"Kivikautta kiloille" on viimeisin lukuelämykseni tältä alalta. Suosittelen ainakin tosissaan alakarppaajille; minulle se antoi paljon uutta pohdittavaa.
Tässä yksi hyvä aloituskirja niille, jotka vielä epätoivoisesti etsivät "oikeaa" suuntaustaan:
Jonny Bowden / Living the Low Carb Life (- From Atkins to the Zone - Choosing the Diet That's Right for You)
Todella hyvä opus varsinkin alakarppausaloittelijoille, mutta kyllä kokeneemmatkin saavat siitä hyvää potkua jatkamiselle.
Jonny Bowden esittelee siinä 14 alakarppiruokavaliota, jotka ovat:
The Atkins Diet, The Carbohydrate Addict's Diet, The Fat Flush Plan, The GO-Diet: The Goldberg-O'Mara Diet, The Lindora Program: Lean for Life
Neanderthin, The Paleo Diet, Protein Power, The Scarsdale Diet, The Schwarzbein Principle, Somersizing, The South Beach Diet, Sugar Busters!, The Zone
Hyvä kirja vertailla eri ruokavalioita keskenään (ja ehkä löytää niistä itselle parhaiten sopiva). Elävästi kirjoitettua tekstiä, paljon vinkkejä ja linkkejä webbisivuille. Todella asiaa. <tämä kirjaosuus on minun kirjoittamanani vanhalla foorumilla>
Kirjahyllystäni löytyy myös Heikkilän Hyvän olon keittokirjat, Atkinsin Dr. Atkins' New Diet Revolution ja The Atkins Essentials (muitakin ätkinssoneja minulla on, mutta ne alkavat jo olla vanhan toistoa), Montignacin laihdutusmenetelmä erityisesti naisille, Searsin Zone - oikeaa ruokaa oikeaan aikaan ja Zone elämäntapana, Gittlemanin The Fat Flush Plan, Peeken Fight Fat After Forty.
Viimeisin hankintani on Paulunin Verensokeriblues, jonka lukeminen alkaa tänään.
Kaikki yllämainitsemani kirjat ovat mielestäni olleet lukemisen arvoisia ja antaneet jokainen jotain uutta ajattelemisen ja tutkimisen aihetta tällä pitkällä, mutta toivottavasti ei koskaan loppuvalla alakarppitiellä

.