karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-31 21:22:14

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 334 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 113 14 15 16 17 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-04-29 12:39:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mukavaa ja aurinkoista viikonvaihdetta ja vapunaikaa :)

ViestiLähetetty: 2016-05-01 21:27:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Garsu

En tiedä miksi se on niin vaikeaksi tullut, juuri noin, kuin kuvailit, se tapahtui vuosituhannen vaiheessa, kilo viikossa lähti ihan helposti ja 10 kiloa 10 viikossa, nyt jotain kuusi tai seitsemän vuotta laihtumista ei ole juuri tapahtunut ja kun laihdutusyritysten välissä painoa tulee vielä lisää, niin läski lisääntyy.

virpip

Kiitos vaan näin jälkikäteen, aurinkoista oli, minä kyllä olin pääasiassa sisällä....pakko.....viikonloppu meni keittiörempan merkeissä, vappu jäi juhlimatta...minullehan juhliminen on vaikeaa... se sama ongelma kuin ruuankin kanssa on, en ole ansainnut mitään kivaa, minä teen remonttia silloin, kun toiset juhlii, se on tehokasta itsekidutusta, kun välillä vilkaisee somesta miten toiset juhlii ja matkailee.

Olen muuten vaihtanut lukemista. Vein kirjan: Beattie: Irti läheisriippuvuudesta takaisin kirjastoon ja toin tilalle: Anna-Liisa Valtavaara: Syyllinen olo ja Salme Blomster: Ajattele itsellesi elämä ja Louise Minerva Frostegren: Ymmärrä tunteesi, hyväksy itsesi. Valtavaaraa olen lukenut eniten ja se on juuri mulle, voin vaikka vielä oppia ymmärtämään itseäni.

ViestiLähetetty: 2016-05-27 22:38:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nyt olen ollut vapaudessa muutaman viikon, vapauden piti kait olla vapautta syyttelystä, mutta mulla on ollut vapautta syömisten suhteen, mielen vapaudesta en tiedä, mutta sen tiedän että housut kiristää....kai pitää taas kerran yrittää ryhdistäytyä, vaikkei muuta kuin alkaa lätkiä pirunkuvia ruokapäiväkirjaan.

Ei minusta mihinkään elämäntapamuutokseen ole, mutta jos olis edes pieneen laihdutuskuuriin, mahtuis entiset vanhat vaatteet päälle....tavoite se sekin.

Jos mielen vapaus lihottaa, niin se on väärä tie.
Vaikka itsen haukkuminen tuntuu tyhmältä, mutta jos sillä estää lihomisen, niin eikö sekin ole sitten parempi.
Läski mikä läski, kai sen saa sanoa. Epäonnistunut mikä epäonnistunut, kai sen saa sanoa. Totuuden saa sanoa.

Jään miettimään.

ViestiLähetetty: 2016-05-30 21:31:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nyt on ihan oikeesti pakko tehdä jotakin, vaikka sitä pakkoa ei saisi olla, se vaan tulee joskus eteen, ei se kivaa ole, mutta ei ole kivaa lihoakaan...

Tänään sain ainakin vähennettyä ruuan määrää, ei se hiilaritonta ollut, mutta ompa jotakin kiristystä ja vapaus mennyttä.

En nyt lätki tähän pirunkuvia, mutta en tietenkään ole päivään tyytyväinen, mutta ei se mitään :arrow: huomenna on uusi päivä ja taas uusi mahdollisuus mokata

Mulla on suunnitteilla painotavoite: alkunumero 8 pitäisi saada vaihtumaan kutoseen, mutta mikä on tarkempi aikataulu, niin vaatii vähän hiomista ja toimintaa, ei se suunnittelemalla tapahdu, se on nähty........

