karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-01 01:26:13

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 191 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 510 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2006-10-03 15:12:52 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Olisinkohan jo sisäistänyt tämän idean? Hmm, vähän tuntuu vielä oudolta, mutta kokkeillaan miten tässä käy. :roll:

1. päivä, syöntipäivä
Ma 2.10. Söin aamulla reissuun lähtiessä 2 paistettua kananmunaa ja seuraavan kerran kotiin palatessani klo 17.00. Illalla tuli vielä popsittua jotain pienen pientä makrillipalaa....kun jäi ne päiväsyömiset väliin kokonaan.

2. päivä, paastoa
Ti 3.10. No tänään en sitten ole syönyt mitään, aamulla kahvikupponen kermalla ja vettä (merisuolalisäyksellä). Teetä pitäisi kai lipittää vielä. Klo 17 alkaen aion sitten syödä, broiskunfileet oottelee.

3. päivä, syöntipäivä
Ke 4.10. Heräsin vasta yhdeltätoista :shock: tuli vähän valvottua viime yönä. No söin heti pari paistettua kananmunaa ja pari mukillista kahvia kerman kera. Äsken söin sitten yhden fileepihvin ja tomskun majoneesilla höystettynä.

Klo 16.30 huitasin sen vimosenkin broikunfileen napaani ja nyt se sitten taas alkaisi, se ruoattomuus. Hiukan mua jänskättää, miten ilta ja huominen päivä sujuu? :roll:

Vähän on päänsärkyä, mutta olo jotenkin kevyt. Syömisen jälkeen tosin pallea pömpöttää taas. Sinnekö se ruoka meneekin, voi rähmä! Ihan kuin ois viimesillään raskaana :evil:

Mitenkäs sitten paastopäivänä, saako esim. mustikkakeittoa syödä jos tulee hirveä nälätys päälle?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-04 15:57:58 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Huh, että mulla on nyt hiki! Johtuiskohan se tuosta teestä, mihin heittelin Puniksen ohjeitten mukaan Cayenne-pippuria? Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-05 07:11:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla on hiki aina välillä ilman cayenneakin. Paastopäivän aamuisin hikoiluttaa eniten..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-05 09:38:31 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Sirutar kirjoitti:
Huh, että mulla on nyt hiki! Johtuiskohan se tuosta teestä, mihin heittelin Puniksen ohjeitten mukaan Cayenne-pippuria? Kuva

Cayenne laittaa maksaan vipinää ja lämmittää hyvin ja nopeesti :smt005
mutta hiki on hyvästä... hyvä ettei palele :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-05 11:27:43 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Hih, kiitos kommenteista! Kiva, kun käytte kommentoimassa. :lol:

4. päivä, paastoa
To 5.10.

Väliaikatietoja

Nyt on sitten paastopäivä, ja toistaiseksi mennyt hyvin - vaikka todella pelkäsin tätä päivää....tai hmm, kai eniten sitä eilisiltaa...

Yön nukuin ikkuna auki, eikä uni ottanut oikein tullakseen. Mutta se on mulla tavallista muutenkin. Niin, ja näin unta Uus-Paavalniemestä (niinkuin maailmassa ei olisi muita miehiä joista nähdä unta Kuva ) ja loppuyön laittelin kovasti verhoja lapsuuden kotini ikkunoihin. Joku toinenkin sinne oli ronkkinut omat verhonsa, niin tuli vähän kädenvääntöä, että KUKA täällä oikein määrää :smt076

Mulla on kyllä ruusukvartsikivi tyynyn alla, voihan sekin noita unia nostattaa * huuhaa, huuhaa, huuhaa *

Aamuni alkoi puoli yhdeltätoista, jolloinka join kaksi mukillista kermakahvia. Ääni on painuksissa, suussa maistuu jo ketoosi. Pussailut voi siis taas unohtaa... Nälkää ei tunnu, vaikka ruoka tuntuu kyllä pyörivän mielessä. Nytkin mietin, mitä laittaisin - eli kauppaan on kohta lähdettävä.

