karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-30 00:09:37

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Tekee mieli luovuttaa
ViestiLähetetty: 2005-02-14 08:22:58 
Mä en laihdu. :cry:

Ekat kaks viikkoa laihduin peräti viis kiloa, sen jälkeen paino jumi samassa toiset kaks viikkoa ja nyt viikon ajan se on noussu! Mä painan nyt 2 kg enemmän kuin puoltoista viikkoa sitten..

Hiilarit alle 20 g /pvä, mitään makeaa en ole syönyt, syön kolme krt päivässä lämmintä ruokaa (munakasta, paistettua lihaa, kalaa tai kanaa..vihreetä salaattia, tuorekurkkua, kaalia..) Ja vissyvettä juon 2 l ja tavallista vettä vielä päälle.

Alkupaino oli 101 kg, ja kun pituutta on alle 170. niin ylimääräistä on. Ja näköjään pysyy. Mut on kai tuomittu olemaan ikuisesti läski :( Tekis mieli vaan luovuttaa, tunkee kroppa täyteen kaikkee hiilaripa**aa, siitähän saat typerä kroppa kun et tajua luopua läskeistä.. :cry: :cry: :cry: :cry: En jaksa enää. Mä oon niin monia erijuttuja koittanu että pääsisin ylipainostani, mut mikään ei onnistu :cry: No, sen verran apua tästä ruokavaliosta oli, että bulimia on ollu poissa tän ajan.. mut ei muuta. :cry:

Viestin otsikko: Re: Tekee mieli luovuttaa
ViestiLähetetty: 2005-02-14 08:28:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ikuisesti läski kirjoitti:

Sun pitää ottaa kovat konstit käyttöön.
Elka on puhunut Rosedalesta, jonka pitäisi auttaa niitä joita perus-Atkins ei auta. Tiivistelmä Rosedalen opeista on "kalaa, kalaa, kalaa".

Minun ja monen muun viisaus tällä palstalla sanoo että älä usko vaakaan vaan ota tavaksi mitata itsesi joka päivä mittanauhalla. Mittanauha kertoo totuuden.

Kaikkia muitakin makroravinteita pitää vahtia. Minun ongelmani oli ehkä liika proteiini. Varpu Tavin mukaan taas rasvaa pitää olla alle 70 E-%. Alkoholi aiheuttaa ongelmia joillekuille.

Lights Out! -kirjan mukaan sinun pitää teipata makarin ikkuna umpeen niin että se on yöllä pilkkopimeä ja viileä. Älä valvo myöhään, käytä vieläpä vaikka aurinkolaseja. Kun keho saa valoa, se luulee että on kesä ja pitää varastoida rasvaa talven varalle.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-14 09:39:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kirjaudu (mutta eri nimimerkillä :wink: ), rupea pitämään ruokapäiväkirjaa ja kysele, mutta älä ainakaan luovuta :!:

Olet vasta "tiesi alussa": kärsivällisyyttä, kärsivällisyyttä :)

Terv.Mari J

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-14 10:36:59 
Miltä olo on noin muuten tuntunut? Onhan ruuat sinulle mieleisiä? Onko liikuntaharrastuksia? Onko hormonitoiminta ok? Terveys muuten? Hieno juttu, että bulimia ei ole oireillut.

Hyvä neuvo tuo ruokapäiväkirja. Pitäisi ehkä laskea myös energia- ja ravintoainemääriä. Eri karppaustyylien "asiantuntijoilta" saat sitten tietoihin ja kokemukseen perustuvia vinkkejä. Säätöähän tämä vaatii, ja tavoitteena ja lopputuloksena hyvä olo niin mielelle kuin kropallekin!

Tsemppiä sinulle!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-14 10:50:11 
Anonymous kirjoitti:
Miltä olo on noin muuten tuntunut? Onhan ruuat sinulle mieleisiä? Onko liikuntaharrastuksia? Onko hormonitoiminta ok? Terveys muuten? Hieno juttu, että bulimia ei ole oireillut.

Hyvä neuvo tuo ruokapäiväkirja. Pitäisi ehkä laskea myös energia- ja ravintoainemääriä. Eri karppaustyylien "asiantuntijoilta" saat sitten tietoihin ja kokemukseen perustuvia vinkkejä. Säätöähän tämä vaatii, ja tavoitteena ja lopputuloksena hyvä olo niin mielelle kuin kropallekin!

Tsemppiä sinulle!

