karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-18 12:46:25

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 109 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-25 09:07:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vähän tönkkö olo. Johtuu varmaan niistä antibiooteista. Onneks korvia ei kuitenkaan enää kutita niin helekutisti, että jotain hyötyä niistä on :) . Nukuin tosi hyvin, näkemättä mitään unia ja olin ihan yllättyny, ku heräsin kellonsoittoon aamulla.

Nyt ois paastopäivä taas menossa ja ajattelin, että nyt juon kahvia vain aamupäivällä. Iltapäivän kitkuttelen sitte vedellä. Voi olla aika hankalaa, ku oon tottunu heti töiden jälkeen kiskomaan monta kuppia kahvia :lol: . Mutta ei kait se kannata, jos siitä tulee vaan huono olo. Kuumotti muuten eilenki kahvimukillisen jälkeen, vaikka oli syömisjakso menossa :-s .

Asiasta kymmenenteen, sain sitten ne askeleet eilen helposti täyteen :D. Kävelin yhteensä n. 7 km.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-25 17:45:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vähän yhteenvetoa pätkiskuukaudesta:

Oon pätkäilly aika tunnollisesti kuukauden päivät. Joitain parin tunnin poikkeuksia on ollu + viime viikonlopun juhliminen.

Olen syönyt nyt enemmän hiilareita kuin aikasemmin (kuitenkin yleensä alle 100 g/syömisjakso). Kasviksia on menny vähemmän, kun oon keskittyny saamaan tarpeeksi energiaa.

Paastopäivät on menneet ihan hyvin (lukuunottamatta paria viimeistä tuntia) sen jälkeen, kun opin lisäämään tarpeeksi rasvaa syömisiini. Kahvin juonnin oon huomannu olevan huonoksi paaston lopulla. Mitään ihmeellisen energistä oloa ei oo ollu, mutta eipä kyllä oo ollu väsyneitä päiviäkään yhtään, mikä on jo aika ihme sinänsä :).

Plussaa:

- Paino on pudonnut 1,5 kg (vähemmän ku ootin, mutta oon silti ihan aikataulussa tavotteeseen nähen)
- Iho on paremmassa kunnossa kuin normikarppauksella (en oo kolmeen viikkoon käyttäny ihorasvoja, eikä nahka silti kuoriudu :shock: )
- Oon oppinu, ettei mun tarvi ihan joka pikkunälän tullen juosta jääkaapille
- Kuluu vähemmän aikaa ruoanlaittoon
- Oon taas oppinu entistä paremmin kuunteleen kroppaani :D

Miinusta:

- Paaston viimeset tunnit on aika ikäviä.
- Suupielet on auki (Ilmeisesti on joku puutos. En muista, että ois koskaan ennen ollu)
- Ruokailujen aikatauluttaminen on ollu yllättävän hankalaa

Mietteitä:

Tää on nyt vähän liian hankalaa :? . Katkasin paaston puoli tuntia ennenaikasesti, pullalla (ois toki voinu valita paremminki), ku tuntu että tulee huono olo. Tää 24/24 rytmi ei oikeen tunnu istuvan mulle. Vuorokausi tuntuu olevan liian pitkä syömättä ja toisekseen en ehi syömään tarpeeksi monipuolisesti, kun syöntiaikaa on vain 24 tuntia :roll:. Mietin tuolla Mulperin ketjussa, että mitä jos lyhentäisin tuota paastojaksoa :-k . Vaikka niin, että otan aluksi tunnin pois paaston molemmista päistä (niinkin vähästä se voi olla kiinni, koska muutoin paastoaika on menny hyvin). Yritän lisätä kasviksia, pitäsköhän ostaa jotain vitamiineja lisäksi...? En oikeen koskaan oo oppinu syömään purkkivitamiineja, niin mikähän olis sellanen, jota ei tarttis ottaa kuin yks päivässä?

Pätkistely kuitenki jatkuu, rukkaan vaan tätä rytmiä vähän ja toivon, että menis sitte vähän helpommin :).