Teetä juon kaiken aikaa (en kyllä tiiä miksi?), Karibian aurinko on aikas hyvää ja tietty vihreä ja rooibos - ja sillä mauste- ja merisuolalisäyksellä. Vatsa on toiminut hyvin, joten ainakaan vielä ei ole tarvinnut huuhteluun ryhtyä.

Hei, talitiainen kävi moikkaamassa, ihmettelee varmaan miksen ole laittanut niille siemeniä - ovat mokomat pudottaneet koko astian huomiota herättääkseen! Taitaa olla ennenkin käynyt, kun osasi oikeasta paikasta niitä etsiä!

Nonnih, päivitän tietoja kunhan päivä tästä vanhenee. Tsemppiä kaikille!!!
------------------------------

Jatkanpa sitten tähän näitä päivän kuulumisia:

Klo 17.00 paaston lopetus. Yhtään ei ois ollut nälkä, vaikka välillä vatsa kurnikin. Söin vähän savukalaa ja salaattia sekä juustoviipaleen. Ajattelin syödä tukevammin vasta myöhemmin....josko se auttaisi unensaantiin.

Tää nyt on tällaista kokeilua.

Fiilikset:
- ihan pikkuriikkisen meinas päivällä palella, mutta lisäsin teen sekaan voita (en tiedä auttoiko voi vai se, että otin pienen spurtin kuntopyörällä)
- ruoka ollut mielessä pitkin päivää, mutta nyt kun SAA SYÖDÄ, niin tuntui ettei yhtään huvittais :roll:
- inspistä oikein töidenkin tekemiseen alkoi tulla iltapäivästä, vaan ei sitä kyllä täällä missään näy :evil: tais mennä surffailuun sekin pieni mikä käväisi mielessä

No iltaa kohden sitten vaan elellään. Jotenkin tämä tuntuis mun jutulta, hmm....

-----------------------------
No voi kökkelömökkelö sentään!

Nälissäni ostin kaupasta jonkin ihme kanaviillokkivalmisaterian - ja yök, se oli kyllä melkoista räkää. Katsoin tarkemmin pakkausta, niin siinähän lukikin, että kevyt ja vain 100 kaloria.....no söin sen silti, väkisin. Ja nyt on mahanympärys taas turvoksissa. Siis jos vaan juon teetä koko päivän, niin minun palleani on aivan ihanan "hoikka" - mutta heti kun lataan sisääni jotakin, ne se pullistuu kuin vararengas! :evil: Se tuntuukin inhalta.

Noh, huomenna on sitten syöntipäivä ja yritän pitäytyä karppiruoissa.

Kauniimpaa päivää kaikille!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 09:02:05 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

5. päivä, syöntipäivä
6.10.

Huomenta taas, ystävät ja toverit!

Pirteys iski taas yöllä, ja käytin aikani lukien Michael R. Eadesin blogia. Pääsin Hooverin viestiin asti. Minä kun luulin, etten osaa englantia, hmmm :shock: Nukkumattomuudestani en viitsi edes kommentoida, menköön täysikuun piikkiin.

Ylös nousin klo 9.00. Hirveä jysäri päällä. Kaksi kuppia kahvia kermalla korjannee tilanteen. Aion juoda kerman kera myös paastopäivinä, kun MRE:n vaimokin kerran niin teki, vaikka herra olikin sitä mieltä, että mieluummin mustana. :wink:

Päätin, etten enää kirjaile noita syömisiä tähän, menen eteenpäin karppimaisin eväin ja syön sen mitä jaksan. Jos se ei pelitä, alan laskea kaloreita. Juomaksi edelleen teetä lisämaustein, vettä ja korkeintaan se pari kuppia kahvetta - mikäli se vielä tulevaisuudessa maistuu aamuisin.

Tänään on siis syöntipäivä klo 17. asti, olo on kevyt - vaikkei vaaka olekaan samaa mieltä, 72 kiloa näyttää edelleen.