Olo on muuten ollut ihan hyvä, ja perusterve olen, hormonitoiminta myöskin pitäis olla ihan ok. Liikuntaa en harrasta..laiska minä :oops: Ajattelin kyllä alkaa jumppaamaan kotona, olen tilannut yhden kirjan jossa on jumppaohjeita.

Kyllä pistää niin masentamaan tää painon nousu. Ihan tekis mieli tosissaan kiskoa napa täyteen kaikkea hiilaria.. bulimia nostaa päätään? Tai ehkä vaan oon sitten kokonaan syömättä :cry: Mulla muuten nuo ahmimiskohtaukset ei päättyneet oksentamiseen, vaan viikon, kahden jopa kolmen viikon nälkäkuuriin, jolloin paastosin pelkän kahvin ja veden voimin. Nyt oon tosiaan tän ajan syöny niinkuin normaali-ihmiset ja näin siinä sitten käy :(

Niin, ehkä mun pitäis sitä ruokapäiväkirjaa pitää. . oon kyllä verrannu omia syömisiäni toisten päiviksiin, ja tuntuu että monet syö enemmän kuin minä.. ja silti laihtuvat. Epäreilua. Syön kuitenkin ihan hyvän kokoisia ruoka-annoksia. Esim äsken söin aamupalaksi kolmen munan munakkaan.

:(

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-14 11:09:52 
Poissa
karppi
karppi

Ruokapäiväkirja + säätäminen + loputon kärsivällisyys = onnistuminen!

Puolitoista viikkoa on lyhyt aika! Pää pystyyn! Sinä kyllä onnistut, niin moni muukin onnistuu!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-14 11:27:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllä pistää niin masentamaan tää painon nousu. Ihan tekis mieli tosissaan kiskoa napa täyteen kaikkea hiilaria.. bulimia nostaa päätään? Tai ehkä vaan oon sitten kokonaan syömättä :cry:

Älä nyt lakkaa syömättä: Sinun kehosi menee siitä ns. säästöliekille (ellei sitten jo ole siellä?) ja kahta (tai komea, neljää, viittä...?) kauheammin vastustaa laihtumista! Se on tosi!

Todennäköisesti kestää vain nyt aikansa, että kehosi palautuu normaaliin (kutakuinkin) aineenvaihduntaan ja pääsee karisuttamaan kiloja, mutta painotan, että syömättömyys ei ole laihdutuskeino: se on "hanka" laihtumista vastaan. Hiilarihimotkin kasvavat ja syömishäiriöt nostavat päätään!

Syön kuitenkin ihan hyvän kokoisia ruoka-annoksia. Esim äsken söin aamupalaksi kolmen munan munakkaan.

Juuri näin :D -siitä on hyvä lähteä!

Terv.Mari J

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-14 12:13:18 
Anonymous kirjoitti:

Tsemppiä sinulle!

Olo on muuten ollut ihan hyvä, ja perusterve olen, hormonitoiminta myöskin pitäis olla ihan ok. Liikuntaa en harrasta..laiska minä :oops: Ajattelin kyllä alkaa jumppaamaan kotona, olen tilannut yhden kirjan jossa on jumppaohjeita.

Kyllä pistää niin masentamaan tää painon nousu. Ihan tekis mieli tosissaan kiskoa napa täyteen kaikkea hiilaria.. bulimia nostaa päätään? Tai ehkä vaan oon sitten kokonaan syömättä :cry: Mulla muuten nuo ahmimiskohtaukset ei päättyneet oksentamiseen, vaan viikon, kahden jopa kolmen viikon nälkäkuuriin, jolloin paastosin pelkän kahvin ja veden voimin. Nyt oon tosiaan tän ajan syöny niinkuin normaali-ihmiset ja näin siinä sitten käy :(

Niin, ehkä mun pitäis sitä ruokapäiväkirjaa pitää. . oon kyllä verrannu omia syömisiäni toisten päiviksiin, ja tuntuu että monet syö enemmän kuin minä.. ja silti laihtuvat. Epäreilua. Syön kuitenkin ihan hyvän kokoisia ruoka-annoksia. Esim äsken söin aamupalaksi kolmen munan munakkaan.

