karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-08 14:29:01

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1411 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 165 66 67 68 6971 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2016-09-23 07:03:09 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Nyt vaan vähän jotain helppoa katottavaa, vaikka Poirottia ja sitten uusille unille.
Eioo ihme, jos olet väsynyt, kun takana on pitkä säilöömisputki ja sitten tuommoinen
ylipitkä päivä vielä muun "puoli"harrastuksen parissa. Vaikka välleen tuntuu,
että tuo Katupappila ja valtuustot ja muut alkaa olla siulle melkein työtä.
Mutta tokihan se paljon antaakin, mie nostan hattua kaikille niille, jotka jaksavat
harrastaa ja harjoittaa kaikenlaista. Mie oon niin laiska, etten vihti pal'mittään.
Ja meidän suvussa isoveli ja vaimonsa hoitavat tuon harrastuspuolen - ei taida
kalentereissaan olla ennen joulua montakaan vapaapäivää... :roll:

ViestiLähetetty: 2016-09-24 07:41:16 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Hei lillis! Just Poirottia katsoin illalla saunan jälkeen ja hyvin nukuin yöni.Lillis, jos mä liikaa oon kotona niin ihan mökkihöperöksi tulen mutta kieltämättä nyt on ollut vähän liikaa kaikkea mutta kyllä se nyt tästä rauhoittuu. Katupappilaankin otin vuoron vasta kahden viikon päähän kun nyt tilanne näyttää hyvältä.

Keittiössä odottaa iso tiski. Se on tän päivän urakka. Muuten rentoilua.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2016-09-24 18:02:23 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Sain sen jättitiskin tiskattua ja kaksi koneellista pyykkiä pestyä. Ulkoilua ja kaupassa käytyä lisäksi. Askeleet täynnä tältä päivältä. Eilen jäi paljon vajaaksi mutta en jaksanut.

Lisää Poirottia katsoin. Nyt ei oo yhtään enää boksilla.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2016-09-25 06:38:14 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Tänään aamiaiseksi juustomunakas. Kun ilma kylmenee kaipaa tukevampaa syömistä. Kahvi taas perinteisesti mustana ruusukuvioisesta isosta sunnuntaikahvikupista. Vielä tarkenin parvekkeella. Katselin kun aamu herää vaaleanpunaisena taivaana :smt049

ViestiLähetetty: 2016-09-25 09:58:03 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Syysaamut ovat osiaan kauniita, keskikesällä aurinko nousee niin aikaisin ettei sitä yleensä ehdi katsomaan. Minullakin olisi ruusukuvioinen kahvikuppi kaapissa, mutta yleensä käteen osuu vakiomuki, varsikin kun aamiaisena on iso mukillinen rasvakahvia.

ViestiLähetetty: 2016-09-25 11:24:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mukavaa sunnuntaita! :)
Minun tekee mieli ilman viiletessä myös tukevampia lämpöisiä aterioita. En enää tee tuoreita vihannessalaatteja vaan kypsennettyjä kasviksia ruuaksi. Hyvä kun otat väliin lepopäiviä touhupäivien väliin.

ViestiLähetetty: 2016-09-25 18:45:09 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Hei mlv ja Geri! Mlv, mun ruusukuppi on iso. Käytän sitä sunnuntaisin ja satunnaisesti muutenkin. Geri, pakko on huilia välillä kun nyt on ollut oikeasti elämä vähän liian kiireistä. Pikkasen liikaa säilömishommia mutta kun innostuin...

Tänään katsoin taas Poirottia mutta nyt suoraan telkasta. Nenna nukkui sylissä ja Ninni siinä ihan vieressä sohvankaiteella :smt049 Nää tällaiset on ihanía hetkiä.

ViestiLähetetty: 2016-09-26 15:13:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

noilla hetkillä jaksaa kyllä, se omassa arjessa ahistaa kun ei ehdi eikä oikein aina osaakaan nauttia tommoisista voimaannuttavista hetkistä.
Mulla katoaa väsyneenä ja stressaantuneena esimmäisenä huumorintaju, seuraavaksi sitten tulee semmoinen putkinäkö ette oikein tajua noita elämää rikastuttavia "pieniä asioita"

ViestiLähetetty: 2016-09-26 18:43:42 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Hei tunteellinen siili! Mulla on tapana katsoa tietyt ohjelmat ( tallenteena) vaikka ois kuin kiire ja silloin kisut tulee aina mun seuraksi. On sellainen rentoutus ja pääntyhjennyshetki.

Tänään oli ihanaa kun ei ollut mitään pakollista menoa koko päivään eikä iltaan. Ajoissa menen nukkumaan. Väsyttää edelleen tavallista enemmän mutta kyllä se elämä tässä taas voittaa!

ViestiLähetetty: 2016-09-27 20:46:43 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Tänään oli viimeinen mölkky tälle syksylle. Oli tosi mukavaa! Pikkasen tuli vilu vaikka oli hyvin päällä niin oli kiva päästä lenkkisaunaan siihen päälle. Partsilla join saunakahvit ja juttelin ystävän kaa puhelimessa.

Sisällä on vähän jo viileää kun lämmitystä ei oo aloitettu vielä tälle syksylle. Toivottavasti patterit tulee päälle jo pian.

