karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-19 03:08:47

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 48 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2007-05-23 11:01:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei kaikki uudet ja vanhat tutut! Alan laittelemaan päivän ruokailuja tännekki 8) jospa se kannustaisi miettimään suuhun laittamisia, kun on "tilivelvollinen" johonkin.

Taustaa:

Sangen ylipainoinen maatalousyrittäjä. Eläinluku pyörii jossain 60-70 välissä ja joukosta löytyy lehmiä, nuorkarjaa, kanoja, kani, kissoja, koiria... Lapsi on neljä ja myös mies löytyy...

Työ on siis ruumiillista, mutta liikuntaa ei löydy lainkaan, tietokone töineen ja huvituksineen vetää puoleensa.

Päikkyä saa kommentoida vapaasti ja se on suorastaan suotavaa!
MAitona (tosin oikeastaan vain kahvissa) käytän tietysti tilamaitoa, rasva % n 4,3. Päivittäin menee reilusti vissyä ja vettä, niitä en erikseen kirjaa. Aamupala on tätä nykyä pari palaa lehtileipää tai näkkäriä (hh6,6/viipale). syy yksinkertaisesti maku ja laiskuus tehdä mitään muuta. Yritys on syödä max neljä kertaa päivässä, mielummin kolme.

Sitten tämän päivän syömisiin:

Aamulla kolme jättimukia kahvia, kaksi lehtileipää metukalla, juustolla ja tomaatilla.

Kohtapuoleen päiväkahvilla kourallinen pähkinäsekoitusta ja lisää sitä kahvia (ok, olen koukussa siihen)

iltaa lisäilen myöhemmin, kun siitä jotain tiedän!

Ja nyt sitä iltaa...

Herkkusieni-pekonipaistosta kera porsaan fileen + paprikaa ja tomaattia

Telkun ääressä vielä kaksi paksua palaa emmentalia

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-23 11:26:26 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Moikka Hoksunpoksu (kiva nicci :smt045 ). Oletko paljonkin pudottamassa painoa? Varmaan sulla tulee paljon tota hyötyliikuntaa ihan töidenkin vuoksi. Ootko kokeillut askelmittaria pitää koskaan mukana? Mä olen taas tänäkesänä innostunut siitä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-23 12:25:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Painoa olen pudottamassa hmm... sanotaan, että useamman kymmenen kiloa. En halua sitä oikeastaan ajatella kokonaisuudessaan ainoastaan pienemmissä erissä. Masentaa muuten :shock:

Askelmittaria pidein joskus navetalla, kunnes se tippui paskakuiluun. Ei toiminut enää mokoma :lol: Mies tosin purki ja kuivatti sen ja kasasi taas uudestaan. Nyt toimii, kunhan ottaa norsunaskelia TÖMTÖMTÖM

Kävelyä ei navetalla loppujen lopuksi niin hirveästi tule. Minun osuus on aikalailla seuraava:

Aamulla:
-vasikoiden juotto
-parin lehmän käyttäminen kioskilla
lypsyä loppuaika, kunnes pitää tulla herättämään koulukkaita

Illalla:
-Vasikoiden syöttö, karsinoiden puhdistus ja kuivitus
-vasikoille heinät
-pienten juotto
-parin lehmän käyttö kioskilla
-lypsyä
- pihaton puhdistus ja kuivitus

Kyykkimistä ja kantamista on melkolailla ja suoraan sanoen, sen myös näkee ainakin käsivarsissa, vaikka on alleja enemmän kuin tarpeeksi, niin näkee kyllä, ettei kädet pelkkää läskiä ole...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-23 20:06:44 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hei hoksunpoksu! Tää on tyhmä kysymys joka vain odottaa kysyjäänsä, mutta mitä lehmät tekee kioskilla? Näin mielessäni heti valkomustakirjavan Lehmän seisovan häntä huiskien kioskin luukulla tuumailemassa ostaako tänään iltalehden tai iltasanomat. "MuuUUU" sanoo Lehmä, ja myyjä ojentaa mukaan myös Kotilieden ja Meidän Perheen. Kiitos tästä taatusti väärästä, mutta ah niin virkistävästä mielikuvasta! :D

Ja niin, pakkokertoa, mä heitin kerran kännykän vessanpönttöön. Ihan vahingossa. Fiuuuuhh, plops. Onneksi oli vasta vedetty pönttö. Avasin ja kuivasin ja kone toimi taas kuin, no, kone.

