karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-13 21:26:14

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Uska TasaPainottaa
ViestiLähetetty: 2007-05-04 19:45:50 
Poissa
sintti
sintti

Lähtömittana on 162 cm:n varsi, johon on painoa kertynyt hiljalleen sellainen 72-73 kg. (Tosin kostean vapun jälkeen turvottaa, joten vaaka näyttää nyt 74,4 :roll: )

Hyväkarppina olen tietämättäni elellyt jo pari vuotta, mutta tiukempaa karppivaliota olen noudatellut suurinpiirtein kolme kuukautta foorumeiden innostamana. Minulle ei sovi jatkuva ruokamäärien punnitus/mittaus/kaloreiden laskeminen. Välillä olen pitänyt muutamia päiviä tarkempaakin ruokapäiväkirjaa, jotta sitten olen voinut hieman rustailla ruokavaliota oikeaan suuntaan. Päämääränä on päästä joskus sopivaan painoon, jonka ajattelen olevan normaalipainon (BMI) ylärajoilla eli 65kg. Sen alle tuskin koskaan enää pääsen. Menneisyyteen kuuluu syömishäiriötä sekä vuositolkulla jatkuvaa sokerihumalaa, jotka olen viimeisten parin vuoden aikana onnistunut suhteellisen hyvin selättämään. Ultimate-tavoite on elää tasapainoista ja terveellistä elämää, ei hötkyillä ruuan eikä minkään muunkaan kanssa.

Niinpäs ajattelinkin tässä Sulasilavoiden seurassa pyrkiä seurassa seuraamaan sitä, mitä kropassa tapahtuu. Keinoiksi nyt aluksi otan sen, että alakarppisyömisen lisäksi vähennän syömiskertojen lukumäärän kolmeen per päivä. Määrät pidän tasolla, jolla nälkä ei kiusaa. Tietenkin välillä on päiviä, jolloin rytmitys ei onnistu, mutta ainakin arkena on tarkoitus tässä pysytellä.

Liikunnassa pyrin myös noudattamaan tasapainoista elämää ilman suurempia ylilyöntejä. Pyörällä töihin (n. 15 min todellista intervallia, sillä mäkiä paljon!). "Vakavampaa" urheilua harrastan joogan ja kahvakuulien muodossa n. 3 krt viikossa. Rentoutusurheiluna silloin tällöin uinti, hölkkä tai kävely.

Nukun vähintään 8 tuntia arkena, viikonloppuisin enemmän. Se on kivaa. :lol:

Rikonkohan jotain universaalia nettietikettiä, jos pistän painokommenttien lisäksi syömiset & liikkumiset sun muut laihtumiseen liittyvät jutut tänne enkä ruokapäiväkirja-osioon. :? Tuskinpa. En jaksa ylläpitää kertomuksia useammassa ketjussa ja tää sulasilavat on sopiva ajoitus mun "tasapainotukseen".

Viestin otsikko: Re: Uska TasaPainottaa
ViestiLähetetty: 2007-05-04 20:16:05 
Poissa
sintti
sintti

Lisään tähän nyt vielä ruokapäiväkirjastani kuinka sulatteleminen vapun jälkeen on lähtenyt käyntiin....

2.5. keskiviikko
Paino 74,4 (pah, vapputurvotusta!) :evil:

Syömiset:
1)2 munaa & 2 siivua pekonia, paistamiseen kookos- ja oliiviöljyä, kasviksia, maitokahvia

2)Salaattia, parmankinkkua, metvurstia, paprikaa, tomaattia, pähkinöitä, oliiviöljyä, balsamicoa, kermakahvia

3)muna&partis&juusto-pohjainen pitsa - päällä: metvurstia, parmankinkkua, tomaattia, paprikaa, juustoa, sinihomejuustoa, herkkusieniä

juomat: päivällä n. 2 litraa vettä aterioilla & välillä, illalla vissyä

Tämä päivä oli henkisesti rankin. Vappu meni syömisten puolesta karppimässäilyksi, joten nyt on senkin takia surkeaa palata taas arkiruokavalioon. Juominkipuolella tuli otettua baarissa muutakin kuin punkkua, joten sepäs siitä sitten. Nyt ollaan turvoksissa.

