karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-01 17:50:47

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 191 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 10 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-12 03:50:32 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Horoskooppeja ja muuta älytöntä kaikille heille, jotka tietävät tulevansa jostakin ja menevänsä jonnekin.... :wink:

Lainaa:

Kauris
Naapurit tai ystävät tuntuvat seuraavan edesottamuksiasi
tavallista tarkemmin. Anna heille lisää purtavaa ja tee jotain tavallisesta poikkeavaa, sillä tämän pitäisi olla kaikin puolin menestyksellinen päivä sinulle.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-12 10:59:21 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

no niin:
Leijona
Et ehkä tunne saavasi kunnon otetta tämän päivän tehtäviisi. Tunne kuuluu nyt asiaan ja kaikki menee hyvin kun vaan annat itsellesi luvan olla sopivasti pihalla ja edetä omaan tahtiisi. Minne sinulla oikeastaan on kiire?

Heh. Siis olen pihalla tänään
8)

"tee ittelles kivoja asioita!"
"Where is human nature so weak as in the bookstore?" - Henry Ward Beecher

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-12 11:09:54 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Heips naapuri!
Tulin kurkkaa kuis sul tääl oikein pyyhkii :lol:
Sata grammaa oot pyyhkässy näemmä pois. Hienoa! :smt023
Mä viettelen täs vapaapäiviä (4kpl) ihan kotona oleillen. Tein 2 viikkoa aika paljon töitä ja muutaman 13-12 tuntisen päivänkin, niin ihan kiva on nyt vaan lepäillä. Tai siis lepäillä maksetusta töistä. :lol:
Kotona kyl tulee puksailtua kaikenlaista pientä. Siivoilua, rakennustarvikkeiden ja -jätteiden järjestelyjä, kaaskikuorman kasaamisia, kylppärin loppufiksailua, puiden kärräämistä ja pinoomista, ja jopa haravointia. Jäi silloin lumen alle noi lehdet, kun ei niitä siinä muuton tuoksinnassa kerinny haravoida. Kunhan nyt jotakin saan sieltä vielä kasattua, ennen kun lumi tulee....jos se ylipäätään vielä tulee! Harvoin sitä joulukuussa on haravoitu :lol: Tai sit mä välillä vaan istun pihakeinussa ja pidän itteni kanssa aivoriihen, (lue:sahajauhoriihen) minkälaisia pihasysteemejä mä teen ens kesäksi. Ryytimaa ainaski tulee, se on varma. Eli kaikkea kivaa mitä nyt OMK:ssa voi tehdä. :lol:
Ymmärrät sä kasveista mitään, eliikäs ootko puutarhaimmeisiä? Meinaan vaan, kun mulla ei luultavasti kyl hommasta tuu lasta eikä paskaa, ilman pientä avustusta. :lol: Onneksi netistä oon jotakin vinkkejä löytäny, mut lisää kaivataan. OT:ssä on ainakin eräs ketju missä käsitellään aihetta. Tarvii joku kaunis päivä selailla sitäkin. Tjaa-a, pitäis kai kohta taas mennä tekee jotain hyödyllistä, ettei koko päivä mee tässä koneella notkuen. :D Toki täähän on ihan tooooosi tärkeetä :wink:

See ya!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-12 11:24:03 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

Heips tuijakoo ja Sirutar! mää tääl taas...tuli vaan mieleen, et tää hinkuu kauheesti puutarhatöihin, et jos talkoita... ja jos en nyt just keväällä sitä omaa torppaa löydä tai jos vaik löydänki niin sitähän vois ehkä tämmöistä puutarhatalkoopiiriä vaik kokeilla...meil oli ennen kauppapuutarha ja siit jäänyt into, jota tosin laiskuus kauheesti rassaa, mut talkoot aina...
mietintämyssyyn?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-12 12:52:07 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Oonhan mie jotain rehuja/kukkia saanut tuolla pihalla kasvamaan, mutta en varsinaisesti mikään viherpeukalo ole. Mutta puutarhahommat on kivoja, mielellään siihen panostaisi enemmänkin

Kuva

Kuva

Kuva

Tällä menolla voi kyllä varmaan jouluaattona grillata pihalla :lol: :lol: :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-12 13:01:49 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

voi kun ihania Sirutar! Onkos tullut kesä nyt talven keskelle...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-12 16:06:49 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Kattelin äsken, että pitäisköhän leikata nurtsi! :shock:

Sireeni alkaa jo nuppuilemaan ja muutkin kukat näkyvät olevan hieman sekaisin tästä olotilasta. Nyt vois vielä istuttaa vaikka mitä, kun ei pakkasista ole tietoakaan.

