karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-06 08:37:26

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Taitaa
ViestiLähetetty: 2005-01-29 15:17:46 
tääki karppaaminen olla ihan hölynpöly laihdutustapa!Ei todellakaan kilot tipahtele viikoissa! :evil: Tulipahan tätäki kokeiluta ja huonoksi havaittua!Ei enää ikinä,kiitos!

Viestin otsikko: Re: Taitaa
ViestiLähetetty: 2005-01-29 15:58:21 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Anonymous kirjoitti:
tääki karppaaminen olla ihan hölynpöly laihdutustapa!Ei todellakaan kilot tipahtele viikoissa! :evil: Tulipahan tätäki kokeiluta ja huonoksi havaittua!Ei enää ikinä,kiitos!

Hei,

miksi pitkän aikaa kertyneen ylipainon pitäisi hujahtaa viikoissa olemattomiin? :shock: Kaiva kärsivällisyytesi ja viileä järkesi jostakin, mihin ikinä ne ovatkaan piiloutuneet :wink: ja jatka vain karppaamista.

Ja on karppaamista ja "karppaamista". Ovatko tietosi asiasta riittävät?

Ei kun tietoa ja kärsivällisyyttä lisää!

Terveisin hiilarimanalasta elämään palaava
may

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-29 16:00:43 
Kauanko kokeilit jos saa olla utelias?

Itse aloitin ala-/hyväkarppauksen noin puolitoista kuukautta sitten, ei ole paino ihmeemmin mullakaan tippunut (noin 2-3 kiloa), mutta muuten on oikein hyvä olo. Painonpudotusmielessä tosin lähdin touhuun mukaan (olen joskus ennenkin "harrastanut" vastaavaa mutta vanhat tavat ovat vieneet naista), mutta muut seikat terveydentilassa ja voinnissa painavat vaaka-kupissa :?: enemmän.

No sellaisen asian voisin mainita että ostin tuossa taannoin mittanauhan ihan asiasta-tekien. Eli 10.1 vyötärönympärystä oli järkyttävät 107 senttiä ja viikkoa myöhemmin 101.5 cm. 25.1. mitta oli 100.5 cm ja ensi tiistaina näkee onko tuloksia tullut taasen :D .

Muita hyviä puolia on on mittaamattomasti, joten taidan tällä tiellä jatkaa vaikka paino putoaakin hitaasti. Alkumitat PV:ssa 11.11 oli 88.1 kg, jossa paino tippuikin kituuttelemalla 2.12 asti 85.9. Silloin vaihdoin tähän karppaukseen jo rahojanikin säästääkseni. Toisekseen en pitänyt niistä ryhmäistunnoista lainkaan.

Mies muuten on ollut saman ajan PV systeemillä ja hänellä on paino tippunut kymmenisen kiloa :roll: . No miehillähän se läski lähtee muutenkin helpommin...

t. MatamiMimmi

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-29 16:27:41 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ehdotus "Vieraalle"

- rekisteröidy(ei se niin vaikeata ole)
- kerro samalla elintavoistasi, painostasi, tavoitteistasi jne.

- käy täyttämään tuonne toiselle osiolle tuota päiväkirjaa syömisistä, samalla tulee nähtyä päiväsyömisensä ja jos jotain viilailua kaipaa, uskon foorumilaisten antavan ihan asiallisia neuvoja.

Mielestäni tämä ei ole mikään laihdutustapa, jotkut voivat tätä käyttää ihan hyvänoloonkin. "Laihdutustapa" sanasta tulee mieleeni aina tyyli, että otetaan kausiluontoisesti kikkakolmonen käyttöön ja kun/jos saavutetaan haluttu, luovutaan siitä ja palataan entiseen.