Urheiluna kevyttä joogaa, hikoilen pehmeästi vappukarstat pois.

3.5. torstai
73,9 (selkeästi vapputurvotusta, joojoojoohan!) :cry:

1)partista & mansikoita, pähkinöitä, siemeniä, kermakahvia

2)muna&partis&juusto-pohjainen pitsa - päällä: metvurstia, parmankinkkua, tomaattia, paprikaa, juustoa, sinihomejuustoa, herkkusieniä, maitokahvia

3)Varhaispinaattia, parmankinkkua, metvurstia, paprikaa, tomaattia, suolalohta, oliiviöljyä, balsamicoa

juomat: päivällä n. 2 litraa vettä aterioilla & välillä, illalla vissyä

Urheilut: Kuulatreeni, jonkä lämmittelynä ylämäkipyöräily & joogan aurinkotervehdykset.

Tämä oli hyvä päivä syömisten suhteen. Ei nälkää, mut kevyt olo kuitenkin. Nukahdin kuin enkeli, vaikka naapuri soitteli musiikkiaan.

4.5. perjantai
kiidin vaa'an ohitse :smt077 (eipäs anneta sille liikaa huomiota)

1)partista & mansikoita, pähkinöitä, siemeniä, kermakahvia

2)muna&partis&juusto-pohjainen pitsa - päällä: metvurstia, parmankinkkua, tomaattia, paprikaa, juustoa, sinihomejuustoa, herkkusieniä, maitokahvia

3)pieni pala pullapitkoa (työpäivän perjantaikakku, johon sosiaalisten velvoitteiden takia osallistun oikein mielelläni)

4)salaattia, oliiviöljyä, balsamikoa, kalkkunaleikettä, metvurstia, paprikaa, kurkkua, juustoa, sokeritonta kumkvattihilloa, auringonkukan&pellavan siemeniä, kermakahvia, pala 80%-suklaata

juomaksi vettä pitkin päivää, illalla vissyä nautiskellen

Urheiluna peruspyöräilyn lisäksi kevyttä kahvojen heiluttelua. Eilinen treeni painaa lihaksissa, joten säästelen voimia huomiseksi.

Tuli ehkä turhankin huono omatunto tuosta pullasta, vaikka teinkin päätöksen että syön sen. En halua olla "joko/tai"-ihminen syömisissäni, sillä olen yrittänyt sitä ja ajanut niin lujaa ojaan ettei sieltä hetkessä nousta. Tällä hetkellä päätän, etten enää harmittele sitä. Parasta karppauksessa on se, että mun järkyttävä makeanhimoni onkin muuttunut siten, että voin selkeästi valita syönkö vai enkö jonkun herkun. Kyllä se pullapala hyvältä maistuu, mutta voin vastustaa sitä jos haluan. Lisäksi mun työpisteen laatikossa on maannut pääsiäiseltä useampi suklaakonvehti, joita en vain ole syönyt kun ei ole tehnyt mieli. Kummallista, sillä aiemmin en vain olis pystynyt olemaan avaamatta sitä laatikkoa. Nyt ne surkeat karkit vain odottavat siellä parasta ennen -päiväystään.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-05 21:20:32 
Poissa
sintti
sintti

5.5. lauantai
73,3 kg

Taisipas se olla onneksi tuota vappuhubailu-turvotusta. Mä olen karppaillut kuitenkin sen verran, ettei mun paino enää tipu alaspäin normaalisti noin nopeasti. Tosin nyt ollaan kyllä ainakin ens viikon loppuun sakka ilman lasillistakaan punaviiniä. Silloin taitaa kyllä olla aika ottaa hieman, mutta vain hieman.