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-25 19:54:37 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Lady vita on ihan hyvä monivitamiini mutta en nyt muista montako niitä otetaan päivässä, kun nyt en syö sitä. Yritä lisätä kasvisten määrää. Mä oon pyrkinyt pitään kasvisten määrän ennallaan ja ottaan kaloreita sit voista, oliiviöljystä, kookosöljystä ja manteleista, pähkinöistä ja avokadoista sekä runsaammasta kerman käytöstä.

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-29 15:21:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:( Tällä ois nyt tunnustettavaa...

Repsahin nyt ekan kerran pätkikseltä ihan harkitsematta ja täysillä. Sain oikeen vanhan kunnon ahmimiskohtauksen. Lähti varmaan perjantaista, kun ostin irtokarkkeja (että vähän herkuttelen :roll:). No, ei siinä vielä mitään, lauantaina ryntäsin sitte kauppaan. Ette varmaan usko ku sanon, että söin eilen ison pussillisen sipsejä dippeineen, pakastepitsan, 300 g konvehtirasian ja n.500 g karkkia :sick: . Nyt on olo pahempi ku pitkään aikaan ees krapulassa. Päätä särkee ihan v***sti, hartiat on täysin jumissa, väsyttää, masentaa jne. jne.

Nyt ei auta ku syödä vähän jotain oikeeta ja alottaa paastojakso. Toivottavasti kaikki hiilarihimot on kaikonnu vähäksi aikaa. Tosiaanki söin itteni sairaaksi :smt011 .

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-30 09:23:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nyt on jo ihan hyvä olo :). Ajattelin nyt vähän tiukentaa hiilareita, että jos vaikka säästyisin tuon viikonlopun kaltasilta repsahuksilta jatkossa. Eikä nyt kyllä oikeen halutakkaan mitään sokerista. Olin kyllä oikeesti kipee eilen. Oli oikeestaan ihana alottaa paastojakso...

Paastoaamut on mun mielestä kaikkein parasta aikaa pätkiksellä. Ei tartte tuhlata aikaa syömiseen, olo on kevyt eikä oo nälkä. Olettaisin, että tuossa lounaan aikaa tulee pikkunälkä, jonka voi ohittaa ja sitte sen edellisen suunnitelman mukaisesti katkasen paaston tuntia aikasemmin ku normaalisti. Katotaan parantaisko tää mun pätkismukavuutta :). Oon kyllä edelleen sitä mieltä, että tää on ihan toimiva systeemi, kunhan saa vaan aikataulut sopimaan itelle.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-30 10:52:41 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Mitä nyt pienistä repsahduksista, pääasia että palaa takaisin taas normaalirytmiin! Ainakin minun mielestä. Ja tietty, ettei nyt sitten repsahtele joka päivä....etkä sinä sitä varmaan teekkään!

Söinhän minäkin sen yhden perunan viikonloppuna, hih. En kehannut kieltäytyä, mutta onneksi sille oli kyytipoikana hyvää lihaa - jota sitten kyllä kiitettävästi lappasin kitusiini ;)

Minä tykkään tästä pätkistelystä. Vähän on sopeutumista ollut, yleensä viikonloppujen kanssa - mutta jos niistäkin selviää karppiruoalla, niin mikäs jottei! Enkä minä ton perunan takia kyllä lähde vielä synnintunnustusta tekemään. Enemmänkin nuo karkit on ruvenneet nyt houkuttelemaan. Ne on siivottava pois huushollista :oops:

Tsempityksin!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-30 11:05:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sirutar kirjoitti:
Mitä nyt pienistä repsahduksista, pääasia että palaa takaisin taas normaalirytmiin! Ainakin minun mielestä. Ja tietty, ettei nyt sitten repsahtele joka päivä....etkä sinä sitä varmaan teekkään!

Tai suurista, jos se jää vaan yhteen kertaan :lol:. Mie oon tosiaan lipsuillu syömispäivinä vähän liikaaki (paastoillu oon tunnollisesti), joten nyt on siivottava kaikki nopeet hiilarit (hedelmät, "nythän on syömispäivä"suklaapalat jne.) hus pois...

