karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-02 03:41:50

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 113 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2016-03-07 22:14:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

7.3.

Aamupala
Cappuccino

Lounas
Kesäkurpitsalasagnea, vihreitä papuja, cappuccino

Välipalaa
Cappuccino kermavaahdolla, manteleita , kaksi suupalaa proteiinipatukasta

Päivällinen ja iltapala samaan pötköön
Possu-kasviswokkia, juustoa, metukkaa, muutama nellie dellies

Fiiliksiä: epätavalliset aikataulut ja menot heittää kapulaa rattaisiin, syömisten määrät ja ajankohdat vähän sitä sun tätä, MUTTA täytyy olla tyytyväinen tähän suht oikeaan linjaan kuitenkin [-o<

ViestiLähetetty: 2016-03-09 13:55:56 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

8.3.

Aamupala 9:30
cappuccino kermalla, kolme siivua metukkaa, neljä siivua ritari-juustoa, puolikas avokado

Lounas 13:45
katkarapu-juustomunakas, coleslaw, cappuccino kermalla

Välipalaa 17:45
kaksi suupalaa proteiinipatukasta

Päivällinen 20:30
kukkismuussia , wilhelmiä (1,5 kpl), kaakao kermalla

ViestiLähetetty: 2016-03-09 16:02:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Käväisin lukemassa! :)

ViestiLähetetty: 2016-03-09 17:41:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

tuutu kirjoitti:
Käväisin lukemassa! :)

No sehän kiva! :) Ettei tartte ihan vaan ittelleen kirjotella :D

ViestiLähetetty: 2016-03-10 08:52:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

9.3.

Aamupala 8:30
cappuccino kermalla, pari siivua metukkaa, pari siivua ritari-juustoa, munakokkelia (2 munaa)

Ennen treeniä joku ihme ”pre-workout- patukka” (psykologinen juttu). Treenin jälkeen herapalkkari.

Lounas 13:45
1 wilhelmi, kukkismuussia, coleslawta, cappuccino

Päivällinen 19:00
Possun sisäfilettä juuressuikale-pinaatti-kermakastikkeessa, muutama manteli

Illalla teetä ja muutama läkerol-pastilli

Liikunnat: Jalkatreeni ja 12,5km kävelyä

ViestiLähetetty: 2016-03-10 09:46:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuohon paprikapohdintaan voisin sen verran kommentoida, että mulle tulee chiliä syödessä helposti sellainen ilmiö kuin "oon ihan täynnä" ---- puolen tunnin kuluttua ----> "vähän tekis mieli syödä".
Oon yhdistänyt sen nimenomaan vatsaan, eli vatsassa möyryää ja sinne tulee jälkikäteen jotenkin ontto (?) olo kun syön tulista ruokaa. Näläksi sen tietenkin tulkitsen.

Tsemppiä joka tapauksessa! Joku saattaisi syyttää esim. pastilleja ja proteiinipatukoita painon/senttien jumittamisesta, mutta ei nämä asiat ole aina niin yksinkertaisia.

Kuva

ViestiLähetetty: 2016-03-10 09:53:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No proteiinipatukat OVAT yleensä kauheaa skeidaa, jossa saattaa olla mm. muunnettuja tärkkelyksiä ja kilpirauhasen toimintaa sotkevaa soijaa. Jos saan tietää minkä merkkinen prodepatukka, voin etsiä netistä sen tuoteselosteen ja haukkua ihan yksityiskohtaisesti. :lol: Yhtäkään en vielä ole nähnyt, jota suostuisin syömään.

Proteiinipatukka voi selittää myös näläntunnetta, niiden makrotkaan eivät yleensä ole kovin matalahiilihydraattisia.

Parempi välipala olisi vaikka kourallinen manteleita, pala rasvaista juustoa, pätkä rasvaista meetvurstia, tai itse suosimani kuohukerman juominen jos kaupasta ei muuta löydy. 2 dl kuohukermapurkissa on vain 6 g hiilaria ja rasvaa tulee 70 g. :D (Mutta tarkkana laadun kanssa: Ainoat sekä homogenoimattomat että karrageenittomat kermat ovat nämä: Arla-Ingmanin 2 dl luomukuohukerma - tavallinen on homogenoitu, mutta sitä ei lue tölkissä - ja Maitokolmion kuohukerma puolen lintran purkissa.)