Huoliskohan tuijakoo meidät talkoolaisiksi, sulla kun on varmaan asiantuntemusta tuolta puutarhapuolelta enemmän kuin meillä yhteensä. Tai niin, enhän tiedä mikä "piilopuutarhuri" tuijassakin pääsee valloilleen uudessa, omassa kodissa.

Kuva

Nyt mulle tuli tarjamaria dejavuu tuosta sun "kauppapuutarhajutusta" :shock: Laitanpa sulle yyveen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-13 10:18:16 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Heips likat!
Ihanii kuvia, sirutar!
Ihanii liljoja. Mä tykkään niistä kovasti.
Oon mä joskus aiemmin hiukan tonkinu maita ja mantuja, sillo kun oltiin exän kans vielä yhessä ja oli oma puutarha, mutta se kun ei erottanu rikkaa ruususta, niin usein ajo ruohonleikkurilla mun istutusten yli :(
Se siitä sitten. Olin mä yhen kesän kauppapuutarhallakin töissä, joten ihan tumpelo en silti ole, mutta monta päätä yhessä tulee aina parempi tulos, eikö? Mulla on tuolla pihalla muutama mätä marjapuska ja lahonneita omppupuita. Menee ne mädät puut ja pensaat nurin, kunhan kevät koittaa. Pari uutta puutakin on istutettu, toinen on omppupuu ja toinen on punasia luumuja tekevä luumupuu. Pensasruusuja kasvaa aivan liikaa, kun niitä on tungettu joka paikkaan. Joku roti sentään siinäkin. Muutama saa jäädä, etenkin ne, jotka kukkii kauniin värisillä kukilla. Kuunliljat, etenki se viiirulehtinen, on mun yksi suosikki, joten niitä tarvii ainakin hankkia. Pihasta löytyy niille sopiva varjoinen nurkkauskin. Vuorenkilpiä kasvaa ainakin kolmessa paikassa, mutta ne saa jäädä kun pidän niistä. Yksi penkki niitä on tosi iso. Kurkkasin ikkunasta niin arviolta noin 2x8m. Muusta en juurikaan tiedä mitä tuolla kasvaa. Sen näkee vasta ensi kasvukauden aikana. Sitte vasta pystyy päättää mitä poistaa ja mitä kantsii säilyttää. Ai nii, onhan talon seinustalla kitukasvunen, sellainen punainen, villiviini, ja kun avokki näki sen, niin se sano, että tuo lähtee pois tuosta ja samaa mieltä olin minäkin. Sehän lähtee aikas helpostikin uuteen kasvuun, niin siitähän saa kunnostamalla, vaik grillipaikan säleikköön hienon näkösuojan. Kiva kun se villiviini on punainen, eikä se perinteikäs vihreä. Ja sit mä haluun oman ryytimaan, jossa saan kasvatella ihan omia luomutuotteita. Tuolta löysin vinkkejä luonnomukaisen ryytimaan perustamiseen.
Arvatkaa vaan syyhyttääkä mun multasormia jo päästä tonkii tonne.
Tulis jo kevät! :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-13 12:33:29 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Kyllä nämä "kelit" alkavat multasormia syyhyttämään. Mutta toistaiseksi täytyy vaan "istutella" jouluvaloja tuonne pihamaalle. Haravoida kyllä voisi vähän...

Hei tuijakoo, sitten kun sie harvennat sitä villiviintä, niin säästätkö mulle yhden alun? Mulla oli tossa portissa Pohjantähti -ruusu, mutta otin sen pois - olihan se kaunis, mutta ihan turhan piikikäs.