Kiitoksia tsempeistä, niitä kyllä aina tarvitaan :). Varsinki repsahusten jälkeen, että pääsee taas jaloilleen.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-31 13:08:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eilin paaston loppu meni tosi hyvin :D. Reippailin kunnolla, ku kävin kaupassa kävellen (meni jotain 2 tuntia) eikä siltikkään ollu mikään kauhee kiire syömään. Katkasin paaston hyvillä mielin vähän viiden jälkeen aikasemman kello kuuden sijasta. Ei muuten tullu sitä kuumottavaa oloakaan paaston lopulla, kun en juonu kahvia enää lounasajan jälkeen :smt023 .

Söin katkasuksi vähän äitin tekemää hernesoppaa ja illalla lohta + lanttupaistosta + mustikkarahkaa (kermaista). Aamulla söin eilistä rahkaa, munan ja salaattia (tomaatti, kurkku, jäävuorisalaatti). Vielä ei oo nälkä, mutta katotaan nyt miten menee... Ajattelin syödä tän jakson viimesen ruoan tuossa vähän kuuden jälkeen ja sitte iloisesti paastolle :D.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-31 15:18:17 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Mä haluun kans hernesoppaa!!!!Täytyy huomen illalla laittaa herneet likoon ja torstai aamulla anivarhain jo soppa kiehumaan. Sit vois leipoa karppirieskaa kaveriksi. Nam, nam...

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-01 09:58:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Oli se kyllä hyvää se soppa :D . Ei kaupan sörsselit vedä vertoja aidolle tavaralle... Oli siansivua ja naudan jauhelihaa *slurps*, kyllä se äiti osaa :P .

Alotin paaston eilen, mutta oli kyllä vähän ikävä yö :( . Valvoin jonnekki neljään asti ja kuten oon jo aikasemmin todennu, niin valvoessa tulee aina ihan kamala nälkä. Keitin sitte mausteteetä, vaikka rahka jääkaapissa houkutteliki ihan vietävästi. Jotain itsekuria mullekki ilmestyny jostain kummasta :lol: . Nyt aamulla ei oo sen enempää nälkä ku muutenkaan paastoaamusin, mutta väsyttää vähän, ku en ehtiny nukkua tarpeeksi. Lipittelen vichyä ja suunnittelen, että jos kävis aamukahvilla kohta. Iltapäiväkahvit jätän taas juomatta, kun näytti toimivan siihen huonoon oloon.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-02 12:05:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Arrrgh! :smt013
Phuh... Vähän kerty angstia tuossa...
Mie oon töissä (työharjottelussa) eräässä yleishyödyllisessä laitoksessa, täällä on oma ruokala ja ruoka kuuluu luontaisetuihin. No, senhän tietysti arvaa, että sieltä harvoin löytyy hyvää syötävää karpille, mutta mie oon saanu sen ihan hyvin hoidettua, kun sain keittäjän keittään mulle munia ja salaattiaki on aina tarjolla. No, nyt on tullu juttua muutamien kanssa karppauksesta ja kun pomo sai kuulla siitä, niin johan alko touhotus :roll:.

Pomo: "Mennään keittiölle ja hoidetaan, että sulle on tarjolla joka päivä jotain" :smt115
Minä: :shock:
Pomo: "Listataan vaan tähän ne aineet, joita sie et voi syödä ja viedään se keittiölle, niin ne laittaa sulle sieltä *blaablaablaa*"
Minä: "Öh... eeh... tuota, kun niitä on niin paljon ja saanhan mie kananmunaa tuosta ostettua ja salaattiaki on..."
Pomo: "Mutta pitäähän sun nyt saada oikea ruoka niinku muittenki *lähdössä barrikaadeille*. Eihän siitä nyt mitään tuu, jos sie et saa päivällä syödä!"
Minä: "No, mutta kun mie syön aamulla kunnolla niinä päivinä, kun en syö täällä ja saanhan mie aina tuosta sitä munaa ja en mie nyt aina sitä lounasta muutenkaan syö ja....."
Pomo: "No, mikset muka syö? Pitäähän meän nyt se hoitaa, että voit syödä joka päivä... Säännöllinen ravinto on tosi tärkiää :smt045 "
Minä: "Öö... (kettu, miks mun piti mennä sanomaan noin?) no, jos vaan sanottais tämän puolen ruokalaan, että niitä munia ois tarjolla aina ja jos mie saisin vaikka sen ilmaseksi sillon, ku mulle ei muuta syötävää..."
Pomo: *epäilevästi* "No, jos sie niin haluat... Muistathan sie kuitenki syödä säännöllisesti?"
Minä: "Joo, tottakai, mie syön vaikka kuinka paljon joka päivä :smt045 "

