karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-26 07:44:42

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 156 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 8 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-18 08:39:57 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Tuon "kuumeen" ymmärrän kyllä hyvin. Meillä oli pieni asuntoauto, jolla kolme vuotta ehdittiin seikkailla niitä suviyön tuoksuja nuuhkimassa. Ja paljon muutakin...Vaan sitten puoliso otettiin pois, autuaammille karavaanaripoluille, ja minä jäin yksi auton ja surun kanssa.
Eihän se matkailu yksinään...ja niinpä myin auton pois ja ostin asuntovaunun. En vedettäväksi, vaan paikoillaan olevaksi, siis ikäänkuin kesämökiksi. Iso etuteltta ja nätti sisustus, vaikka vanha vaunu onkin. Olopaikkana karavaanarialue täällä Keski-Suomessa. Eikä tarvitse mitään tehdä, jos ei halua eli ei ole "pakkotyölaitos".
Sieltä karavaanariporukasta olen saanut hyviä ystäviä, jotka ottivat epäröimättä joukkoonsa minutkin, yksinäisen ja surullisen naisen. Mutta surukin vaimenee aikanaan, mukavat muistot autoajoista säilyvät, ja elämä voittaa...
Sinne, vaunulleni. jonka nimi on WillaMaria, suuntaan tästä taas muutaman tunnin kuluttua. (Automme nimi oli LillaMaria.
Ja jos olis valta, niinkuin on mieli, niin kyllä minäkin vielä mielelläni asuntoautolla reissaisin. Tämä vaunuhomma on toiseksi paras ratkaisu.

Ja siitä kuumeestahan paranee kahdella tavalla; joko hankkimalla sen auton, tai sitten antamalla vaan ajan kulua. Sehän se armeliaasti häivyttää kuumeen jos toisenkin, kunnes uusi "kuume" taas iskee. Semmoista on ihmiselo!
Kevätterveisiä mummalle jos mirrillekin! :smt007

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-23 17:33:44 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

On tää niin hektistä ollu ettei oo ehtiny paljoo kirjotella.... :mrgreen:

Autoo on etitty ja löytyhän se...
-98 mallinen, 94th ajettu viismetrinen...taidettiin jäädä koukkuun..

Lauantaina pitäs mennä hakemaan...aikamiespoika kyllä sano jotta transitin alusta no good...

Ennen ollu ducatoja, vetonivelet aina uusittavia...

Silavat tais tässä hötäkässä jämähtää säikähdyksestä peruslukemiin...tai 100 grammaa pudotusta viikkoon...

Muuetenkin nyt taitaa olla pakollista taukoo foorumissa, kun tytär vauvoineen ja puolisoineen asustaa täällä kesäkuulle :smt049

Kotona!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-23 21:22:13 
tuulimumma kirjoitti:

Lauantaina pitäs mennä hakemaan...aikamiespoika kyllä sano jotta transitin alusta no good...

Minä taas olen kuullut, että transitin alusta on se paras. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-26 10:13:10 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Turre kirjoitti:
[

Minä taas olen kuullut, että transitin alusta on se paras. :D

Ja transittihan siitä tuli...kuka näistä nyt sitte tietää...
Onkohan tää ihan O.T:ä?...mutta -98 malli Rimor, akjettu 94th, 2.5 dl, pituus viismetrii, rekisteröity kuudelle, neljä petipaikkaa...

Kyllä mulla on hyvä mieli...oli vielä vissiin edullinen...
Edellisestä matka-autosta neljä vuotta :smt083

Ai niin, mitä silaviin tulee, taitaa tää suventulo sulattaa, kun ei oo ehtiny paljoo tarkkaileen ja lounas korvattu kermajäätelöllä muutamana päivänä...paino jo alle tikkerin (74.5kg)...

En kyllä vielä muuta....kun viikon päästä turkkiin lähtö...
Siellä' on helppo syödä karpisti...

Kotona!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-29 10:21:47 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Iski hirvee räkätauti...ääni tulee jostain maanalta ja olo on ihan toisaikanen...

Viime torstaina kunnolla pallellutin itteni ja toissayö oli pahanlainen...petivaatteet ja yöpaita märkänä aamulla ja kurkku jotain santapaperisekotetta...

