karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-23 07:50:27

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 84 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-18 20:09:10 
Älähän vieteri hermostu siellä ollenkaan. :)
Lihakset kasvaa, siksi paino jumittaa. Kohta se hyppää alaspäin. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-19 08:55:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

77,1 kg tänään. Eli 200 g vähemmän kuin eilen. Ja kuka lupasi eilen, ETTEI KÄY PUNTARILLA ENNEN KESKIVIIKKOA!!! Voi kiesus, että pitää olla ihmisen heikko näille ärsyttäville tiedoille. No totta! Eilen illalla söin vähän pähkinöitä ja arvelin, että aamulla on aivan takuulla aivan hirveitä lukemia mittarissa. Siksi kävin, meinasin rääkätä ittiäni. Olisin kehrännyt oikein kunnon ketutuksen ja saanu ehkä kauhian motivaation päälle. Mutta, hemmetti hukkaan meni, paino oli pudonnut.

Turre, toivon että minulle tulee tapahtumaan juuri noin, että se paino hyppää alaspäin. Jos niin ei käy, niin luulen olevan uskon koetuksella, kovalla koetuksella. Sitä päivää odotellessa...
Ukkokin sitä eilen sanoi, että lihakset ne vain kasvaa, kun kuitenkin näyttää paljon hoikemmalta. Ja vähän suunniteltiin, että pitäskö se aloittaa samanlainen hullu rutistus, kuin tuossa suurimassa pudottajassakin....
vaikka toisinaan tämä siltä vaikuttaa...

painon kehitys
HURUKARPPI
2.1.2007 81,3 kg, pituutta joka päivä sama 167 cm. Tavoite 1=75 kg, tavoite 2=70 kg.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-19 09:09:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä mietin samaa eilen, kun katsoin Suurinta pudottajaa. Kaikki laihtuvat hienosti, kyttäävät kaloreita ja rasvoja ja nopeita hiilareita ja liikkuvat kuin hullut. Niin tekisi mieli lähteä samaan, vaikka tiedän, että mun kohdallani se ei ole muuta kuin tuhoon johtavaa toimintaa (mun lähtökohdat on aikalailla erit kuin noiden todella ylipainoisten pudottajien, samoin sulla.) Pitäs jotenkin löytää se tapa elää, jolla paino pysyy kurissa ja itse voi hyvin. Miksi se on niin helvetin hankalaa ja vie hitto soikoon vuosia ja vuosia... Vai onko sitä vaan niin tollo, että ei tajua jotakin olennaista?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-20 08:45:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niin, ehkä tähän olis joku aika helppo selitys tai ratkaisu, joka olis avain isoon lukkoon. Sen takaa paljastuis meillekkin se laihtumisen onni ja oivallus.
Kun tietäis esim. sen, että onko jotain oikeasti vikaa, jonka vois korjata jollain lääkkeellä tai muulla sellaisella. Jos tässä onkin jonkin hormonin liikaerityksen kohde tms. En tiiä, mutta olis toisaalta aika helpottava tietää jotain tuollaista. Sitten viimein ymmärtäis, miksi ei näinä vuosina ole onnistunut laihtumaan, vaikka olisi kuinka yrittänyt.

Juu, että semmoista mielessä mulla.

Nimim. painoa tänään 77,0 kg. PASKA!!!

painon kehitys

HURUKARPPI

2.1.2007 81,3 kg, pituutta joka päivä sama 167 cm. Tavoite 1=75 kg, tavoite 2=70 kg.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-20 10:00:06 
Onhan se paino alaspäin mennyt koko ajan. Älähän stressaa siellä. :D
Meidän varmaan pitäisi alkaa suhtautumaan niin, että kilon vaihtelu painossa on normaalia, eikä ottaa siitä mitään pultteja.
Joo, helppo sanoa, kun itsekin jokaista sataa grammaa kyttään. :evil:
Täälläpäin ainakin on kaunis kesäinen päivä, eikun lenkille vaan, sinne ne silavat sulaa. \:D/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-20 11:40:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Meilläkin on ensimmäinen päivä tänä keväänä, että vois lenkkeillä ilman pipoa. Jäät sai eilisen myrskyn takia vähän vauhtia lähtemiseensä. Ovat nyt pakkautuneet johonkin reunalle, ei enään peitä koko järveä.
Kohta on koko piha lumeton. Ikkunoiden alla on vähän katolta pudonnutta lunta kasoissa, mutta eiköhän niistäkin kohta eroon päästä.

Lenkille pitäs vissiin sitten lähtiä.