Heti kärkeen tähdennän, että en ole mikään ravitsemusalan saatika lääketieteen alan ihminen, mutta kun elimistö on tottunut siihen, että välillä on näitä "nälänhätäaikoja", niin kulutus pidetään aika vähäisenä. Ja veikkaisin, että jos nyt alat energiansaantiasi vähentämään, niin entistä vaikeampaa on laihtuminen. (Voihan olla, että syöt liian vähän!) Tähän tapaan olen antanut itseni ymmärtää näitä ravinnonkulutusasioita, se säästöliekki on ihan tosi juttu. Mutta kyllä tuolla muutaman viikon karppaamisella pitäisi jo elimistönkin ymmärtää, että hyvää ravintoa on tarjolla tasaisesti. Niin, ei oo helppoa tämäkään...

Kokeile tosiaan sitä ruokapäiväkirjaa ja jotain kivaa liikuntaa. Tässä olenkin pätevä neuvomaan, koska omat ruokapäiväkirjani unohdan aina aamupalan jälkeen ja liikunnankin aloitan aina huomenna... mutta kun tämä karppiruoka on nyt tuonut lisää pirteyttä ja muutama kilokin on tippunut, niin voisi jo jotain harkita ihan oikeestikin :wink: . Pudotettavaa on mullakin reilusti ja kerta viikossa punnituksissa on lähes kilonkin plusviikkoja ollut, mutta kun pitempi tarkastelu osoittaa, että alaspäin on suunta, niin en ole jaksanut asiasta stressiä ottaa (olen malliesimerkki tuon toisen ketjun itsekurittomasta läskistä :D ). Ylen onnellinen olen siitä, että ei vaan tule enää syötyä lounaaksi leipäläjää tai välipalaksi karkkipussia... Ja tämä mainio olohan tässä parasta on.

Koetahan vaan jaksaa, mikäs kiire meillä, valmiissa maailmassa 8)

ViestiLähetetty: 2005-02-14 15:48:32 
Pienetär kirjoitti:

Sun pitää ottaa kovat konstit käyttöön.
Elka on puhunut Rosedalesta, jonka pitäisi auttaa niitä joita perus-Atkins ei auta. Tiivistelmä Rosedalen opeista on "kalaa, kalaa, kalaa".

Mikä pointti siinä kalan syömisessä on laihdutuksen kannalta?

Perriconen dieetissä sitä kalaa syödään paljon koska se kuulemma nuorentaa ihoa, ootko pienetär huomannut tuollaista vaikutusta kun olet sitä kalaa nyt viime aikoina paljon syönyt? Vaikka et kyllä tarvitse edes mitään nuorennusdieettiä :wink: :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-14 15:50:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

siis ton edellisen kirjoitin mä. Hämää vähän kun tänne voi kirjoittaa kirjautumatta

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-14 21:00:16 
Ehkäpä ketjun aloittajaan ei alakarppaus tehoa? Ehkäpä hänen pitäisi ihan yksinkertaisesti vähentää energiansaantiaan, karsia ruokavaliostaan kaikki makeat herkut ja useat rasvaisetkin, ja alkaa liikkua päivittäin vähintään 30 min?
Vai onko ihan mahdoton ajatus?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-14 21:34:04 
Anonymous kirjoitti:
Ehkäpä ketjun aloittajaan ei alakarppaus tehoa? Ehkäpä hänen pitäisi ihan yksinkertaisesti vähentää energiansaantiaan, karsia ruokavaliostaan kaikki makeat herkut ja useat rasvaisetkin, ja alkaa liikkua päivittäin vähintään 30 min?
Vai onko ihan mahdoton ajatus?

Jos luit ollenkaan mitä olen tähän ketjuun kirjoittanut, niin tietäisit että en ole syönyt mitään makeaa moneen viikkoon ja että tuo sinun ehdottama (ja monet monet muut) laihdutusmeneltmät on kokeiltu eikä ne ole mulle toimineeet. Kun mä yritän rajoittaa syömisiäni vaikka paikkareitten malliin, käy näin: ekan viikon syön ohjeitten mukaan, tokalla viikolla haluun jo maksimoida painonpudotustani, joten syömisiä jää väliin, ja pisteitä säätöön. Kolmannella viikolla pisteitä kuluu ehkä korkeintaan 20, siis [/b]yhteensä koko viikossa ja neljännellä viikolla seuraa repsahdus ja ahminta. Ja voitko uskoa, vaikka olen kolme neljäkin viikkoa pelkällä vesipaastolla, mun paino ei tipu yhtään (paitsi ehkä korkeintaan kilon kaks, nesteitä, jotka kyllä tulee sit takasin) Eli eipä näytä tuo kaloreitten rajoittaminenkaan käyvän? Liikuntaa alan harrastamaan piakkoin, mutta olet varmaan itsekkin kuullut jo tutkimustuloksesta, jonka mukaan pelkkä liikunnan lisääminen (tai liikunta yleensäkään) ei laihduta. Se vain tukee laihtumista ja kiinteyttää kroppaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-14 23:27:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minulla on tuo sama juttu juuri tapahtunut, eli laihduin 5kg ekan 2vkon aikana ja sitten on noussut 1,5kg ja jumiiiii ja pahasti.
Aloin pitämään ruokapäiväkirjaa ja mukavasti oon saanut palautetta. LUULIN että syön oikein mutta jotkut jutut ruokavaliossani kuten liika jugurtin kanssa läträäminen on aiheuttanut tätä jumitusta. Sekä liian vähä neste. Melkein sen 3litraa ois kai hyvä juoda.
Tsemppiä sulle, älä luovuta.!!!