Nukuin muuten viime yönä 9,5 tuntia todella syvää ja hyvää unta. Teki gutaa.

Syömisiin:
1)pekoniviipaleita 2, paistettua munaa 2, oliivi&kookosöljyä paistamiseen, pari siivua juustoa, paprikaa, kirsikkatomaattia, pari herkkusientä, kermakahvia

2)salaattipedillä oliiviöljyn& balsamicon kera pari isoa siivua suolalohta, joiden täytteenä: avocado-kalkkunaleike-majoneesi-aurinkokuivattutomaatti-mössöä + muutama kirsikkatomaatti, kermakahvia => taivaallista. :koki:

3)partista, mustikoita, pekaaneja, manteleita, siemeniä

Viikonloppuna on selkeästi helpompi syödä kolmesti, kun ei tarvitse rytmittää syömisiä työlounaiden sun muiden pakollisten juttujen mukaan. Miksei aina vois olla lauantai!!!

juomiset: vettä & vissyä

Urheiluna kunnon kahvakuulatreeni pitkän kaavan mukaan. Ah, niin ihanaa!!! Mikä olo!!!

Otin muuten Mitat:
vyötärön kapein kohta 88 cm, napa 94 cm ja perse 100 cm. Tästä nyt sit lähdetään. :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-06 19:26:24 
Poissa
sintti
sintti

6.5. sunnuntai
73,3 kg

1)pekonimunakas juustosiivuilla, kirsikkatomaateilla & pinaatilla, kermakahvia, pari palaa tummaa suklaata

2)partista mustikoilla, pähkinöitä, siemeniä (ei tehnyt mieli tän satsin jälkeen edes kahvia, kummaa)

3)kaalia, retiisejä, valkosipulia ja inkivääriä voissa haudutettuna, naudanlihapihvi oliviiöljy&mausteilla marinoituna, voissa paistettuna, jälkiruuaksi kermakahvia sekä pala juustoa sokerittomalla hillolla & pähkinöillä.

Urheilut jäi vatsalihastreeniin, eilinen riehuminen painoi mukavasti, joten säästelen voimia huomisiltaan. :)

Olo vallan mainio. Tuntuu että tämä kolmen syöntikerran rytmitys toimisi hyvin. Ei ole koskaan sietämätön nälkä, ei makeanhimo, mutta saan silti suoda juuri niitä juttuja, joista eniten tykkään. Parasta on kuitenkin se, ettei väsytä ollenkaan. Aamulla olen pirteä herättyäni eikä iltapäivälläkään tule uuvahdusta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-07 21:02:07 
Poissa
sintti
sintti

7.5. maanantai
73,4kg

1) kaksi munaa & pekoniviipaletta, retiisejä, paprikaa, kermakahvia

2) pihvi, vihreää, ituja, oliiviöljyä & balsamicoa, maitokahvia

3) avokado-kinkku-paprika-parsakaalia ja öljyssä paistettua parsaa, jälkiruuaksi kuivattuja aprikooseja & pähkinöitä, suklaapala

liikunnaksi kahvakuulailua kotimatkapyöräilyn päätteeksi

nyt illalla vaivaa pieni naposteluhimo. Ei nälkä, mut tavan vuoksi tekisi mieli mutustella jotain hyvää. Yritän hillitä itseni. :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-09 16:11:30 
Poissa
sintti
sintti

8.5. tiistai

Päädyin sitten maanantaina vielä napostelemaan pähkinöitä ja palan suklaata. Karppaukselle kiitos, ei mennyt överiksi. Irtokarkkien kanssa en osaa lopettaa koskaan....

