karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-13 17:05:05

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 151 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 8 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Tontun Ruokaa 2020
ViestiLähetetty: 2020-01-30 12:28:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Miksei sais vastakaikua? Suurin osa karpeista kuulostelee itseään, mitä tekee mieli, me ei vaan ylletä sun tasoisiin ruokiin. :oops: :lol:
Voi kun söisinkin niin mielellään jotain merileväkeittoa, ja tuollaiset kalapihvit kuulostaa tosi hyvälle. Miten sitten kinkku ja kala nappaa yhteen?!
Nytkin kuulostelen itseäni, ei ole nälkä. Onko pakko syödä?! Alun mukaan olisi syötävä.....

ViestiLähetetty: 2020-01-30 12:35:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No sulta weera saa,mutta usein kyllä tuntuu että on vähän eri mieltymykset täällä ;)
Ei se toki haittaa,mutta kun somessa muualla ketoilijatkin syö värikästä ja hyvännäköistä ruokaa,kaipaan sitä ehkä enemmän tännekin vertaisesti..
Luin jotain artikkeleita ja se sentään lohduttaa,ruokavalioni muistutti eniten tyylisuuntaa 'Pure Keto',puhdas keto,eli hiilarit alle 50,aktiivisina päivinä joillakin joustavampi,esim.treenatessa (mulla se olis työpäivinä)paljon kasviksia,jonkun verran superfoodia,vihreitä ja raakaa
Ehkä mäkin tarvitsen nimen toiminnallenivoin sillä sitten puolustautua jos virallisperseelliseksi tai kituilijaksi nimitellään ;)

Kyllä vaalea kala ja ilmakuivattu kinkku sopii oikein hyvin,vielä jotain pestoa tai yrttiöljyä väliin niin vot

ViestiLähetetty: 2020-01-30 13:38:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mua pikkuisen ärsyttää tuo Keto sanana, kun se kattaa somessa niin laajan kirjon vhh-ruokaa.
Esim facessa ketoillaan vaikka syödään viikonloppuisin ja vähän muutoinkin kaikenmaailman leipomuskorvikkeita, juodaan lightjuomia, syödään aspartamiinilla kyllästettyjä "jogurtteja", ym ym.

Jos hiilarit menee yli 25-30 niin voitais reilusti puhua vhh-ruokavaliosta. Aina Heikkilän määrittelemään 70g saakka. Mun mielestä.
Ja jos hiilarit jää alle 10, niin eikös se ole jo karnivooria, jos pääenergia saadaan lihasta ja rasvasta.

Mutta mitä sitä itseään asettamaan johonkin luokkaan, pääasia että itse tietää syövänsä hyvin, ja mitä kroppa vaatii.

ViestiLähetetty: 2020-01-30 13:47:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Samaa mieltä,oikeasti lokerointi on tyyyylsäää,ja tuo Alku-hommelikin,otan siitä minkä koen hyväksi,kaikki lighttuotteet ja tolkuton broilerinfileiden syönti,valkuaiset ilman keltuaisia jne..ei kiitti,mutta se että kovina päivinä v o i tarvita enemmän hiilaria,ja että kaikki hiilari ei ole saatanasta ja se 80/20 ajattelu,mitä se sit onkaan..eli voi syödä harvoin vaikka karkkia jos sitä mieli tekee,kunhan se muu on kunnossa,ettei ole niin ehdoton ja tiukka ettei mitenkään voi pidempään onnistua
Mä veikkaan että tosi monen karppauskin tyssää siihen,saati karnivoori tms rajoitus jos se ei johdu ihan allergioista tai sairauksien estämisestä
Mä en halua ketään arvostella,vaan tuoda oman näkemykseni
Jokainen toki päättää omista valinnoistaan aikuisena ihmisenä ja tekee keholleen mitä tykkää

ViestiLähetetty: 2020-01-30 13:59:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aamen :lol:

Ja se 80/20 -sääntö on tosi hyvä

ViestiLähetetty: 2020-01-30 22:17:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:lol:
Tänään siis oli se rahkabreku
Myöhemmin munakas
Lounas niitä kalafileitä käärästynä ilmakuivattuun kinkkuun ja paahdettua kukkakaalia,timjami&oö
Illalla kananuudelikeitto jossa myös mm.porkkanaa ja pinaattia,rettisejä,korianteria jne
Jälkkärinä ihan hirmu hyviä rypäleitä
..ja puoli pulloa viiniä
Se nyt loppui se tipaton,ei jaksa enempiä ;)

Kalorit n.1800
Prode 130,rasva 80,hiilari reilu 70 rypäleistä johtuen
Ihan okei silti

ViestiLähetetty: 2020-01-31 07:31:33 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

~Weera~ kirjoitti:
Mua pikkuisen ärsyttää tuo Keto sanana, kun se kattaa somessa niin laajan kirjon vhh-ruokaa.
Esim facessa ketoillaan vaikka syödään viikonloppuisin ja vähän muutoinkin kaikenmaailman leipomuskorvikkeita, juodaan lightjuomia, syödään aspartamiinilla kyllästettyjä "jogurtteja", ym ym.

