karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-02 15:32:09

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 67 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Leonidaksen karppimeemit
ViestiLähetetty: 2016-01-08 11:19:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta!

Memnas kiitos ohjeesta, täytynee kokeilla tuokin, vaikka perussyy miksi innostuin tuosta toisestakin puurosta oli se että siitä tuli vain kuitua ja rasvaa, aattelin ettei olis pysäyttänyt yöllistä paastosta johtuvaa rasvanpolttoa kunnei ole hiilareita nimekskään eikä protskujakaan.

Kokeilin tuota ensimmäistä ohjettani, eikä kyllä ollut niin pahaa kuin luulin, mutta olis ehdottomasti kaivannut sokeria päälle. (syön kaikki puurot sokerilla) :evil: :evil: Niinpä jalostin sen lettutaikinaksi lisäämällä joukkoon 3 munaa.

Kuva

No söin sitten kaksi tuollaista pientä ja taikinaa jäi aika paljon. Rakenne aika kiva, ei kuitenkaan ihan letusta käy kun on karkeampi. Mutta hyviä. Hiukan oli vaikea kääntää, koska sitkoa ei ollut kauheasti. Näitä teen ihan varmana ensi kerralla kun tekee mieli hyvää.

Koko taikinan specksit:
R 69,10
HH 5,52
P 20,24
kcal 718
Tähän sitten vielä paistamisessa käytetty voi.

Nyt on maha mukavan tuntuinen ja voisi mennä takaisin sänkyyn sulattelemaan ja lepäämään varastoon kun illalla alkaa taas työyöt, 5 peräkkäin.

Onpas tänään ollut jatkuva napostelu taas. Lettujen jälkeen nukuin hetken, sitten paistoin kaksi munaa voissa, sitten lähdin mummille kylään ja vein leipäjuustoa mennessäni, halusin kahviin ehdottomasti palan sokeria... Kotiin tultuani laitoin Hornetteja ja söin sitten melkein koko satsin, pojat ottivat maistiaiseksi pari. Mitäköhän tuollaisessa laatikossa mahtaa olla lihaa kun luut perkaa pois? #-o Niin ja kotona kermakahvi varmaan puol desillä kermaa.

Nyt tein pienen salaatin jossa avokadosta puolet, varmaan 50g savulohta ja muna + valkosipulikastike. Yritän hiukan pienentää annoksia nyt kun takana kokonainen päivä ja nyt yökin vielä. Toki syön jos on nälkä.

ViestiLähetetty: 2016-01-08 11:24:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niin muuten sukulaisvierailuni meni aika hyvin, ruokailussa oli ihanaa broiskupaistosta, täysin mulle sopivaa ja salaattia, olivat siis kuunnelleet! Ja kahvilla kaivoin esille leipäjuustot ja illalla join suosiolla kaksi lasillista vadelmaviiniglögiä, söin hedelmiä ja juustoja.

Sen verran huomasin hiilareitten kohonneen että kädet ja lonkka alkoi juilia taas. Se glögi oli kyllä niin pelkkää sokeria että oksat pois. ja viinirypäleet ja omenat... :lol: :lol:

Täytyykin pyytää se broiskupaistoksen ohje....

ViestiLähetetty: 2016-01-08 23:35:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Voiko oikeesti pitää paikkaansa tuo Atrian sivuilta kalorimäärä/proteiinimäärä Horneteille?

Sen mukaan 100g sisältää 195kcal ja 17g proteiinia. Sen on pakko tarkoittaa syötävää osuutta koska eihän siivissä voi olla noin paljon proteiiniakaan kun puolet painosta on luuta?!!? Eli en voi syöttää mihinkään laskuriinkaan 550g, joka on paketin paino vaan pitää arvioida lihan osuus ja paino?! Oon muistaakseni joskus aiemminkin tätä fundeerannut ja punnitsin muistaakseni joko lihat tai luut.... Hmmmm... harhaanjohtavaa.