Syömiset:
1)pekonimunakas juustosiivuilla, kirsikkatomaateilla & pinaatilla, kermakahvia, pari palaa tummaa suklaata

2)kaalia & parsaa, retiisejä, valkosipulia ja inkivääriä voissa haudutettuna, naudanlihapihvi oliviiöljy&mausteilla marinoituna, voissa paistettuna, maitokahvia

3)salaattia, parman kinkkua, paprikaa, pähkinöitä, avokadoa, siemeniä, öljyä ja balsamikoa, kermakahvia

Välipäivä urheilussa

9.5. keskiviikko
73,3kg

1)partista mustikoilla, pähkinöitä, siemeniä, kermakahvia ja pala tummaa suklaata

2)salaattia, avokadoa, paprikaa, siemeniä, öljyä, 2 keitettyä munaa, kermakahvia.

3)illalliseksi rapu-majoneesi-rucola-kaviaarisalaattia, öljyä liraus. Mmm hyvää. Jälkkäriksi kermakahvia, pala suklaata.

Urheiluksi tuli heiluttua kuulan kanssa. Ei kuitenkaan ollut aikaa kunnon treeneihin, ärsyttävää.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-09 16:21:35 
Poissa
etsijäkarppi
etsijäkarppi

Ihanan kuuloisia sapuskoja :shock: Oletko kauankin kahvakuulaillut? Itteäkin kiinnostais kovin, mutta nyt ei vielä kyllä onnistu (seli seli :lol: )

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-09 18:31:30 
Poissa
sintti
sintti

jules kirjoitti:
Ihanan kuuloisia sapuskoja :shock: Oletko kauankin kahvakuulaillut? Itteäkin kiinnostais kovin, mutta nyt ei vielä kyllä onnistu (seli seli :lol: )

Joo, mä olen jonkin asteinen kaappikarppi. Työkavereilleni on ollut helpompaa selittää olevani "kulinaristi". :lol: Saan paljon vähemmän syyttäviä ja enemmän niitä kateellisia silmäyskiä päivällispöydässä. Mä tykkään tehdä ruokaa hyvistä ja mahdollisimman puhtaista raaka-aineista, mut paha juttu täs on se jos joutuis jossain vaiheessa kiristämään kukkaronnyörejä nykyisestä.

Kuulat on olleet kuvioissa viime syksystä. Ystäväni hurahti niihin pari vuotta sitten ja puhui niistä niin paljon että pakkohan sitä oli kokeilla itsekin. Nyt ystäväni on joutunut luopumaan lajista toistaiseksi työstä johtuvan rasitusvamman takia, joten olen tässä koukussa ihan yksin. Samalla tavoin mä liuskahdin karppimaailmaankin. Olen helppo. :D

Mut suosittelen kyllä kahvakuulia! Varsinkin jos on jo harrastanut salia/vapaapainoja niin kuulat antaa uutta haastetta. Ennen kuin aloittaa täytyy kyl tuntea kehon perusjuttuja ettei loukkaa polvia/selkää tms. Mut ne jutut pitäis olla tuttuja jos olet salilla harrastellut. Netistä löytyy montakin hyvää saittia kun googlettaa "kahvakuulat" tai "kettlebells". Niistä kannattaa käydä tsekkaamassa tekniikoita. Itselläni on edellä mainitulta ystävältä lahjaksi saatu kirja "From Russia with Tough Love" kirjoittajana Pavel Tsatsouline. Siinä on erityisesti naisille soveltuvia liikkeitä ja treenivinkkejä. Sen ja mielikuvituksen avulla olen yhdistellyt joogan lämmittelyliikkeistä ja kuulista oikein mukavat treenit, jonka voi tehdä kotisohvan vieressä. Helppoa ja toimii sadesäälläkin. 8)

Ainakin Helsingissä kuulia voi kokeilla useammallakin salilla. Itse taisin käydä tutustumassa niihin Töölö Gymillä. Mut älä vaan pudota kuulaa varpaille, sillä jää urheilut helposti kesken!!! :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-10 09:11:50 
Poissa
etsijäkarppi
etsijäkarppi

:D Oletko huomannut Hooverin ja Elkan kahvakuulailu-ketjut?

