karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-20 14:11:20

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 334 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 112 13 14 15 16 17 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2016-03-11 17:40:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aika uskomatonta sairaanhoitoa teilläpäin. Aivokasvainta hoidetaan ja kirjeitä vaan lähetellään!

Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: 2016-03-11 22:07:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tuutu kirjoitti:
Aika uskomatonta sairaanhoitoa teilläpäin. Aivokasvainta hoidetaan ja kirjeitä vaan lähetellään!

Näin on mun kohdalla käynyt ja kirjettäkään ei ole aina tullut, ja juuri se kirje jäi tulematta, josta olisi selvinnyt, että mulla on kasvain, ei infarkti, ei aivoverenvuoto, ei MS-tauti, eikä mikään muukaan hermosairaus. Se kolmekuukautta kuvauksen jälkeen ennen sitä neurologin soittoa oli tosi pitkä.

Leikkauksen jälkeen jälkitarkastuskierros meni minusta hyvin, kävin koko kierroksen sen jälkeen kun olin käynyt kuvauksessa, ensin keskussairaalassa sekä neurologian että silmäpolilla ja sitten vielä Tyksissä mut leikanneen lääkärin vastaanotolla. Ja siinä ei ollut pitkiä viivytyksiä, kai se oli pakko saada nopeasti läpi, kun myönnetty sairasloma loppui. Ja tuo silmäpolilla käynti oli täysin turha, siellä vaan todettiin etten näe toisella silmällä juuri mitään ja sen kyllä tiesin ilman lääkäriäkin.

Toivottavasti tämä menee nyt ihan hyvin, eikä ole mitään vakavaa kehittymässä [-o<

Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-03-12 13:11:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

eilen
illansuussa
2 siivua ruisleipää :evil:
voita
oltermannia
keittokinkkua

illalla
valkohomejuustoa
omenasosetta

12.3

aamullla
2 siivua ruisleipää :evil:
voita
oltermannia
gotleria

päivällä
pieni nautapihvi
keräkaalia, vihreitä papuja, voita
eilistä sienisalaattia
vähän jääsalaattia
mustikoita

ViestiLähetetty: 2016-03-13 08:25:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

illalla
mysliä :evil: :evil: :evil:
porkkana

13.3

aamulla
n. 20 g oltermannia
vettä

jospa hauduttaisin yrttiteetä

ViestiLähetetty: 2016-03-13 09:20:04 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

Pakko kysyä että kun laittelet pirunkuvia syömisiisi, niin miksi syöt niitä tuotteita mitkä saavat omatuntosi soimaan?
Eikö olisi henkisesti helpompaa olla syömättä ruisleipää jos sen syöminen ahdistaa.. Ruokailu kun pitäisi olla rentouttava ja nautinnon hetki, ei mikään suoritus minkä jälkeen tulee ahdistus syömisistä..

Oikein odotan että saan aamukahvin juotua ja menen paistamaan nakki-, pekoni-, juustomunakkaan runsaassa voissa..

Kliks->Instagram täsä

ViestiLähetetty: 2016-03-14 09:58:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minulle syöminen ei ole nautinto. En odota ruokaa. Oikean ruuan vaatimukset on niin suuret, että syön aina väärin. Jos onnistun välttämään hiilarit, niin sitten makroja on väärässä suhteessa, rasvat on vääränlaisia, kasviksia on liian vähän, juon vettä liian vähän, on liikaa lisäaineita, liikaa makeutusaineita, on vitamiineja ja kivennäisaineita liian vähän, syön liian usein........sitten pitäisi lukea lisää kirjoja, jotta tietäisi enemmän siitä miten väärin syö.......ruuan pitäisi olla halpuuttamatonta kotimaista lähiruokaa, ympäristöystävällisesti kasvatettu, kuljetettu ja valmistettu. Pitää huomioida kasvinsuojeluaineiden jäämät ja saastelaskeumat sekä minimoida hävikki. Pitää muistaa eläinten kasvatusolosuhteet, kuljetusmatkat ja kohtelu teurastamolla. Ei syöminen ole helppoa. Pirunkuva kuuluisi melkein joka ruuan perään?

Mä en odota ruokaa, mä mietin miten taas seuraavista tunneista selviäisi mahdollisimman tyylikkäästi.