Niin pitäs ymmärtää, että tuo parin kilon heitto painossa on jotain normaalia nesteiden vaihtelua, mutta kun ottaa niin pannuun, kun luulee painavansa 75 kiloa, niin sitten seuraavana aamuna painaakin taas 77 ja risat. Joka on kutakuinkin samaa luokkaa, kuin viime syyskuussa kun aloin karpata. Tuon jälkeen onkin paino sitten tanssinut iloisesti ylös ja alas. Eikä siis mitään vakavaa muutosta ole oikeasti tapahtunut. Ei minkään valtakunnan tulosta ole syntynyt. Oih ja voih! Sori, kun valitan tässä koko ajan asiasta. Mutta alkaa ahistaan, kun kesä tulee, eikä meikäläinen ole laihtunut sitten pätkän vertaa. :evil: :evil:

painon kehitys

HURUKARPPI

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-20 15:45:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Oisko siis niin, että ruokavaliossasi on jotakin vikaa...? Niinku mulla, pari vuotta karppailua (ala- ja hyväkarppia) ja tuloksena lisää painoa. Toki mulla on lihastakin tullut, mutta on kyllä läskiäkin, sen tuntee ihan sormimittauksella :lol:

Eli mietitäänkö, mitä sun eväissä vois olla vikana?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-20 19:22:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvä irea Lemmu!

Eli pistänpä tähän alle sellaisen hyvin tavallisen päivän ruokailut.

Aamulla kun herään, niin syön 2-3 palaa uotilaa, voimariinia tai voita, jonka päälle yleensä keitettyä kananmunaa sekä juustoa.

Nyt kun olen ollut muutaman viikon töissä, niin päiväni on edennyt sillä mallilla, että klo 9 meen kahville ja syön samalla hedelmän. Yleensä mandariinin tai omenan.

Lounas on yleensä turkkilaista jogurttia n. 200 g, jossa hedelmäsokeria ja puolukoita n. ½ dl.

Kotona sitten syön päivällisen n. klo 16 joka on jotain karppia, eli lihaa, kalaa tai kanaa, jossa mahd. kermakastike, ehkä jotain juustoa seassa.
Sitten joko salaattia tai kesäkurpitsaa, joka sekin kermassa ja juustossa haudutettuna.

Noooh, illalla sitten saatan syödä suolapähkinöitä, kinkkua tai juustoa. Toisinaan sitten kaikkia näitä ja jotain muuta vielä, joskus taas salaatin.

No, tuo on yleinen päivän ruokaohjelma ja näin kirjoitettuna minusta näyttäis, että hemmetti soikoon, minähän syön kuin hevonen!!!

Olin pitkään syömättä tuota turkkilaista jogurttia, mutta nyt se on ollut pari kolme viikkoa ohjelmassa mukana. Annos koot ei minun lautasellani ole enään sitä luokkaa, mitä olivat hiilari elämäni aikana. Ei ole kukkura lautasia nähty juuri sen perunan syönti ajan jälkeen.

Jotta mitäpä sanotte???

painon kehitys

HURUKARPPI

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-21 06:52:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mun mielestä sun syöminen näyttää karpilta ja ei todellakaan miltään hevoskuurilta! Itse asiassa syöt aika vähän, eli mä veikkaan, että sun paino ei putoa, koska on jotain herkutteluja ja napostelemisia välissä (aikaisemman kirjoittelun perusteella näin havainnoin.) Tai sitten sulla vois olla jotakin samansuuntaista ongelmaa kuin mulla esim. stressitekijöiden kanssa?

Tai: jos sun lounas on aina noin niukka, syötkö päivälllisellä sitten niinkuin hevonen??

Miten kahvittelut, juotko? Kahvia + kermaa monta kertaa päivässä vois olla kyllä yks tekijä myös...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-21 15:08:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joinakin päivinä en noita aterioita noin usein napsi ja tuo iltasyöminen painottuu yleensä viikonlopuille, jolloin "palkitsen" itseäni hyvin eletystä viikosta.
Yleensä lounas on jotain tuota luokka syömisten suhteen. Tänään söin salaattia, jossa majoneesia. Sitten erittäin poikkeuksena söin 2 Uotilaa lounasaikaan.

Nyt sitten päivällisenä oli käristystä, jonka kanssa sitten oli salaattia ja majoneesia. Saa sitten nähä mitä illalla syön, mutta tuskin mitään sen kummempia, kuin muinakaan iltoina.

Kahvia en juo kerman kanssa. Maitoloraus. Ja yleensä 3 kuppia päivässä. Aamulla, päivällä ja iltapäivällä/illalla.

En ymmärrä mikä minua stressais, en huomaa mitään mikä sen aiheuttais. Toki olin aika väsynyt kotona olemiseen lapsen kanssa. Välillä oli jo kohta niinku yksinäistä. Mutta nyt sekin asia on korjaantunut töiden myötä. Ja paino senkun nousee.