Jos hiilarit menee yli 25-30 niin voitais reilusti puhua vhh-ruokavaliosta. Aina Heikkilän määrittelemään 70g saakka. Mun mielestä.
Ja jos hiilarit jää alle 10, niin eikös se ole jo karnivooria, jos pääenergia saadaan lihasta ja rasvasta.

Mutta mitä sitä itseään asettamaan johonkin luokkaan, pääasia että itse tietää syövänsä hyvin, ja mitä kroppa vaatii.

Mielipiteitä saa toki olla ihan millaisina vaan, ja vaikkapa ketomäärityksen voi jokainen tehdä ihan itse, ihan niinkuin joku laatikainenkin tekee.
...mutta jos Virta määrittelee ketogeenisensa niin että siinä voi olla hiilareita vaikka 100g kunhan muut asiat täsmäävät
(siinä tapauksessa todella vähän prodea ja todella paljon rasvaa), niin minkäs teet?

Ja se Virran porukka on juuri ne jotka ovat kyseisen termin nykymuodossaan ottaneet käyttöön...
Ja joo, karppaustahan se. Virran (hiilari-prode-rasva)kolmiossa pysyttäessä jopa terveelliseksi todettua
... ja se kolmio on oikeasti varsin laaja, vaikkeivät laatikaiset mukaan mahdukaan :)

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2020-01-31 12:50:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ehkä se on hyvä että asioille on nimet,ja sitten puhutaan suunnilleen samasta kun puhutaan
Nimeäminen jotenkin antaa samalle asialle oikeituksen,kuin jos vaikkapa mä olisin syönyt vaan intuitiolla jotenkin mikä mulla toimii hyvin pitkäaikaisesti..sitä kritisoitaisiin,mutta kun sillä on joku nimi isolla kirjaimella,joku linja,silloin se saa paremmin ymmärrystä?
Ehkä
Ei kyllä hirveesti jaksa innostaa,alkuaikoina yritin lueskella enemmän kirjoja sun muita,nyt on aika perstuntumalla mennyt jo vuosia,olossaan huomaa nopeasti mikä ei toimi
Niinkuin varmaan valtaosalla pitkään omalla linjallaan touhunneilla..
Ikä ja esim.aktiivisuuden muutokset,stressitekijät yms mulla tätä sotkee,siksi joutuu ajoittain tekemään tsekkausta omaan ajatteluun ja siis myös syömiseen :)

ViestiLähetetty: 2020-01-31 13:07:20 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Nimet ovat turhakkeita. Eikä ole yhtä tapaa syödä tai toimia muutenkaan, kun kerran olemme erilaisia.
Mutta jos asioilla on jo määritelty nimi, niin jotenkin kyllä toivoisin että sitä käytettäisiin asiallisesti.
Ettei kaikesta tule vain sitä "hyvää rasvaa" ja "terveellistä ruokaa" jotkamitkä termit saattavat tarkoittaa tasan päinvastaista asiaa eri ihmisille.
Ketogeenista lyödään ihan käsittämättömillä käsikassaroilla, ihan kuten karppia aikoinaan...

Tärkeintä nimistä huolimatta on tietenkin se, että se mitä tekee, toimii. Sinun tapasi sinulle ja jonkun muun ehkä sitten sille toiselle :)

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2020-01-31 13:26:52 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

https://www.youtube.com/watch?v=vIkOfQvE9YI

Lainaa:
Nimet muuttuu vain ja sillä peitetään ettei mikään muutu lain, ihminen säilyy entisellään.

ViestiLähetetty: 2020-01-31 18:47:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ihana Istanbul<3sinne vielä joskus uudestaan päästävä
Syömisiä
Aamulla,tai klo 11.30 rahkaa,mustikoita,kollageenimarjajauhetta,goji,pähkinät,vihreä tee aina aamulla unohtuu mainita ja vedenjuontikin (1-2l päivässä)
Lounas n.14 kaalipaprikasalaattia,rucolaa,avokaadoa,oliiveja,pikkusen ilmakuivattua kinkkua
Syötiin pienehköt salaatit ennen retkeä
Klo 19.30
Uunissa tulossa munakoiso,paprika,porkkana,persilja,oö lisuketta ja sen kanssa tulista tomaattikastiketta,vasikankyljykset paistan kuumalla pannulla
Aikomus juoda myös lasillinen punaviiniä
(Join puoli pulloa)
Rasva 80,hiilari 50,prode 140
Kalorit n.1700

ViestiLähetetty: 2020-02-01 18:16:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aamiainen taas puoliltapäivin,rahkaa,mustikoita,siemeniä (tai olen ite sekoitellut siemeniä,pähkinöitä,goji yms),kollageenimarjajauhe,vihree tee
15.30
Tomaattista naudanjauhelihakastiketta,kvinoaa ja papuja n.nyrkin kokoinen kasa (alkun ohjeistus hiilareista,yksi hiilari annos päivässä TAI kulutuksen mukaan,jos pudotettavaa on yli 15kiloa,ei hiilareita kasviksia lukuunottamatta),okraa kiehautin myös ja tomaattisipulisalaattia
Rasvaa en lisännyt yhtään,lihassa oli mitä oli,hyvältä maistui:)

