karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-27 20:35:24

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 191 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 10
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-21 15:28:17 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

Hei, kiitos linkeistä :smt058 Miten voit?

"tee ittelles kivoja asioita!"
"Where is human nature so weak as in the bookstore?" - Henry Ward Beecher

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-21 19:41:10 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Hei tarjamaria, kiitos kysymästä, aika hyvin - totuttelen tässä taasen normaalielämään!

Kolme viikkoa kuntoutusta oli liikkumista aamusta iltapäivään kello kolmeen, ja välillä pitempäänkin. Ohjelmaa oli kyllä ihan riittävästi, eikä riittänyt se, että "jumpattiin", vaan jokaiseen liikkumistilaan piti kävellä pitkiä matkoja. Ihanaa olivat vesirentoutus, vesijuoksu ja aamuinen Qi Qong - kiinalaista venyttelyä. Toki kuntosalikin tuli tutuksi. Ja aika useana iltana kävin kyllä "iltalomalla" kaupungilla, Hesa on siitä kiva, että siellä pääsee näppärästi eli kulkuvälineillä paikasta toiseen - sitä kaipaisin tänne korpeenkin...

Kivut ovat yhä tallella, mutta liikkumiseni on nyt hieman rennompaa, sen verran saatiin kireitä lihaksia venytettyä. Kulumille ei voi mitään, mutta hermopinteisiin nuo vanuttamiset tehoavat, hiukan. Oikea olkapää on jumissa, toivon mukaan saan sen vielä kuntoon - ilman leikkausta. Aika näyttää. Eläkkeestä hylkäyspäätös, valitus pitäisi tehdä, mutten tiedä mihin vetoaisin enää?

Paino putosi. Sisäänkirjauspäivänä 73 kg, lähteissä 70,9 kg. Tosin söin lähes koko ajan vain salaatteja, keitettyjä kananmuniakin oli vain kahtena päivänä koko kolmen viikon aikana. Joten jos lihaksia olisikin tullut, niin kyllä ne menivät nyt pesuveden mukana huitsinnevadaan!

Nyt sitten totuttelen tässä taas siihen, ettei ole sitä sallaattiakaan valmiina pöydässä - kyllä se on itse sinne nostettava tarjolle. Pikkuhiljaa on tarkoitus palautua takaisin pätkäpaastolle, kunhan nyt ensin täyttelen rasvavarastojani :wink:

Leppoisia pakkaskelejä itse kullekin säädylle! :lol: Ja pitäkäähän kunnostanne huolta, ettei käy niinkuin minulle....

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-21 23:40:15 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

tere tulemast kotiin. tunnen nuo kulumat...Ja tosi harmi tuo eläkepäätös. On se niin :evil: :twisted: ihme, että joku papereista lukeva lääkäri tietää ihmisen tilan paremmin kuin tutkinut ja eläkettä suositellut! Raivostuttavaa :evil:

Mutta toivon että saat olkapään kuntoon :smt056

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-22 18:07:28 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

kiitos tarjamaria, kiva tulla kotiin taas! Ja upeeta, sie saat sen unelmiesi talon - vai mitä mie luinkaan sun ketjustas!? ONNEA!!!

Nyt yritän ajatella muita juttuja, ja kaivoin enkulikorttipakan esiin. Jos joku haluaa kysyä jotain enkeleiltään, niin vastaan hänelle toistaiseksi tässä ketjussa http://karppaus.info/forum/viewtopic.ph ... highlight=

aina kun kerkiän ja ehdin...

Suljin ketjun, mutta nou hätä, täältä löytyy muitakin kortteja, joilta voipi käydä vinkkejä kyselemässä!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-27 23:13:11 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Voi sentään, mun pätkäilyt on menneet nyt sekaisin :cry: Flunssa iski päälle, ja jostain syystä ei tee taas mieli muuta kuin hiilariruokaa. Pelkään että kolmen kilon painonpudotus on kohta mennyttä aikaa, ja olen taas lähtöruudussa. Jotenkin ei nyt jaksa olla positiivinen, kun ei saa nukuttua ja meinaa tukehtua noihin yskäkohtauksiin.

Mutta olkaa te iloisella mielellä, kanssakarpit!

