karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-11 13:53:22

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2007-02-09 16:02:06 
Poissa
sintti
sintti

Minulla siis tällä hetkellä painoindeksi 20.5 ja haluaisin päästä 19.5 painoindeksiin.
Mietin, että kannattaisikohan minun sitten katsoa myös kaloreita ja rasvan määrää, ettei esimerkiksi liho tai jotain tälläistä..
Siis tuo bmi ei nyt ole tässä se pääasia, vaan haluaisin mahtua kunnolla vanhoihin vaatteisiini..

Ketoosiin pääsy olisi tavoitteeni. Olen siis lukenut jo tässävaiheessa paljon näitä juttuja, perusasiat ovat minulle ihan selvät.
Kauankohan kestäisi laihtua kuusi kiloa tällä tavoin?
Osaisiko joku nyt neuvoa? :>

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-09 16:54:06 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Jos tarkoitat toimivuudella laihtumista alle ihannepainon niin toivottavasti ei toimi. Jos tarkoitat toimivuudella elimistön säätymistä kohti ihannepainoa ja ihanne kehon koostumusta, tarkoittipa se sitten painon vähenemistä tai lisääntymistä, niin parempaa en tiedä.

Tavoitteena voisi pitää vyötärönmittaa naisilla 80 tai alle, miehillä 90 tai alle, tervettä luustoa ja tervettä lihaksistoa, hyvin voivaa ihoa, vatsaa ja mieltä.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-09 21:46:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Se on niin yksilöllistä. Riippuu siitä, mitä kehosi on itse mieltä juuri omasta ihannepainostaan. Karppauksella saat helposti kyllä "löysät pois" ja kiinteytystä, mutta se ei automaattisesti tarkoita painon laskua.

Omakohtaiosesta kokemuksesta taas voin sanoa, että karppaus laihduttaa myös normaali painon sisällä (ja sen alle...). Itse sain karppauksella loput raskauskilot ja hiukan lisääkin karistettua ja tällä hetkellä painoindeksi on 18, vaikka syön jatkuvasti laskematta kaloreita tai energiaravintoaineiden suhteita. Syön noin viidesti päivässä, joskus useimminkin, ei ole niin väliä, kun en kerran liho. Sit jos alan ylähiilaria mättää, niin lihon kyllä taatusti (jouluna kaksi kiloa), mutta karppiruualla saa syödä niin paljon kuin napa vetää ja pysyn alipainoisena, mikä ei toisaalta ollut tavoitteeni. Mutta sori, minkäs teet. Hyvin voin siitä huolimatta ja koen, että tämä on minulle sopiva paino. Hiukan voisi tulla lihasta tosin, kunhan ehtisi urheilla. Mutta tämä siis vain minun kroppani tapa reagoida vähiin hiilareihin, kaikki on yksilöllistä, kuten sanottu.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-10 02:48:33 
Poissa
sintti
sintti

Mirka kirjoitti:
Jos tarkoitat toimivuudella laihtumista alle ihannepainon niin toivottavasti ei toimi.

Eipäs tuo BMI 19,5 ole vielä alle ihannepainon. Eikös se normaali BMI ole 19-25 ja tuossakin on läskivaraa vaikka kuinka paljon. Nainen BMI:lla 25 on jo kohtuu läsä... Jos on kohtuu vähän lihasta, niin 19 ei ole vielä liian laiha. Mulla sellainen kohtuu normi määrä lihasta naiseksi ja BMI 19
---> ei liian lihava tai laiha. Olin ennen BMI 21 ja tunsin itseni kohtuu tukevaksi ja jenkkakahvaa oli, sekä kaksoisleukaa.. yksilöllistä kaikki, mitä tulee painoindeksiin..rakenne vaikuttaa jonkinverran.

Kyllä alakarppauksella pääsee sinne alle 20 BMI:iin. Hiilarit alle 100g (vaikea sanoa kuin paljon, ketoosissa ehkä alle 50g?) ja muistaa sitten pitää ruoka-ajat, ei mielitekojen noudattamista ja turhia välipaloja. Aterioilla masu täyteen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-10 10:29:57 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

BigMac kirjoitti:
Nainen BMI:lla 25 on jo kohtuu läsä...

:evil: Enkä ole. En ole koskaan tuntenut itseäni sopivammaksi ja paremman näköiseksi kuin nyt. Ihailen itseäni jatkuvasti peilistä, koska mulla on yksinkertaisesti niiiiiiiin hyvä, kaunis ja naisellinen kroppa.

Suunnilleen normaalipainorajojen sisäpuolella "lihavuus" on lähinnä korvien välissä. Itse olin viitisen vuotta sitten painoindeksillä 19 paljon pahempi "läsä" kuin nykyisin.

Jos kirjoittaa noin kuin sinä, on jo kohtuu vajaa... :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-10 12:38:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Musta toi painoindeksi jonain mittarina on aika huono, koska jokainen kroppa on rakenteeltaan yksilöllinen. Luustossa ei kai kauheesti "liikkumavaraa" ole, eli siihen ei voi vedota ("Olen aina ollut isoluinen"...), mutta jotain muuta ihmisen rakenteessa on sellaista, että toinen painoindeksillä 25 on ihan eri näköinen, kuin toinen saman pituinen ja painoinen. Eli toisella on kai sitten enemmän lihasta luonnostaan, kun toinen taas kerää sitä höllyvää. En tiedä? Mutta esimerkiksi miehelläni on aivan järkyttävät reisilihakset vaikkei urheilua ehdi harrastella juurikaan ja hän on painoindeksin mukaan ylipainoinen (nyt en ole varma, kun on hiukan laihtunut), vaikkei todellakaan ole lihava. Toinen taas saman pituinen mies voi olla paljon köykäisempi, mutta lihavempi (="läskimpi") kuitenkin... Eli mitä se painoindeksikään loppupeleissä kertoo... :?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-10 12:45:21 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Eipä juuri mitään, siksi mainitsin tuon vyötärömitan. Se kertoo. Ihmettelen kuitenkin, miten joku voi olla normaalin terverasvainen indeksillä 19 ilman että lihasta on todella vähän. Itse olen kuiva käkkänä jos indeksi laskee yhtään 21 alle. Posket lommolla ja silleen. Eikä indeksissä 25 ollut mistään kaksoisleuasta tietoakaan, vasta 27 semmoinen alkoi häämöttää.