Pitää parantuu ennen lauantaita, muuten lentokoneessa inhottava olo :roll:

Silavat suvisesti pikkuhiljaa sulaskentelee....aamupaino 74.3kg....
(huolimatta lounaaksi syödystä jäätelöstä kahvin kanssa....jo useampana päivänä peräkkäin :!: )

En vielä koske tikkeriin...
:mrgreen:

Kotona!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-29 12:13:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tuulimumma kirjoitti:
Lapsena rahdattiin jopka viikonloppu mökille, pakkotyölaitokselle :smt013

Minulla on ihan päinvastaisia muistoja :D Vitsit oli ihanaa mennä mökille, uittaa varpaita, uida ja onkia. Syödä halstrattuja ahvenia ja nukkua sellaisella ihanan pehmeällä hetekalla. Kerätä pihasta mustikoita ja metsämansikoita heinään ja syödä sitten ne. Saunoa ja taas uida :D Käytiin serkkujen luona ja mummon ja ukin luona :lol:

Omat lapset odottaa kympillä nykyisin samalle mökille menoa ja kyllä se minulla on edelleen se paikka, jossa ei ole stressiä ja huolia 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-30 07:51:11 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

hoksunpoksu kirjoitti:
tuulimumma kirjoitti:
Lapsena rahdattiin jopka viikonloppu mökille, pakkotyölaitokselle :smt013

Minulla on ihan päinvastaisia muistoja :D Vitsit oli ihanaa mennä mökille, uittaa varpaita, uida ja onkia. Syödä halstrattuja ahvenia ja nukkua sellaisella ihanan pehmeällä hetekalla. Kerätä pihasta mustikoita ja metsämansikoita heinään ja syödä sitten ne. Saunoa ja taas uida :D Käytiin serkkujen luona ja mummon ja ukin luona :lol:

Omat lapset odottaa kympillä nykyisin samalle mökille menoa ja kyllä se minulla on edelleen se paikka, jossa ei ole stressiä ja huolia 8)

Oikeessa oot...toinen puoli oli just tota ihanuutta....mutta kun ikää karttu ja vastuuta lisäänty....työt sitä myöten...
Meitä on neljä sisarusta, joista minä vanhin...ja mökille (50km helsingistä) mentiin kesiksi jo silloin kun oli 12v...ja arvatkaa kuka teki ruuat ja piti jöötä...isä ja äiti kävi keskiviikkosin ja tuli launataisin viikonlopuks...
Ihanaahan se oli...ja vastuullista....ei taitas nykyään onnistuu :mrgreen:

Puolustelinkin omia valintoja...matka-auto/mökki...

Mussa taitaa olla kulkijan verta...muuttaakin pitää vähintään joka kolmas vuosi....

Kotona!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-30 07:56:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olet oikeassa Tuulimumma, ei voisi onnistua enää nykyään :wink:

Ei siinä, kyllä mekin muutama kesä matkailuautolla tehtiin kesälomareissu ja kivaa se oli. Tosin lapset oli silloin pieniä ja se teki omat rajoitteensa hommalle.

Tuo mökki on minulle vaan niin rakas :smt049 ja siihen liittyy niin paljon hyviä muistoja, että oikein rintaa puristaa kun ajattelee miten pitkään menee ennekuin sinne pääsee :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-02 13:41:11 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Hyvää kaksviikkosta tasapuolisesti kaikille :smt049

Me häippästään nyt Antalyaan :smt039

Kotona!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-20 10:14:05 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Turkinreissu tehty....voi että mä oon musta...sekundaneekeriks lapset nimittelee :oops:

Ekana päivänä oltiin rannalla varovasti kolme tuntii.... :roll:
Mies oli hölövännyt ittensä suojakertoimilla ja löhösi varjon alla....
Mulla ei mitään rasvoja ja siirsin punkkaa aina sitä mukaa pois varjosta kun aurinko käänty...ettei vaan joutus varjoon...

Mulla taitaa olla norsun nahka... :mrgreen:
Suihkun jälkeen aina voitelin itteni kookosöljyllä, muita rasvoja en tarvinnu...

Ja ruuat sitten....syötiin bufeeaamiainen ja illalinen...oli helppoo olla karppi...
Punnitus tänään ja nousuu parisataa grammaa...ei paha...
Nyt kohta suunnataan (juhannuksen jälkeen ) lappiin matkaiuluautolla...viedään äitimuori ylitornioon johonkin täyshoitoon...

Ensin votkinille evästankkaukseen...

Juhannusta vaan kaikille sulaville suvisilaville :smt026

Kotona!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-20 10:24:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tuulimumma kirjoitti:
Turkinreissu tehty....

Hmph.

Carpe diem, carp in dies

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-20 17:38:05 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Niin ja tietenkii tuli karppikavereita melkein ikävä...

Liekö vähän pöhköö mutta sallittakoon tällä iällä...