Nyt pitäisi miettiä siihen jotain muuta. Tuossa kuvassa mulla taisi olla humalaa, se laitettiin silloin ekana kesänä kun piti saada nopeasti näyttävää. Ajattelin että jos villiviinin laittaisi kiertämään kaarta. Yhdellä seinustalla mulla onkin se, tosi kaunis syksyllä. Se ei vaan ole tehnyt uusia alkuja.

Hmm, pitäisköhän alkaa selailemaan Viherpeukaloiden sivuja....

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-15 01:33:25 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Nyt minun pätkäilystäni ei näytä tulevan mitään! Tai siis tulee siinä mielessä, että syön vain kerran päivässä, se onnistuu. Mutta se mitä syön on sitten ihan eri juttu! Tänään esim. nautin iltasella maksalaatikkoa. Olinkin tuntenut siihen vetoa jo pitkään, joten kai minun sitten oli se koko rasiallinen syötävä.

En usko, että minulla on mitään järkevää kerrottavaa pätkäilyruokavaliostani nyt muutamaan viikkoon, tai voi olla ettei kuukauteenkaan. Riippuu siitä, pääsenkö kommentoimaan Ortonin ihania herkkupöytiä vuoden vaihteen jälkeen - tai sitten ei. Jos en, niin ruokavaliopuolesta kuulette seuraavan kerran vasta tammikuun loppupuolella. Noh, se ei liene hirveä menetys, koska vähän siitä nytkin olette saaneet kuulla. 8)

Elämässäni tuntuu muutenkin olevan sellainen ns. käymistila. Mietintää, mietintää. Siivoustakin toivottavasti, sellaisen kaiken "vanhan ja aikansa eläneen" poisheittämistä! Siihen voi sisältyä ajatusten siivousta, turhien ja mustia tunteita herättäneiden mielipiteiden, asenteiden tutkiskelua, traumaattisten kokemusten puhdistamista vaikka kristallisuihkussa tahi paremman puutteessa vaikka ihan normaalisuihkussa. Kylpykin käy...

Kuva

Huoh, se tulee kyllä tuntumaan hyvältä. Lavaa ei tarvitse tilata, nämä mieleni mustat pilvet nousevat ylös, puhdistuvat siellä ja satavat sitten alas kauniina kultasateena!

Kuva

Tai mistäs sen tietää, vaikka lavakin olisi tilattava, kyllä tässä huushollissa on ylimääräistä tavaraa ihan riittämiin. Paljon sellaista, mitä en edes muista olevankaan - ehkä piankin on aika luopua niistäkin. Niin, mitäs sitä sellaista pitää nurkissaan, mitä ei ees muista omistavansa. :lol:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Kuva~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-15 07:27:36 
Poissa
sisukarppi
sisukarppi

. :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-18 10:01:42 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:twisted: Sirutar, kyllähän siula sitä ylimäärästä tavaraa tuntu olevan... 8) Aineki juli bongas hyvi... :wink: :shock: :wink:
Kaunis kiitos sanoistasi, Sirutar!!!Täshä ihan punastuu jo mielihyvästä... :oops: :shock: :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-19 11:59:08 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Terve taas!

Vaaka näytti tänä aamuna 71,8 :shock: Piti oikein uudestaan kokeilla, että oliko siinä jokin vika, mutta kyllä se samaa näytti.

Juu, KristiinaR, kyllähän minulla sitä rompetta on ja kun ei ole pitkiin aikoihin käynyt lapsivieraita ni en osannut/pystynyt nostamaan kaikkea korkeammalle, hih! :lol:

Elokuu, niin minäkin vähän päättelin, että päänsisäistä tämä siivousbuumi on. Eilen lajittelin tavaraa kirpparille ja jotain suoraan roskikseen. Ajattelin, että kun en ole jotakin tavaraa tarvinnut vuoteen, niin en varmaan tarvii sitä tulevaisuudessakaan. Luopumalla vanhasta voi ehkä saada jotain uutta (eikä välttämättä tavaraa) tilalle.

Viestittelyni täällä jäänee nyt aika vähiin seuraavan kuukauden aikana, joten toivotan kaikille Levollista Joulunaikaa ja Onnellista Uutta Vuotta!

