karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-30 17:52:49

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Juomat paastojaksolla
ViestiLähetetty: 2006-09-26 09:02:16 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Mitäs meinaatte juoda?

Mä olen juonut vettä, vissyä, kahvia, teetä, ja hieman lightlimppariakin, se ei tosin mene enää alas. Maistuu toivottoman keinotekoiselta.

Eades tuolla epäili, ettei maidon lorauttaminen kahvin sekaan pilaa paastoa. Olen pysytellyt kuitenkin mustassa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-26 09:07:25 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Aattelin nyt alkuunsa juoda ihan normaalisti, eli mä juon paljon vettä ja jonkun verran wissyä, laitteja ja limsoja en koskaan. Juomista menee normaalisti sellainen 2-5 litraa päivästä riippuen.
Kahvia nykyisin juon kahdesti päivässä, en aina sitäkään, joskus on kahvittomia päiviä muutenkin, joten ei tuota ongelmaa jos päätän olla paastoajat ilman kahvia. Nyt kyllä otin mukillisen ja loraus siihen punaista maitoa ja kermaa, mutta tää on nyt vielä niin alkua, että antaa mennä vielä.

Mun ideologiaan sopisi hyvin olla paastoajan ilman kofeiinia ja maitoa ja kermaa ja makeutusaineita, mustana mä en kahvia juo... joten ehkä mä sit siirryn tuohon jo senkin vuoksi, että kroppa saa putsattua itteensä paastojaksoina paremmin eikä saa laktoosia maidosta ja kermasta eikä sitä virkistetä kofeiinilla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-26 09:19:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vettä, teetä ja kahvia nyt ainakin. En mitään kaloripitoista. Mulla on ollut tapana keittää iltaisin kahden litran pullo täyteen vihreää teetä ja aamulla sen jäähdyttyä maustaa se sitruunalla, viedä töihin ja lipittää sitä loppupäivän. Nyt jää varmaan sitruuna pois, ehkä tuore inkivääri kävisi mausteksi myös? Joskus olen vihreän teen sijaan tehnyt mate-teetä, jonka pitäisi poistaa näläntunne ja väsymys. Tohtori tolonen väittää sen myös laihduttavan, mutten ole vielä huomannut sellaista tapahtuneen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-26 09:30:50 
Juon päivittäin vettä, vissyä ja teetä (vihreää/valkoista). Ajattelin kyllä "repäistä" ja nauttia sunnuntaisin ruokailun yhteydessä jälkkäriksi kunnon cafe au lait'n tai laten. Mutta katsellaan, vieläkö sunnuntaina tekee mieli herkutella kahvilla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-26 09:47:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vettä, vichyä ja kahvia

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-26 10:15:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vettä ja vihreää teetä. Nyt alkajaisiksi join myös kuumaa kaakaota pehmeäksi laskuksi :roll: mutta ehkä yritän päästä siitä eroon jatkossa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-26 10:51:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vettä ja teetä. Kahvia en mustana pysty juomaan, enkä haluaisi maitokahviakaan juoda, kun mulla se maidon määrä ei ole mikään "luraus" vaan välillä jotain 60% kahvia ja 40% maitoa... Eli jätetääs kokonaan se pois. Kyllä uskon, että vesi ja tee riittää. Tosin voi olla, että jotain vichyä saattaa tulla ostettua..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-26 11:23:04 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Ihmeesti sain vaan mäkin mustan kahvin juotua äsken. Lisäksi ajattelin juoda teejuomia (vihreä, valkoinen, rooibos, lakuyogi, indian chai) ja tietty vettä/vissyä. Fiilispohjalta meinaan mennä jatkossa...

Mä olen kyllä ollut kahvimaidon kannattaja jo siitäkin syystä, että multa meni kynnet paskaksi kun jätin keväällä maidon pois (vaihdoin kermaan). Sen palauttaminen paransi myös kynnet.

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-26 11:31:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kahvia, teetä, vettä. Vettä olen lantannut n. sentillä mehua, kun ei muuten uppoa tavan vesi, huono, myönnän. Liiterin vissyä kotona.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-26 11:35:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vichyä, vettä, kahvia ja teetä. Onneks jätin kahvimaidonki pois vuosi sitte, niin ei tartte sitä nyt miettiä :). Se meni muuten yllättävän kitkattomasti, vaikka olin luullu etten ikinä voi juoda kahvia mustana (kannoin aina mettäänki maidot mukana). Viikossa kahvi alko jo maistua ok:lta ja parissa jopa hyvältä...

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-26 11:59:34 
Poissa
kakarakarppi
kakarakarppi

Vettä, vishyä ja kahvia. Tosin tuon kahvin varmaan joutuu jättäämään pois, koska en juo sitä mustana.. pitäsiköhän alkaa opettelemaan mustan kahvin juontia. Se vaan maistuu niin kammolle.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-26 12:02:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

iida kirjoitti:
Vettä, vishyä ja kahvia. Tosin tuon kahvin varmaan joutuu jättäämään pois, koska en juo sitä mustana.. pitäsiköhän alkaa opettelemaan mustan kahvin juontia. Se vaan maistuu niin kammolle.