Vielä yksi mahdollinen painonjumituksen syy: Gluteeniviljat. Ne saavat KAIKKIEN ihmisten suolen vuotamaan, koska gliadiini antaa suolen soluille kemiallisen käskyn löysätä liitoksiaan, suolen ei siis tarvitse vahintoittua eli ei tarvitse olla keliaakikko, gluteeniherkkä tai vilja-allerginen. Vuotava suoli aiheuttaa inflammaatiota, joka kaiken muun ikävän lisäksi on painoa nostava tekijä. Ja viljojen amylopektiini A sokeristuu salamannopeasti, eli runsas insuliinineritys (nälättää ja lihottaa) on melko todennäköinen tulos.

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2016-03-10 16:15:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Juu, mahdollisia "ongelmatuotteita" on vielä jäljellä, kuten satunnainen hapankorppu, proteiinipatukka ja nellie dellies / pastillit. Ja maitotuotteet. Jos nämä nyt painoa jumittaa niin antaapa jumittaa sitten. Sen verran radikaalisti olen muuttanut ruokavaliota parempaan, että nyt mennään hetki näin. Kokemuksesta tiedän, että ruokailutottumusten muuttaminen vie minulla aikaa. En ole koskaan menestynyt sellaisella tekniikalla, että lopetan laakista jonkun. Ennemmin niin, että jos tiedostan esim. viljan aiheuttavan ongelmia, ensin vaihdoin vehnän rukiiseen ja mantelijauhoon, sitten vähensin ruistakin radikaalisti jne jne. Valtavasti työtä tehty tämän kenkkuilevan kropan (ja mielen :) ) kanssa että olo muuttuisi paremmaksi. Tästä pohdinnasta innostuneena listaan karppaamisen tähänastisia hyötyjä omassa elämässäni:

-päänahan jatkuva kutina loppunut täysin (tais olla ärhäkkä hiiva?)
-hiusten rasvoittuminen vähentynyt radikaalisti
-vireystaso sama kuin ennen kilpirauhasen vajaatoimintaa eli erinomainen (halleluja, muutama vuosi tässä menikin koomaillessa)
-vatsan toiminta erinomainen - tasaista ja sileää on :lol:
-mielialat tasaisemmat - harmonisempi olotila
-tunnesyöminen vähentynyt huomattavasti
-ns. nälänhallinta erinomainen - nälkäkiukut ovat historiaa
-yöllinen vessassa ramppaaminen loppunut (2-3 krt yössä ennen, nyt ei välttämättä kertaakaan)
-lihasten palautuminen treenin jälkeen nopeampaa
-vetreämpi olo ylipäätään
-arkeen tullut helpotusta: ruoanlaitto on nopeampaa ja miellyttävämpää, yksinkertaisempaa
-iho hieman paremmassa kunnossa kuin aikaisemmin (lievä akne vieläkin mutta parempaan suuntaan menossa)

Joten jos se paino nyt vielä jumittaa, niin halaillaan tätä pullamussumahaa sitten vaan, rakkaudella :) Treenit jatkuu, lenkkeily jatkuu, karppaus tähän malliin jatkuu ja ajan kanssa varmasti muuttuu - elämä on muutosta. Tää oli hyvä kirjoitussessio, tajusin että kaikki on ihan ok nyt (suhteessa kehooni), paremmin kuin pitkään aikaan. Aamen [-o<

ViestiLähetetty: 2016-03-10 21:20:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juu, asia kerrallaan vaan! :smt023 Parannettavaa kyllä löytyy aina, ja oot selvästi päässyt nauttimaan karppauksen mukanaan tuomista positiivisista vaikutuksista, vaikka paino ei vauhdilla tipukaan.

