karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-21 20:31:54

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Kokemuksia kookosöljystä
ViestiLähetetty: 2006-07-19 16:09:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Voi olla, että aiheesta on jo oma ketju, jonne tämänkin siinä tapauksessa voi vapaasti siirtää :wink:

Mut haluaisin kuulla kookosöljyn käyttäjien kokemuksia ja miten olette sitä käyttäneet :?: :?:

Kävin tänään purnukan ostamassa ja mietin miten ja missä määrin aloitan tuotetta käyttämään :lol:

Minä, ihana tytär -04, jässikkä -07, miäs ja hassu somalikissa ;=D

ViestiLähetetty: 2006-07-19 16:18:11 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Nirppu-74 kirjoitti:
Mut haluaisin kuulla kookosöljyn käyttäjien kokemuksia ja miten olette sitä käyttäneet :?: :?:

Ostin purkillisen, kun täällä oli sitä niin kehuttu ja sanottiin ettei se juurikaan haise kookokselle (inhoan kookoksen hajua).

No, kun avasin purkin ensimmäisen kerran, levisi niin saatanallinen kookoksen haju koko keittiöön ettei mitään tolkkua. Ajattelin kuitenkin maistaa, kun olin siihen rahani tuhlannut. Maussakin tuntui kookosaromi liikaa, joten käyttämättä jäi. Onneksi täällä oli tarvitsija, jolle sain trokattua purkin näppärästi ettei tarvinnut roskikseen heittää.

Tässä minun kokemukseni, olen siis "joutunut" pärjäämään voilla ja muilla öljyillä. :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-19 16:50:04 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Kaiken muun ohella mitä mainiointa aurinkoöljyä.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-19 17:11:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Karbureettori kirjoitti:

Niin kuulemma, harmi et rusketusaika ja lämpimät ilmat ainakin toistaiseksi ohi :(
Oletko käyttänyt ruokavaliosi yhteydessä?

Mä kyllä olen kookoskermaa ja maitoa käyttänyt ruokiin ja se on ihan jees,
mut öljystä en tiedä...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-19 18:58:54 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Karbureettori kirjoitti:

Kaiken muun ohella ei sovi siihenkään, kun se haju on niin syvältä. :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-19 20:59:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Einomies kirjoitti:
Karbureettori kirjoitti:

Kaiken muun ohella ei sovi siihenkään, kun se haju on niin syvältä. :)

Musta tuoksu oli hyvä ja maistoin ihan lusikalla - ei pahaa vaix suolaa ei olekaan :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-19 21:15:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen niin paljon tänne kookoksesta kirjoittanut, etten enää juuri lisää kirjoita. Öljyjä on monenlaisia. Eri tavalla valmistettuja. Olen käyttänyt yli kaksi vuotta. Lähinnä sisäisesti. Kunnollinen kookosöljy on minulle se "yksi mistä en luovu" (ennen käytön aloittamista en voinut sietää edes kookoksen hajua). Suomessa ei ole myynnissä sellaista öljyä, joka minulle kelpaa eli tilaan ulkomailta. Nykyään Irlannista. Sieltä saa mielestäni parasta (jälleenmyyjä jenkkiläiselle, jota Enig suosittelee) ja tulee kimppatilauksella halvemmaksi kuin nämä Suomessa myytävät "virginit". Olen kokeillut aikaisemmin Englannista tilattua ja kahta erilaista jenkeistä tuotua.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-19 21:29:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Elka kirjoitti:
Olen niin paljon tänne kookoksesta kirjoittanut, etten enää juuri lisää kirjoita. Öljyjä on monenlaisia. Eri tavalla valmistettuja. Olen käyttänyt yli kaksi vuotta. Lähinnä sisäisesti. Kunnollinen kookosöljy on minulle se "yksi mistä en luovu" (ennen käytön aloittamista en voinut sietää edes kookoksen hajua). Suomessa ei ole myynnissä sellaista öljyä, joka minulle kelpaa eli tilaan ulkomailta. Nykyään Irlannista. Sieltä saa mielestäni parasta (jälleenmyyjä jenkkiläiselle, jota Enig suosittelee) ja tulee kimppatilauksella halvemmaksi kuin nämä Suomessa myytävät "virginit". Olen kokeillut aikaisemmin Englannista tilattua ja kahta erilaista jenkeistä tuotua.