Mulla on tollain leikki-ikäinen rasavilli kotona niin noi kuulat tuntuu toistaiseksi vähän turhan vaarallisilta :roll: Salilla on tullut kyllä käytyä ja vapaita painoja siellä mieluiten käytän, joten kuvittelisin kyllä tuostakin pitäväni :D

*mahdollisuuksien mukaan kulinaristi jules :lol: *

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-10 20:17:53 
Poissa
sintti
sintti

jules kirjoitti:
:D Oletko huomannut Hooverin ja Elkan kahvakuulailu-ketjut?

Mulla on tollain leikki-ikäinen rasavilli kotona niin noi kuulat tuntuu toistaiseksi vähän turhan vaarallisilta :roll: Salilla on tullut kyllä käytyä ja vapaita painoja siellä mieluiten käytän, joten kuvittelisin kyllä tuostakin pitäväni :D

*mahdollisuuksien mukaan kulinaristi jules :lol: *

Varsinkin Hooverin päiväkirjaa tulee seurattua. Aika mukavan henkinen meininki menossa. Antaa kovasti tsemppiä omiinkin treeneihin. Plus loistavaa lukea ruokapäiväkirjoja tyypeiltä jotka liikkuvat samoin kuin minä, mutta ovat karpanneet pidempään. Kuitenkin liikunta ja ruokailu kulkevat käsi kädessä.

Jos on pienempiä kotona niin voi kyllä olla helpompi heilutella kuulia salilla. Niillä kun tahtoo itsensäkin välillä saada mustelmille. Vinkkaa vaikka salisi omistajalle, et hankkii pari eri kokoista kuulaa kokeiluun. Ei ne salin omistajalle niin kallis hankinta ole!! Ja kyllä niitä ihan tavis harjoittelussa voi vapaina painoina käytellä.

Kulinarismi rules, jules!!! :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-14 18:12:25 
Poissa
sintti
sintti

Paluu arkeen, uuh... Oli ystäväinen vierailulla luonani, joten tuli vietettyä karppijuhlia koko viikonloppu. :D Onneksi hänkin ymmärtää hyvän ruuan päälle, joten sentään syömisen sisältö ja rytmi oli karppimainen, vaikka juomapuolella lipsahdimme makeampiin drinksuihin viimeistään baarissa. Sinänsä mielenkiintoisen huomion tein sunnuntaina että kroppani on näköjään sitten lopultakin tottunut siihen että ruokaa tulee tarpeeksi. Lauantaipäivän juhla-aterian jäljiltä nälkä ei tullut ennen sunnuntai-iltaa.

Viikonlopun syömisissä pysyi siis kolmen aterian rytmi, mutta alkoholia tuli nappailtua sitten kaikkina iltoina.

Tänäänpäs ei sitten ollutkaan nälkä, mutta söinpäs silti:
maanantai 14.5.
1) partista, marjoja, pähkinöitä, siemeniä, kermakahvia

2)appelsiini & pähkinöitä, kermakahvia (ei vain ollut nälkä)

3) 2 munaa, parmankinkkua, kirsikkatomaatteja, artisokkaa, sieniä, oliivi&kookosöljyä, kermakahvia, juustoa, kumkvattihilloa, pala suklaata

Energiatasot on kyllä alhaalla. Kunhan tänään sinnittelen iltaan saakka nukkumatta niin aamulla on toivottavasti taas normaalin virkeä olo. Mut olipas kyllä niin kivaa, että oli se tän väsymyksen arvoistakin :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-15 16:41:56 
Poissa
sintti
sintti