ViestiLähetetty: 2016-09-28 16:59:53 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Niin se kesä on ohi ja kesän pelit ja monet muut jutut.
Syksy on monille semmoista rauhoittumisen aikaa, rauhallista olemista,
kynttilöitä, lukemista ja talven odotusta.
Semmoista toivon siullekin!

ViestiLähetetty: 2016-09-28 18:56:00 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Hei lillis! Rauhoitun sit kun saan ikkunat pestyä ja verhot vaihdettua mutta se on edessä heti kun sateet loppui. Nyt kuuntelen sateen ropinaa ikkunaan ja nautin syksystä! Kiva oli katsoa kun puut taipui tuulessa ja värikkäät lehdet lentelee ympäriinsä.

Nuorimmalla veljellä kolerarvot tosi huonot ja lääkäri statiinireseptin oli kirjoittanut. Mietti että pitäskö ne aloittaa vai ei. Rohkaisin kokeilemaan karppausta ainakin ensin. Mutta kun leipä on niin hyvää. Jäi miettimään asiaa. Trigly oli pitkälti yli kaks ja LDL yli viiden ja HDL alle yhden. Pakko oli minunkin sanoa että arvosi ovat oikeasti huonot. Rasvankäytön vähentämistä mietti kun lääkäri oli niin sanonut mutta mä rohkaisin että vaihtaa margariini voihin niin HDL korjaantuu ja syödä vaan reilusti tyydyttynyttä rasvaa mutta vähemmin hiilarein. Veljellä on diabetes niin totesi itsekin että tekishän se hiilareiden vähentäminen hyvää verensokereillekin. Hyvä ois tehdä jotain terveyden eteen kun hänellä on niin pieniä lapsiakin. Soitti sentään ja halus puhua mun kaa näistä asioista.

ViestiLähetetty: 2016-09-28 19:30:17 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Siitä se alkaa. :D Oisko sulla kirjoja lainata hänelle?

Mulla on kolme ikkunaa ja partsin ovi takapihalle. Verhot on vain yhdessä ikkunassa. :lol:

ViestiLähetetty: 2016-09-29 07:14:01 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Hei Greda! On kyllä karppikirjoja lainata ja sanoin että jutella myös mun toisen veljen kaa joka karppaa. Pitää joku kirja katella hänelle ja antaa kun tavataan. Ois hänen terveyden kannalta hyvä jos alkais karppaan. Kaks sisarustahan miestä jo karppaa. Ne joilla ei oo diabetesta :D Ja kolearvotkin kunnossa.

Sumuinen aamu aukeaa. Yöllä satoi mutta just nyt ei taida sataa. Hilpeään Kahvi Kissaan menen yhdeksitoista ystävän kaa kahville :D Aamu alkoi ihanasti Ninni vieressä heräillen ja sen kehräystä kuunnellen. Ihana on upottaa pää sen lämpimään ja pehmeään turkkiin :smt007

ViestiLähetetty: 2016-09-29 07:41:03 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

On se jännä miten aamut on Suomessa erilaisia...
siellä sumua.. täällä niin het kirkasta että!
Kiva jos kisut herättää sut lempeästi :)
Mä en oo ikinä halunnut mitää eläimiä sänkyyn,
tietty mun allergiat rajoittaa sitäkin.
Eikä kissoja kauheesti komennella, itsenäisiä elukoita ♥

ViestiLähetetty: 2016-09-29 09:15:08 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Ja täällä ihan ankean oloinen syksyaamu, ei sada, ei paista, eioo salaperäistä sumuakaan.
Voi, tosissa toivon, että saisit veljesi karppaamaan. voisko tehä diilin, että kokeilisi vaikka
kuukauden tai kaksi, josse oisi helpompi ajatus kuin koko loppuelämä. Tai edes kaksi viikkoa.
Sekin aika jo jotakin näyttäisi. Peukutan. \:D/

ViestiLähetetty: 2016-09-29 10:51:58 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Hei Teikku ja lillis! Sitä mä veljelle sanoin että jos kokeilis jonkun aikaa ja menis sit labroihin niin näkis toimiiko. Se vois motivoida jatkamaan. Mähän aikanaan päätin kokeilla kaksi viikkoa ja nyt on yhdestoista vuosi menossa. Onhan veli nähnyt miten oon masennuksesta toipunut ja voin hyvin. Ei ole diabetesta, verenpainetta eikä kolelääkkeitä.

ViestiLähetetty: 2016-09-29 12:54:06 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Tuli tuossa mieleen että jos veljesi innostuisi karppauksesta niin jos hänellä on vaikka insuliinilääkitys, niin pitäisi säätää sitä sitten alas, ettei tule hypoja. Siksi minusta vaikkapa Heikkilän diabeteksen hoitokirjat olisivat hyviä jos ei oma hoitava lääkäri ole perillä ja joutuu itse säätämään. Mutta kannattaa mittailla ahkerasti ruokailujen jälkeen niin näkee millä systeemillä ne arvot korjautuvat.

Kisuilta naukaisut sinne Mirrilän väelle!

ViestiLähetetty: 2016-09-29 17:07:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Poikkesin kuulumiset lukemassa.
Toivottelen myös veljelle parasta mahdollista vointia.

ViestiLähetetty: 2016-09-29 17:26:17 
Poissa
carb au lait
carb au lait

hienoa jos innostuu,aina ilahdun kun joku on alkanut vhhlle ja alkaa voida paremmin

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1411 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 165 66 67 68 6971 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00