Jotten vallan turhia jorise: TSEMPPIÄ! Minullakin on kuormallinen ylipainoa hävitettävänä. Yllättävän vaativa harrastus tämä laihduttaminen...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-24 14:12:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuuli-Unelma:
Kioskilta lehmät saa jauhot, tiivisteen ja kivennäiset. Jokaisella on tunnistepanta kaulassa ja ohjelmoin jokaiselle eläimelle tuotoksen mukaisen annoksen edellä mainittuja tietokoneella. Sitten ne saa tietyn kokoisina satseina ruokansa kioskilta :D

Tämän päivän pöperöitä tähän asti:

Aamulla ne perinteiset lehtileivät kahvilla

Päivällä kaupungilla salaattia, johon kokosin broiskua, tonnikalaa, kukkakaalia, salaattia, tomaattia, kurkkua ja fetaa. Päälle valkosipulisalaatinkastiketta. Iso kuppi kahvia

Siinäpä ne tähän asti.

Iltaruoaksi vissyä ja kourallinen pähkinäsekoitusta

Kokouksessa sorruin ohueen palaan kinkkupiirakkaa ja teelusikalliseen vadelmapiirakkaa

Kotona illalla pelkkää vissyä

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-24 17:32:01 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

vähän niinkuin nakkikioskilla kävisivät? ai miten mainiota...kyllä nykyajan tekniikka on ihmeellistä. :D mää tulin taas hyvälle tuulelle, kiitos! lehmät on kivoja.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-25 09:01:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuuli-Unelma: On ne aivan ihania :D Tänään meillä on liikuntapäivä :wink: Meillä pääsi alkuviikosta vanhat rouvat laitumelle ja tarkoitusoli lisätä sinne nuorempia neitosia pikkuhiljaa vanhojen oppiin. No tänään päätettiin sit et kaikki vaan ulos, juostaan hakemassa ne sitten naapurista :roll:

Varmaan paras laki koko eu-aikana koskien maataloutta on tuo lehmien ulkoilupakko! En voi ymmärtää et elukoiden pitäs olla ympäri vuoden sisällä. Meillä kukaan ei ole kaulastaan kiinni ja kaikki mitka vaan saadaan ulos, ulkoilee välillä touko-lokakuu. Viime talvena oli tarkoitus aloittaa ympärivuotinen ulkoilu lehmillä, mutta tarhan mönjääntyessä se piti unohtaa. Jos tänä syksynä saisi tehtyä paremmat puitteet niille!

Tämän päivän pöperöt:

Aamulla lehtileivät, mutta tälä kertaa runsaalla maksamakkara-juusto-tomaatti päällyksellä

Päivä on vielä ihan auki, kattellaan!

Päiväruoka (aivan liian aikaisin, ei ollut nälkä, mutta iltaohjelman tiiviyden takia pelkäsin totaalinälän yllättävän jos en nyt söisi. Ja se tietäisi helpommin ahmimista, jos vatta huutaa järkyttävällä äänellä)

2 isoa herkkusientä täytettynä koskenlaskijalla ja sienien kantasilpulla. Runsaaseen pekoniin käärittynä ja voissa paistettuna. Älyherkkua. Pitänee myös myöntää, että valmistuksen yhteydessä meni sitä koskenlaskijaa myös paljaaltaan...

Muoks:
iltaruoaksi kourallinen pähkinäsekoitusta

Ja telkun ääressä meinaan nauttia pärtaäijää kera sitruunamehun ja mantelirouheen!

