karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-09 00:04:26

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 156 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 68 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-10 12:35:28 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Kiitos, tuulimumma, tiedoista!
Jos ei huomisaamun vaaka ilmineeraa mulle yhtään miinusta, alkaan kyllä rasvapaastolle, tosin vasta maanantaina. Saas kattoo!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-10 13:45:30 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

lillamaria kirjoitti:
Kiitos, tuulimumma, tiedoista!
Jos ei huomisaamun vaaka ilmineeraa mulle yhtään miinusta, alkaan kyllä rasvapaastolle, tosin vasta maanantaina. Saas kattoo!

Oletko lukenut ohjeita rasvapaastosta ja millo sille voi ryhtyy...

Esim. Arin kotisivuilta tai Papan ohjeistusta mun rasvapaastoketjusta :?:

Kotona!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-11 08:53:25 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Olen toki lukenut Arin sivut, Sinun ja Papan sivut ja keskustelut ja Papan ohjeet ja lisäksi Atkinsin kirjat, eilen illalla viimeksi Atkinsin kirjasta ko. asiaa silmät jo puoliunessa tankkasin.
Kyllä tämä "vastarinta" minullakin näyttää niin selkeältä, että se pitää rasvapaastolla nujertaa. Mutta katson nyt vielä viikonlopun yli.
Ja kiitos muuten tästä "huolenpidosta", rasvapaastohan on semmoinen "viimeinen taisto" johon ei ihan kepoisin perustein pidä ryhtyä.
Meillähän muuten on tuo ikä melkein sama, ja sekin lie yhtenä tekijänä siihen, että "vastarinnan karppeja" ollaan!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-11 09:50:03 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

lillamaria kirjoitti:
Olen toki lukenut Arin sivut, Sinun ja Papan sivut ja keskustelut ja Papan ohjeet ja lisäksi Atkinsin kirjat, eilen illalla viimeksi Atkinsin kirjasta ko. asiaa silmät jo puoliunessa tankkasin.
Kyllä tämä "vastarinta" minullakin näyttää niin selkeältä, että se pitää rasvapaastolla nujertaa. Mutta katson nyt vielä viikonlopun yli.
Ja kiitos muuten tästä "huolenpidosta", rasvapaastohan on semmoinen "viimeinen taisto" johon ei ihan kepoisin perustein pidä ryhtyä.
Meillähän muuten on tuo ikä melkein sama, ja sekin lie yhtenä tekijänä siihen, että "vastarinnan karppeja" ollaan!

Olin nyt kaks päivää rasvapaastolla,ja tein kardinaalivirheen....ensin päivällä 5.5km lenkki ja illalla miehen kanssa salille.. :smt013
No se reissu meni hyvin, mutta aamulla heräsin järkyttävään päänsärkyyn ja oksetukseen.... :smt017
Meni melkein ohi, kun söin kermafetamunakkaan ja kaks siivuu pekonii + kahvii pari kuppii...
Eli Papan nimenomainen ohje oli ettei mitään omaan suorituskykyyn nähden ylimääräistä liikuntaa (ei tosin sohvaperunanakaan)..

Sen tulin toteamaan, että ketoosi hyppäs taas kasiin...oli kieppunut pienimmissä lukemissa tai pois kokonaan...
Eli näyttäs siltä, että ketoosi mulla häviää jo yli 10g:n hiilareilla....
Mutta sitten se kysymys, että miksi ketoosi :?:
Pappa sano jotta laihdutuksen tukena...laihtuu ilman nälkää...
Siinä ketostixjutussa vaan se ketotuotanto ei aina näy...eli jos ketot menee kulutukseen...tikku näyttää vähemmän...jos oon oikein ymmärtänyt... :smt017

Sitäpaitsi Pappa totes mulle ketoosin syvyydestä, ettei tainnutkaan olla varsinaista aineenvaihdunnallista vastarintaa :roll:

Itse kuitenkin ajattelen että on koska näyttää paino putoovan vaan rasvapaastolla ja vähän :smt016 sen jälkeen..sitten alkaa jumittaa
.............
Aamupaino 75.4kg ja ketoosi kasissa

Kotona!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-11 10:11:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Se nyt vaan on mummaseni semmoinen juttu, että on fysiikan lakien vastaista laihtua jatkuvasti joka viikko kilotolkulla (ellei ihan syömättä ole.)
Etenkin, kun sitä pudotettavaa ei enää paljoa ole... On ihan eri asia pudottaa painoa nopeasti, jos on todella reilusti ylipainoinen!