Kuva

ViestiLähetetty: 2016-03-11 07:00:27 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Onnittelut hyvistä saavutuksista! =D>

ViestiLähetetty: 2016-03-11 23:05:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos tsempeistä!! [-o<

Tänään olikin sangen kummallinen päivä syömisten suhteen, ruokahalu tosi pieni, mutta hyvä olo, joten ei valittamista :)

11.3.

Aamupala 11:00
cappuccino, pienehkö pala karppipitsaa

15:00 Välipalacappuccino kermavaahdolla (pieni)

Päivälllinen 19:00
tonnikala-juustomunakasta

Iltapala 23:00
4 hapankorppua voilla, juustosiivuja

ViestiLähetetty: 2016-03-13 09:16:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

12.3.

Aamupala 10:30
mantelileipä päällisillä, cappuccino

Treenin jälkeen herapalkkari

Kyljet-selkä-olkapäät-hauikset-ojentajat-vatsat-treeni , 40 min

Lounas 15:00
lohi-ceasarsalaatti, cappuccino kermavaahdolla, 1 fazerin sininen konvehti (kahvilassa nämä kaikki)

Päivällinen 20:00
Kesäkurpitsalasage, mascarpone-vadelmajälkkäriä (resepteistä). Jonka jälkeen pieni iltalenkki, jonka jälkeen 6 hapankorppua oivariinilla, muutama nellie dellies, lisää mascarpone-vadelmajälkkäriä.... :oops:

Fiilikset: aivan mahtava treeni, keksin uusia liikkeitä ja haastoin kroppaa ihan kunnolla. Mutta ne syömiset…jotenkin en ajatellut että ehkä treenipäivänä vois syödä sitten kunnon lounaan, argh! :twisted: No sehän kostautui illalla. Tää on toistuva kuvio: jos lounas ei ole kunnollinen niin vaikka päivällinen onkin , silti illalla napostuttaa. Mutta jos syön aamupalalla, lounas ei maistu #-o Rasvakahvilla korvasin aamupalaa aiemmin, mutta sain järkyttävän närästyksen seurakseni joten mitähän sitä nyt tekis sitten...

ViestiLähetetty: 2016-03-13 21:04:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

13.3.

Aamupala 10:30
mantelileipä päällisillä, cappuccino

Lounas 14
kesäkurpitsalasagnea, capuccino

Välipala 16:30
Sörsseli jossa vajaa 2dl kermaa, 2rkl heraa, 2rkl kookosöljyä, 2 rkl kookoshiutaleita.

Klo 18 tuli törkeen huono olo: oksennustautimainen, päätä särki, kuvotti, vatsaa poltteli, röyhtäytti, vilunväristyksiä - makasin aivan toimintakyvyttömänä sängyssä pari tuntia, eikä vieläkään ole ihan kaikki kunnossa (klo 21). Mahatauti? Välipalasörsseli? Oli mitä oli, sais mennä yön aikana pois, tai muuten :evil: En todellakaan pysty syömään mitään päivällistä / iltapalaa.

ViestiLähetetty: 2016-03-14 11:45:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuinka tuttu ainesosa tuo kookos sinun kropallesi olikaan? (En jaksa nyt vilkuilla aiempia ruokapäivityksiä asian suhteen...)

Tuo kuulostaa juuri siltä, miten minun kroppani reagoi kookokseen kaikissa muodoissaan. Kaikkien ei kuulu pystyä syömään kaikkea... kookos on erinomainen niille joille se sopii, mutta kaikkien kroppa ei siitä silti tykkää. Minä saisin noilla 2 rkl kookosöljyä + 2 rkl kookoshiutaleita melko samanlaisen reaktion aikaan.

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2016-03-14 11:56:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

2rkl kookosöljyä....! Kyllä minäkin viettäisin loppupäivän vessassa.
Sinänsä en kyllä ymmärrä sitäkään, että aamuisin korvataan aamupala rasva-voi-munakahveilla #-o !
Mutta jos se joillekkin sopii, niin okkey. Mä vaan mielummin syön kuin juon aamiaisen.