Juu, karppijuhlat ovat ohi ja niiden ansiosta paino tipahti neljässä päivässä kokonaista 300gr *virn* Eikä turvotuksesta tietoakaan. On suorastaan höyhenenkevyt olo :smt051 Nojoo, ostin lentokentältä tuliaisiksi Ferrero Rocherin manteli/pähkinäkonvehteja..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-15 18:05:12 
Poissa
sintti
sintti

Äh, mä taisin saada sit ne sun grammat itselleni. Uskaltauduin aamulla puntarille: 73,5kg. Eli ei ole luvassa ainakaan miinusta edellisviikon punnitukseen. huoh. Tosiystävä olisi kyllä pitänyt huolta ettei mun lasiini eksy sokeridrinksuja!!! Ja lisäkilojen lisäksi mulle jäi vielä ikäväkin. :smt089

Pidä konvehtisi. Mullepa jäikin savumantelit! :smt077

Mutta syömisissä pysyin sentään kurissa:

1) 2 munaa, parmankinkkua, kirsikkatomaatteja, kermakahvia, pala suklaata

2) kermakahvia, mutta ilman työpaikan tiistaisämpylää :lol:

3) partista, pähkinöitä, siemeniä, banaania, kermakahvia

4) kaalia voissa paistettuna, kananmaksaa, pekonisiivu, kermakahvia, pala suklaata

Kokeilinpas sitten kokkailla tuota kananmaksaa, kun sitä kaupasta löytyi. Täällä Ruotsissa kun lihatiskin valikoima ja hinnat houkuttelevat kaikenlaisten juttujen testailuihin. En ole muuten maksaa syönyt vuosiin enkä koskaan sitä itse ole laittanut, mutta nytpäs tuli hyvää!!! Ajattelin työntää loput maksasta karppipitsaan ja syöttää seuraavalle, pahaa-aavistamattomalle vieraalleni. :twisted:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-16 19:58:29 
Poissa
sintti
sintti

Aamun yllätys: vaaka näyttikin "vain" 72,9kg.

Tosin päivän energitasot on kyllä olleet ihan päin pyllyä. Nukuin viime yönä reilut 8 tuntia, mutta silti hyvä kun olen jaksanut pitää simmut auki. Onneksi töistä päästiin tänään pois jo puolen päivän jälkeen (kun huominen on vapaa niin tänään laitettiin konttori kii aikaisemmin... rakastan ruotsalaista logiikkaa :D ). Niinpäs sit kotiin suoraan nukkumaan. Ja siltikin olo ihan vetelä.

Syömiset tähän saakka:

1)2 munaa, kirsikkatomaatteja, ituja, kermakahvia

2)kermakahvia

3)pari lusikallista partista purkin pohjasta, puolikas banaani, pähkinöitä ja siemeniä, pari siivua juustoa ja kinkkua, maitokahvia

4)salaattia, ituja, metvurstia, juustoa, öljyä, balsamikoa, paprikaa, kermakahvia, pari palaa suklaata

Muutosta aiempaan on se etten aamulla syönyt pekonia tms. lihaa ja olen syönyt ehkä noin hedelmän verran hiilihydraatteja normaaliin verrattuna. En jaksa ymmärtää miksi olo on nyt näin puhki. höh. :evil: Olisinkohan syönyt vahingossa liian vähän?!!! Pitäisköhän tässä syödä jotain vai ei... onneksi sentään ei ole mikään naposteluolo. Menisin nukkumaan ellei seuraava ystäväni olisi tulossa iltalennolla tänne tänään, joten joudun nyt nuokkumaan tässä sohvan reunalla. :smt069

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-17 21:16:16 
Poissa
sintti
sintti

Syömiset:

1) 2 munaa öljyssä paistettuna, 2 pekoniviipaletta, kirsikkatomaatteja, ituja, kermakahvia, pala suklaata

2) savumanteleita (söin sitten kipollisen) :?