Ja kun kävi vanhoja viestejä katselemassa niin vastauskin löytyi heti: "Juu sain, ravintoarvot ovat syötävälle osuudelle, eli eikun perkaamaan ja punnitsemaan. :twisted: Eli jos syö koko 500g paketin niin lihan osuus vois olla ehkä...??!... 300g?? sen mukaan laskee sit ravintoarvot. Voisin ensi kerralla perata lihat erikseen paketillisesta ja punnita luut, vois olla ihan mielenkiintoistakin, miten paljon sille syötävälle osalle tulee hintaa... Voi olla ettei tarvii ostaa enää niitäkään sitten kun ei raaski. :lol: "

ViestiLähetetty: 2016-01-09 15:39:11 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

Broilerin laskennallinen hävikki on n. 60% tämä koskee koko broileria mutta voisi sopia prosentuaalisesti aikahyvin myös siipiin..

Kliks->Instagram täsä

ViestiLähetetty: 2016-01-09 19:13:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moi Jäbä. Uskon tuohon, hävikki vois jopa olla isompi koska noissa ei paljoa syömistä ole. Tuhoan paketillisen helposti.

Tänään päivä aloitettu kermakahvilla ja sitten tein kaksi fibrex-lettua joihin 2 tl hilloa. Yö meneekin sitten ilman ylim. hiilareita, vihree salaatti-oliiviöljy-kananmunalinjalla. 8)

ViestiLähetetty: 2016-01-10 19:24:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aamulla salaattia, illaksi teen broileripaistosta.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Otin yöksi melko kasan paistosta ja illalla söin reippaan satsin. Oisi saanut olla enemmän maustetta. :| Sitten väänsin kaksi grillimakkaraa sillee napostellen, mitä ei pitäny tehdä, mut mulla on hyvä syy: Oon kipee ja töissä. [-X Kauhee nuhis, muttei kuumeesta tietookaan. Niin että on lupa luistaa hiukan. Valitsin repsumisen sijaan napostelun. Karppinapostelun. On kyllä niin kökkö olo ettei tosikaan.

ViestiLähetetty: 2016-01-11 19:21:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Dammit!! Hävitin tekstini... :x

Olo on aivan uskomattoman ihana! Kävin puntarillaaaaaa!!!! 95.6kg!!! Jotain tapahtuu! :smt026

Ens yönä taas broiskupaistosta (laitan siihen hiukan voitakin vielä, oli hiukan liian vähän mausteita) ja haen kaupasta vielä kermaa kahviin. Ja jos vähän leipäjuustoakin....

Ainoo ongelma on nyt kun jätin ton vitskujuoman pois minimoidakseni hiilarit (ja sit käytin hilloa letuilla... #-o ) ja vielä kun oon syöny nyt juustoja paljon, oon ollu ummella. Nytkin jouduin ottamaan 4 Pegorionia töistä ennen kuin vatsa alkoi toimia, 4 päivää oli niin et hiirenpapanoita tuli. Eli pitänee se sittenkin ottaa takaisin kuvioihin ja nauttia tuloksista (vessassa, pytyllä :mrgreen: )...

ViestiLähetetty: 2016-01-11 19:56:33 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Saako broiskupaistoksen ohjeen, kiitos.

Hienosti on pudonnut sun paino.

ViestiLähetetty: 2016-01-11 22:35:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvä hyvä Leonidas! =D>

Mä tyrkkäsin tänään päälle Sulamon (entinen kalorilaskuri) kuukaudeksi, katellaan miltä tilanne näyttää helmikuussa tähän aikaan. Vaa'assa ei ole edelleenkään paristoja...! :lol:

Broiskupaistoksen ohjeen näkisin mielelläni minäkin.

ViestiLähetetty: 2016-01-12 01:54:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moikka Titina ja Ukko!!