Mä vihaan juhlia, vierailuita ja vieraita (eilenkin söin kakkua vieraiden kanssa, ei ollut mikään pakko, mutta söin vaan, ei ollut hyvä mieli syödessä, eikä sen jälkeen, mutta söin vaan, ja pirunkuvia perään)

Kaupaassa käynti on kans vaikeeta. Ostan kuitenkin heikkoudessani sopimatonta tai jos ostan karppiherkkua, kuten tummaa suklaata tai pähkinöitä, niin syön niitä kuitenkin liikaa. En pysty syömään sukaalevystä yhtä ruutua kerralla, tai jos muutamana päivänä pystyn niin viidentenä päivänä viimeistään vedän loppulevyn naamaani. Pähkinöitä en myöskään pysty syömään yhtä annosta (20-30 g ) vaan otan helposti tuplana.

Tuosta ruisleivästä en oikein tiedä, se ei ole karppiruokaa, mutta jos pystysin syömään 1-2 siivua päivässä, niin voisin sallia sen itselleni, mutta nyt kuitenkin tulee vielä pirunkuva perään.

Jos mä hallitsisin syömiseni, en mä olisi täällä läskinä vinkumassa, vaan odottaisin kesäkuntoisen vartaloni kanssa uusissa bikineissä rannalle pääsyä.

Nyt mä odotan kirjettä Tyksistä ja toivon hartaasti, että se tulee ennen pääsiäistä. Ja tietysti toivon ja [-o< rukoilen [-o< että sen kirjeen sisältö olisi helpotus. Mä odotan sitä peläten, sillä vaikka en sitä koko keskussairaalan tekstiä ymmärtänyt, niin se on selvää, että mun päässä ei ole kaikki kunnossa. Yritän nyt pitää mieleni vakaana ja selvitä ilman paniikkia, huh.

Yritän tänään saada käsiini sen kirjan joka mun pitäisi lukea (Melody Beallie: Irti läheisriippuvuudesta), se oli netin mukaan perjantaina kirjaston hyllyssä, jos joku on ehtinyt viedä sen sen jälkeen, niin varaan sen sitten.

Yritän selvitä tästä päivästä jotenkin sekä syömisieni että pääni kanssa iltaan. Päivä kerrallaan tätä elämää urakoidaan.

ViestiLähetetty: 2016-03-14 19:17:05 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

Niinhän se on että päivä kerrallaan mennään, eikä siitä kannata ottaa stressiä, kukin syö mitä ja miten huvittaa.
Eikä maailma siihen kaadu jos syö "ei karpisti", hyväksyy vaan sen syömisen mitä syö, eikä ota stressiä siitä, ei se niin vaarallista ole, syö sen minkä syö karpisti, sulla on syömiset kuitenkin suht' OK ja tiedät mitä haluat syödä, joskus ne muuttuvat sellaisiksi mitä haluat syödä.. meillä kaikilla on ristinsä kannettavana ja monet meistä kärsivät jonkin sortin ongelmista..

Kliks->Instagram täsä

ViestiLähetetty: 2016-03-14 21:56:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

En oikein tiedä mikä siinä on, että omia ihanteita on niin hirveän vaikea noudattaa oli kyse sitten mistä elämän alueesta tahansa. Kun jotakin haluaa, niin haluaako sitä sitten liian vähän, jos ei kuitenkaan noudata haluaan.

eilen söin kuivakakkua, kuten jo paljastin, en sitten iltapäivän ja illan aikana muuta syönytkään :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

14.3

klo 9
siivu ruisleipää :evil:
voita
oltermannia
gotleria

klo 11.30
uunissa haudutettua nautaa n. 130 g
siivu ruisleipää + voita :evil:
lasi maitoa :evil: :evil:
seassa lanttu + porkkana n. 50 g
n. 20 g maapähkinöitä

klo 20.30
250 g krakovan nakkeja
n. 300 g omenasosetta
reilusti suolapähkinöitä (maapähkinä)

ViestiLähetetty: 2016-03-15 19:06:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

15.3

klo 9
siivu ruislaipää :evil:
voita
oltermannia
gotleria

klo 11.30
n. 100 g nakkeja ja 2 munaa voissa paistettuna
1 dl mustikoita
vähän suolapähkinöitä

klo 17.30
siivu ruisleipää :evil:
voita
oltermannia
gotleria
kurkkua
suolapähkinöitä

voin tarvita vielä iltapalaa?

