karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-27 08:47:02

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 81 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-18 09:29:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mirka kirjoitti:
Ite syön kalan useimmiten aterian alkuruokana pienen määrän kerrallaan useana päivänä viikossa [...]

Paljonkohan tällainen kerta-annos olisi?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-18 10:11:25 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Mitä tahansa niin, että pääruokaproteiinin kanssa yhteensä tuolee noin 200 g proderuokaa (joskus vähän enemmän).

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-18 13:20:41 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Aika monelle tuntuu juuri juusto olevan ongelma, mutta mikä hyvä juusto on niin "pahaa", että sitä ei tee mieli syödä kuin vähän?

Kokemuksianne onko juustoissa eroja?

Tuo Elsin kommentti oli mielenkiintoinen, kasvisruuat ja juustot yhdessä. Kertoisitko tarkemmin kokeiluistasi, kiinnostavaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-18 13:41:18 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

IMHO kaikki juustot. :lol: Mies taas pupeltaa minunkin edestäni.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-18 14:32:53 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

SAL kirjoitti:
Aika monelle tuntuu juuri juusto olevan ongelma, mutta mikä hyvä juusto on niin "pahaa", että sitä ei tee mieli syödä kuin vähän?

Kokemuksianne onko juustoissa eroja?

Tuo Elsin kommentti oli mielenkiintoinen, kasvisruuat ja juustot yhdessä. Kertoisitko tarkemmin kokeiluistasi, kiinnostavaa.

Olen viimein löytänyt Finelin ruokakorin ja joinakin päivinä saan sitä kautta laskeskeltua sekä kaloreitani että ruoka-aineita. Saatan jossain vaiheessa laittaa niistä ruokapäiväkirjan tapaista. Ja koska jokapäiväistä en viitsi enkä kerkiä kirjata tänne, niin katselen tässä ensin itsekseni vähän aikaa, miksi tuo muodostuu. Ennen kaikkea on jännää miettiä, miksi juuri tämä toimii; kun ruokapuoli on monipuolinen mutta silti jotenkin vakio - ja ennen kaikkea se nykysäännöillä tuntuu pelittävän.

Mitä tulee kasvisruoan ja juustojen yhteisvaikutukseen, niin tuo on enemmän aavistus (joka näyttää toimivan minulla). Sen mukaan
- juusto on hyvin hitaiden ruokien kanssa hieno lisä tai valkuaislähde (siis rasvan, pähkinöiden, vihannesten, useiden hedelmien tai porkkanan kanssa) ja sopii hyvin ateriankorvikkeeksi yksinkin (tai voin kanssa).
- Mutta se saattaa lisätä varastointia, jos seuraksi tulee tärkkelysperäinen (eli siis vähänkin nopeammin sokeristuva kumppani) joka muussa seurassa saattaisi mennäkin: näitä juustolle vähemmän sopivia juttuja jotka silti saattavat käydä lihan&rasvan kanssa ovat vaikkapa palkokasvit, viljat (jyvinä), leipä-joka-muodossa ja ehkä myös punajuuri ja lanttu...
- Ja vikana siis on juuri tuo insuliini: jos juusto nostaa jollakin insuliinia silloin, kun vereen tulee samaan aikaan nopeaa hiilaria varastoitavaksi, niin eiköpähän se pahalainen varastoidukin.

Rasva sen sijaan - ei, siitä minulla ei vieläkään ole mitään pahaa sanottavaa 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-19 08:15:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

SAL kirjoitti:

Kevytkumijuusto ;-), Oltermann, paitsi Ihan tuoreena. En kyllä näe syytä miksi maksaa niiden tuottajille ja generoida lisää kysyntää!

Jos sietää huonosti juustoa ja haluaa silti välttämättä juustoa, sitten täytyy vaan kompromissina ostaa tosi vähän kerrallaan, sallia itselleen tosi vähän JA vähentää vastaavasti aterian sokerikuormaa+prodemäärää. Sitten pitää vaan elää sen kanssa, että joutuu jatkuvasti kamppailemaan ;-)

PS. Olis varmaan pitänyt irrottaa tämä prodemääräkeskustelu Nutrauskeskustelusta, monikaan tarvitsija ei kyllä löydä täältä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-19 10:37:16 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Niinpä, kukapa söisi näitä kumijuustoja. Tarkoitin kyllä täysjuustoja, ne kun ovat niin hyviä, että ei osaa sanoiksi pukea.
Ja valintaa löytyy siten myös valinnanvaikeutta. Muuten mä kyllä pidän Oltermannin rasvaisimmasta vaihtoehdosta, riippuu vähän minkä kanssa sitä yhdistelee.