Tosin kaikki ovat vapaita kehittämään mielipiteitänsä ja en ole vielä itse niin valmis omaa mielipidettäni tästä muodostamaan.
Periaatteenani onkin, kaikkea pitää kokeilla, ennenkuin sanoo mielipiteensä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-29 16:39:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niin, kuurit ovat kausiluontoista tavaraa kun taas tätä karppaamista pystyn jatkamaan koko elämäni ajan. Toki repsahduksiakin tapahtuu (tänään 8 palaa suklaata ja huomena tyttären kakkua vähän :oops: ) mutta sitten sen jälkeen pystyy palaamaan helposti taas normaalielämään, toisin kuin aikaisemmilla yritelmillä on käynyt.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-29 16:43:18 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

20 kg lähti.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-29 16:55:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Itse aloitin elämänmuutoksena tämän. Olin niin sairas ja huonovointinen. Nyt on olo aivan mainio, mihinkään ei koske ja mielialakin on kuin toisesta maailmasta :D

Kiloja on lähtenyt vuoden alusta -9,6 kiloa :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-29 17:03:05 
Trollihan tämä on. Kateellisen panettelua.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-29 17:23:16 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Mistäpä tuon taitaa tietää. Voihan tämänkin varmaan ryssiä, ja jumeja on ollut monilla. Mutta onpa tullut tulostakin!

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-29 17:25:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Juu, trolli, mutta voihan siellä trollin takanakin olla henkilö joka kokee jotain epäoikeudenmukaisuutta itselleen tapahtuneen.

Voihan tuo olla purkausta ihan kokemuksistakin, jos ei ole sisäistänyt asiaa tai kuuluu henkilöihin (tabletti päivässä pelastaa maailman).

Kyllähän ihmisiä joka lähtöön, ajattelin aikasemmalla postauksellani vain yrittää järkeä henkilölle kertoa ja ajattelemaan asiaa, kun joskus immeiset välillä tuppaa tekemään hätäisiä päätöksiä.

Viestin otsikko: Miksi
ViestiLähetetty: 2005-01-29 18:51:32 
pitää olla trolli,jos mielipiteensä ilmaisee?Mä tarkotin kyllä sitä mitä sanoin.En viitsi kirjautua,koska en usko jatkavani tätä enää,kun tulosta ei synny.Minulle tämä ei ole elämäntapa,aion ehdottomasti palata "vanhaan",mutta käyttämällä järkeä ruuan suhteen.
Ylimääräisiä kiloja on 20 ja karpannut olen n.3 kk kaikkien "oppien"mukaisesti.
Mitä ilmeisimmin tämä ei sovi minulle,koska olokin on huono. :(
Oletin vain,että minullakin lähtisi muutama kilo,niin kuin muillakin,mutta ei. :(

Viestin otsikko: Re: Miksi
ViestiLähetetty: 2005-01-29 19:11:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Anonymous kirjoitti:
Oletin vain,että minullakin lähtisi muutama kilo,niin kuin muillakin,mutta ei. :(

Ei ole multakaan lähtenyt kuin muutama kilo, vaikka jo lokakuussa aloitin.. :( Neljä kiloa lähti, mutta sitten tuo joulu pilasi vähän, kaksi kiloa tuli takaisin. Uuteen alkuun pääseminen oli vähän työn takana mutta nyt on taas yksi kilo mennyt! Olo on muuten erittäin hyvä koko ajan, olen päässyt kamalasta hiilariähky - vapina -olosta kokonaan eroon! Huomasin myös vähän aikaa sitten, että söin liian heppoisesti aterioilla ja sitten napsin kaikkea turhaa pitkin päivää: juustoja, pähkinöitä, mascarponeherkkuja. Söin loppujen lopuksi liikaa! Tuo yksi kilo lähti heti kun söin kunnon ateriat enkä mitään siihen väliin!