ViestiLähetetty: 2016-03-17 09:06:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

jotta ei menisi liian hyvin, niin nyt sitten iski joku flunssa. täällä tuhisen ja odotan kusi sukassa joko tänään posti tuo kirjeen Tyksisä, jos ovat olleet oikein vauhdikkaita, niin tänään se voi tulla, kamalan ristiriitainen olo, toisaalta pelkää sen kirjeen tulemista, mutta toisaalta se tulee ennenmmin tai myöhemmin, niin vähemmällä epätietoisuudella pääsen, kun se tulisi pian.

eilen, aamulla, jo tavaksi tullut voileipä
siivu ruisleipää
voita
oltermannia
gotleria
kukkua

päivällä
n. 100 g lohta kermassa
jääsalaattia
herneitä

iltapäivällä
mustikkarahkaa :evil: se oli miniän tekemää, joten siinä oli vähän sokeria :evil:

illansuussa kotiin tullessa, funssainen olo ja kurkku kipee
puuroa, jossa: omenasosetta, raejuustoa, kermaa, auringonkukansiemeniä, makeutusainetta :evil:

illalla oli pakko saada apua kurkkukipuun
raavein se kutinaa kuivalla myslillä :evil:
söin hunajaa :evil:
join lämmintä vettä
Bafucin
Strepsils

ja sitten nukahdin iltaunille

nukuin kellon ympäri

aamu ei ollut niin ankea kuin mitä pelkäsin

17.3

klo 8
siivu ruisleipää
voita
oltermannia
gotleria
kurkkua

ViestiLähetetty: 2016-03-18 09:54:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

klo 11
n. 130 g nautajauhelihaa ja ½ sipulia voissa paistettuna
jääsalaattia

klo 22
taas kurkkukipuun
hedelmämysliä kuivana
lämmintä vettä
hunajaa
Strepsils
Bafucin

18.3

klo 7.30
siivu ruisleipää
voita oltermannia
kinkkua
kurkkua
Coldrex

ja nyt taas päivän ohjelmassa postin odotus, entisin ristiriitaisin tuntein, jos tänään ei tule, niin sitten onkin viikonloppu

ViestiLähetetty: 2016-03-18 11:07:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

ei tullut kirjettä tänään

ViestiLähetetty: 2016-03-18 17:39:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

mä oon nyt sitä mieltä, että ko tässä hermostuksissani odotan sitä kirjettä Tyksistä, niin mulla ei ole nyt energiaa kauheesti ressata syömisitäni. on vähän sellainen hälläväliä meininki.

ja kun on pääsiäinenkin tulossa, niin on kaikenlaista sähellystä suuntaan jos toiseen. kuopus tulee käymään, ei ole käynyt joulun jälkeen täällä kuin kerran, ei käynyt ollenkaan hiihtolomallakaan. ja sitten on kaikee muuta vierailua ja talkoita, niin en jaksa säätää syömisiäni.

joten olen päättänyt olla nyt laihdutuslomalla, koska en halua pääsiäisen aikaan lätkiä pirunkivia ruokapäiväkirjaani.

kauanko lomaa kestää?

siihen asti, kun kirje Tyksistä tulee. tai jos se tulee ensi viikolla niin ainakin pääsiäisen yli.

mitä sitten?

riippuu mitä kirjeessä lukee! se voi olla ihan mukava tai siedettävä, mutta se voi olla myös sangen ikävä kirje, se mun pitää koko ajan muistaa, että huono vaihoehto on koko ajan mahdollinen.

katsotaan mihin suuntaan elämä sitten lähtee kulkemaan ja miten kasaan itseni vastaanottamaan millaisen kirjeen tahansa.

nyt minulla on Melody Beattien kirja Irti läheisriippuvuudesta. Olen lukenut siitä vähän alkua. Mun piti hakea se kirjastosta jo maanantaina, mutta minusta riippumattomista syistä silloin ajettiin kirjastosta ohi. Yritän ottaa siitä nyt itselleni tarpeellista tietoa ja kirjoittaa sitä itseäni ajatellen johonkin ylös, joko tänne tai blogiini. Mitään elämääni mullistavaa en vielä löytänyt, mutta olen vasta aivan alussa.

ViestiLähetetty: 2016-03-19 11:57:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kun olen laihduttanut vuoden alusta asti, niin tietysti olen punninnut itseni joka aamu, vaikka en ole lukuja enää aikoihin kirjannut tänne ylö, kun alkoi vituttamaan tämä laihtumattomuus, mutta en ole kuitenkaan lihonut :shock:

jos olisin laihunut kilon kahdessa viikossa, niin olisin laihtunut 5 kiloa ja jos olisin laihtunut nuoruudenaikaiseen tyyliin kilon viikossa, niin olisin laihtunut yli 10 kg, ja nyt olen pitänyt painoni aivan samassa.

