karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-13 19:58:10

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2004-12-21 20:08:18 
Heippa!
Olen vakuuttunut hyväkarppauksesta mutta ongelmani on kamala sokeriaddiktio (lähinnä suklaa-) johon olen usean päivän / viikon hyväkarppauksen jälkeen aina sortunut... Tarttisin neuvoja, kuinka tehdä suklaankaltaisia herkkuja joissa ei ole hiilareita ainakaan paljon. Näitä ajattelin syödä ainakin ekat viikot pari kertaa viikossa, koska totaalikieltäytyminen ei toimi... Ja rahka tympii. kiitosta :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-12-21 20:33:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heikkilän suklaa, jonka ohje varmaan löytyy täältä haun avulla. Ja sen maku paranee, kun se on jääkaapissa jonkin aikaa. Minulle maistuu sellaisenaan, mutta kookoshiutaleita jotkut lisäävät. Kermaa en suosittele lisäämään, koska jostain luin, että maito häiritsee kaakaon hyviä ominaisuuksia.
(Oma Heikkiläni on lainassa, enkä voi suklaan ohjetta laittaa tarkoilla mitoilla, itse teen sitä mutulla nykyisin, olisko noin 25g kookosrasvaa sulatetaan vesihauteessa ja kaakaojauhe, 1 dl, lisätään ja makeutusainetta maun mukaan)

Rahkan maku paranee, kun sekoittaa sen mascarponeen (1/1), mitä voi sitten maustaa esim. kaakaolla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-12-21 21:22:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mulla myös oli kamala suklaa-addiktio, mutta uskon sen nyt johtuvan sen rasvapitoisuudesta ja siitä, että olen aina ennen syönyt paljon hiilareita ja karttanut rasvaa kuin ruttoa. Nykyisin paikkaan suklaan esim. juuri Heikkilän suklaalla, josta en erityisesti pidä, mutta syön päivittäin ( :oops: ) vatkattua kermavaahtoa, johon sekoitan jäisiä marjoja ja vähäsen makeutusainetta. Se on todella herkullista ja nopea tehdä =P~

Tosin neuvoisin mielellään kuitenkin olemaan pari viikkoa kokonaan ilman makeaa, sillä makean himon pitäisi lähteä sinä aikana. Itse en ole riittävän hyvin kyennyt :(

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-12-22 08:44:51 
Olen kanssa niillä linjoilla, että parhaiten makeanhimosta pääsee eroon vetämällä hiilarit ihan minimiin. Olen itse sokerinarkkari, ja sokerihimo kasvaa heti jos hiilarit nousee yli viidenkymmenen.. Eli alussa kannattaa pitää hiilarit kurissa, niin makeanhimot kaikkoaa. Jos sen jälkeen tulee vielä himoja, niin mascarponesuklaa on taivaallista! Tein itse töihin, pikkujouluihin näitä palleroita, sekoitin taikinaan hasselpähkinärouhetta ja kieritin kookoshiutaleissa. Menivät kuin kuumille kiville töissä - jossa kaikki siis yläkarppaavat.. ..toistaiseksi. :wink:

http://www.karpit.net/forum/viewtopic.p ... mascarpone

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-12-22 08:56:31 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Lindt tumma suklaa ja muutkin joissa kaakaon osuus min. 70% (löytyy 70-99% versioita)

Ostin juuri Ruohonjuuresta chillillä maustettua 70% tummaa suklaata, mielenkiintoinen maku, eikä montaa palaa pysty syömään :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-12-22 09:46:25 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Heikkilän suklaa, Lindt tai voimakaakao: 3 dl maitoa tai kermavesiseosta + 1/2 dl vanHoutenia. Jos himo liittyy rasvaan, niin syö sitä rasvaa muussa muodossa.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-12-23 09:21:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Elka kirjoitti:
Heikkilän suklaa, jonka ohje varmaan löytyy täältä haun avulla. Ja sen maku paranee, kun se on jääkaapissa jonkin aikaa. Minulle maistuu sellaisenaan, mutta kookoshiutaleita jotkut lisäävät. Kermaa en suosittele lisäämään, koska jostain luin, että maito häiritsee kaakaon hyviä ominaisuuksia.
(Oma Heikkiläni on lainassa, enkä voi suklaan ohjetta laittaa tarkoilla mitoilla, itse teen sitä mutulla nykyisin, olisko noin 25g kookosrasvaa sulatetaan vesihauteessa ja kaakaojauhe, 1 dl, lisätään ja makeutusainetta maun mukaan)

Rahkan maku paranee, kun sekoittaa sen mascarponeen (1/1), mitä voi sitten maustaa esim. kaakaolla.

Tätä sitten kannattaa kokeilla.

Raipe Perus Ins.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00