Tänäaamuna oli muuten 77,8 kg, eli nousu jatkuu!!! Grrr, ärrr!!

painon kehitys

HURUKARPPI

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-21 15:57:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Anteeks että sotken lusikkani soppaan... :oops: mutta mites toi kuunkierto..? Nimim. mulla PMS ainakin vaikuttaa öbaut +2 kg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-21 19:51:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No, juu se on erikseen, mutta nyt ei ole ensinkään kyse siitä. Sen olen jo oppinut hyväksymään, että se nostaa painoa, mutta nyt ei ole mitään tällaista tekosyytä käytettävissä. :? :?

Että ketuttaa!!!

painon kehitys

HURUKARPPI

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-23 14:55:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No jo, perkules, paino laskent vähän, eli 76,5 kg. Jihuu!

painon kehitys

HURUKARPPI

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-27 09:27:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen lopen kyllästynyt koko laihdutustouhuun!!!!!!!!!!!!!!!! :smt074 :smt074 :smt074

Tuossa äsken kävin taas puntarilla (eilen en muuten käynyt) ja tulos oli 77,4 kg! Tämä asia ei edisty. Joten ajattelin, että hiivatti soikoon minun puolesta saa kohta alkaa ittekseen koko vhh ruokavalio. Ja laihdutus! Lopetan tähän, enkä välitä nyt sitten vähään aikaan koko touhusta. Kun en kerran laihdu, niin sitten en laihdu. Enkä onnistu laihtumaan millään konstilla, joten ollaan sitten läskejä! Nyt on kuppi nurin tämän touhun kans!!!

painon kehitys

HURUKARPPI

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-27 10:02:21 
Poissa
laihduttelijakarppi
laihduttelijakarppi

Älä nyt luovuta :wink:

Mullakin paino jumittanut oikeestaan vuoden samoissa :oops: , mutta vika on ihan minussa :oops:
Liikaa kaloreita ja hiilareita...

Itse totesin, ettei tuo ns. virallisterveellinen ruoka sovi edes minulle.
Eilen meni karppileivän puuttuessa 3 palaa tavallista ja olo oli kiukkunen, masentunut ja veto pois suurimman osan päivästä :(

Ootkos kokeillut laskea päivän hh-r-p määriä ja kaloreita koskaan ?
Mulla löytyi sieltä vastaus, kun menee liikaa kaikkea ja liian usein :oops:

Tsemppiä Vieterille :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-27 10:53:34 
Jospa nyt stressaat liikaa niistä kiloista.
Kokeile vähän aikaa vaan syödä vähähiilarisesti, vaikka vaan pelkästään jättämällä sokerit ja valkojauhotuotteet pois, niin ehkä painokin alkaa tippumaan. :D
Niin ja liikuntaa, mutta sitähän jo teetkin. \:D/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-27 11:40:04 
Poissa
vormulakarppi
vormulakarppi

Camoon Vieteri :smt031

Komppaan täysillä Turrea. Koeta olla stressaantumatta laihdutuksesta :roll: . Mulla oli puolen vuoden jumi ja koko ajan stressasin painon kanssa, sitten repes puoleksi vuodeksi :evil: . Nyt olen liittynyt suvisilaviin ja vaikka paino ei putoakaan odotetusti, olen päättänyt olla stressaantumatta ja nauttia elämästä parhaan kykyni mukaan kumminkin ilman sokeria, pottua, riisiä jne

KOVASTI TSEMPPIÄ VIETERIKuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-27 12:46:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niin, en minäkään ole noihin aatellu sekaantua, siis jauhoihin ja pottuihin yms. Ja mielestäni olen aika lailla ollut ressaamatta tuon laihdutuksen kanssa (verrattuna entiseen ressaukseen). Mutta vi....taa jatkuva epäonnistuminen näiden yritysten kanssa. Jospa vain söis vhh, mutta ei ajattelis asiaa sen enempää.

Nykyään olen jopa ajatellut, että syönköhän liian vähän siihen verrattuna, mitä teen ja liikun. En tiedä. Olen miettinyt sitä ruokakorin käyttöä, mutta ottaa aivoon kun se ei tunne mitään mitä minä syön. Esim. Uotilaa syön yleensä joka aamu, niin seinä tulee vastaan jo siinä vaiheessa, kun ei aamupalaa saa kirjattua, kun sitä ei listoista löydy. PRKL!!!

painon kehitys

HURUKARPPI

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-27 12:58:22 
Poissa
laihduttelijakarppi
laihduttelijakarppi

Mä oon maksanut tuon 1,90e / kk ja merkannut kalorilaskuriin ruoat silloin tällöin, siellä näyttäs olevan sitä Uotilaakin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-27 15:07:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hmm... minä olen aina käyttänyt jotain ilmaista systeemiä. Pitäs ehkä kokeilla sitten tuota maksullista, jos ei muu auta. Kehotin just ukkoa laittamaan puntarin piiloon kaheksi viikoksi. Jos vain yrittäis olla niinku ei oliskaan. Jos ei sekään auta, niin sitten sinne kalorilaskuriin.

painon kehitys

HURUKARPPI

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 84 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00