Luulin laittaneeni tänne Broiskupaistoksen reseptin mutta lienen unta nähnyt... :shock:

BROISKUPAISTOS:

2 ps kukkavihanneksia (tai ihan mitä vaan mistä tykkää)
1 purjo silputtuna
1 grillibroilerin lihat tai 3 koipireittä perattuna (toimisi varmaan jauhelihalla myös)
1 Kerma
1 Kermaviili
2 ps emmental-mozzarella raastetta (+ ens kerralla laitan Auraa)
Mausteet (mulla mango-currya, Yellow currya, valkosipulia ja chiliä, suolaa)

Järjestys vuokaan laittamisella yläpuolisen listan mukainen. Kerma ja kermaviili sekoitetaan ja lisätään mausteet. Kastikkeesta kannattaa tehdä melko vahva, koska kasviksista tulee nestettä joka laimentaa sitä (tämän karvaasti koin nyt viimeksi). Sellainen mauste kuin Cocos-curry, ilmeisesti Lildistä?, oli tosi hyvää tuossa. Kastike komeuden päälle ja viimeiseksi juustot. Uuniin 175-200 astetta kunnes juusto kaunista. Pidemman aikaa olis hyvä, nyt mulla oli kai puoli tuntia 200 asteessa ja purjot ja kasvikset melko al denteä. Ensi kerralla voisin myös kokeilla kastikkeessa jotain paksumpaa ja ehkä vähemmin, itseä häiritsi liika märkyys. Smetana tai Creme fraiche?

Ukko maksaako tuo nykyään jotain? Mä oon käyttäny tarvittaessa Fatsecretiä, mutta harmittaa kun se ei näytä mm kuitujen määrää, joka kiinnostais välillä. Ai oot vaa'attomalla "dieetillä" vieläkin. Mä en vaan kykenis. :lol:

ViestiLähetetty: 2016-01-12 06:44:18 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Tein joskus mummeleille vaihteluksi iltaruokaan munavelliä. Se vaatii hyvän vatkauksen. Eli riko tarvittava määrä munia kuppiin/kulhoon ja riko rakennetta vaikka haarukalla. Kun maito on kuumennut lisää munat vatkaten hyvin. Jatka vatkaamista. Pitäis tulla melko samettista. Tulosta voi parantaa siivilöimällä, kai, itse en o sitä konstia tarvinnut. Suola lisätään ihan viimeiseksi ja vispiläkäden tuntuma kyllä kertoo, koska velli on paksuuntunut ja valmis, jolloin se suola lisätään. Anteeksi koukeroinen selostus.

ViestiLähetetty: 2016-01-12 17:20:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moi Greda. Okei. Eli samalla tavalla puuroon voisi hyvin vatkaamalla vain lisätä munia? Toi olis mainio keino lisätä proteiinin määrää.

Mun päivä lähti hiukan vinoon. Aamulla esikoiseni päätti ettei laittamani varrasleipä kelpaakaan ja minä sitten pihinä ja ahneena tartuin mahdollisuuteen ja söin sen ettei mukamas vaan mene hukkaan... :shock: :roll: Lisäsin ensin reippaasti voita ja rouskutin sitten itseeni tyytyväisenä leivän.

Töissä äsken kokous, join kahvia kahvikermalla ja söin pari kalkkunaviipaletta. Nyt taas täytetyt paprikat uunissa. Koskenlaskijaa ja emmentalia juustoina ja reippahasti valkosipulia ja voita.

Huomen aamulla pitäisi suoraan töistä startata kouluun, hiukan jännittää tuleva vireystila.

ViestiLähetetty: 2016-01-12 20:18:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Leonidas - en mä ole millään dieetillä, vaan ihan normisti tsekkaan pari kertaa vuodessa laskurin avulla missä mennään ruokailujen kanssa. Mulle se tärkein mittari on tuo housunkaulus-/vyömittari ja oma olo.

Sulamon kokeiluviikko maksaa 1,90, kuukausi 5ekee, 3kk muistaakseni 15ekee - mulla käytössä nyt kuukausi, josta todennäköisesti käytä reilut pari viikkoa. Kokeile vaikka siikko, niin näät mitä kaikkea siellä voi viilailla (jos haluaa...).

Kiitos ohjeesta, kokeilen sopivalla hetkellä jossain muodossa.

ViestiLähetetty: 2016-01-12 21:34:46 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos ohjeesta, kokeilen viikonloppuna :)

ViestiLähetetty: 2016-01-14 14:08:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kävin Fatsecretissä laskeskelemassa piruuttaan eilisen makroja, kun päästin perseilyn ihan uusiin ulottuvuuksiin. Yövuorojen jälkeinen päivä on muutenkin aina jotenkin sekava ja raskas ja joka kerta sorrun sitten vielä syömään kaikkea sontaa. :?