3) karppipitsaa + ituja. Pohja: munaa, partista, juustoa, soijajauhoja, fiber huskia. Päällys: tomaattikastiketta, jauhelihaa, kananmaksaa, tomaattia, parmankinkkua, vuohenjuustoa, juustoa, oliiveja. Jälkkäriksi kermakahvia + pari palaa suklaata.

Tuo kananmaksa sopi oikein hyvin tuohon pitsaan, kun mukana on muitakin vahvoja makuja. Kelpasi epäkarpille ystävällenikin vaikka hän vähän tavispitsapohjaa kaipailikin.

Edelleen energiatasot kyllä matalalla. Eilen illalla otin pari lasillista punkkua ja tänäänkin varmaan tulee vielä otettua pieni lasillinen illan kuluessa. Mut luulisin ettei tämä nyt alkoholistakaan johdu. Kummallista. :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-18 22:29:01 
Poissa
sintti
sintti

1) 2 munaa, kalkkunaa, öljyä, vihanneksia, kermakahvia, pala suklaata

2) pähkinöitä, pieni pallo lakritsijäätelöä

3) avokado-graavilohi-katkarapu-salaatti, latte

4) pieni pallo vaniljajäätelöä, latte

5)lasi punaviiniä

Vaelsimme turisteina 10 tuntia pitkin Köpiksen katuja ja kauppoja. Ihan kuin olisi tullut urheiltua!!! Nyt särkee jalkoja ja lääkitsenkin niitä lasillisella punaviiniä. Pian kutsuu peti.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-20 20:25:33 
Poissa
sintti
sintti

eilinen eli lauantai:

1) 2 munaa, 2 pekoniviipaletta, kirsikkatomaatteja, paprikaa, kermakahvia, pala tummaa suklaata

2a)pieni pussillinen luomusalmiakkia
2b) makkara-salaattia, jälkiruokana mutakakkumuffinssia

3) lasi punaviiniä, pala suklaata

sunnuntai 20.5.:

1) 2 munaa, makkaraa + salaattia

2) partista, pähkinöitä + siemeniä

3) pieni pala karppipitsaa, voikaalia, makkaraa, jälkkäriksi lasi punaviiniä & juustoa, pala suklaata

Muoks: Urheilut muodostuivat tänä viikonloppuna piiiiiitkistä turistikävelyistä pitkin Tanskan ja Ruotsin rannikkokaupunkeja. Tykkään lajista. :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-27 20:13:24 
Poissa
sintti
sintti

Sunnuntai 27.5.

Tämän viikon syömiset ovat olleet suhteellisen hyvin kunnossa. Kolme/neljä ateriaa per päivä. Ehkä aterioiden kokoa vois pikkuhiljaa pienennellä ja yrittää silti pitää kiinni rasvamäärästä. Selkeästikin nälänhallinta alkaa toimia. Eilen olin hieman huvitteella (oluen lisäksi pari lasia vodkavissyä) ja tänään sitten söin oikein loistavan karppiaterian illalla. Aiemmin pienikini määrä alkoholia olisi suistanut minut syömään kaikkea mahdollista.

Tosin olen huomannut että alkoholi selkeästikin hidastaa laihtumista. Jopa plokkaa sen kokonaan. On vain hemmetin vaikeaa olla ilman lasillistakaan punaviiniä yli viikon. Lähinnä sosiaalisen elämän takia. Ja toisaalta minulla ei ole tarpeeksi itsehillintää etten ottaisi edes sitä lasillista. Ja vielä kun tuo kesäkin on edessä, niin tuleepas tästä silavan sulattamisesta hankalaa!!! :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-17 19:46:43 
Poissa
sintti
sintti

17.6.
73.9

Pari viikkoa vierähti edellisestä viestistä. Kuun ensimmäinen viikko sujui Suomessa, joten viihteen puolellehan se vierähti. Tosin sinänsä hienoa huomata, että karppina pysyi syömiset siltikin muutamaa jäätelöä lukuunottamatta. Ja mukavaa oli huomata, että vaikka tietoisesti sorruin maistelemaan useammankin jäätelön ei tullut ainoatakaan makeanhimo-kohtausta.