ViestiLähetetty: 2016-05-31 06:29:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mitä jos tavoittelisit ensin seiskalla alkavaa painoa? Kun painonpudotus ei tunnu olevan sinullekaan helppoa, niin liian kovat tavoitteet saattavat vesittää koko homman. Paljon palkitsevampaa ja motivoivampaa on asettaa pieniä välitavoitteita, vaikka kolme kiloa kerrallaan, jotka on realistista saavuttaa jollain järkevällä aikavälillä. :)

Sitten, kun olet 70 -luvulla, voit asettaa tavoitteen taas alemmaksi. :)

Tsemppiä! :)

ViestiLähetetty: 2016-05-31 20:52:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No joo, joskus tuntuu, että aivan sama mikä on tavoite onko se 79 vai 55 niin se on liian kaukana, mutta kevyempään suuntaan on pakko päästä.

Kyl mulla on fiilikset ny paremmat ko oli kevätalvella, ja nyt mä tiedän suunnilleen syyt mun huonoon fiilikseen silloin, silloin en tietänyt. Kun täällä yritettiin töniä mua toiseen suuntaan kuin kuljin, luin silloin muutaman kirjan, se suuresti suositeltu Läheisriippuvuus ei ollut mulle paras mahdollinen, mutta Anna-Liisa Valtavaaran Syyllinen olo oli juuri mulle ja siihen kirjaan palaan vielä joskus, se oli niin hyvä, aivan mulle tehty.

Lupasin, että en mitään pirunkuvia nyt joka päivääni laita. Nyt olen syönyt kahtena päivänä vähemmän kuin vapaudessa, mutta ei tämä mitään mallikelpoista karppia ole.

Mutta tällaista:

30.5

aamulla:
vettä

päivällä:
½ perunasta
vähän pakastevihannessekoitusta
nautaa, n. 70 g, haudutettu vedessä
½ ruisleivän siivusta, vähän oivamiirinia
1 dl maitoa

iltapäivällä:
mustikoita
6 Digestive-keksiä
2 lasia fanlaittia

päivällinen:
jäi väliin

illalla:
juuressuikalemunakasta n. 3 munaa
2 lasia fanlaittia
vähän mustikoita

31.5

aamulla:
vettä
jokilaakson savujuustoa
2 siivua kalkkunaleikettä

päivällä:
jauhelihamurekepihvejä (naudanjauheliha, muna, kerma, psyllium, pippuri, suola, öljy, voi)
hapankaalia
vajaa desi turkkilaista
fanlaittia

iltapäivällä:
vaniljajäätelöä
mustikoita
3 digestive-keksiä
fanlaittia

päivällinen illalla:
jauhelihamurekepihvejä (naudanjauheliha, muna, kerma, psyllium, pippuri, suola, öljy, voi)
vihreitä papuja ja valkosipulia
vajaa desi turkkilaista
fanlaittia

:arrow:

ViestiLähetetty: 2016-06-10 19:38:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:arrow: :arrow: :arrow: :arrow:

joo tätä samaa tää on :shock:

mutta

mä luulen, että mä oon löytänyt jotakin uutta ja hyvää, minulle sopivaa.....ei se ole ruokaa....vaan planneri, vaikka mun elämässä on aikan vähän muistettavia kellonaikoja, mutta tekisi hyvää saada suunnitelmat ja haaveet kirjattua ylös ja lippuset ja lappuset järjestykseen...ja kaiken lisäksi ei kalenterin koristelu kauniiksi tekisi mulle ollenkaan pahaa....jos mä kuitenkin koristelen sen pirunkuvilla, pääkalloilla ja hämähäkeillä.

en oikeastaan muista mistä netin ihmeellissä maailmassa eksyin katselemaan koristeltuja kalentereita joskus neljä-viisi viikkoa sitten, ensin torjuin koko ajatuksen, enhän minä osta kallista kalenteria ja siihen satasen kansia ja sitten parilla sataa tarroja ja teippejä. Mutta kun Kekkuli kuskasi muoviautolla heikkaa tuntitolkulla ja monena päivänä, (äitinsä sairasti rintatulehdusta, taas) niin minä siinä vieressä tutustuin kalentereihin tarkemmin ja tajusin, että hommassa on muutakin kuin mainosten pakkomyymää hilpehööriä, ihan oikeesti helpottaisi elämää, jos kaikki asiat olisi jonkinmoisessa järjestyksessä.

