Aurinkoista lauantaita täältä erämaan laidalta, tuuliselta näyttää aamu. Leikattu jalka on näin aamusta melkein ilman turvotuksia, ehkä siihen saa vielä kumpparit syksyllä jos sienestystä ja marjastusta yrittäisi. Täällä ei vielä ole mustikatkaan kypsiä. Eli tassut toipumassa.
Lillis, kyllä minä hiilareita seuraan, harvoin lasken, mutta joskus, tarkistan ennenkaikkea että ei proteiinit jää kovin alas, nyt katsoin eiliset eli jäävät alle 20 gramman, rasvat jossain 160-170 ja proteiinit siinä 75 grammaa. Jonkun verran vaihtelee hiilarigrammat sen mukaan mitä ruokaa tulee valmistettua, mutta kyllä yleensä alle 25 gramman jää reilusti. Minulla se pitää painon tasaisena eli ei se ketoosi automaattisesti laihduta, ylläpito kuitenkin helppoa. Ja sokerit pysyy kurissa. Minulla tuo aamun lchf kahvi tekee sen päivän rasvalisän niin ettei tarvitse loppupäivästä ajatella kuin että käyttää täysrasvaisia tuotteita ruokaa laittaessa. Karppaustyyleissähän on useammanlaisia, monelle sopii ottaa ne ns aivohiilarit ihan ruoasta, minulle taas se että maksa ne hoitaa tasaisesti verenkiertoon tuntuu sopivan parhaiten. Aineenvaihdunnaltaan terveillähän se liikkumavara on ihan eri luokkaa. Täällähän tuo normi lchf, 25 gr vrk on käytössä sekä diabeteksen, ylipainon ja kilpparivajiksen hoidossa, joskaan ei kaikkien lääkärien mukaan, ravitsemusneuvontahan on yleensä ravitsemusterapeuttien ja diabeteshoitajien käsissä ja siellähän tunnetusti viralliset suositukset edelleen pelaavat. Eli ei haluta nähdä eri ruokien hormoonivaikutuksia, kun hiilareilla sorkkii inskoja niin se vaikuttaakin koko hormoonipalettiin.
Tuo suolistokirja ehkä löytää tiensä tännekkin, nyt on vain lukemisissa romaanien aika.
Lisäys:
Lisätäänpä vielä tähän lchf hoitojuttuun, että jos on diabetes tai kilpparilääkitys niin kannattaa sitä rukata jos/kun vähentää hiilareita, inskan tarve pienee, samoin T3 hormoonin eli voi saada rT3 reaktion ettei mene liikatoiminnalle. Minulla on ollut helpompaa tuo siirtyminen kun keho on reagoinut suoraan, en ehtinyt lääkkeille asti.
Muutkin lääkkeet vaikuttavat, esimerkiksi beetasalpaajien vaikutus perustuu osaltaan kilpirauhashormoonien vähentämiseen
http://www.kilpirauhasenvajaatoiminta.fi/kilpirauhasen-vajaatoiminta-ja-beetasalpaajat/.