Tsemppiä! Älä luovuta! Kirjaa syötäväsi tuonne ruokapäiväkirjoihin ja pyydä rohkesti apua 'viisaammilta'! Minäkin palaan taas ruokapäiväkirjaruotuun viikon päästä kun kotiudumme sopeutumisvalmennuskurssilta perheen kanssa... :D

Viestin otsikko: Re: Miksi
ViestiLähetetty: 2005-01-29 19:15:55 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Anonymous kirjoitti:
pitää olla trolli,jos mielipiteensä ilmaisee?Mä tarkotin kyllä sitä mitä sanoin.En viitsi kirjautua,koska en usko jatkavani tätä enää,kun tulosta ei synny.Minulle tämä ei ole elämäntapa,aion ehdottomasti palata "vanhaan",mutta käyttämällä järkeä ruuan suhteen.
Ylimääräisiä kiloja on 20 ja karpannut olen n.3 kk kaikkien "oppien"mukaisesti.
Mitä ilmeisimmin tämä ei sovi minulle,koska olokin on huono. :(

No minä yleensä sanon kaikkia tuommosia ensimmäisen postauksen tyylisiä juttuja trolleiksi, en varmaan tarkoita tuota sanaa sen yleisessä tarkoituksessa, mutta esimerkkinä vaikka elävästä elämästä, joku tulisi vastaan jonkun kaupan tuulikaapissa ja tokaisisi minulle "paska kauppa", niin asennoituisin ihan samoin asiaan.

Onhan se täällä kait jossain keskusteluissa tullut selville, että ei tämä ihan kaikille sovi, kun meitä immeisiä on joka lähtöön, joten onnea vain sinulle sen oikean ja itsellesi sopivan tavan löytämisessä, kyllä se sopiva "omajuttu" aikaamyötä löytyy.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-29 20:32:45 
Ei tämä ole mikään absoluuttisen oikea menetelmä onneen ja nirvanaan. Toisille sopii ja toisille ei. Tärkeintä ehkä, että huomaa ajoissa, jossei itselle sovi. Itselleni ei sopinut painonvartijat, onneksi tajusin sen ajoissa. Toisille ei sovi karppaus, hyvä jos tajuavat sen ajoissa. Ei kannata liiikaa ruutia tuhlata dieettiin tai sanoisinko mielummin: ruokavalioon, joka ei toimi, vaan itselle täytyy etsiä se sopiva vaihtoehto. Trolliksi helposti ehkä leimataan, jos joku nimetön "vieras" tupsahtaa yhtäkkiä ja kertoo, että tää on ihan persiistä - ei tää toimi... Kukaan kun ei oikeasti ole vielä kerinnyt kuulemaan, miten ko. hlö on dieettiään yrittänyt toteuttaa... Vaikutus olis hivenen eri, jos meikäläinen omalla nikillään nyt menis paukauttamaan tässä, että perse sentäs, eihän tää toimi.. Silloin mua uskottaisiin. "No, hitto, toi fakin-nisti on vaan luulotellu, eikä se sit onnistunukaan, varmaan valehdellu koko tän ajan..." Mut jos mä tulisin tänne "vieras"-nikillä vinkumaan, ettei tää toimi ja en-kyl-enää-ikinä, niin mua pidettäisiin trollina. Ihan kuin Sinuakin nyt Arvon Vieras. Kannattaa siis valita edes joku nikki, niin ei tule leimatuksi trolliksi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-29 22:59:09 
Nistin kanssa ihan samaa mieltä.... muttamutta... itselläni olen huomannut, että karppaamisen jossakin vaiheessa täytyy pystyä luopumaan kaiken maailman halvatun tickereistä ja vaa`oista, ainoa johon voi ikinä luottaa ovat: vanhat farkkusi ja mittanauha! Trust me! Tiedän mistä puhun, sillä painoni ei 14 kg:n jälkeen tuntunut liikahtavankaan mihinkään suuntaan moneen kuukauteen (silti vanhat liian pienet vaatteet mahtuivat päälle....) Tämä karppaus ei siis ole painonvartijatouhua, viikottaiset punnitukset eivät ole olennaisia... Mittanauha ja kokovartalopeili - siinä kaikki mitä tarvitset

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-30 19:13:17 
sarppa eirek kirjoitti:
karppaamisen jossakin vaiheessa täytyy pystyä luopumaan kaiken maailman halvatun tickereistä ja vaa`oista, ainoa johon voi ikinä luottaa ovat: vanhat farkkusi ja mittanauha! Trust me! Tiedän mistä puhun, sillä painoni ei 14 kg:n jälkeen tuntunut liikahtavankaan mihinkään suuntaan moneen kuukauteen (silti vanhat liian pienet vaatteet mahtuivat päälle....)