Mutta lienemme erilaisia juuri tuon lihaksiston suhteen.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-10 12:56:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ja minä taas, vaikka olen ns. alipainoinen, niin kasvot ovat terveen ja pirteän näköiset, posket eivät ole tosiaankaan kuopalla, vaan hiukan pyöreähköt jopa, eikä kukaan ole tullut sanomaan, että olisin sairaalloisen laiha. Miehenkin mielestä minussa on "muotoja". No joo... Alkaa mennä jo ot. :oops: :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-10 13:48:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Piti muuten vielä lisätä, että sekin on yksilöllistä, että mihin se kroppa mieluiten alkaa sitä ylimääräistä kerätä. Toiset onnekkaat alkavat lihota ensin reisistä, takapuolesta ja rinnoista, minulla taas läskit kertyvät ekana naamaan, leuan alle ja mahaan, josta ne selkeimmin näkyvät... Olen aina kadehtinut sellaisia ihmisiä, jotka kiloistaan huolimatta ovat vielä kasvoiltaan "laihoja".

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-10 14:01:03 
Poissa
sintti
sintti

Painoindeksiin ei tosiaan ole tujottelemista, esim. minä ja sisareni. Molemmat samanpituisia, minä hentorakenteinen, hän skrodempi. Minulla painoindeksi sen jälkeen kun lopetin kasvamisen oli n. 18 aina kolmekymppiseksi asti ja näytin normaalilta, hänellä samassa iässä 24, näytti myös normaalilta. Jos hän painaisi yhtä vähän kuin minä, näyttäisi surkealta luukasalta ja jos minä painaisin yhtä paljon kuin hän normaalipainossaan (eli sen minkä muutamalla kilolla lisättynä olen viime vuosina painanutkin. Indeksi "pahimmillaan" 26-27) näytän kyllä tukevalta enkä tunne oloani hyväksi ollenkaan. Kovin on siis yksilöllistä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-10 14:12:46 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

BigMac kirjoitti:
Mirka kirjoitti:
Jos tarkoitat toimivuudella laihtumista alle ihannepainon niin toivottavasti ei toimi.

Eipäs tuo BMI 19,5 ole vielä alle ihannepainon. Eikös se normaali BMI ole 19-25 ja tuossakin on läskivaraa vaikka kuinka paljon. Nainen BMI:lla 25 on jo kohtuu läsä... Jos on kohtuu vähän lihasta, niin 19 ei ole vielä liian laiha. Mulla sellainen kohtuu normi määrä lihasta naiseksi ja BMI 19
---> ei liian lihava tai laiha. Olin ennen BMI 21 ja tunsin itseni kohtuu tukevaksi ja jenkkakahvaa oli, sekä kaksoisleukaa.. yksilöllistä kaikki, mitä tulee painoindeksiin..rakenne vaikuttaa jonkinverran.

Kyllä alakarppauksella pääsee sinne alle 20 BMI:iin. Hiilarit alle 100g (vaikea sanoa kuin paljon, ketoosissa ehkä alle 50g?) ja muistaa sitten pitää ruoka-ajat, ei mielitekojen noudattamista ja turhia välipaloja. Aterioilla masu täyteen.

No huhhuh... jokaisella on oma ruuminkuvansa mutta aika paksua jos väität että nainen 25 BMIllä on "aika läsä".. Tekstisi viittasi kuitenkin aika pitkälti omaan ruumiinkuvaasi, joten havaintojasi tuskin kannattaa rinnastaa muihin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-10 23:52:04 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:shock: Mie olin BMI 25-26 aika "fläsä"... joka puolelta... :shock: Ja nyt Bmi 21 olen hoikka... :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-11 11:26:59 
Serafia kirjoitti:
Piti muuten vielä lisätä, että sekin on yksilöllistä, että mihin se kroppa mieluiten alkaa sitä ylimääräistä kerätä.

.

Joku voi painoindeksillä 25 olla ihan hoikan, sopusuhtaisen näköinen, jos ylimäärä on reisissä ja takamuksessa. Mutta jos se on mahan kohdalla, niin näyttääkin ihan erilaiselta, lihavammalta, vaikkei sitä olisikaan.
Nimimerkki: Omakohtaista kokemusta. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-11 17:03:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen - mä aloitin kuukausi sitten alakarppauksen ja bmi oli 21.5. Heti ekalla viikolla putos 4 kiloa eli nyt bmi 20.1 ja siinä on pysynyt, kaloreita ja suhteita tms. laskematta. Syön kolme kertaa päivässä hyvin ja joskus pientä iltapalaa. Tuo kaikki 4 kiloa lähti mahasta ja reisistä sekä orastava kaksoisleuan alku katosi :)
Toimii siis normaalipainonkin sisällä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00