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-28 23:40:01 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

MOi, minulla kanssa pätkäilyt sekaisin, kun olen reissannut. Nyt olin kaks yötä ystäväni luona, ja hän kun on paikkari niin...siis esimerkiks se muuovi mitä se käyttää leivän päällä :smt019 :smt011 :smt017 ja sanoo ettei hän enää ikinä voi syödä mitään rasvaista...
(EIKÄ LAIHDU :evil: :evil: :evil: ) Tekis mieli iskee halolla päähän, että yritä nyt hyvä ihminen...
MUtta eihän se auta.

Toivottavasti voit jo paremmin :smt023 aloitetaan pätkäilyt taas!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-05 21:22:17 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Hei tarjamaria ja kiitos vierailusta päikyssäni!

Elämä alkaa voittamaan, ja hyvin karpisti olenkin taas syönyt. Ei nyt ihan aitoa pätkäilyä, mutta aika lähelle kuitenkin. Katsotaanpas, miten tämä alkaa sujumaan! Aamulla vaaka näytti taas 7kymppiä eli eipä tullut plussaa pienestä ja lyhyehköstä hiilarirepsusta.

Taas mukana siis! Tsemppiä kaikille pätkäilijöille ja karppailijoille! :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-15 14:36:08 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Positiivareista poimittu Tompan kirjoitus.

Riepuviisaus haastaa kohtalosi

Tenavat keskustelivat: "Kummat kestävät elämässä kauemmin, hyvät hetket vai huonot hetket?"

"No, hyvät hetket kestävät kahdeksan sekuntia ja huonot kolme viikkoa."

"Entä niiden välinen aika?"

Charles M. Schulz pelkisti sarjakuvissaan olemassaolon ydinkysymyksiä. Tarinan viimeisessä ruudussa Ressu makasi koirankopin katolla ja kehotti menemään hyvien ja huonojen hetkien välissä nokkaunille.

Kaikki aikuiset eivät nuku hyvin, sillä riepuviisaus haastaa meidät kysymään: tuleeko elämä ottaa vastaan sellaisenaan kuin se virtaa ja olla murehtimatta turhia? Vai voimmeko itse tehdä jotakin: vaikuttaa hyvien ja huonojen hetkien väliseen aikaan? Miltä elämä siinä ylipäätään tuntuu?

Kun kysyn psykologiystäviltäni, mistä tunteet ovat peräisin, saan sumean esityksen aivotoiminnasta, kokemuksista, alitajunnan tutkimattomista mekanismeista ja ulkoisista olosuhteista. Entä jos fiilikset tulevatkin suoraan ajattelusta?

Kateus, mustasukkaisuus ja viha ovat kielteisiä tunteita (kolme viikkoa) ja ne ovat suoraan yhteydessä ajatuksiin. Positiiviset tunteet, kuten ilo, rakkaus ja mielenrauha (kahdeksan sekuntia) ovat myös valintoja. Ärsykkeet saamme ulkopuolelta, valinnat teemme sisällä. Riemu ei Linnanmäelläkään tule rannekkeesta.

Ajattelu vaikuttaa myös terveyteen. Yhdysvalloissa, Rochesterin yliopistossa vuonna 1974 tehty tutkimus muutti tiedeyhteisöjen kaikki aiemmat käsitykset ihmisen fysiologiasta. Autonomisena pidetty immuunijärjestelmämme saakin ohjeensa ihmisen mieleltä ja oppii toimimaan sen mukaisesti.

Vihan tunteet vaikuttavat suoraan esimerkiksi sydämen toimintaan. Stanfordin yliopistossa tehdyn selvityksen mukaan jo kiukkuinen puhuminen voi alentaa sydämen pumppaustehoa kymmenen prosenttia. Vihaiset ihmiset kuolevatkin huomattavasti nuorempina kuin leppoisat lähimmäisensä.

Sairauksille voi ajatusten voimalla antaa kyytiä. Ulf Sundqvist ja Riki Sorsa päättivät kurkkusyöpään sairastuttuaan olla antamatta periksi – ja paranivat. Immuunijärjestelmä tarvitsee avukseen myönteisiä ajatuksia, jotta se voi tukea lääkärien työtä.