tässä luvut tämän 11 viikon ajalta

vi 53
ma ti ke to pe 80 la 80 su 79
vi 1
ma 79 ti 79 ke 79 to 79 pe 79 la 79 su 78
vi 2
ma 79 ti 78 ke 79 to 78,5 pe 79 la 79 su 78
vi 3
ma 78 ti 78 ke 79 to 78 pe 78 la 78 su 77
vi 4
ma 77,5 ti 77,5 ke 78 to 78 pe 78 la 78 su 78
vi 5
ma 78 ti 78 ke 78 to 77,5 pe 77 la 77,5 su 78
vi 6
ma 77,5 ti 77,5 ke 77,5 to 77,5 pe 77,5 la 77,5 su 77,5
vi 7
ma 77,5 ti 77,5 ke 78 to 77,5 pe 77,5 la 76,5 su 78
vi 8
ma 77,5 ti 77,5 ke 77 to 76,5 pe 76,5 la 77 su 76,5
vi 9
ma 76,5 ti 77,5 ke 77,5 to 76,5 pe 76,5 la 76,5 su 77,5
vi 10
ma 77,5 ti 77,5 ke 78,5 to 77,5 pe 77 la 77,5 su 77,5
vi 11
ma 77,5 ti 77,5 ke 77,5 to 77,5 pe 77,5

ja vaikka olen lomalla laihduttamisesta kirjaan ruokani suunnilleen koneelleni ja vaakalla käyn joka aamu

ViestiLähetetty: 2016-03-20 20:17:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Luen nyt tuota toisinsyöjän suosittelemaa kirjaa Melody Beattie: Irti läheisriippuvuudesta, miten lopetan muiden holhoamisen ja alan huolehtia itsestäni.

En ole vielä täysin vakuuttunut, että mun suurin ongelma olisi toisten holhoaminen. Tuostahan kirjasta varmaan jokainen löytää itseensä sopivia asioita, mutta luen eteenpäin.....

Tässä välillä luin kirjan Joyce Landorf: Kipeät ihmissuhteet. Se temapsi mut mukanaan, vaikka tapahtumapaikka on Amerikassa ja vapaan kristillisyyden parissa, niin tuossa on paljon samaa kuin mun tilanteessa täällä Suomen maaseudulla. Tuosta sain puuttuvia paloja elämäni palapeliin. Se on Ristin Voiton kirja ja siis kristilliseltä kannalta kirjoitettu, mutta minä olenkin sitä mieltä, että meen suvun ongelmalla on uskonnolliset juuret. Ongelmahan on se, että en tiedä mikä ongelma on, näen vain sen erilaisia ilmenemismuotoja, mutta nimi siltä puuttuu, tai sitten ei ole yhtä nimeä, vaan iso määrä pikkuasioita, sen tiedän, että se ongelma periytyy ja mun tavoite on saada sen eteenpäin meneminen katkeamaan.

:arrow: :arrow: :arrow:

ViestiLähetetty: 2016-03-21 07:55:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eilisessä

Kotikatsomon Kohtuuttomuksia

jaksossa oli juuri sitä asiaa mitä etsin, siinä tytär haki aina juhannukseksi suvun juhliin miehen grillattavaksi.

1. Sukuni on hyvä ja sillä on omat salaiset säännöt. Minun sukuni ei puhu ruotsia, eikä ole rikasta, eikä akateemista, mutta on vetäytynyt erilleen, koska me ollaan hyviä ihmisiä. Tietysti yleisestiottaen tämä ryhmä voi olla muukin kuin suku, mutta meillä se on suku, äitini suku. (säänöihin kuuluu päihteettömyys, ei saa tupakoida, ei saa elää avoliitossa, ei saa käydä paikossa joissa puhutaan rumia tai ollaan muuten riettaita, ei saa ottaa velkaa, ei saa olla hauskaa...)

2. Meillä ei vartavasten haeta grillattavia, mutta jos sukuun tuodaan uusi ulkopuolinen henkilö, se arvioidaan tarkasti, arvostellaan ja tutkitaan. Sitten alkaa kritiikki ja haukkuminen, hiillostaminen.

3. Tuo jaksossa esiintynyt teettäminen ja hyödyn saaminen ei ole tullut meillä kovinkaan esille.

4. Jos sukuun kuuluva ei noudata sääntöjä, hänetkin voidaan ottaa hiillostettavaksi.

5. Kun sisarukset ja serkukset ovat nähneet miten tyttö- ja poikakavereita käsitellään, on parinhakemisesta tullut vuosien varrella varovaista ja nyt se on loppunut kokonaan.

6. Meidän suvussa kaikki eivät ole pystyneet nielemään palaa grillatusta rakkaastaan, vaan ovat paenneet yhdessä (kuten minun lapseni). On niitä jotka katsovat vieressä hiillostamista kykenemättä auttaa tai paeta, mutta eivät kuitenkaan niele palaa (kuten minä).