Kasviskalakarppi.

Viestin otsikko: Vain mun mielipiteeni!
ViestiLähetetty: 2007-04-19 13:03:43 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Nutriletit on pahoja maultaan, jää nälkä ja tulos ei ole milläänlailla pysyvä! Uskoisin että jos pysyvää muutosta hakee, niin karppaus on parempi! Tätini karppaa kolmatta vuotta, ylläpidoksi sitä kai tällä hetkellä kutsuu, ja laihtui 130 kiloisesta 66 kiloiseksi muistaakseni vuodessa! Siksipä itsekkin innostuin!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-19 13:07:15 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Grano Padano ja Parmigiano Reggiano ovat semmoisia että vähempikin riittää.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-19 13:30:30 
Poissa
etsijäkarppi
etsijäkarppi

^^Noi on mun suurimpia herkkuja, mitä ei kyllä voi kotiin ostaa ollenkaan :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-19 14:00:24 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

jules kirjoitti:
^^Noi on mun suurimpia herkkuja, mitä ei kyllä voi kotiin ostaa ollenkaan :lol:

Mä huomaan ostavani liian usein Lidlistä tuota Padanoa. Kokonaan mä en siitä meinaa luopuu, mutta muutaman lastun sitä voi varmaan huoletta syödä päivittäin.

ViestiLähetetty: 2009-03-31 11:32:05 
Poissa
sintti
sintti

Heips,

Oli pakko nostaa aihe uudelleen esille, kun en ketjuista löytänyt vastausta kysymykseeni. Eli kysyisin siis, onko täällä karppaajia, jotka ovat ennen karppausta osanutranneet? Itse olen vielä osanutraaja ja tarkoitus olisi siirtyä jälleen takaisin karpiksi. Olen siis uusiokarppi; oli pakko kokeilla jotain muuta tapaa laihduttamiseen, koska karppaus alkoi toimimaan itseään vastaan (karppausta vuodesta -04 vai oliko se -05) ja yritin tiukkaa rasvadieettiä ennen joulua, mutta siitä ei ollut mitään apua.

Syy siihen, että ylinpäänsä kilot alkoivat palailemaan, oli kilpirauhasen vajaatoiminta. Innostuin kokeilemaan uutta lääkettä ja se ei näyttänyt sopivan minulle lainkaan ja sen takia jouduin ryhtymään painonpudotusurakkaan uudelleen. Osanutrauksella olen saanut tiputettua 4,5 kg, joten nyt näyttäisi arvot olevan taas kunnossa.

Onko siirtymisessä odotettavissa painon nousua? Vai sujuuko siihen siirtyminen kivuttomasti ja saan jatkettua projektiani siitä mihin jäin osanutrauksella? Onko jotain, mitä pitäisi ottaa huomioon asiassa jne.? Onko parempi siirtyä hitaasti karppaukseen, vai kertaheitolla?

Jos teillä ei ole kokemusta asiasta, niin laittakaa kommenttia siitä, miten kuvittelette tällaisessa käyvän.

ViestiLähetetty: 2009-03-31 11:57:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

kyllähän niillä ainaki rahapussi kevenee ja saa mukavan P*skan maun suuhun aina aterian jälkeen. Mutta ei niistä kyllä tullu muuta kun paha mieli.

ViestiLähetetty: 2009-04-02 06:43:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ensimmaiselle kirjoittajalle (taman vuoden siis) sanoisin tueksi, etta tiedan ettei karppius tai vartijuus..auta jos kynnys kontrolloida syomisiaan on korkea seka lipsut toistuvia.

Ymmarran hyvin miten helppoa on nutrailla (syot vain sen valmiin annoksen) ja muuhun et koske...Olen itsekin miettinyt samalta kannalta asiaa kuin sina.

Nutrailun raaka-aineet ovat vain karppivastaisia monilta osin ja siita sainkin idean (lopettakaa nauru, kukaan ei olisi uskonut karppihistorian alussa karppien syovan karppileipaa ja viela tilauksesta sellaista), jossa kaikki nutripirtelot (heilla on myos omelettejaja kiinteita ruokia ,asiaan paremmin perehtyneet sen jo tietavatkin) KORVATAAN KARPPIAINEKSISTA TEHDYILLA NUTREILLA;

eli TEE ITSELLESI PIRTELOITA (SEHAN ON SAMA KUIN KEITTO TAI SOSE) se haluamasi 4 per paiva ja syot runsaita salaatteja niiden kera paaateroiden kanssa.