Tsiisus, mikä keskustelu... Nyt kaduttaa, että menin aukasemaan suutani koko karppauksesta. Pätkiksestä mie en oo halunnu (enkä halua) puhua mitään, kun ei ne kuitenkaan ymmärtäis ja mie en tosiaankaan halua, että keittiöllä aletaan vääntämään mulle jotain erikoisruokia, kun en kuitenkaan niitä joka toinen päivä söis. Sitä paitsi ne ei jokatapauksessa yltäs ravintoarvoltaan sen kananmunan tasolle, joten tilanne on bueno näin :). Miks ihmisten täytyy ressata toisten syömisistä? Mie en tosiaankaan näytä aliravitulta ja mie haluan p****le valita ite mitä syön, kuinka paljon ja millon :smt076

Hyväähän tuo tieten tarkotti, mutta mie en halua mitään velvotteita syödä lounasta joka päivä, varsinki kun se yleisesti ottaen on ala-arvosta millä tahansa mittarilla mitattuna :roll:. Se kävi tuossa just sanomassa, että saan sitte ottaa kananmunaa ilmaseksi, kun on jotain sellasta mitä en voi syödä. Jee, mie säästän rahaa (munat maksaa 30 snt/kpl :lol: ).

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-02 16:00:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ai niin unohin tuossa tuohtuneena kertoa, että mulla on pätkis sujunu nyt loistavasti. Söin eilen paastonkatkoksi seikeittoa ja illemmalla tein uunimunakasta, jota söin vielä aamupalaksiki :). Äsken söin pari näkkäriä runsaalla voilla ja ajattelin syödä seuraavan aterian tuossa kuuden jälkeen ennen ku siirryn taas paastolle.

Eilen oli tosi energinen olo :D. Tein jopa kotihommia ilman ääretöntä ketutusta :lol:. Illalla nukahin aika helposti ja nukuin hyvin koko yön.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-03 14:49:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvin tuntuu menevän :D. Mie luulen että tää 22/26 systeemi toimii mulla tosiaan paremmin. Että noin vähästä se voi olla kiinni :lol:. Lisäks tietenki jätin sen iltapäiväkahvin paastopäivältä pois. Tänään oli punnituspäivä ja vaaka näytti 83,5 elikkä puoli kiloa vähemmän ku viime perjantaina (huolimatta repsusta). Oonki kyllä ottanu tän viikon tosi tiukasti. Ajattelin jatkaa näilä eväillä ens viikonki, että jos se paino vaikka jatkais laskuaan...

Oon muuten huomanu, että nää paastopäivät menee monesti paremmin ku syömispäivät. Jotenki kevyt olo ja virtaaki riittää ihan erilailla. Jos oon syöny aamusta ja päivällä, niin illalla ei oikeen jaksa mitään, mutta jos syöminen painottuu iltaan, niin jaksaa vaikka mitä :D.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-06 12:23:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nonni, selvisin viikonlopusta ilman repsua tällä kertaa, joten nyt on ihan hyvä tilanne :D. Pidän edelleen hiilarit alhaalla ja jatkan tätä 22/26 pätkistä, kun se näyttää toimivan loistavasti 8) . Ostin rooibos-teetä, joka toimii erinomaisena paastojuomana (kivennäiset kohillaan), kun kahvia en voi juoda. Tosin se meinaa nyt vallata kahvin paikan kokonaan kotona ollessa, kun se on vaan niin hyvää =P~ .

Eilen söin karjalanpaistia (hirvi-possu), salaattia ja tomaattia, illemmalla sitte jonkunverran (oisko ollu n. desi) Mikan pikasuklaata. Aamulla söin loput pikasuklaasta n. 0,5 dl ja lounaalla seikeittoa (aika laiha satsi, kun suurinosa oli perunoita, jotka jätin syömättä) ja sekasalaattia. Laitan vielä ennen paastolle lähtöä kana-kasviswokkia kunhan pääsen kotia...