Hooverin ekasta viestistä:

"Eades tuolla epäili, ettei maidon lorauttaminen kahvin sekaan pilaa paastoa."

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-26 12:16:50 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Jotenkin kuvittelen, että paaston suurin ongelma voisi aiheutua liian vähästä suolasta tai siis mineraaleista, jos juo vain vettä, teetä ja kahvia tms - ja vielä runsaasti, jolloin niitä enemmän erittääkin? Siksi en ole vielä varma omasta juomatragediastani paastopäivinä.

Tällä hetkellä luulen, että pitäydyn paastopäivinä erossa syömisistä (eli kiinteistä kaloreista), mutta että juomissa voi löytyä suolaa ja/tai luulientä ja/tai hunajaa, ainakin kerran päivässä; ja suolaa ynnä voisipaisua iltapalana ainakin harkitsen, jos nälkä yllättää. No, eipä ole vielä ehtinyt... :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-26 13:38:22 
Poissa
kakarakarppi
kakarakarppi

Lab kirjoitti:
iida kirjoitti:

Hooverin ekasta viestistä:

"Eades tuolla epäili, ettei maidon lorauttaminen kahvin sekaan pilaa paastoa."

no joo.. mutta niinkun olen täällä jo muutamaan ketjuun todennut, niin se tuntuu huijikselta :D ehkä ei pitäs miettiä liikaa vaan mennä fiiliksen mukaan :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-26 14:10:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla oli aamulla yövuoron lopulla vähän pöhkelö olo joten lorautin tipan maitoa teehen ja olo tuntui heti paranevan. Muuten on tullut juotua vettä ja laitti mehua. Noista suoloista tms. niin muistan silloin teininä kun yritin laihduttaa parilla paastopäivällä viikossa, niin mulle tuli hirmuisia suolan himoja ja sitten imeskelin merisuolakiteitä suurimpaan tuskaan...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-26 15:09:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lisäyksenä vielä tuohon mun juomalistaan. Ajattelin nyt säästää vähän ja tehdä välillä vichyn sijaan kotitekosta mineraalivettä, niin pysyy nuo suolot vähän paremmasa kunnossa.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-27 07:13:54 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kahvi, vesi, vichy, viski ja punkku :mrgreen:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-29 22:11:51 
Poissa
voipallo
voipallo

kahvia, mineraalivettä, limsaa, olutta ja viiniä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-29 22:22:29 
Poissa
maallikkokarppi
maallikkokarppi

Lab kirjoitti:
Vettä ja teetä. Kahvia en mustana pysty juomaan, enkä haluaisi maitokahviakaan juoda, kun mulla se maidon määrä ei ole mikään "luraus" vaan välillä jotain 60% kahvia ja 40% maitoa... Eli jätetääs kokonaan se pois. Kyllä uskon, että vesi ja tee riittää. Tosin voi olla, että jotain vichyä saattaa tulla ostettua..

Tähän on hyvä yhtyä. Epäilyttää se kahvimaitokin paastopäivänä. Edes teehen en laita kookosöljyä niin kuin yleensä. Voisi tosin ehkä kokeilla sitä seuraavana paastopäivänä, sen verran hankalaa tämä on ollut... :oops: :oops: *myöntää* No, kaksi paastojaksoa vasta takana, mutta kun vaikuttaa siltä että muut ovat heti saaneet jotain valaistumiskokemuksia ja mulla on vaan nälkä! :?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-30 09:14:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

hillapuuri kirjoitti:
Lab kirjoitti:

Tähän on hyvä yhtyä. Epäilyttää se kahvimaitokin paastopäivänä. Edes teehen en laita kookosöljyä niin kuin yleensä. Voisi tosin ehkä kokeilla sitä seuraavana paastopäivänä, sen verran hankalaa tämä on ollut... :oops: :oops: *myöntää* No, kaksi paastojaksoa vasta takana, mutta kun vaikuttaa siltä että muut ovat heti saaneet jotain valaistumiskokemuksia ja mulla on vaan nälkä! :?

On mullakin hetkittäin tosi kova nälkä. Mutta jotenkin sitä on helpompi kestää kuin luulisi, siksi en ole siitä tonne mun päikkyynkään tainnut mainita.

Lämmin, kaloriton juotava auttaa mulla nälkään. Oon tehnyt esimerkiksi sellasta versiota chai-teestä johon tulee jotain ihan perusteetä, ripaukset kardemummaa, neilikkaa, inkivääriä ja kanelia. Tätä isoin mahdollinen teekupillinen ja jo helpottaa. Kannattaa kokeilla.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00