Karppipirtelo (jos sita siksi kutsutaan) sisaltaa vihanneksi ja oljya lihaosuuden kanssa (ihanaia maisteita ja yrtteja unohtamatta).Kuvittele vetavasi nutreja ja saatkin karppiannokset itsellesi eika kukaan voi vaittaa sinua vastaa. Halutessasi suklaa pirtelon, teet kaakaojauheesta ja jugurtista(?) pirtelon jne. Helppoa, eiko. Nain voit jatkaa nutrailua koskematta ei karppiruokaan...

Uskoisin tallaisten pirteloiden olevan sen seuraavan karppimullistuksen markkinoilla, ainakin kotimarkkinoilla.Ei lisaaineita, ei vaaraa rasvaa ja kontrolli pysyy. Sitten kun on tottunut ko ruokavalioon , voi pirtelot jattaa pois ja siirtya kiinteaan karppailuun.

Onko kenellakaan vastavaitteita? Missaan oppaassa ei liene ole maaritelty missa muodossa karppiruoka on ruokavaliota noudattavien nautittava.

Aidossa nutrailussa ei ne pussit sinua laihduta vaan ainoastaan tayttavat, nyt voit tayttaa itsesi rasvalla lihalla ja vihanneksilla ja maku on aitonutreja parempi.

ViestiLähetetty: 2009-04-02 20:21:37 
Poissa
sintti
sintti

Siis jotain liha-vihannes-voi/öljy -pirtelöitä? :smt078 :smt119

ViestiLähetetty: 2009-04-03 05:53:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kutsut sita miksi haluat se on myos keittoa tai sosekeittoa , onko sekin yak. Sosekeittoon eli kasviskeittoonhan laitat juuri vihanneksia ja oljya ja lihaa niin halutessasi, mika on reaktioero maussa;

karppipirtelohan on vain spekulointia, mutta jos psykologisesti auttaa niin miksi ei....Kaikki eivat ole niin kurinalaisia karppeja ja nutrailu tehoaa miksei karppailiukin :(

ViestiLähetetty: 2009-04-03 10:34:49 
Poissa
sintti
sintti

Vihannes-lihasoseista tulee usein aika karmean näköistä liejua, psykologisesti se tuskin ketään auttaa. Ja vettä joutuu laittamaan aika reilusti, että tulee juotavaa, maku laimenee sellaiseksi haaleaksi **skaksi :mrgreen: Rasva sekoittuu myös veteen vaikeahkosti. Kuka tuollaista käytännössä viitsii toteuttaa, käsiä ylös?

ViestiLähetetty: 2009-04-03 11:09:15 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:mrgreen: Jos ei muuta kaapista löytys, ni menis kyllä... "nutrailua" se on toikin, karpimpaa vaa... :lol:
Jos nyt joutusin töihin, ni toi vois ollaki hyvä eväs, etenki jos pitkiä päiviä tiedossa... ku sen tiiän, et koulupöperöitä en syö enkä ala maksaa turhasta... [-X

ViestiLähetetty: 2022-09-24 07:47:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta
alla linkistä voit lukea miten nutrilett kuuri mulla menee, eli pussi nutraus.
https://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=8&t=6537&p=2454893#p2454893

ViestiLähetetty: 2022-12-31 10:25:20 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Ritasisko kirjoitti:
Kutsut sita miksi haluat se on myos keittoa tai sosekeittoa , onko sekin yak. Sosekeittoon eli kasviskeittoonhan laitat juuri vihanneksia ja oljya ja lihaa niin halutessasi, mika on reaktioero maussa;

karppipirtelohan on vain spekulointia, mutta jos psykologisesti auttaa niin miksi ei....Kaikki eivat ole niin kurinalaisia karppeja ja nutrailu tehoaa miksei karppailiukin :(

Kasviskeiton voi tehdä vaikka fondipohjaiseen lihaliemeen. Siitä saa halutessaan vaikka kuinka rasvaisen. Tomaattikeittoon voi lisätä pekonia tai lihapullia. Sienikeittoon kermaa ja jauhelihaa.

Blendaan keitot usein lopuksi pehmeiksi. Creamyyn tomaattikeittoon paistoin just siskonmakkaroita.

Täysrasvajugurttia,avocadoja ja nippu pinaattia blenderiin = karppismoothie.

Eihän näissä rajana ole kuin mielikuvitus.

Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 81 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00