Mulla on luomu Virilo kookosneitsytöljyä. Oletko sitä kokeillut?
Mun mielestä oli ainakin hyväntuoksuista ja makuista :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-19 21:37:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nirppu-74 kirjoitti:
Elka kirjoitti:

Mulla on luomu Virilo kookosneitsytöljyä. Oletko sitä kokeillut?
Mun mielestä oli ainakin hyväntuoksuista ja makuista :lol:

Ei kelpaa. Ja laatuunsa nähden tosi kallista. Kunnon öljyä saa halvemmalla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-19 22:03:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

ostin kans n.parikuukautta sitten kookosöljyä sitä viriloa.käytän naamarasvana ja sillointällöin lorautan tipan ruokaan,siitä tulee minusta hyvän makuista.
mutta otin aluksi sisäisesti ehkäpä liian reippaasti koska tuli semmoinen ihoreaktio.pienenpientä näppyä yläkroppa täyteen.. :x ilmeisesti kuonat pukkas ulos liian nopeasti.nyt alottelen sisäisesti vähän varovaisemmin.

niin siis iholla on mielestäni hyvää.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-19 22:14:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Virilo: "On peräisin Sri Lankasta. Se on valmistettu luonnonmukaisesti kasvatetuista kookospähkinöistä perinteisellä mekaanisella jauhamismenetelmällä."

Tropical Traditions (se Irlannista tilattava):

"Virgin Coconut Oil

Virgin Coconut Oil can only be achieved by using fresh coconut meat or what is called non-copra. Chemicals and high heating are not used in further refining, since the natural, pure coconut oil is very stable with a shelf life of several years. There are currently two main processes of manufacturing Virgin Coconut Oil:

1. Quick drying of fresh coconut meat which is then used to press out the oil. Using this method, minimal heat is used to quick dry the coconut meat, and the oil is then pressed out via mechanical means.

2. Wet-milling. With this method the oil is extracted from fresh coconut meat without drying first. "Coconut milk" is expressed first by pressing. The oil is then further separated from the water. Methods which can be used to separate the oil from the water include boiling, fermentation, refrigeration, enzymes and mechanical centrifuge.

The method we use at Mt. Banahaw Health Products Corp. in the Philippines is the traditional fermentation method. The coconut milk expressed from the freshly harvested coconuts is fermented for 24-36 hours. During this time, the water separates from the oil. The oil is then slightly heated for a short time to remove moisture, and then lightly filtered. The result is a clear coconut oil that retains the distinct scent and taste of coconuts. This is a traditional method of coconut oil extraction that has been used in the Philippines for hundreds of years. Laboratory tests show that this is a very high quality coconut oil, with the lauric acid content being 50 to 57%. This oil is not mass produced, but made by hand just as it has been done for hundreds of years. Since we live in the community where the coconuts grow, we personally guarantee that the best organic coconuts available are used in producing this Virgin Coconut Oil, and that no chemicals whatsoever are used in the growing or processing of the coconuts. Our coconuts are also certified organic according to strict USDA standards. In addition, all of our coconuts are hand-picked within 24 hours of harvest. Only those nuts that produce the highest quality coconut oil are chosen, while the rest of the crop is sold to copra dealers. Because of our extremely selective procedure for selecting the coconuts, we pay a higher price to the farmer. Almost all other virgin coconut oils on the market are mass-produced and do not take this kind of attention to detail that begins with choosing the right nuts."

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-20 13:01:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Elka kirjoitti:
Virilo: "On peräisin Sri Lankasta. Se on valmistettu luonnonmukaisesti kasvatetuista kookospähkinöistä perinteisellä mekaanisella jauhamismenetelmällä."

Tropical Traditions (se Irlannista tilattava):

"Virgin Coconut Oil

Virgin Coconut Oil can only be achieved by using fresh coconut meat or what is called non-copra. Chemicals and high heating are not used in further refining, since the natural, pure coconut oil is very stable with a shelf life of several years. There are currently two main processes of manufacturing Virgin Coconut Oil:

1. Quick drying of fresh coconut meat which is then used to press out the oil. Using this method, minimal heat is used to quick dry the coconut meat, and the oil is then pressed out via mechanical means.

2. Wet-milling. With this method the oil is extracted from fresh coconut meat without drying first. "Coconut milk" is expressed first by pressing. The oil is then further separated from the water. Methods which can be used to separate the oil from the water include boiling, fermentation, refrigeration, enzymes and mechanical centrifuge.

The method we use at Mt. Banahaw Health Products Corp. in the Philippines is the traditional fermentation method. The coconut milk expressed from the freshly harvested coconuts is fermented for 24-36 hours. During this time, the water separates from the oil. The oil is then slightly heated for a short time to remove moisture, and then lightly filtered. The result is a clear coconut oil that retains the distinct scent and taste of coconuts. This is a traditional method of coconut oil extraction that has been used in the Philippines for hundreds of years. Laboratory tests show that this is a very high quality coconut oil, with the lauric acid content being 50 to 57%. This oil is not mass produced, but made by hand just as it has been done for hundreds of years. Since we live in the community where the coconuts grow, we personally guarantee that the best organic coconuts available are used in producing this Virgin Coconut Oil, and that no chemicals whatsoever are used in the growing or processing of the coconuts. Our coconuts are also certified organic according to strict USDA standards. In addition, all of our coconuts are hand-picked within 24 hours of harvest. Only those nuts that produce the highest quality coconut oil are chosen, while the rest of the crop is sold to copra dealers. Because of our extremely selective procedure for selecting the coconuts, we pay a higher price to the farmer. Almost all other virgin coconut oils on the market are mass-produced and do not take this kind of attention to detail that begins with choosing the right nuts."