Ihanaa alkavaa viikonloppua kaikille!!!

muoks taas...

partaäijä jäi syömättä, mutta vedin sitten sen koskenlaskijan loppuun ja illalla vielä paistoin uunissa metukka-juusto-lärpäkkeitä :oops: :roll: :wink: :shock: :shock:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-25 23:39:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuo sinun työsi on varmaan fyysisesti hyvin raskasta.. Syötkö tarpeeksi? Oletko laskenut, mikä on peruskulutuksesi? Ettei vaan tulisi säästoliekki...
Tsemppiä sinulle. :P

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-26 11:44:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paukka: sehän tässä on, etten pidä sitä enää raskaana... kai siihen tottuu, kun minusta tuntuu lähinnä, etten tee mitään :wink: Yritän syödä just sen verran, kun hyvältä tuntuu. Tosiaan tuon max neljä kertaa päivässä, josta se neljäs on esim se kourallinen pähkinöitä, mikä on osoittautunut hyväksi nälän poispitäjäksi. Nälkä ei saa tulla, tai se aiheuttaa minulla todella suuren ahmimistaudin :oops: Niin ja ilta ja televisio on minulle SUURI kompastuskivi...

Peruskulutusta olen välillä (en tosin tänä keväänä) arvioinut. Se on vain hieman vaikeaa, kun en oikein keksi miten tuon työn siihen luokittelisin. Arkiliikuntaa minulle ei muuten oikein tule (kesällä tietysti nurmikonleikkuut sun muut).

Olisi muuten oikein tervetulluutta jos joku kommentoisi noita syömisiä!

Tämä aamu:

Perinteiset lehtileivät metukalla, juustolla ja tomaatilla. Kahvia

Kohta lisää kahvia (addikti mikä addikti) ja varmaankin niitä pähkinöitä.

Illalla olisi tarkoitus tehdä karppipitsaa, täytteenä jauheliha, metukka, pekoni, tomaatti ja juusto. Pohjana munaa 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-26 19:19:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä tein eilen karppipitsaa ja hyvää tuli. Pohjana käytin tuolta reseptiosiosta, olikohan se nyt vyötärönmetsästäjän pizzapohja. Vähän mukailin sitä ohjetta. Tonnaria ja meetwurstia, oliivia ja tomaattilohkoja, sekä herkkusieniä. Nam! Ja nälkä lähti. Loput laitoin pakkaseen.

Ihan karpiltahan tuo sinun ruokapäiväsi näyttää.
Se mitä ajoin takaa jo tuossa aiemmassa kommentissani oli se, että ruokamäärät näyttäisivät äkistään aika pieniltä ottaen huomioon fyysisen työsi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-27 08:26:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moi Paukka ja kiitos kommenteista!

Minulla on ongelmana järjettömät annoskoot, siiten kun esim lämmintä ruokaa syön :oops: Se on tapa, mistä pitää opetella eroon, eli ähkyyn asti ei pitäisi mussuttaa. Siksikin yritän saada säännöllisyyttä syömiseen. Toki tämä on taas tälläistä uusiokarppausta minulla, joten homma muuttuu varmasti matkan varrella ja pitääkin, ettei tuskastus iske esim jumin yllättäessä (vaikka sitten se säästöliekin takia).´

Olen ollut ylipainoinen jo ainakin viimeiset 10 vuotta. Sitä ennen laihduin hyvin, kiitos teini-iän ja rakkausmurheiden, lapsuuteni olin kuitenkin aina pyöreä. Joten pään ssällä muutettava on paljon. Oma peilikuva näyttää jo hitusen hoikemmalta, eniten ärsytää pömmömaha :x Vaikka kuinka hoikistuisi muuten, se pilaa kaiken...

Aamu alkoi perinteisillä lehtileivillä ja kahvilla, muusta äivästä en vielä tiedä :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-27 10:21:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei, ootko kokeillut sitä kaulassa pidettävää askelmittaria? Pysyis varmaan paremmin tuolla navetta hommissa mukana kun vyötärölle laitettava.. Ainakin uskoisin. Liikuntaahan sulle tulee vaikka kuinka, ainaki enemmän ku meille toimisto täteille :D Hyvä se on aloittaa pätkissä, niin itsekin aikoinaan aloitin ja nyt kun on vajaa 10 pudotettavaa niin ajattelin rohkeasti ottaa koko satsin kerralla esiin.
kannattaa tehdä valmiiks joitain ruokia sillon kun on aikaa niin ei kiireenä käy syöminen tylsäks eikä tuu sitten mielitekoja siihen vika suuntaan. Tsemppiä!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-27 16:09:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos nassu tsempeistä!

Minua odottaa kohta lääkärireissu. Navetalla hyökkäsi lehmä päälle ja selkä on tohjona. Tai siis pirun kipeä, ei ainakaan töistä tule mitään...