ViestiLähetetty: 2005-02-15 08:29:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Anonymous kirjoitti:
Mikä pointti siinä kalan syömisessä on laihdutuksen kannalta?

Koko Rosedale nojaa vahvasti leptiinin kontrolloimiseen, joten arvelen sen liittyvän siihen. Kalassa on myös terveellinen rasvahappotasapaino.

Leptiini on sellainen pirulainen että se lihottaa lihavia entisestään ja tekee laihtumisen välillä mahdottomaksi. Ja jos laihtuu niin leptiini ei välttämättä alene mukana vaan haraa koko ajan vastaan. Se on ihan kuin ankkuria kiskoisi perässä. Kun ketjun aloittalla on painoindeksi korkealla (ei tosin minun mielestäni) niin se viittaa leptiiniongelmaan, mihin tavanomainen karppikirjallisuus ei puutu.

Anonymous kirjoitti:
Perriconen dieetissä sitä kalaa syödään paljon koska se kuulemma nuorentaa ihoa, ootko pienetär huomannut tuollaista vaikutusta kun olet sitä kalaa nyt viime aikoina paljon syönyt? Vaikka et kyllä tarvitse edes mitään nuorennusdieettiä :wink: :wink:

Ei kai se näin nopeasti vaikuta?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-15 11:01:14 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Rasvainen kala/kalanmaksaöljy näkyy omassa ihossani muutamassa päivässä. Kasvojen ihon kuivuminen on minulle merkki lisätä kalanrasvaa jommalla kummalla tavalla.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2005-02-15 14:59:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No, sen verran apua tästä ruokavaliosta oli, että bulimia on ollu poissa tän ajan.. mut ei muuta. :cry:

Mut hei, toihan on tosi hienoa, että bulimia on pysynyt kurissa!! Sen takia kannattaa jo jatkaa. Ajattele, ei ainakin tule painoa lisää kun ahminta on hallinnassa ja silloin on muutenkin parempi olla. Tuo parin kilon lisäys voi nyt johtua hormonitoiminnasta tai muusta nesteenkertymisestä, on varmaan ohi menevää. Eikun sitkeesti eteen päin!

Mun hyvä ystävä kärsi aikoinaan bulimiasta ja tiedän mikä helvetti se voi olla. Joten hienoa, että bulimia on kurissa!!

Douglas Adams
The Hitchhiker's Guide to the Galaxy

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-16 07:03:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ja voitko uskoa, vaikka olen kolme neljäkin viikkoa pelkällä vesipaastolla, mun paino ei tipu yhtään (paitsi ehkä korkeintaan kilon kaks, nesteitä, jotka kyllä tulee sit takasin)

Minä voin kyllä uskoa sillä olen kokenut sen saman.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-16 08:30:50 
Pienetär kirjoitti:
Ja voitko uskoa, vaikka olen kolme neljäkin viikkoa pelkällä vesipaastolla, mun paino ei tipu yhtään (paitsi ehkä korkeintaan kilon kaks, nesteitä, jotka kyllä tulee sit takasin)

Minä voin kyllä uskoa sillä olen kokenut sen saman.

Juuri tämänkaltaiset väiteet estävät muita ylipainoisia pääsemään kiloistaan eroon.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-16 08:34:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Anonymous kirjoitti:
Juuri tämänkaltaiset väiteet estävät muita ylipainoisia pääsemään kiloistaan eroon.

He kyllä kokevat sen itsekin jossain vaiheessa. Siis kokevat sen, ettei mikään konventionaalinen laihdutusmenetelmä laihduta. Tästä seuraa joko luovuttaminen tai karppaus.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00