Terkuin Sirutar :lol:

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 09:18:20 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Tsemppiä sulle Sirutar!
Ihana kissakuva tossa viestisi lopussa :lol:

Unet on aika jänskiä kyllä, mä näin kanss siitä Uus-Paavalniemestä joku yö :) Viime yönä juttein Juicen kanssa... ei käy ykstoikkoiseksi ..
Juicen huumorista ja jutuista olen aina tykännyt, vessan seinällä on kuva missä Juice istuu nojatuolissaan ja vieressä on teksti että "en ilosta itke, en surusta itke, jos itken- itken muuten vaan" ... tuo sopii moneen tilanteeseen mullekkin :)

Mukavaa perjantaita!

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 09:52:26 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Sinäkinkö Uus-Paavalniemestä! :shock:
Tietäispä vaan herra itse yöllisistä seikkailuistaan hih Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-08 15:37:12 
Poissa
landekarppi
landekarppi

8) Ei toi pätkäily ole miulekkaa vaikeeta... päivastoin :?: :!: :shock: Mikähä miul sit on, ku en näe tollasia unia ku työ :?: :!: :-k [-( :-k

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-08 15:55:43 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Tervetuloa vaan KristiinaR ja kiitos vierailusta päikyssäni! Ehkä se unimaailmakin sulle avautuu tai sitten sie vaan nukut niin herttaisen hyvin, etkä heräile just sopivasti niitä muistamaan! :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-08 16:06:35 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

6. ja 7. päivät
Elinen paastovuorokausi meni murheitta kummemmitta. Iltasella rupesin syömään taas, mutta aika naftisti - ei itseasiassa edes maistunut :shock: Onko tää paha juttu? Siis, ettei syökään kahden vuorokauden edestä?

Tänä aamuna pari kuppia kaffeeta suklaan kera, paistettuja kananmunia ja pekonia. Niillä eväin iltapäivällä tunnin reipas kävelylenkki (ihan uutta mulle?!), ihan hikeen asti. Sitten teetä - ja hmmn...meni kyllä pari oluttakin - kohta vastapestyyn saunaan (kiitos kamu!) ja sen jälkeen ilta-ateria. Näyttäs siltä, että tämä syömisvuorokausi vähän pitenee, kun ennen saunaa en kyllä rupea syömään.

Vaakalla olen pikaisesti käynyt, mutta pitänyt silmät kiinni! No joo, tuota ette kuiteskaan usko....suurempaa muutosta ei näkynyt, joten lienee parasta katsoa tilannetta vasta seuraavalla viikolla - parin viikon pätkistelyn jälkeen.

Oikein Hyvää Pätkäpaastoa kaikille!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-09 20:58:33 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Jaahas, siinä se meni tämäkin päivä, paastoten. Iltapäivästä sain jonkin oudon inspiksen ja ryhdyin ompelemaan olohuoneeseen verhoja! Välillä piti käydä kangaskaupassa hakemassa kangasta lisää - kun tuntui että ruokahalu kasvoi syödessä.

No, osa on nyt valmiina, mutta vielä pitää jotakin kivaa kehitellä tuon normaaliasetelman lisäksi. Mistähän saisin kivoja verhovinkkejä? Taidan kysäistä tuolta "karppi kysyy" -palstalta. Tosin ehdin jo googlettamaankin, mutten löytänyt vielä hakemaani.

Niin kiirus oli sen ompelustyön kanssa, ettei meinannut paastopäivää päästä lopettamaan. Ajattelin, että jos syön, niin inspis kulahtaa just siihen paikkaan! No vetäisin sitten pari desiä juusto-savuporokeittoa enshätään ja illemmalla sitten söin kaalilootaa. Niin, ja tuli kyllä juotua yks grape long-drinkkikin.

Kun nuo ompelukset veivät kallista nettiaikaa, niin nyt sitten jäin tänne surffailemaan - enkä muistanut ollenkaan, että se romanttinen elokuva tuli tänään. Voi rähmä! Ei voi mitään. Kaikkea ei voi saada.