Nyt viimeisen viikon olen sitten palautellut elämää tiukempaan ruotuun. Syömisiä 2-3 kertaa päivässä. Liikuntana oikeastaan päivittäin kahvakuulailu ja pyöräily. Yksi välipäivä. Tänään kävin jopa juoksulenkilläkin pitkästä aikaa. Selkeästi kroppa tykkää tästä arkeen paluusta.

Paino pääsi tuossa Suomi-reissun aikana nousemaan, mutta kummallista on se, että housut eivät ainakaan tunnu tiukemmilta. Nyt aion jatkaa seuraavan kuukauden ajan tiukan arkista elämää. Tiedän että heinäkuun lomajaksolla on turha edes haaveilla laihtumisesta, mutta siihen saakka elelen terveellisesti. Yritän lisätä mahdollisimman paljon ulkoilmaliikuntaa nyt kun kesäilmat ovat vihdoin täällä! :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-23 19:32:16 
Poissa
sintti
sintti

23.6. JUHANNUS!!!

73,6 :x

Karppausta takana kohtapian kolme kuukautta eikä kilot ole juurikaan karisseet (no ehkä just ja just yks alaspäin). Mutta epätoivon sijaan tilalla on oikein hyvä olo. Ensinnäkin kiloista huolimatta mahdun yhden vaatekoon pienempiin housuihin (40!!!), en kärsi mielihalusita, tunnen syöväni terveellisesti, kasvojen näppyily on vähentynyt huomattavasti ja kynnet ovat vihdoinkin kunnossa!

Lähdin karppauksen tielle itselleni aika radikaalilla muutoksella: rasvattoman jugurtin ja myslin tilalle vaihtui munapekoni-aamiainen. Kaupassa ohitin leipä & pastahyllyt täysin. Ostin voita jääkaappiin ja survoin oliiviöljyä kaikkeen. Vihannesten määrä pysyi kutakuinkin samana, mutta olin vain tarkempi mitä kasviksia ruokavalioon kuuluu. Lihaa/kalaa syön kerran päivässä yleensä salaatin seurana.

Kaapin perusvarustukseen kuuluu myös pähkinät, juustot ja tumma suklaa. Sekä punaviini. :D Näiden viimeksi mainittujen epäilen olevan syyllisiä siihen ettei paino ole pudonnut, vaikka senttejä onkin kadonnut.

Parasta tässä kaikessa kuitenkin on se, että näiden suvisilavoiden myötä päätin testata joskos ruokailukertojen määrän vähentäminen auttaisi. Taistelin itseni kanssa ja vähensin syömiskerrat kolmesta neljään. Nyt kohta kahden kuukauden jälkeen huomaan että ruokailukerrat ovat itsestään asettuneet kolmeen arkisin ja kahteen viikonloppuisin. Ensimmäistä kertaa elämässäni voin itse päättää syönkö jäätelöpuikon vai enkö (useinmiten ei vain tee mieli) tai otanko palan kakkua vai enkö. Aikaisempi minä olisi ahminut kaiken, mitä on tarjolla ja mennyt vielä kotiin kaupan kautta. Uskon, että vaikka painonpudotus ei ole lähtenyt nopeasti käyntiin niin pidemmän päälle karppaus vain tekee tehtävänsä ja solakoidun sitten omaan tahtiini.

Ajattelin, että nämä ajatelmat on nyt hyvä merkitä muistiin, sillä selkeästikin minun karppaukseni tässä hakee omia polkujaan. Hyvällä tiellä ollaan, mutta realistisuuden nimissä täytyy varmaan käydä tuolla suvisilavien sivuilla päivittämässä tavoitetta hieman helpommin tavoitettavalle tasolle.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00