Ihan normaalilta mun mielestä sun laihtumiset on näyttäny rasvapaastojen välilläkin. Minkä olet vuosikausien aikana ittees kerryttänyt, ei kuulukaan lähteä hetkessä pois. Muista, että nopeat painonpudotukset vievät paljon myös sitä hyvin tärkeää lihaskudosta (puhumattakaan kaikista elämälle, solunrakennukselle tarkoitetuista biokemikaaleista.) Ihminen vaan tarvii ravintoa voidakseen hyvin ja voidakseen jatkuvasti uusia solujaan.

Mieti asiaa pitkällä tähtäimellä... Jos sitä aineenvaihdunnallista vastarintaa ei nyt vielä ollutkaan, mä vähän pelkään, että turhilla rasvapaastoilla sä semmoisen itsellesi ennenpitkää hankit. En halua saarnata, mutta olen vaan edelleenkin huolissani terveydestäsi. Pakkomielle laihduttaa muutenkin jo sutjakkaasta kropasta ja vielä äärimmilleen viedyin konstein ei minun mielestäni kuulosta järkevältä.

Sujuuko sulla englanti? Nuo Schwarzbeinin ajatukset sopisivat sullekin niiiiiiiiin hyvin... (Voisin lainata omaa kirjaani!)

(Tämä sun kamppailu muistuttaa niin paljon mun oman äitini kamppailua. Hän ei suostu ymmärtämään, että hakkaa päätänsä seinään aloittaessaan kerran vuodessa Painonvartijoissa... Keski-ikäisenä hänen ei enää tarvisi tikku ollakaan - mitä ei toki koskaan ole ollutkaan - mutta sitäkin enemmän pitäisi pitää huolta terveydestään ja hormoneistaan! Olen yrittänyt puhua ja viedä kirjoja ja tolkuttaa järkeä päähän, mutta ei mitään tulosta: taas Painonvartijat kutsuu...)

Mun on vielä hyvä täällä viisastella, koska huomaan ajattelevani itse ihan samaa kehärataa omasta painostani ja ulkonäöstäni kuin sinä omastasi. Sikäli ymmärrän sun tunteesi hyvin. Onneksi tällä hetkellä mun ruokavaliossa on tasapaino, jolla voin hyvin - ja mikä parasta, terveydentilani on vuodessa muuttunut ihan toiseksi. :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-11 10:20:52 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Lemmu kirjoitti:
Sujuuko sulla englanti? Nuo Schwarzbeinin ajatukset sopisivat sullekin niiiiiiiiin hyvin... (Voisin lainata omaa kirjaani!)
. :)

Sujuu englanti :!:

Siis lainaatko :?:

Kotona!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-11 10:26:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hmm, jos mä ehtisin nakata sulle toisen noista kirjoistani ensi keskiviikkona... Mä olen silloin tulossa Järvenpäähän kyllä, mutta pitää katsoa, missä asut ja silleen. Tai sitten, jos laitan postiin... Mä lainaisin sulle ekaks tuon kolmoskirjan, jossa on tiivistettynä se, mitä muissa kirjoista (koska tarvin vielä sitä kakkosta itse.) Jos innostut, niin voit sitten lukea sen kakkosenkin, siinä on tosi yksityiskohtaista tietoa monenmoisista jutuista. Tosin, ei se kauheasti maksakaan, suomalaisesta saa tilaamalla 13,70 e.