Aamupala sai jatkoa päivällä kourallisesta pähkinöitä ja illalla oli meininki grillata, mutta se jää nyt lääkärireissun alle... Syön sit varmaan jotain sieltä tullessa.

Illalla hesen kanasalaatti lisättynä fetalla ja runsaalla paprikamajoneesilla.
Illemmalla vielä partaäijää mantelirouheella.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-28 08:10:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nonni, viikkopudotus -3kg josta tosin ainakin osa on edellisen nousujohteisen viikon turvotuksia. Tyytyväinen olen silti!

Lekuri laittoi viikon saikulle ja popsimaan särkylääkettä. Selässä on tällä hetkellä melkoinen mustelma ja vasen käsi on h****tin kipeä...

Aamu alkoi sillä perinteisellä tyylillä... JA päivästä ei ole minkäänmoista tietoa :D

päivällä salaattia ja kasler-pihvi aurajuustolla. Oksetti koko syöminen vaikka nälkä olikin. Väkisin puputin satsin alas.

Kohta olisi kahvin aika ja samalla satsi särkylääkettä :roll:

Iltaruoaksi kesäkurpitsaa haudutettuna kermassa ja aurassa sekä 2 wilhelmin grillibalkania

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-29 07:44:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vähänkös olen ylpeä itsestäni (nostan tässä omaa egoani :oops: ). Eilisessä kokouksessa oli tarjolla yltiöihanan näköistä voileipäkakkua ja minä en ottanut sitä :D Siis meinasin kyllä ja ajattelin jo, miten ihanalta se varmaan maistuisi... Mutta sitten totesin, ettei oikeasti tee edes mieli. JA en ottanut. JA KUKAAN EI IHMETELLYT MITÄÄN. Onko se siis ihmisen päänsisäistä se kohteliaisuus "pakkopulla"?

Oikeasti, jos illalla vierailtaessa ei ota kahvia, vaan vetoaa sen vievän unet, kukaan ei kyseenalaista tai ihmettele. Eikös sen kahvileivänkin voi vaan vähin äänin jättää ottamatta, eikä panikoida jo etukäteen, mitä isäntäväki siihen sanoo?

Tähän päivään:

Aamu perinteisesti lehtileivällä ja kahvilla. Päivää seuraa taas myöhemmin...

Mielikuvituksellista: päivällä samat eväät kuin aamulla :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-29 07:50:10 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Hyvä Hoksunpoksu! Mulle kyllä viimeviikonloppuna tuputettiin kakun paloja ym. etten kuihdu olemattomiin. Kyllä munkin olisi tehnyt mieli syödä hedelmäleivosta ym. en kuitenkaan syönyt.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-29 08:18:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ahis: hyvä ME :D Minulle tosin ei tule ihan heti tuota vaaraa, et joku epäilisi minun kuihtuvan liikaa :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-29 16:50:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Iltaruoaksi broiskua, pekonia ja sipulia. Seuraksi salaattia.

Nyt on oikeasti nälkä, kiitos päivän lehtileipien :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-30 07:38:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vaaka nakottaa samassa asennossa ja ei värähdäkkään. Piäisi lopettaa moisen rakkineen tuijottelu. Toisaalta, myös sentit on jumahtaneet paikalleen...

Aamu alkoi perinteisesti. Kohta kauppareissulle lidliin, vissy on melkein loppu :wink:

Päivällä kaksi lehtileipää kinkulla ja oltemannilla, 2 keitettyä kanamunaa. Kahvia.

Illalla sika-nauta-jauhelihaa ja pekonikuutioita. Paljon salaattia

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-30 13:20:30 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

hoksunpoksu kirjoitti:
Vaaka nakottaa samassa asennossa ja ei värähdäkkään. Piäisi lopettaa moisen rakkineen tuijottelu. Toisaalta, myös sentit on jumahtaneet paikalleen...

Aamu alkoi perinteisesti. Kohta kauppareissulle lidliin, vissy on melkein loppu :wink:

Joo ja mulla tönöttää vissiin sata saskiapulloo (tyhjää) parvekkeella...
lidlistä kun kannan lisää mutta ei kukaan roudaa pois tyhjiä

Vichykesää hoksunpoksu sulle :smt054

Kotona!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 48 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00