Hyvää päivänjatkoa kaikille! :D

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-06 12:32:41 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Kiva että sulla tuntuu pätkis sujuvan ja oot edelleen jatkamassa, etten mä jää kohta ihan yksin pätkäileen, kun yks ja toinen ilmoittaa ettei enää jatka. Kuka mistäkin syystä.

Mulla menee muuten ihan hyvin mutta paino ei oo enää kahteen viikkoon laskenut vaan pysyttelee suunnilleen siinä samassa. En oikein tiedä mistä johtuu. Kaipa pitäs kokeilla vähentää syömistä. Mä kun syön edelleen aika reilusti...

Ei tee vielä kuitenkaan mieli lopettaa, kun muuten olo on niin hyvä ja virkeä, mukavan keveä edelleen. Tää tuntuu sopivan mulle!! Tuntuu vaan siltä, että kaikilla laihdutusjutuilla käy niin, että ensin paino lähtee ihan hyvin ja sit tyssää...

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-06 16:34:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No onhan täällä sentään vielä muutama aktiivisesti kirjoitteleva ja varmaan jonkunverran hiljasia pätkäilijöitä :).

Mulla lähti menemään huomattavasti paremmin, ku tajusin lyhentää tuota paastoa. Tosi vähästä se voiki olla kiinni... Toivon, että paino alkais nyt laskemaan tasaesti, niinku aikasemminki. Tähän asti mulla on ollu ongelmia lähinnä nesteiden kertymisen kanssa (ekaks hankalat menkat ja sitte tuo repsahus).

Sie oot jo vissiin aika lähellä tavotetta? Vai onko se välitavote? Jos puotettavaa ei oo paljoa, niin pari viikkoa ei oo pitkäkään aika. Ei kannata tehä sen perusteella mitään suuria muutoksia. Sitte jos sitä jatkuu pitempään, niin voi olla toinen juttu. Mullahan painonlasku pysähty pätkiksen alotuksessa (oliko se nyt kolmeksi viikoksi), mutta se tosiaan voi olla kiinni ihan niistä nesteistä.

Toivottavasti sullaki lähtee taas putoomaan, kun eihän sulla oo mitään järkeä muuttaa ruokailua jos olo on noinki hyvä :D.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-06 20:52:55 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Mun tavoite on 3,7 kg:n päässä. Enää ei ois paljoa mutta luulin jo että tää pätkis tiputtaa nopeasti noi viimeiset kilot, kun alussa lähti niin hyvin. Tuntuu olevan noi viimeiset kilot sitkeässä.

Ehkä mä en sit ala mitään hötkyileen vaan jatkan sitkeesti tällä systeemillä ja toivon, että paino alkaa taas pudota. Kun olo muuten on niin hyvä.

Kiitos Jemi, kommenteistasi. Jatketaan me pätkäilyä...

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-06 22:49:19 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Tsemppiä, Jemi ja kaikki pätkisläiset!

Kyllä luetaan vaikkei aina

kommentoitaiskaan! :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-07 08:38:03 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

minäkin aina käyn kattelemassa. et ole unholaan jäänyt. mielelläni luen tarinasi.

jatkoja sinnekkin!!!

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-07 17:08:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitoksia kommenteista :D. Kiva, ku välillä käy vieraita :) .

Mie lähin eilen paastolle tekemättä sitä kanawokkia, ku en sitte ehtiny millään, mutta hyvin on silti menny :). Kohta pätkäsen paaston pähkinöillä. Ostin Lidlistä semmosen Nuts Royal pussin, ku sitä tuolla Lidl-ketjussa kehuttiin. Kunhan pääsen kotia asti, niin paistan ne kanasuikaleet ja teen kanasalaatin. Lisäks ajattelin tehä mustikkarahkaa...

Tänään on ollu tosi hyvä päivä. Energiaa riittää ja motivaatio on korkealla. Sain vielä tänään vahvistuksen sille, että saan mennä työharjotteluun Metlan labraan \:D/ . Kävin allekirjottamassa sopimuksen ja alotan maanantaina :D. Eli kaikenkaikkiaan asiat menee nyt hienosti...

Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 109 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00