Teen jonkun rucola-salaatin illalla (sardiini&muna&rucolaa)ja taidan juoda viiniäkin,huomenna sit erilaista ehkä kun työkeikalle saa miettiä eväitä
Neljää safkaa on vaikea saada mahtumaan vapaapäivään,viini saa luvan olla se neljäs ;)

ViestiLähetetty: 2020-02-02 16:51:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aamulla perus rahka,mustikat,marjakollageeni,pähkinäsek.
Tee..mietin että vaihdan pian rahkan rasvattomaan jugurttiin tai viiliin,tossa tulee aikamoinen prodepläjäys
Klo 11
Lounaaksi paistoin uunissa pikkumuikkuja oliiviöljyn ja limen&suolan kera,onnistui tosi hyvin,pinnassa oli vähäsen glut.jauhoseosta n.2rkl koko peltiin
Sen kanssa oli tilliä,kapriksia ja smetanaa
Klo 14
Iltaruoka töissä pinaattisia lihapullia,kasviksia raakana:paprikaa,porkkanaa,kurkkua
Klo18
Iltapala:keitetty muna,raejuustoa ja raakoja kasviksia
Klo 22
(Nyt menee hyvin!)

Nyt lähdössä kahden yön reissuun ja mukana kunnon eväät kun viimeksi meni puuron syönniksi,ihan hyvin niinkin mut nyt kasviksia yms enemmän mukana :)

ViestiLähetetty: 2020-02-02 16:54:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mukavaa reissua tai työmatkaa siis :)

ViestiLähetetty: 2020-02-03 05:39:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos:)
Aamu neljältä ylös,puoli 5 söin rahkaa&siemeniä ja mustikoita..ja keitetun munan
Teetä ja vettä,vettä pitäs muistaa juoda enemmän mutta kun ei ole aina janontunnetta

Lounas oli jo puoli10
Puuroa tein ja söin munan&banaanin

Klo 17.30 pinaatti-lihapullia ,vähän porkkanaa&paprikaa,iso salaatti jossa kurkkua&tomaattia,raejuustoa

Laskeskelin,vaikka söin ison puuroannoksen ei mene hiilarit yli sadan,toisinaan voin siis hyvin syödä puuroakin,silloin jää myös rasvat ja proteiinit pienemmiksi..en tiedä mitä merkitystä sillä
Kokonaiskalorot tuntuvat asettuvan aina siihen 1500 ja viinin nautiskelu tekee 250kcal lisää :)
Kasvisten syönnillä ainakaan ei kalorit pauku,ja kun niistä tykkään ja ne sopivat,menee jatkossakin reilusti :)

Nukuin 9.30-14.30 kevyttä päiväunta

ViestiLähetetty: 2020-02-03 10:08:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuleeko rasvaa liikaa, jos vaihtaa rahkan partiksern? Meinaan kun rasvattomissa on yleensä hiilareita enemmän kuin rasvallisissa....

ViestiLähetetty: 2020-02-03 14:54:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä en enää saa partista alas,koitan keksiä jotain..maitotuotteet muutenkin vähän tökkii,toi rahkasötkö on ihan ok ja pitää nälkääkin,prodet vaan sais jäädä matalammiksi useimpina päivinä,en nyt ala siitä tehdä isompaa ongelmaa,huomaa vaan taas kun fineliin laittaa että pienehkö täti=pienehköt proteiinimäärät

ViestiLähetetty: 2020-02-03 15:20:28 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Oiskohan punaisessa viilissä paremmat suhteet? Mutta et ehkä tykkää siitä? itse olin karppiaikojen alussa ihan koukussa siihen. Ja sitähän voisi sitten tehdä itsekin, kun ensin ostaa sitä ja luomumaitoo punaisena.

ViestiLähetetty: 2020-02-03 16:48:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tykkään viilistä ja olen tehnytkin sitä,joo,hyvä ajatus :)

ViestiLähetetty: 2020-02-03 21:20:12 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

O/ tunnistan tuon saman harmituksen, että herkästi täällä saa päällensä kituilijan/vt-uskovaisen leiman jos ei ole ketokarppaaja tai karnivoristi. Mulla päiväkirja tuolla salaisella puolella ja sinne aina välillä tuli oikein hyökkäys, jos yksi päivä jäi niukkaenergiseksi. Sitähän ei huomioitu, että olen pienikokoinen ja seuraavana päivänä energiamäärä tasaantui... eikä sitä, että hain itselleni sopivaa ruokavaliota pääasiallisesti terveydellisistä syistä. En oo enää sit jaksanut päivitellä syömisiäni sinne. Vaikka oli siellä muutamia kannustaviakin kirjoittajia, mm. Els.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 151 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 8 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00