~Weera~ kirjoitti:
Mua pikkuisen ärsyttää tuo Keto sanana, kun se kattaa somessa niin laajan kirjon vhh-ruokaa.
Esim facessa ketoillaan vaikka syödään viikonloppuisin ja vähän muutoinkin kaikenmaailman leipomuskorvikkeita, juodaan lightjuomia, syödään aspartamiinilla kyllästettyjä "jogurtteja", ym ym.
Jos hiilarit menee yli 25-30 niin voitais reilusti puhua vhh-ruokavaliosta. Aina Heikkilän määrittelemään 70g saakka. Mun mielestä.
Ja jos hiilarit jää alle 10, niin eikös se ole jo karnivooria, jos pääenergia saadaan lihasta ja rasvasta.
Mutta mitä sitä itseään asettamaan johonkin luokkaan, pääasia että itse tietää syövänsä hyvin, ja mitä kroppa vaatii.
Mielipiteitä saa toki olla ihan millaisina vaan, ja vaikkapa ketomäärityksen voi jokainen tehdä ihan itse, ihan niinkuin joku laatikainenkin tekee.
...mutta jos Virta määrittelee ketogeenisensa niin että siinä voi olla hiilareita vaikka 100g kunhan muut asiat täsmäävät
(siinä tapauksessa todella vähän prodea ja todella paljon rasvaa), niin minkäs teet?
Ja se Virran porukka on juuri ne jotka ovat kyseisen termin nykymuodossaan ottaneet käyttöön...
Ja joo, karppaustahan se. Virran (hiilari-prode-rasva)kolmiossa pysyttäessä jopa terveelliseksi todettua
... ja se kolmio on oikeasti varsin laaja, vaikkeivät laatikaiset mukaan mahdukaan