Vaakalle en mene!

Voikaa hyvin, koko karppikansa!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-10 18:06:58 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Viikko takana!

Ja about 200 g miinusta painosta :oops:
Kyllä on meikäläisen ihrat tosi tiukassa!

Fiilikset:
- pari kertaa pientä päänsäryn poikasta, mutta nopeasti ohimenevää
- lievää näläntunnetta siinä pari tuntia ennen katkoa, teetä ja vettä kitusiin lisää, sillä se on mennyt ohi
- toisaalta taas sitten kun on ollut aika syödä, niin ei oikein ole tehnyt mieli mitään!
- palelua ei ole ollut :shock: vilunväreitä kyllä muutamia kertoja
- ja hikoilemista!

Luulenpa, että jatkan vielä. Missä muodossa, sitä mietin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-10 23:50:17 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Hei naapuri!
Jatka ihmeessä paastoilua. Mulla lähti ekan paaston jälkeen -400g ja sen jälkeen....nada! Mulla muutenkin lähtee läski niin hitaasti, mutta tää olo on tärkeempi kun kilot, jotka kyl nekin pikkuhiljaa tippuu. Senttejä on karissu, mutta en ole nyt muutamaan päivään viittiny niitä mittailla. Katos kun mä ajattelen tän niin, että jos on hyvä olo ja mieli on pirtee ja energinen, niin ei niin paljo vitutakkaan jos kilot ei karise kohisten :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-11 10:52:41 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Totta puhut Tuijakoo!

Hyvä olo on merkittävä tekijä. Meinaa vaan masentaa, kun energiaa tulee jo vähän liikaa. Viime yönäkin täällä hyppelehti yks Duracell-pupu vielä puoli neljältä :? Ei ihme, ettei kilot pääse tippumaan, kun yöunet jäävät niin vähiin, ettei mun kaiken järjen mukaan pitäis jaksaa päivällä enää mitään. Enkä oikein tänään varsinkaan jaksa mitään. :evil:

Jäi tosta listasta pois, että kasvojen iho kuin myös hiukset ovat rasvoittuneet pätkiksen aikana. Muutenhan mulla on kuiva couperosa-iho.

*hakee kolmannen kupin kahvia*

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-11 12:03:16 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Sirutar kirjoitti:
Meinaa vaan masentaa, kun energiaa tulee jo vähän liikaa. Viime yönäkin täällä hyppelehti yks Duracell-pupu vielä puoli neljältä :? Ei ihme, ettei kilot pääse tippumaan, kun yöunet jäävät niin vähiin, ettei mun kaiken järjen mukaan pitäis jaksaa päivällä enää mitään. Enkä oikein tänään varsinkaan jaksa mitään. :evil:

Mä olen visiin liian laiska kun en viitti tuolla samalla asialla itteeni masentaa ja stressata... mä valvon usein myöhään muutenkin, nyt täydenkuun ja tän pätkäpaaston aikana tuo 2-4 on ollut ihan "normaali" nukkumisaika, ensin tulee roikuttua netissä ja telkun edessä, sitten kirjaa luettua petissä.. joskus ommeltuakin vielä täyttä häkään puolen yön jälkeen... mutta kun aamulla ei ole pakko nousta kokonpierun aikaan, niin otan se unen sitten makoisana aamusta.. eli aika normaalia yöunta noin tuntimäärällisesti nukun... joinakin päivinä viikonloppuna tirsat maistuu tosi makeilta ja tasaa hyvin univajeita.... ja mikäs sen mukavampaa kun viikonloppuisin nukkua ilman kellonsoittoa niin pitkään kun nukuttaa :)

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-11 13:56:07 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Masentaa ja masentaa, miten sen nyt ottaa.

