Greda Carpo kirjoitti:
Koska sulla on taas punnituspäivä?
Punnitsen itseni joka päivä, useastikin. Tarkoitatko kekopäivää? En tiedä, milloin on kekomittaus, ehkä syyskuussa, ehkä lokakuussa.
Paino pomppasi 1½ kg ylöspäin, koska lääkäri vähensi minun T4-lääkettä, tai oikeammin lisäravinnetta, kolmanneksella. Niin tapahtui viimeksikin. Viimeksi jostain kumman syystä rupesi lihas kasvamaan valtavasti.
Mikähän on lääkkeen ja lisäravinteen ero. T4:ää eli tyroksiinia joutuu ostamaan apoteekista, mutta se on samaa t4:ää, mitä kilpirauhanen tuottaa, tai pitäisi tuottaa.
En tiedä, mitä ajatella vähennyksestä. Vanha karppiguru Ron Rosedale, jota karppifoorumin nimimerkki Elka suositteli, kannattaa hidasta metaboliaa, koska se on elimistöä vähemmän kuormittavaa. Minulla on nyt toi minun lääkärini terveyskeskuksessa, joka ajattelee samoin. Hän sanoi, että korkea T4 veressä luo stressiä. Stressihän on paha, se tuottaa keskivartalolihavuutta ja kaikkea muuta ikävää. Nyt olen kaventunut taas keskivartalosta eli pömpöstä, joten se on hyvä juttu, tietysti. 9-10 cm pois vielä ja olen viitteissä. Varustelekassa oli reisitaskuhousut myynnissä tarjouksessa ja ne mahtuivat minulle. XL ja vielä ovat väljätkin. Minullahan on ennen ollut noita X:iä vaikka kuinka monta.