Jos hyvät hetkesi kestävät kauemmin kuin huonot hetkesi, olet oman kohtalosi kapteeni. "Elämä on täynnä valintoja, joita et saa tehdä", neuvoo Tenavien Tellu. "Voit halutessasi heittää minua lumipallolla. Voit halutessasi myös olla heittämättä minua sillä."

Fantastinen mahdollisuus!

-Tom Lundberg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-15 15:14:58 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

tänään juuri keskusteltiin näistä jutuista!

kolme avainsanaa:

somatisaatio
psykofysioterapia
tunnelukot

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-21 10:17:07 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Hei naapuri! :smt006
Haluuks nimmarin? :lol:
Mä tulin tänne sun päikkyyn vastavierailulle. Miten sä olet jaksellu nyt sen kuntoutuksen jälkeen? Vieläkö pätkäilet? Onko mitään utta karppirintamalla?
Mä päätin sitteki, etten alota pätkistä uudelleen, ainakaan näin talviaikana. Pupellan sen sijaan 2 kertaa päivässä, aamupalan ja iltaruoan. Tuntuu sopivan hyvin mun rytmiin. Nyt mulla on menossa hiilareiden nostoyritys tonne max 40g/vrk. Näin talvisaikaan niitä vitskuja tarvii saada lisää, niin syön ne marjoina ja hedelminä, mieluummin kun purkista. Ainoastaan omega-3:t otan ja nekin vaan niinä päivinä, kun en syö kalaa. Maitoa tekee mieli myös juoda ruoan kanssa. On näin kylmillä ilmoilla tullu syötyä hiukka runsaammin proderuokiakin, joten säätöä hiukka tarvii niidenkin kohalla. Rasvaa menee ihan hyvin, n. 110g-120g/vrk, joten sen kanssa ei ole onkelmia. Eiköhän tästä selvitä kevääseen asti :lol: Näkyillään!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-26 22:47:22 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

No tervehdys naapuri! :smt039

Totta kai haluun nimmarin, tällä paikkakunnalla kaikki on kotiinpäin! *wink*

Fyysisesti olen kuntoutuksen jälkeen jaksanut hyvin. Kyllä se kaikki liikunta, vaikka se ottikin pattiin aina välillä, oli hyvästä. Selkä on ollut yllättävän hyvän tuntuinen, jaksan kävellä pitempiä matkoja – ainoastaan joissain taivutuksissa taas menee koko vasen puoli jumiin ja puuduksiin. Eli lähinnä siinä, kun laitan ruokaa, tiskaan, imuroin…se tietty asento, pieni vääntö selässä, tekee niin s-n pahaa…*sori*

Pätkäily on nyt loppu tältä erää.

Meillä on täällä himassa niin paljon kaikenlaista muuta häslinkiä, ettei jaksa keskittyä siihen ollenkaan. Tai yleensä ruokavalioon. Siis en tarkoita, että se olisi huono juttu, nyt juuri minun kohdallani se ei vaan toimi. Muutaman kilon sain pois, hyvä niin. Sama tapahtui aiemmin rasvapaastolla, tosin tämä pätkäily oli kyllä huomattavasti mukavampi systeemi ja ajoi ihan saman asian!

Sulla on ihan hyvä meininki päällä, mieluummin marjoista ja hedelmistä ne vitamiinit kantsii ottaa! Omegat on ok, niitä minäkin nappailen. Tuo maito on kans mietinnässä. Miksei sitä sitten joisi, jos tuntuu että sitä kaipaa, hmm…

Luulenpa, että alan siirtyä hyväkarppailun suuntaan. Näiden kahden vuoden aikana en ole saanut painoani pudotettua niin kuin olen ajatellut, enkä edes terveysvaikutusta kohotettua. No, ehkä noista terveysvaikutuksista sitten myöhemmin, nyt pitää vähän pähkäillä näitä systeemejä. Mutta kokemuksena tämä oli hyvä, ja tykkäisin kyllä systeemistä ”syödään kerran päivässä”.

Mutta Naapuri, kun kesä koittaa, niin onhan meillä mahdollisuus järjestää esim. ”pikakarppitapaaminen” tai sitten ne talkoot sun puutarhaan!

No enpäs pelottele enempää, mutta palaillaan! Jos ei muuten niin yyveinä sitten.

Karppiterveisin Sirutar Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 191 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 10

Kaikki ajat ovat UTC+02:00