Tuppaahan se nyt hiukan veetuttamaan, kun unet jää vähille - unenvähyys lie myös syy siihen, miksei kilot irtoa. Jos söisin illalla rankan hiilariaterian, luultavasti nukkuisin paremmin. Sehän tunnetusti väsyttää. Vaan tämä on tällainen ikiaikainen vaiva, eikä se kummemmin haittaa elämää, ellei ole aamulla menoa. Omituista on se, etten osaa/pysty/kykene nukkumaan edes pitkään, kaikesta huolimatta. Viikonloppuisinkin olen tikkana pystyssä aamuvarhaisella - vaan silloin onkin sellainen "väkisinmakaamiskausi". Ei voi pomppia yöaikaan hereillä, kun on kaveri vieressä. Raatti sitä herättää, työn raskaan raatajaa...

Sinä Punis olet sellainen tehopakkaus, eipä me kaikki sellaisia olla. Positiivisuus onkin tahtolaji ja asennekysymys.

Terkuin maanis-depressiivinen Sirutar :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-11 14:02:58 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Ja takaisin ruotuun.

Eli tiistaina alkoi sitten pätkäpaastoilun kakkososio. Päätin mennä vanhan kaavan mukaan, eli pätkäisen paaston aina klo 17. ottaen huomioon kekkerit ym. erikoistapahtumat. En viitti kieltäytyä mummon mustikkapiirakasta, kun toinen hyvää hyvyyttään tarjoaa sellaista. :lol: Ei siihen mualima kaadu.

Huvittaa vaan, kun sain laitettua viestiini varmaan ekan ilkeyshympän, näinkin sopuisa ja rauhallinen ihminen kuin minä! Hehee....

Taidan laittaa lisää
Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-11 14:15:48 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Sirutar kirjoitti:
Sinä Punis olet sellainen tehopakkaus, eipä me kaikki sellaisia olla. Positiivisuus onkin tahtolaji ja asennekysymys.

Terkuin maanis-depressiivinen Sirutar :D

Sama diagnoosi sitten meillä molemmilla :)
Ja onhan tämä elämä tahtolaji ja asennettakin vaatii, tarpeeksi kauan kun märehtii siellä pohjamutien alla pari metriä paskoo päällänsä, niin kummasti siinä asenteet muuttuu ja sisu kasvaa ja on ihan hengissäpysymisen kannalta viisainta positiivistua. Mutta kyllä mulla elämänlaatuun ja omaan henkiseen oloon vaikuttaa tää itteni hoitaminen, tiiät pitkälle millä ja miten, vaihtoehtohoidoista ja enkeleistä yms saan paljon virtaa, mutta paljon on ollut itsekin tehtävänä, että olen tässä vireessä tänään ja nyt :)
Mutta puhallampas sulle täältä vähän reikiä ja energiaa että piristyt! [-o<
Laita kynttilä palamaan, tuuleta ja hyvät musiikit soimaan! Että energiat vaihtuu!
Ja nyt alat sanoa ittelles, että ensi yönä nukun hyvin ja sikeesti ja paljon aikaisemmin kuin tavallisesti, asennoidut siihen että nukutaan eikä valvota! Tee illalla jalkakylpy kaalista ja merisuolasta!

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-11 15:07:26 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Punapää kirjoitti:
----Mutta puhallampas sulle täältä vähän reikiä ja energiaa että piristyt! [-o<
Laita kynttilä palamaan, tuuleta ja hyvät musiikit soimaan! Että energiat vaihtuu!
Ja nyt alat sanoa ittelles, että ensi yönä nukun hyvin ja sikeesti ja paljon aikaisemmin kuin tavallisesti, asennoidut siihen että nukutaan eikä valvota! Tee illalla jalkakylpy kaalista ja merisuolasta!

Älä hemmetissä puhalla! :shock: Jouduin jo sanomaan itseni irti kaukiksistakin, kun ne piristää kans ihan liikaa. En ymmärrä, kun toiset taas kehuvat saavansa hyvät yöunet iltakaukiksen jälkeen. Mutta aamullahan voin ottaa puhallukset vastaan....

Kiitos tsempeistä ja ajatuksesta... :lol:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 191 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 510 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00