pärjännyt.
Täytyy sitten talvella kattoo, pärjääkö vielä salaateilla.
Ulkona syömässä ei ole ollut kiva käydä, kun muut vetää pizzaa, niin mä olen sit ottanut jonkun kana-aterian. Ja viiniä. Viini on kallista. Ja kuola valuu kun haisteleekin pizzaa. :smt016 :smt090

ViestiLähetetty: 2015-07-21 22:47:14 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Jos pizzanhimo oikein pahaksi yltyy, niin ainahan voi kaapia ne täytteet päältä. 8)

Itse olen tässä muutaman päivän kaupan ruokien varassa, ja olen elänyt grillibroilerilla ja savukalalla, kananmunien lisäksi. Höyrytin pakastevihannessekoituksen ja voisulaa päälle. Helppo lisuke kylmänäkin. Pussista tulee yhdelle ihmiselle moneksi päiväksi kasvislisuke. Majoneesilla siihen saa vaihtelua.

Ruokatiskistä saa usein ihan siedettäviä salaatteja, ja jopa eineshyllystä löytyy paremman puutteessa raastesalaattia ja punajuuri-piparjuurisalaattia (siinä on aika paljon hiilareita, mutta vähemmän kuin punajuurisalaatissa) jne. Tiskissä on usein ribsejä tai savukylkeä, pippurimakrillia, täytettyjä paprikoita jne. Tänään näin ihan lähimarketissa lihalla ja juustolla täytettyjä kesäkurpitsoja. Kalliiksihan se tulee ostaa moiset valmiina, mutta jotain sinunkin on syötävä, jos et itse halua tai voi tehdä ruokaa. :D

Once you have been taught to think, it's hard to stop.

ViestiLähetetty: 2015-07-22 09:11:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jey kirjoitti:
Ulkona syömässä ei ole ollut kiva käydä, kun muut vetää pizzaa, niin mä olen sit ottanut jonkun kana-aterian. Ja viiniä. Viini on kallista. Ja kuola valuu kun haisteleekin pizzaa. :smt016 :smt090

Ulkona syöminen on pieni haaste, mutta sen oppii aika nopeasti.
Periaattessa mistä vaan saa suht karppia kun oppii tilaamaan selvästi eikä selittele, sanoo vaan mitä lautaselle haluaa.

ViestiLähetetty: 2015-07-22 09:38:33 
Poissa
sintti
sintti

Aina voi tietysti opetella tekemään vapaapäivänä vaikka ison jauhelihasatsin, ja lisäis siitä pakastekasvisten joukkoon. Vai onko ne kasvikset hyviä kun mikrossa lämmittää? Täytyy kattoo mitä pakastealtaasta löytyy.
Mut oon mä tyytyväinen kun olen jaksanut karpata, ainakin melkein, but so what! Vatsakumpare on vähän kutistunut, housuissa sen tuntee.
Joo Housuissa :smt036

Ja voi meidän Nikoa..... :whistle: :smt047 :smt037

ViestiLähetetty: 2015-07-22 09:50:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Itse olen ostanut kebabia salaatilla kun kaverit ovat syöneet pizzaa. Suht OK vaihtoehto, kastikkeet eivät varmaan ole karppia, mutta jos viitsii niin voihan sitä pyytää että ne jätetään pois. :lol:

Vielä herkullisempi (rasvaisempi) vaihtoehto bulgarialaiselle on kreikkalainen/turkkilainen jugurtti! Niitä myydään myös 2 dl pakkauksissa, ainakin K-kaupassa olen nähnyt Pirkka-merkkisiä pikkupurkkeja. Juustoportti myy myös pieniä purkkeja, mutta ne ovat sitten kalliimmat.

Keitetyt kananmunat on hyviä, niitä voi vaikka keittää isompi satsi ja säilyttää jääkaapissa. Kyllä ne jopa viikon siellä säilyy. Ja jos ei illallista jaksa miettiä, niin ei ole koskaan väärin syödä munakasta. :smt023

nimim. kananmunien suurkuluttaja

ViestiLähetetty: 2015-07-22 09:58:13 
Poissa
sintti
sintti

Sadepäivän huumoria..... :lol: :lol: :lol:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00