Joten kiva että ootte olemassa :smt055...Hmph Makarioskin :!:

Kotona!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-21 18:07:08 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Ja sitte meikämumman vaaka vääjäämättä, moneen kertaan, näytti aamulla 73kg....

Eilinen virallispunnitus ois joutanu oleen tänään :roll:

Kotona!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-02 13:26:31 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Nyt tulee viikon syntilista :mrgreen:

Oltiin reissaamasssa matka-autolla lapissa, Kilpisjärvellä asti ja rikoin kaikkia mahdollisia ketokarppaus sääntöjä.....

Viikon saldo :oops: :oops:
Yks ruskee munkkipossu Kaaresuvannolla (kuva todisteena....jos mies illalla lykkää sen tänne, itte en osaa)

Viineri (paljo hilloo ja vaniljakräämii), kaks karjalanpiirakkaa, yks mantelimagnum, siivu kääretorttuu ja joka aamu pala ruisleipää aamukaffeella.....murukahvi oli ihan jees autokahvilla :!:

Korpikoskella lisäks lämpimiä jauhoissa kieriteltyjä muikkuja kymmenen kappaletta....oli hyvä suola....mutta rasvankrääsän maku tuli illalla suuhun...ei ollu voissa paistettuja :smt013

Niin että nyt sitten skarppaamaan...mitähän keskiviikon vaaka täräyttää lukemiks....

Pitäsköhän kirjottaa matakapäiväkirja, kun hyttysiäkin tuli syötyy leivällä ja kahviinkin ne änkes...en oo ikinä nähny niin paljoo kerralla...

Kotona!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-02 14:00:13 
Poissa
laihduttelijakarppi
laihduttelijakarppi

Joo.
Nyt siellä tsemppaamaan noiden ruokien kanssa, ettei jää tuo ihan tavaks :wink:
Kun antaa sen pikkusormen kohta on menny koko käsi :shock:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-02 19:22:17 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Kuva

Siinäpä oiva non-karppikuva :!:

Ruotuun on jo palattu....jatketaan ihan ketokarpisti...
Eikä se munkki ollut edes tuore, joten siinä mielessä pieleen meni...tulipahan tämän vuoden munkki syödyks :!:

Laskemaan rupeen vasta syyskuussa jos tulee jumi

Kotona!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-04 08:55:22 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Tässä se kesä kierii eteenpäin O:)
Silavia sulatellen, kaks syömäkertaa päivässä tätä nykyä, vissyä väliin....ei kerkee tuleen nälkä :idea:

Tein melkein vuoden poikkeemat viikossa (vielä yhet häät ja kuuskytvuotisjuhlat tässä kuussa)....
Niistä selvittäneen kunnialla...

Silavasulattamon saldo tänään 73.1kg...pikkuhiljaa 8)

Kotona!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-04 16:54:08 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Hienostihan sä olet saanut jo pudotettuakin. Mä en oikein tiedä mikä karppi olen- en ole laskenut missään vaiheessa syömisiä vaan enemmänkin mutu-periaatteella eteenpäin ja sopinut mulle ihan hyvin.
Hiljaa hyvä tulee painon pudotuksenkin suhteen. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-05 21:33:17 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Sattuipas tänään somasti.....

Viimekesänä tein beessin jakkupuvun...silleen ihan arkikäyttöön...lyhyt napakka jakku ja kapee hame.
:mrgreen: Alepan myyjä kerkes sanoon männäkesänä, ettei oo ikinä nähny niin hyvin istuvaa jakkupukuu :smt085

Vaan eipä istu enää :smt013 :smt038

Hameesta sais napata parisenttii sivuista ja jakusta samoin...jee....tää toimii sittenkin :smt026

Kotona!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-11 11:27:50 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Viikkopunnitustulos...73kg...satagrammaa laskuu, ei kuitenkaan nousuu... :smt026

Tyttären perhe läks kakskuukautisen vierailun päätteeks kotiin...joteskii tuntuu tyhjältä kun se ihana nauravainen pikku-ukko läks...

Miten voikii laps olla niin ilonen...se istuu tököttää lattialla ja kieppaa siitä ittensä kontalleen elukkaa jahtaamaan......puolvuotis neuvola tänään...

Me ollaa varmaan niin huvittavan näkösii että sitä naurattaa...

Nyt tarttee tää ruokapuoli normalisoida oman mittapuun mukaan...kyllä silti ruuat tehtiin karppina...mutta omat rutiinit ja syömämäärät on helpompi pitää omillaan :roll:

Kotona!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 156 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 8 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00