ja nyt sitten suunnittelen itselleni luonnoskansioon kalenteria...teen itse...käytän ainakin osittain kierrätysmateriaalia....näkee mitä siitä tulee..

suunnitelmista on tarkemmin blogissa

mitä jos :?:

tekisi karppaukselle ja laihduttamiselle oman plannerin.....niin, siinäpä kysymys :?:

ViestiLähetetty: 2016-06-10 19:46:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

ei sun tartte kallista kalenteria tai planneria ostaa. Sä voit varmaan kätevänä emäntänä tehdä sellaisen kierrelehtiöstä itsekin ja koristella miten tykkäät. Pari euroa sellainen maksaa, ja vaivan. Piirtelet sitten vaikka niitä pääkalloja siihen jos siltä tuntuu, se on kai sun plänneris. Mut suunnittele sitä mitä tahot, älä sitä mitä et taho. Koska sitä mitä suunnittelet, sitä kohti kuljet. Mielen laki.

ViestiLähetetty: 2016-06-11 19:31:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

satuetainen kirjoitti:
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow:

ja nyt sitten suunnittelen itselleni luonnoskansioon kalenteria...teen itse...käytän ainakin osittain kierrätysmateriaalia....näkee mitä siitä tulee..

suunnitelmista on tarkemmin blogissa

mitä jos :?:

tekisi karppaukselle ja laihduttamiselle oman plannerin.....niin, siinäpä kysymys :?:

Se on tietty tärkeä pointti, että mitä haluaa. Varsinkin mulle on hankala asia haluta yhtään mitään ja sitten vaikka haluaisinkin niin myöntää se haluaminen ja sitten vielä toteuttaa se mitä haluan. Juuri planneria käyttämällä näkisi mitä on halunnut, mitä onnistunut toteuttamaan ja mitä kieltänyt itseltään, kun kaikki olisi kirjoitettuna ylös, niin silloin voisi todistaa itselle mitä on halunnut tai suunnitellut.

Ja myös pitäisi päättää haluanko tehdä sellaista mitä en ole onnistunut toteuttamaan, vaikka olen halunnut ja halunnut jo vuosia. Kannattaako enää haluta, vai olisiko parempi unohtaa se asia ja keskittyä muuhun. Tästä täydellinen esimerkki on mun laihduttaminen. Olen halunnut ja yrittänyt, mutta ei siitä ole mitään tullut. Vai onko syy siinä, että en ole yrittänyt tarpeeksi. Siksi olen soimannut itseäni ja haukkunut läskisi, jotta intoni lisääntyisi. Mutta enpä ole tuolla mitään tuloksia saavuttanut.

ViestiLähetetty: 2016-06-12 10:08:47 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

satuetainen kirjoitti:
olen soimannut itseäni ja haukkunut läskisi, jotta intoni lisääntyisi. Mutta enpä ole tuolla mitään tuloksia saavuttanut.

Jos se yhtään lohduttaa, niin kerrottakoon, että tuolla tavalla ei kukaan muukaan näytä saavan mitään aikaan.
Se miten pääpään asetukset saa kammettua uuteen asentoon, on jo toinen juttu (vaikkei sekään itseä haukkumalla onnistu).

Otan osaa ja toivotan onnea ja menestystä yrityksiin o/

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2016-06-12 16:11:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joo ei.. Negatiivisuudella ei tule into lisääntymään. Oikeastaan into ei varmaan edes ole se, mitä tarvitaan. Se kun ei tahdo olla tasalaatuista koskaan.

ViestiLähetetty: 2016-08-01 08:20:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Elokuu
Ensimmäinen päivä
Maanantai

Nyt on tullut vedettyä kaikkea moskaa koko kesä ja kesän siltä osin pitää loppua tähän.

Jos tuossa vajaa kaksi kuukautta sitten oli tunnelmat vähän apeat, niin ei tässä nytkää sen kummempaa ole. Juuri eilen illalla sain mukaani sellaisen olotilan, että eipä mun seurasta erityisesti pidetä, vaikka juuri ja juuri siedetään.

