Kysymys sinänsä on aiheellinen. Minä ainakin hurahdin tähän juttuun oikein kunnolla ja olen paljonkin mietiskellyt miksi. Syitä on hyvin erilaisia. Yksi on se kun huomaa virallisen valheen ja innostuu väittelemään, toinen on sitten joku sosiaalinen kolotus, kolmas on ihan asiallisesti tiedontarve kun on löytänyt toimivan jutun ja haluaa kuulla kokemuksia, neljäs on se että tästä on niin paljon peloiteltu ja jos vielä lähipiirissä osa suhtautuu nuivasti niin on pakko kerätä argumentteja jne.
Kun järkeenkäyvät syyt karsitaan pois voi silti jäljelle jäädä myös pakonomaista, addiktiotataipumusta tms. Luulen kuitenkin että alakarppaajilla on vähemmän vaaraa tulla niuhoiksi kuin esim. kasvissyöjillä tms. Miksi? Ainakin siksi että tämä on lähinnä ihmisen luonnollista tapaa syödä. Joku vegaani joutuu siitä aika kauas ja ainoa mihin voi sitten turvautua on tahdonvoima joka voi käydä ylivoimaiseksi niin että alkaa latvasta heittää... noin minä luulen mutta miten lienee.
Muutenkin, jos kysymyksen heittää ilmaan noin yleisessä muodossa niin ei syyttävä ja provosoiva sävy välttämättä ole hyvä. Jos tietäis tarkemmin mitä tyttöystävälle tapahtui, voisi keskustelu edetä.
Lainaa:
tutustun kissankasvatusoppaisiin ihan yhtä intensiivisesti kuin nyt tähän asiaan, ja sekin aika on varmasti poissa miesystävältä. Varmasti tuo järkyttyisi, jos keskittyisinkin yht'äkkiä pelkästään häneen
Juu, varteenotettava huomio, siinä voisi käydä todella hullusti!