Sama vika rahikaisella. Olen kokeillut karderoopiani lävitte, ja löytänyt sieltä muutaman hämähäkinseittisen rievun, jotka menivät ylle viimeksi silloin kun painoin noin viisi kiloa vähemmän kuin nyt.. Vyötärö on myös kaventunut niin, että on ollut pakko ostaa vyö, muuten housut tipahtaa jalasta. Jopa nämä ylläni nyt olevat housut, jotka ostin silloin viisi kiloa sitten.. Nyt ne on isot. Ihan jees sinänsä, tulee vaan kalliiksi tämä karppaaminen...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-30 19:14:47 
Äskeinen olin siis minä.. Jostain syystä kirjautumiseni ei mennyt ekalla kerralla läpi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-31 09:28:38 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

:D Onneksi tällä karppaamisella on muitakin hyviä puolia, kuin laihtuminen, muuten olis mullakin jäänyt homma kesken.

Paino ei ole pudonnut odotetulla tavalla ketoosista huolimatta, olo on kuitenkin muuten noin 100 kertaa parempi kuin yläkarpilla, joten jatkan sitkeästi. Alun perin aloitinkin tämän muista syistä, ajatellen, että hyvä jos painoa putoaa siinä samassa (tavoite 20kg pois).

Syy miksi painoa ei vielä ole mainittavasti pudonnut lienee siinä, että olen siirtynyt suoraan ylläpitoon kulkematta tiukan induktion kautta. Heikkilä siis meikäläisellä ei toiminut. Nyt kun lisätietoa olen kerännyt, epäilen myös elimistössä pesivän hiivan tilannetta hankaloittamassa, sen kimppuun siis seuraavaksi :twisted:

Jakeluun on minulla mennyt vuosien kaloriteorian toitottamisen jälkeen, että niin monet asiat hyvinvointiin vaikuttaa, että on tarpeellista etsiä itselle sopivaa tyyliä pitkäjänteisesti.

:idea: Uskon että oikealla ruokavaliolla suuri osa ihmisten oireista ja vaivoista on korjattavissa, mutta itselle sopivan tyylin löytymisessä voi kulua aikaa, eikä muutama kuukausi välttämättä kerro vielä paljoa, varsinkin kun karppaustapojakin on niin paljon.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-31 09:37:17 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

marilyn kirjoitti:

Syy miksi painoa ei vielä ole mainittavasti pudonnut lienee siinä, että olen siirtynyt suoraan ylläpitoon kulkematta tiukan induktion kautta.

Jos siirtyy painon pudotuksesta ylläpitoon ei painon pitäisi nousta eikä laskea.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-31 09:44:59 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Pappa kirjoitti:
marilyn kirjoitti:

Syy miksi painoa ei vielä ole mainittavasti pudonnut lienee siinä, että olen siirtynyt suoraan ylläpitoon kulkematta tiukan induktion kautta.

Jos siirtyy painon pudotuksesta ylläpitoon ei painon pitäisi nousta eikä laskea.

Niinpä, totesin, että heikkilän linja on turhan vapaamielinen meikäläisen painon pudotukseen :wink:

Ketoosissa olen kuitenkin ollut (tikkujen mukaan ainakin) mutta ilmeisesti tarttee vähentää esim. tummaa suklaata jne. :lol:

Siirryn Atkinsin opin mukaan induktiolle, kunhan saan sen kirjan kahlattua loppuun
(on muuten tuhtia kamaa se kirja, kuvittelin pureskelevani sen muutamassa tunnissa, mutta siinä joutuu ihan ajattelemaankin lukiessaan :lol: )

Sen verran itsepäinen olen, että luovuta en sitten millään!

Viilaten ja höyläten karppi-linja kohdalleen \:D/

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00