Mun planneri toimii aika hyvin. Kirjaan planneriin ylös koko familyn menemiset, jotka vaikuttavat kokonaisuuteen ja jotenkin minuun, niin pysyn ajan tasalla. Tänään loppui Pojan kesäloma ja alkoi Tytön loma joka vaihtuu kahden viikon kuluttua äitiyslomaksi, Kekkuli menee osapäiväsesti päiväkotiin, Kuopus lähtee tänään illalla Wackeniin...... ja sillai tiedän, että nyt Poika on jo ensimmäisessä aamuvuorossaan, Tytölle taas voi mennä kahvittelemaan, Kekkulin kanssa leikkimiset vähenee vähän, Kuopukselle ei kannata soitella viikkoon ja sillai systeemi pyörii......

ViestiLähetetty: 2016-08-01 19:01:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen kova mummo tekeämmä suunnitelmia ja nyt on laihdutussuunnitelma tehtynä. Se on 13 kiloa pois juhannukseen mennessä. Ja koska en pysty tekemään mitään elintaparemontteja, sehän on jo tässä nähty, mutta jos pystyisin vetämään lauhutuskuureja, niin nyt alkaa ensimmäinen kuuri ja tavoite on laihduttaa elokuussa 4 kiloa, siis sunnilleen kilo viikossa, jos ei onnistu niin sitten kuuri jatkuu ensi kuussa. Mutta tavoite on, että pääsen nopeasti eroon neljästä kilosta ja sitten pysyn siinä, ja aikanaan tulee seuraava kuuri, siis loka- tai marraskuussa seuraava laihduttaminen 3 kiloa, joka tapaukasessa ennen juolua. Sitten on vaativa jakso: viettää joulu lihomatta. Tammikuu on tietysti laihdutuskuukausi, se on kaikilla, jos ei ole, niin on huono ihminen? Jos silloin saa pois seuraavan 3 kiloa, niin vielä jää viimeinen 3 kiloa ja sen tavoitepäivä on kesäkuun loppu.

ViestiLähetetty: 2016-08-01 21:30:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

1 elokuuta

Heräsin 7.30

Mulla on pieni kesänuha ja aivastuttaa, sitten on joku hyönteisen pisto kaulassa, sitä kutittaa ja kirvelee. Aamulla oli selkä jäykkä.

ap:
vettä

klo 11.30
vesi-voissa haudutettua kaalia
raakaa kukkakaalia
lihaliemessä haudutettua nautajauhelihaa, noin 100g
talkkuna: 2 dl punaista viiliä, 1 dl talkkunajauhoja (kaura), 1/4 dl sugar stevia

ip:
muutamia vattuja ja mustikoita metsässä
funlight + vissy

100 g valkohomejuustoa
funlight
tuoreita herneitä pellolla, aika paljon, viimeiset klo 18
vitamiinit: 2x Möllerin tupla, 2x magnesan (Hankintatukku), 1x Sana-sol monivitamiini (Orkla), 1x kromi (Vitabalans)

klo 20.30
siivu ruisleipää
voita
4 siivua saunapalvia (Atria)
paprikaa
rooibos & hibiscusteetä

Nukkumaan tästä kohtapian n. 22.40

ViestiLähetetty: 2016-08-02 11:54:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

[quote=satuetainen]Sitten on vaativa jakso: viettää joulu lihomatta. Tammikuu on tietysti laihdutuskuukausi, se on kaikilla, jos ei ole, niin on huono ihminen? Jos silloin saa pois seuraavan 3 kiloa, niin vielä jää viimeinen 3 kiloa ja sen tavoitepäivä on kesäkuun loppu.[/quote]

Ei ole, molempiin. Et tule koskaan pääsemään puusta pidemmälle sillä, että haukut, ehdollistat ja vähättelet itseäsi, mahdollisuuksiasi ja odotat muidenkin tekevän niin sekä sinulle että itselleen. Ei jouluna ole pakko lihota, miksi ihmeessä olisi? Miksi sillon ei saisi säilyttää painonsa eikä varsinkaan laihtua? Miksi?

