karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-23 13:04:33

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: havaintoja
ViestiLähetetty: 2004-07-03 14:12:50 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Oon joitakin aikoja ollut ylläpidolla ja melko merkillistä aikaa on ollut. Hiilarit päivää kohden on vaihdelleet 25-150g, enkä ole juuri pihtaillut roskahiilareistakaan. Yhtenäkin päivänä (vain yhtenä) söin peräti 2 Hesen kerrosateriaa, toisena pari BigMackia ja yhtenä päivänä pizzan. Lisäksi tavallista karppiaamiaista.

Paino nousee seuraavaksi aamuksi 1,5kg ja sitä seuraavaksi tippuu 2kg. Tänään olin juhannuksesta ja siitä painosta, jolla olin siirryttyäni ylläpitoon laihtunut kilon.

Joka viikko olen pyrkinyt kahteen tosi vähäiseen hiilaripäivään ja kohtalaisen vaikeaa se on ollut. Tarvitsee nimittäin syödä tosi paljon protskua ja rasvaa, että nälkä pysyy aisoissa. Syy on ihan selvästi hiilareissa. Tuona päivänä kun söin ne kaksi kerrosateriaa, enkä mitään muuta, mulla oli pieni nälkä koko ajan. Seuraavana aamuna oli kiljuva nälkä.

Käyn joinakin päivinä (kaskentien nesteellä Turussa) karppiaamiaisella! Siellä on hyvä aamiaisbuffet, josta saa karppiruokaa rajoituksetta. Siellä on pekonia, kinkkua, munia, juustoa, kurkkua ja muuta heinikkoa, eikä kukaan kyttää paljonko pekonia otat. (kaupunki-infossa on muuten alekuponkeja joilla hinta on jotain 3€)
No. Tässä käväisin siellä ja vetäisin aika tukevan satsin evästä naamariin. Kaloreita ainakin 4000Kcal kerralla ja pahaksi onneksi söin töissä läksiäiskahveilla mansikkatorttua iltapäivällä. Tätä ennen olin juuri syönyt 2 purkkia tonnikalaa öljyssä. Tällaiseestakaan ylensyönnistä vaaka ei hievahtanutkaan. Hiilarin syönnin ajoituksella näyttää olevan merkitystä enemmän kuin uskoinkaan.

Nyt lähden lomille keski-ja eteläeurooppaan ja aion todellakin käydä muutaman kerran BurgerKingissä kiskomassa DoppelWhopper Maxi- mealin ja syödä neljän juuston pastakastikkeita Itliassa. Saas nähdä kuinka äijän käy? Pelottaa, että on kovat talkoot taas syksyllä edessä. Karpatkaa ankarasti!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-03 17:08:17 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

Hyvää lomaa Karpaasi !
Voitko tarkentaa tuota mitä tarkoitit ajoituksella ???

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-03 19:04:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuo ajoitus on jännä juttu, en ole oikein päässyt selvyyteen mitenkä sen saisi parhaiten toimimaan. Ainakin second-meal efect toimii itsellä melko hyvin jolloinka pienen sortumisen voi juuri tehdä tuolloin iltapäiväkahveilla.
aamulla taas en voi syödä muna-pekoni aamiaista JA juoda kahvia. (?)

Viestin otsikko: Re: havaintoja
ViestiLähetetty: 2004-07-04 18:12:19 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Yhtenäkin päivänä (vain yhtenä) söin peräti 2 Hesen kerrosateriaa, toisena pari BigMackia ja yhtenä päivänä pizzan. Lisäksi tavallista karppiaamiaista.

Paino nousee seuraavaksi aamuksi 1,5kg ja sitä seuraavaksi tippuu 2kg.

Ei kai lyhyen aikavälin (1-3 pv) painonvaihtelut mitään merkitse, eihän? Luulisi, että lyhyellä aikavälillä on ihan sama mitä juo tai syö painon vaihtelun kannalta.
Itse punnitsen vain viikon välein. Usein sitäkin harvemmin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-04 19:18:55 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

ajoitus= että tuo satsi on päivän pääateria ja sijoittuu lounaaseen.

47. Tätä on kylläkin jatkunut monta viikkoa. Mutta hienoahan se, että paino pydyy kontrollissa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-04 19:27:15 
Poissa
prinssieversti
prinssieversti

Italiassa saa muuten aivan sikahyvää maksapaistia ja munuaisviritystä, jossa on paistettuja kasviksia jne. Sillä safkalla oli joku tietty nimikin mutta enhän minä sitä muista.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-04 21:11:10 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Pitää testata, jos osuu kohdalle. Saattaapi maistua Etnan valloituksen jälkeen. Meinaan muuten kavuta sinne ilman HIILIHYDRAATTIA, mutta eihän tuo olekaan kuin 3323m korkealla. Saatan aamulla paistella muutamat pekonit ja pallit lähtiessä. Evääksi otan aika ison palikan Emmentalia ja putelin Finlandiaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-10 00:27:46 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Pekoni, emmental ja Finlandia ... Tein itsekin lomalla pari kokeilua. Näin vanhemmiten kun yksikin lasillinen illalla on ikävästi tuonut päänsäryn seuraavana aamuna - ja juuri ennen lomaa se pahalainen tuli jopa ilman lasillista.

Nyt olen parin viikon ajan jättänyt leivän ja viljat 100%:sesti pois iltaruoilta. Ja kas kummaa, kahteen viikkoon en ole kärsinyt aamupäänsärystä - en lasillisilla enkä ilman, joskin noita viimeksimainittuja iltoja on sattuneesta syystä ollut vain harvakseltaan ...

Tämä on selvästi lopun alkua jos ouzoa saa ottaa (kiitos muuten siitä vulcan-reseptistä!) ja vieläpä saman iltana viininmaistelun kanssa - kunhan jättää viljan ja kaikkinaiset karkit väliin ja pysyy lihassa ja juustoissa.

Jatkan kuitenkin testausta vielä hetken, kansalaistottelevaisuuteni uhallakin. Kaikki tieteen ja kokeellinen tutkimus kaikkien puolesta 8) terv. els

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00