Kyl siin Virilon ohjeis mainittiin että se olisi kylmäpuristettua.

Minkä hintaista toi sun mainitsema kookosöljy on ja missä määrin sitä tilaat?

Jotkut on tehny kimppatilauksia, mut liekö täällä Turun suunnalla sellaisia :?: :?:

Ihan mielelläni kokeilen eri vaihtoehtoja, ja jos vielä paremman makuistakin, vaix tuo Virilokaan mun suussa pahalle maistu.

Liekö sen ansiota vai kaikki muu yhdessä mut 400g painoa oli lähtenyt eilisestä :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-20 20:34:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuo Virilon kuvaus oli lainattu maahantuojan nettisivuilta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-20 22:04:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Elka kirjoitti:
Tuo Virilon kuvaus oli lainattu maahantuojan nettisivuilta.

Meinaaks ettei ole kylmäpuristettua?

Minkä verran käyttämäsi öljy maksaa ja minkä verran on postituskulut?

Jos käytän tuon loppuun ja tilaan jatkossa sitä laadukkaampaa versiota :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-21 07:55:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kaikenlaisia öljyjä on kokeiltu paitsi tuota Jehovan todistajien Viriloa päivittäisessä kokkauksessa jo varmasti vuoden ajan ja lisäksi olen herkutellut kookossuklaalla. Täytyy sanoa omalta osaltani, ettei mitään ihmeempää näyttöä ole kookoksen erinomaisuudesta, joskin on niinkin, ettei tämä ravitsemusperäteippien varoittelema tyydyttynyt rasva ole saanut mitään pahaakaan aikaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-21 11:26:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pienetär kirjoitti:
Kaikenlaisia öljyjä on kokeiltu paitsi tuota Jehovan todistajien Viriloa päivittäisessä kokkauksessa jo varmasti vuoden ajan ja lisäksi olen herkutellut kookossuklaalla. Täytyy sanoa omalta osaltani, ettei mitään ihmeempää näyttöä ole kookoksen erinomaisuudesta, joskin on niinkin, ettei tämä ravitsemusperäteippien varoittelema tyydyttynyt rasva ole saanut mitään pahaakaan aikaan.

Miten niin Jehovan todistajien Viriloa :shock:

Mä ainakin ostin ihan saunapuodista täält Turust, ja Jehovien meininki ei niinkään kiinnosta...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-21 11:30:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nirppu-74 kirjoitti:
Pienetär kirjoitti:

Mä ainakin ostin ihan saunapuodista täält Turust, ja Jehovien meininki ei niinkään kiinnosta...

Maahantuoja IS Saarinen on Jehovan todistajien perheyritys. En halua, että rahani valuvat Jehovan todistajien toimintaan Saaristen kookosrasvatuloistaan antamien henkilökohtaisten lahjoitusten muodossa.

Heikkilän hieno idea on se, että kookos olisi eettistä ja tukisi köyhiä maita. Nyt tuotto valuu välillisesti maailmanlaajuiselle konnaorganisaatiolle.

Minä olen miettinyt, että mitähän "luomu" kookoksen yhteydessä tarkoittaa. Samoin on epäselvää se, miten luomuhunaja eroaa ei-luomuhunajasta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-21 12:02:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pienetär kirjoitti:
Nirppu-74 kirjoitti:
Pienetär kirjoitti:

Maahantuoja IS Saarinen on Jehovan todistajien perheyritys. En halua, että rahani valuvat Jehovan todistajien toimintaan Saaristen kookosrasvatuloistaan antamien henkilökohtaisten lahjoitusten muodossa.

Heikkilän hieno idea on se, että kookos olisi eettistä ja tukisi köyhiä maita. Nyt tuotto valuu välillisesti maailmanlaajuiselle konnaorganisaatiolle.

Minä olen miettinyt, että mitähän "luomu" kookoksen yhteydessä tarkoittaa. Samoin on epäselvää se, miten luomuhunaja eroaa ei-luomuhunajasta.

Hyvä tietää, en jatkossa aijo tukea Jehovan todistajia Viriloa ostamalla, en tykkää niiden touhuista ja aina joku on "kimpussa"
uskon vapauteen ja vapaaseen uskoon uskoa mitä haluaa :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-21 13:19:42 
Poissa
tuhmakarppi
tuhmakarppi

Minä olen säilyttänyt kookosöljyni pöydällä, kunnes tajusin lukea purkin kyljestä, että se pitäisi säilyttää viileässä. Onkohan öljy mennyt nyt pilalle?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-21 15:09:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Narf kirjoitti:
Minä olen säilyttänyt kookosöljyni pöydällä, kunnes tajusin lukea purkin kyljestä, että se pitäisi säilyttää viileässä. Onkohan öljy mennyt nyt pilalle?

Mitähän öljyä sinulla oikein on? Trooppista öljyä ei tarvitse säilyttää viileässä. Muutaman vuoden säilyy hyvin pöydällä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00