ViestiLähetetty: 2016-08-02 12:45:49 
Poissa
carb au lait
carb au lait

hyvä jazz!just näin..
oletko kuitenkin satuee tyytyväinen tilanteeseesi?
jos et oikeastaan haluakaan että mikään muuttuu?
voiskohan silloin todeta itselleen että kaikki on oikeastaan jo kunnossa nyt?

sun antamat kukat voi hienosti ja oon jo niitä jakanut eteenpäinkin apostolinmiekkaa ja enkelinsiipeä:)

ViestiLähetetty: 2016-08-02 15:05:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kahteen desiin viiliä 1/4 dl makeutusainetta? Etkö muuten pysty syömään? Vaikka marjoja makeutusaineen sijasta? Tai edes oikeaa sokeria? :)

ViestiLähetetty: 2016-08-02 21:33:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

En suunnittele lihovani jouluna, mutta niin vaan on aina käynyt, se on realismia! ......, vaan kirjoitin, että on vaativa jakso viettää joulu lihomatta. On mahtavaa, kun on ihmisiä jotka hillitsevät itsensä joka tilanteessa, minä en ole sellainen, jos olisin, niin en olisi läski. Haukunko itseäni, kun sanon joulun olevan vaativa jakso. Kyllä mä senverran huonona itseäni pidän, etten suunnittele laihtuvani jouluna. Mä halusin nyt olla armollinen itseäni kohtaan ja antaa aikaa 13 kilon laihduttamiseen, enkä suunnittele laihduttavani tänä vuonna sen koko 13 kg, mikä sekin voisi olla vaihtoehtoinen suunnitelma. Ajattelin, että jos kirjoitan sellaisen tänne, niin saan ohjeita jakaa niin iso tavoite osatavoitteisiin, niin nyt jaoin osatavoitteisiin ja annoin aikaa.

En mä ole tyytyväinen tilanteeseeni, juuri siksi tulin tänne taas yrittämään. Täytyy haluta laihtua, kun olen ylipainoinen. Ja ihan oikeasti, kun katson peiliin, siellä on läski, sellainen tyyppi, jollainen en haluaisi olla, jos halu muutokseen on liian pieni, niin sitten pitää seistä useammin peilin edessä katselemassa läskimakkaroita. Jos olisin tyytyväinen tilanteeseen, niin ei minun tarvitsisi yrittää laihduttaa.

Yritän nyt laihtua ja yritän saada syömiseni jonkinmoiseen järjestykseen. Koska eilenen makeutusaineen määrä aiheutti tuollaisen reaktion, niin en nyt kirtjoita tähän tämän päivän ruokiani, koska tänään meni kokonaisuutena huonommin kuin eilen.

ViestiLähetetty: 2016-08-02 22:07:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:oops: ...........Et tule koskaan pääsemään puusta pidemmälle.......Kiitos kannustuksesta!

Ja makeutusaine on nyt sitä steviaa, mitä viimeksi minulle niin kovasti suositeltiin..........nytkö ei kelpaa, kun olen oppinut sen makuun? Määrä on tietysti eri asia. Tavalliseen sokeriin en siirry, makeariippuvainen olen.......helppohan siitä on päästä eroon, kun vaan lopettaa makean syömisen, simsalabim =D>

ViestiLähetetty: 2016-08-03 07:58:25 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

Syöt tosi vähän ja rasvaa ei ole juurikaan onkohan kroppa jo säästöliekillä?
Mielestäni kannattaisi valita jokin suuntaus, oli se sitten VT tai VHH mutta olisi kunnon ravintoa ja syömistä, ei rääppimistä ja pientä napostelua jotain. Ei noista stevioista, ruisleivän paloista, teollisista mehuista ja keitetyistä lihoista saa ravintoa, eikä kropan ja aivojen tarvitsemia ravinteita / hivenaineita..
Kunnon ravinnolla ajatukset varmaan selkiytyisivät ja oma arvostus muuttuisi positiivisemmaksi?

Kliks->Instagram täsä

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 334 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 113 14 15 16 17 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00