Yllätyksekseni eilinen ei kuitenkaan ihan niin huono ollut kuin luulin. Tuli syötyä kaksi isoa palaa varrasleipää (puol senttiä oivariinia päällä) juustolla, jäätelöä 1,5dl (lidlin vanhanajan vaniljaa), siipiä, helmipuuroa duunissa, TruRa kaakaota kermalla...Hävitin tietty todistusaineistot Secretistä (valtavan fiksua niin ensi kerralla kun repsuu taas, joutuu kaikki laskemaan uusiks), mutta hiilarit pysyi alle 100.

Nyt huulta purren kävin puntarilla, mikä oli aivan idioottimaista kun kerran tietää että hiilarit turvottaa. Mutta paino oli koholla verrattuna maanantaihin vain 300g!!

Niinpä päätin tänään ottaa hiukan nenänvalkaisua ja vetää mahdollisimman nolla hiilareilla. Sehän on jo alkulähtökohtaisesti jo mahdoton ajatus, mutta nollahiilarit on niin pal helpompi sanoa kuin mahdollisimmanvähänhiilareita.

Aamu: 2 ketoosilättyä , 2tl hilloa (oho, se kaunis ajatus kusi siihen sit jo, ekaan sapuskaan tän penteleen päivän aikana!!)
kahvia kermalla

Päivä: Iso kahvi kermalla

17.30: 2 voissa paistettua munaa

KÄÄK! Nälkä kadonnut kokonaan.....

Klo 18: Mudcake jäätelöä n desi. (piti kahville viedä tullessaan pullaa niin aattelin et tää on pienempi paha ku pulla)

Nälkä palasi.

2,5 Juustokabanossia ja pari desiä vesimelonikuutioita.

ViestiLähetetty: 2016-01-15 17:16:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

10: 2 ketoosilättyä hillolla, kermakahvi

13: silakkapihvi, salaattia, leipäjuustoa, desi perunamuusia (äidin luona syömässä), kermakahvi

16: 1,5 Kabanossia, hiukan sinappia ja ketsuppia

Uunissa paistuu 6 broiskun koipireittä, yhden sitruunan mehu, red currya, valkosipulia, yellow currya, kuorena pekonia. Iltaruokaa odotellessa...... =P~

ViestiLähetetty: 2016-01-16 07:37:47 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Pikkulisäys siihen munavelliin. Karppi tapa on laittaa siihen niin iso voinokare, kuin sielu sietää. :mrgreen:

Miks sulla on tullut mielitekoja? Älä mulle kerro, vaan mieti tykönäsi. :)

ViestiLähetetty: 2016-01-17 21:04:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mielitekoja....miks mielitekoja....HAA!!! Jäätelöö!!! Miks mielitekoja?...hmmm... Mulla on tylsää ja silloin oon tottunu syömään. Tänäänki taas....

Aamu: ketoosilätyt hillolla x 2, kermakahvi

Päivä: Broiskun jämiä, savulohta max 100g, puolikas pottu, porkkanaa, voita, salaattia. Jälkkäriks Kingis jätski. #-o

Ilta: Tunasalaattia, broiskun jämiä, 2 x ketoosilättyjä hillolla ku muut väänsi pannaria.

VESI vanhin voitehista on ollu kadoksissa ja liian vähällä monta päivää. Sit havahdun iltaisin et on huutava jano. Tähän pitää saada muutos! Aamudrinkit kuvioihin taas!

ViestiLähetetty: 2016-01-17 21:05:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Greda: Voita ihan joka paikkaan. Eihän se muuten maistu!

ViestiLähetetty: 2016-01-18 08:02:44 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Lainaa:
Mulla on tylsää ja silloin oon tottunu syömään. Tänäänki taas....

Oon katsonut noita laihdutusohjelmia telkkarista, kun on ollut paljon ylijäämäaikaa. Toi on yks suosittu selitys. Toinen on se, että aina miettii jo seuraavaa ateriaa, vaikka tietää että se tulee, on aina tullut. :shock: Itselläkin välillä noi kummatkin, mutta mehän voidaan niitä työstää?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 67 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00