Mä selvittelen, miten saisin sen kirjan sulle ens viikolla (onko mulla mitään mahista kipaista, oon katos junalla/jalkaisin.)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-11 10:40:07 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Lemmu kirjoitti:
Hmm, jos mä ehtisin nakata sulle toisen noista kirjoistani ensi keskiviikkona... Mä olen silloin tulossa Järvenpäähän kyllä, mutta pitää katsoa, missä asut ja silleen. Tai sitten, jos laitan postiin... Mä lainaisin sulle ekaks tuon kolmoskirjan, jossa on tiivistettynä se, mitä muissa kirjoista (koska tarvin vielä sitä kakkosta itse.) Jos innostut, niin voit sitten lukea sen kakkosenkin, siinä on tosi yksityiskohtaista tietoa monenmoisista jutuista. Tosin, ei se kauheasti maksakaan, suomalaisesta saa tilaamalla 13,70 e.

Mä selvittelen, miten saisin sen kirjan sulle ens viikolla (onko mulla mitään mahista kipaista, oon katos junalla/jalkaisin.)

Puoltoista kilometrii asemalta itään...
Jäätkö pos saunakalliossa vai keskustassa?
Voisin talsii asemallekin...

Kotona!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-11 10:42:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Saunakallio se mun pysäkki ois, mutta voitashan tehdä tärskyt vaikka keskustan asemalle ja mä voisin sit joko pyytää kyytiä sieltä (en oo varma, onnistuuko) tai jatkaa seuraavalla junalla Saunikseen. Siitä on kai vielä jonkun matkaa kävellen Saunikseen... Katoinkin just kartasta, missä asustat. :)

Viestin otsikko: tuuli-unelma kyläilee
ViestiLähetetty: 2007-05-11 19:42:06 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

hei tuulimumma! Tulin vastavierailulle. :smt006

Ja epäkohteliaana heti ensivierailulla ällistyin mittojasi: olethan varsinainen ampiainen! Mitä jos liikapaino onkin luita/lihaksia/säkenöivää älyä? Minulla on vielä piiiiiiiiitkä matka vastaaviin ulottuvuuksiin. Oma vartaloni on enemmän mallia "kimalainen" tai "nallepuh", sinun muottisi voisi olla "maijapoppanen" tai "marilynmonroe".

Viestin otsikko: Re: tuuli-unelma kyläilee
ViestiLähetetty: 2007-05-12 12:44:48 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

tuuli-unelma kirjoitti:
hei tuulimumma! Tulin vastavierailulle. :smt006

Ja epäkohteliaana heti ensivierailulla ällistyin mittojasi: olethan varsinainen ampiainen! Mitä jos liikapaino onkin luita/lihaksia/säkenöivää älyä? Minulla on vielä piiiiiiiiitkä matka vastaaviin ulottuvuuksiin. Oma vartaloni on enemmän mallia "kimalainen" tai "nallepuh", sinun muottisi voisi olla "maijapoppanen" tai "marilynmonroe".

Kyllä se varmaan on niin että äly mussa painaa...
Sen lisäks oon matalajalkanen urheilumalli, tanakkarakenteinen (=paksut reidet pohkeet nilkat ja haba)

Nikin vaihdoin taas takasin silavan suvisen sulatuksen ajaks (ainakin)...
Jos joku tuntee niin ei kai se mua pahenna :?:

Kun orvokki ei oikein oo mun tyylilaji ja täällä on jonkun nikki turbo-orvorvokki (mulle sopis vissiin turpomumma) :lol:

Kotona!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-12 12:59:03 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Tuulimumma, sä oot tuossa kuvassa niin hoikan näköinen että ihmetellä täytyy miksi vielä haluat laihtua? Tietty jokainen itse tietää mikä on se sopiva paino itselle mutta kun näytät niin hyvältä tuossa kuvassa!!

Joka tapauksessa paljon tsemppiä sulle!! Halusin vaan kertoa mitä ajatuksia tuo sun kuva minussa herätti naapurikaupungin upea nainen...

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-12 13:03:05 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Kirrimirri kirjoitti:
Tuulimumma, sä oot tuossa kuvassa niin hoikan näköinen että ihmetellä täytyy miksi vielä haluat laihtua? Tietty jokainen itse tietää mikä on se sopiva paino itselle mutta kun näytät niin hyvältä tuossa kuvassa!!

Joka tapauksessa paljon tsemppiä sulle!! Halusin vaan kertoa mitä ajatuksia tuo sun kuva minussa herätti naapurikaupungin upea nainen...