ViestiLähetetty: 2016-03-14 12:22:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomaa myös, että kyse voi olla ihan kookosöljystä itsestään, ei sen määrästä. Tästä aiheesta olen aloittanut oman ketjun:
viewtopic.php?f=1&t=69698

Minä saan voimakkaan reaktion (kuvotusta, kurkku kipeä, kuumeinen olo ilman kuumetta) jo 2 teelusikallisesta kylmäpuristettua luomua kookosöljyä. Kaikki ei vaan sovi kaikille, eikä kuulukaan sopia.

ViestiLähetetty: 2016-03-14 13:01:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jep, tuumasin juuri tänä aamuna että sen on oltava se kookosöljyn suuri määrä mikä tuon öllötyksen teki. Olen käyttänyt kookosöljyä paljon, rasvakahvissa kukkurallisia ruokalusikallisia, paistanut ruokaa, munakkaita, tehnyt raakaleivonnaisia ja hyvin on sopinut. MUTTA nyt on ollut taukoa sen käytössä/olen käyttänyt vain vähän, joten tuollainen iso määrä tuli shokkina. Kaikkee sitä oppii kun vanhaks elää :roll:

Illalla söin sitten vielä kuitenkin, eli päivällinen jäi välistä ja eväät oli tietysti sen mukaiset #-o

2 hapankorppua, muutama cashew-pähkinä, muutama saksanpähkinä, muutama siivu juustoa, muutama nelliedellies.

Ja sitten julkistan vielä kivenkovan päätökseni: nyt loppu se hapankorpun mussutus!! :twisted:

ViestiLähetetty: 2016-03-14 13:10:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minun teesini on tässä kohtaa se, että kookos ei alun perinkään ole sopinut sinulle, mutta et ole saanut siitä voimakkaita reaktioita jatkuvan käytön - eli siedätyshoidon - vuoksi. Mikä tahansa mikä ihmiselle sopii, sopii minun mielestäni HETI, eikä mitään totutteluja tarvita. Totuttelun tarve on yksin jo osoitus siitä, että ko. ruoka-aine ei kyseiselle henkilölle sovi. Tarkemmin aiheesta linkkaamassani keskusteluketjussa.

ViestiLähetetty: 2016-03-15 10:50:43 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

14.3.

aamupala 10:00
cappuccino

lounas 14:00
kinkkumunakas, salaattia, rasvakahvi

välipala 18:00
karjalanpiirakka munavoilla, teetä (ei makeutusta), kourallinen cashew-pähkinöitä

”päivällinen” klo 21
metukkaa, kinkkua, kananmuna, manteleita, avokado

Täydellinen esimerkki päivästä jolloin kaapit on tyhjät eikä aterioita ole viitsinyt suunnitella yhtään etukäteen. Iltapäivästä iltaan oli ohjelmaa ja menoa sinne sun tänne, joten kokkausmahdollisuudet nolla, ruokatarjonta rajoitettu. Keitetyt kananmunat tai valmis salaatti rasiassa mukana olis tällaisiin päiviin hyvä! Ehkä ens kerralla :roll: Positiivista se, että noilla eilisillä syömisillä olo oli silti ihan ok (mitä nyt karjalanpiirakka pisti vatsan paukkumaan tänä aamuna :oops: ) eli ei paskemmat valinnat jos olotilalla mitataan. Ja vielä yks juttu: paino on mitä ilmeisemmin lähtenyt nyt laskusuuntaan. Lähtöpaino oli noin 78 , nyt lukema alkaa jo numerolla 76 =D> Tähän asti olen jumittanut 78kg kieppeillä.

Lisäys: koska rasvakahvi on niin mainion olotilan tuoja, kokeilen sitä nyt uudestaan vähän eri reseptillä. Mullehan tuli siitä närästystä edellisellä kierroksella, joten nyt vähän tarkkailua peliin niin eiköhän se siitä.

ViestiLähetetty: 2016-03-15 15:46:56 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Jos jo lähtöpaino on matala(hko) niin pudottaminen on vaikeampaa. Hattua nostan! Itse taitaisin olla kovin tyytyväinen tuohon sinun nykypainoosi. :lol:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 113 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00