7. Kun hiilostettava otetaan omasta suvusta, niin se päätyy hiillostettavan masennukseen, meilenterveyden järkkymiseen ja lopulta itsemurhaan.

8. Nyt suvussanikin ollaan siinä pisteessä, että pitää lisääntyä suvun kesken, jos halutaan säännöille uskollisen suvun jatkuvan. Siinä on vaan se ongelma, että ei ole enää paikalla yhtään lisääntymisikäistä naista, vain miehiä.

Juuri tässä on tämä meidän suvun kuvio.

Ja taas odotan kusi sukassa kirjettä Tyksistä. Ja mulla flunssa vei äänen, en voi puhua ollenkaan.

ViestiLähetetty: 2016-03-21 09:14:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

satuetainen kirjoitti:
En ole vielä täysin vakuuttunut, että mun suurin ongelma olisi toisten holhoaminen. Tuostahan kirjasta varmaan jokainen löytää itseensä sopivia asioita, mutta luen eteenpäin.....

Se toisten holhoaminen esiintyy vahvasti kirjassa, koska se on yleisin muoto silloin kun asutaan yhdessä esim. alkoholistin tms. ongelmaisen kanssa. Mutta myöhemmin sieltä kirjasta löydät ne erilaiset TAVAT olla ulkoaohjautuva (tykkään tuosta sanasta enemmän ja se on oikeasti kuvaavampi), otsikoita joiden alla on oirelistoja. Niistä näet miten todella monimuotoinen ongelma kyseessä voi olla ja joka ihmisellä erilainen. Hyppää vaikka suoraan siihen kohtaan kirjaa, niin saat siitä jotain irti.

Eivät kaikki ulkoaohjautuvat holhoa ollenkaan, esim. ns. vahvuuteen sairastuneet eivät todellakaan holhoa. Katso ne oirelistat läpi, niin löydät sen, mitkä niistä ehkä koskevat sinua. Siellä oli minullekin monta otsikkoa joiden alta en löytänyt yhtään mitään ja joidenkin toisten otsikoiden alta minua koski tosi moni juttu.

ÄLÄ tuijota siihen holhoushommaan, vaikka se onkin ko. kirjassa isossa osassa ihan sen vuoksi että käytännössä monilla ihmisillä on sellainen ongelma. Täyserakko, joka ei holhoa ketään voi olla ulkoaohjautuva. Se olennainen juttu on se sisäinen arvottomuuden tunne, mistä syystä tunne omasta ihmisarvosta nimenomaan on ulkoaohjautuva esim malliin: "sitten kun minulla on itsekuria ja laihdun olen hyvä ihminen, jos en, niin en ole."

Ongelman ydin on se puuttuva tunne siitä että on arvokas ja rakastamisen arvoinen ihminen ja se voi ilmetä todella moninaisin eri tavoin, joista holhoaminen on vain yksi.

Se vain usein ilmenee nimenomaan parisuhteissa ongelmaisten kanssa, sen vuoksi sillä muodolla on kirjassa niin suuri paino. Ja ihan tämän päiväkirjan tekstien perusteella sinä holhoat ainakin yhdellä tavalla: Koet olevasi vastuussa toisten ihmisten tunteista, siitä juttelimme taannoin.

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2016-03-21 10:39:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei tullut tänään kirjettä

ViestiLähetetty: 2016-03-21 11:54:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Toisinsyöjä

Joo, tunnen olevani vastuussa toisten tunteista ja mietin mitä pitää tehdä tai olla tehemättä, jotta toinen ei tykkää pahaa.

Mutta sellaista holhoamista, että neuvoisin, tunkisin auttamaan omasta halustani ja päivystäisin toisten tekemisiä, en tunne itsessäni olevan. Autan kyllä läheisiäni, mutta heidän pyynnöstään, nytkin lähden seuraksi Toivolle 3 vee.

Kiinnostavinta oli tuo, että täyserakko, joka ei holhoa ketään, voi olla ulkoaohjautuva. Ensin tulee mieleen äiti, mutta kyllä minussa on samaa....tätä mietin lisää.

ViestiLähetetty: 2016-03-22 10:50:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

JEE

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Kirje tuli ja siinä lukee vaan, että ...tuumoriresiduaali oleellisesti ennallaan edelleen. Myös kiasman tilanne ennallaan.......

Seuraavaa kontrollia on vähän aikaistettu alkuperäisestä suunnitalmasta, mutta nyt mun pitää unohtaa koko asia ja keskittyä muuhun :!:

Hieno homma, että tuo vastaus oli tuollainen ja se, että se tuli ennen pääsiäistä

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 334 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 112 13 14 15 16 17 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00