Kiiiitos Kirrimirri :smt049

Paitsi että kuva on kaks vuotta vanha ja nyt painan parikiloo vähemmän :oops: :!: :oops:

Kotona!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-12 14:07:47 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Sulattelin suvisilavia pesemällä lattiat ja ajattelin, että se tänään saa luvan korvata saliähellyksen :smt102

Aikamiespoika pyys saunomaan ja grillaamaan vähän niinkun etukäteisäitienpäiviä viettämään...

Oikeena päivänä kun en tykkääkkään juhlia...

Saas näkee miten mumman raamit pitää...

Aamupaino oli 75.4 ja ketoosi kasissa...
Mutta kun taidan vähän pistää jarruja sulatukselle...tai ainakin antaa sulaa jos sulaa ilman ressiä jokagrammasta :lol:

Kotona!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-14 09:29:44 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Silaville on salaa päässyt tapahtumaan jotakin :roll:

Kaivoin eilen kaapista kaksvuotta sitten tekemäni lehmuksenvihreen jakkupuvun, kun lähettiin syntymäpäiville ja yllätysyllätys...

Hame ei oikein pysynyt päällä ja jakku oli ihan turhan iso :mrgreen:

Painoo kuitenkin on saman verran mutta mitat on ilmeisesti kutistuneet...

Ei paha :smt023

Kotona!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-14 11:18:17 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Hieno homma, Tuulimumma!

Tää karppaus on tosiaan mielenkiintoista. Mulla on kans käytössä vaatteita joita pidin kun viimeksi painoin 60kg ja nyt painan viitisen kiloa enemmän.

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-14 11:38:11 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

mahtavaa tuulimumma! samoja on havaittu täälläkin.

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-16 15:13:46 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Tsuvisia tsilavia tsulatellen....äitipäiväpöhön jälkeen (kakkuu ja kuohuviinii).
..siis mä söin kakkuu :roll:
Ja hyvää oli....iso kiitos jäken kulmakonditorialle :lol:

Omaki äitee sai syödä oikein sydämensä kyllyydestä...ja vielä siskon lapsetkin...ja pojanpojallekin (melkein 17v :smt045 ) säästy pala...

Mutta sittenpä se vaakakehno taas ei oikein ollut mulle suosiollinen...näytti aamulla 75.1kg...olisin tietenkin tykännyt jo mennä alle tikkerin :oops:

Ketoosi on kasissa, kun olen pitänyt pari kurikarppi päivää...syönyt vaan juustoo ja manteleita ja vähä majoo :smt036

Joudun kohta aktiivikarpille miettimään nimenvaihtoo...
Aattelin kurikarppii, mutta kun se kuulemma viroks meinaa kurjaa, melkein piruu(joissain yhdyssanoissa) enkä nyt ihan piruks meinaa äityy...niin miten olis esimerkiksi kitukarppi tai kituketokarppi liiloilla fisuilla :?:
Kun itteeni kyllä hyvin osaan kiduttaa... vai olisko kidu(tu)skarppi kalamainen kummajainen :?: :smt080
Auttakee :!: :!:

Kotona!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-17 13:42:59 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Nyt iski matka-autohimo....

Selvä kevään merkki...meillä kun on niitä autoja kerenny jokunen oleen...

Mikäs sen mukavampaa silavien sulatusta suviyössä, kun istuskennella jossain rannalla ja haistella kesäyön tuoksuja...

Mökkii en oo koskaan halunnu...
Lapsena rahdattiin jopka viikonloppu mökille, pakkotyölaitokselle :smt013

Olihan se kivaakin....mutta taidan olla enämpi tämmönen kulkijatyyppi, niinku etana, että koti selässä ja valmiiks pakattuna...
Mökki pyörillä...

Millähän tästäkin pääsis taas kerran :roll:

Kotona!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-17 15:33:37 
Sama kevätvirus iskee meilläkin aina. :shock:
Niitä käydään katselemassa ja suunnitellaan ja sitten päädytään siihen, ettei osteta. Ja huokaistaan helpotuksesta, että se taas meni ohi. :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 156 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 68 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00