tuutu kirjoitti:
Kannattaa laittaa syömiset ylös, tämähän on ruokapäiväkirja.

Ja oli ne syömiset mitä tahansa, niin sehän on jokaisen oma asia.

"Tunnustat" pelkästään itsellesi, et muille. Kaikille käy joskus ylilyöntejä, mutta ei kai tämä haudanvakavaa ole?

(tai no, tuntuu täällä olevan niitäkin, jotka jaksavat vuosikausia syödä juuri "oikein", eikä lipsumista tule ikinä).
Joo se on jokaisen oma asia mitä syö ja ruokapäiväkirja on ennenkaikkea itseä varten, mutta kun sen kirjoittaa tänne, niin ei se silloin aivan vain oma ole.
Minulle ei ole merkitystä millä tyylillä täällä kukin kirjoittaa, kaikki käy, mutta joskus jo jonkin aikaa sitten täällä pidettiin sopimattomana kirjoittaa näkyville karpille sopimattomia ruokia, kun jos joku alottelija katsoo täältä mallia oikeaoppisesta syömisestä, niin hän saa aivan väärän käsityksen. Mun syömisistä on oikeaoppisuus kaukana karppipäivinäkin, onhan se jo nähty. (maanantaina alkaa uusi kuukausi, silloin voisi ottaa uuden paremman alun ja määritellä laihdutustavoitteet)
Minulle itselle on parasta, että kirjoitan kaiken näkyville, siinä sitten on koko tutuus, eikä tarvitse ihmetellä: "miksi en laihdu" vaan sen näkee heti kun vilkeisee ruokapäiväkirjaa, jossa on hampurilaisia, synttärikakkuja ja kaikkee muuta sontaa. Jos vaan jättää päivän kirjoittamatta, jälkikäteen selatessa ei edes huomaa päivämääristä, että välistä puuttuu, tietty voihan kirjoitaa vaan, että sopimatonta, mutta parempi, että on mitä sopimatonta ja vielä parempi, jos on teidossa tilanne missä niin kävi. Onko syy mielistely, lohtusyöminen, välinpitämättömyys vai mikä muu....
Nyt saunaan!