Kuva

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-20 10:24:06 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Heips naapuri!
Vai paino on tippunu.....tosi hienoa!!!!!!
Samoissa lukemissa ollaan....taas :wink:
Oikein Hyvää Joulua sinulle....niin ja tietty kaikille muillekin!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-07 15:12:43 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Tervehdys pitkästä aikaa!

Joulu ja Uusi Vuosi on vietetty ja nyt viedään jo Loppiaistakin. Kuusta en pääse riisumaan vielä vähään aikaan, sillä pari viikkoa oleskelen (hmm...vähän väärä sana :shock: ) Ortonin tiloissa. Aikamoista haipakkaa on ollut ekasta päivästä lähtien; on vesivoimistelua, istumajumppaa, kuntosalia, toimintaterapiaa, psykologia ja ties mitä. Tuosta vesijuoksusta taisin kyllä saada kipinän, se tuntuu kropassa aikas hyvältä. :lol:

Ensimmäisinä päivinä tuli kyllä syötyä yli äyräitten, joten painokin oli sitten lääkärintarkastuksessa torstaina jo 73 kiloa - mutta ei silti paha, koska punnitus tehtiin päivällä. Harmi, ettei osastolla ole vaakaa... :? Loppuviikosta viisastuin sen verran, että söin lounaalla ja päivällisellä lähes salaatteja. Dieettiruoat ovat olleet epäilyttävän näköisiä, joten toistaiseksi olen päätynyt ottamaan sieltä vaan "kermat" päältä.

Taukotilassa yksi selkäpotilasmies kertoi laihtuneensa joulun sairaalakierroksella viisi kiloa. Katselin hänen lautastaan, jossa oli graavilohta ja reilu annos salaattia - ja arvelin, että kyseessä oli karppi.

Liikuntaa tulee kyllä ihan riittävästi! Jo pelkästään kävelyt pisteesta toiseen ovat melko pitkiä ja siihen päälle vielä kaikki jumpat. Ekan päivän jälkeen on sitten saanutkin ravata vessassa yhtenään. Aika jumissa olen kyllä ollutkin, joten tuli nyt sitten oikein shokkikuntoutus. Heh!

Toivottavasti ne vatsalihakset löytyvät tämän reissun aikana...ja tietysti toivon, että kunto kohenisi muutenkin niin että sitä kuntoilua voisi harrastaa kotioloissakin jatkossa.

Niin, piti vielä sanomani, että meidän kuntoutusryhmämme on tosi mukava! Nauruhermoja koetellaan ja huumorinkukka kukoistaa, vaikka useilla on kovia kipuja kaiken aikaa, se ei silti estä etsimästä tilannekomiikkaa joka nurkan takaa. Ja sitä kyllä löytyykin...

Oikein Hyvää Alkanutta Vuotta kaikille
ja terveiset tutuille!
toivoopi Sirutar
:smt060

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-07 15:20:12 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

hyvää vuotta sinullekkin!

nauti kovasti olostasi siellä täysin palkein. tämä vuosi on varmasti hyvä meille kaikille.

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-07 15:44:05 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

heips, hyvää oloa ja kaikkea hauskaa, Sirutar!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-07 16:14:51 
Poissa
sisukarppi
sisukarppi

. :lol: :o

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-11 19:49:19 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Joo, kyllähän täällä väliin itkettääkin niin pirusti... :? Kun joka paikkaan koskee, ja uusia kipukohtiakin ilmenee. Mutta näinhän se on, kun on jämähtänyt vuosien saatossa tekemään jonkin liikkeen väärin, niin onhan siinä työtä kun sitä yrittää sitten oikaista. Kipeytyy siinä muutkin paikat... :roll:

Mutta - viikko vielä, ilmeisesti täällä menee sunnuntaikin. Vaan siinäpä sitten menee.

Nih, ja saatiinhan me tänne luntakin! Toivottavasti pysyy pakkasen puolella jonkin aikaa :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-21 15:07:32 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Vähän linkkejä tähän väliin numerologiasta kiinnostuneille:

http://www.agapetoyou.net/kukaminaolen/

http://www.agapetoyou.net/kukaminaolen/merkkijono.html

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 191 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 10 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00