karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-24 12:56:11

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Ummukan kesä
ViestiLähetetty: 2007-05-02 20:24:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

:smt039 Okei, Ummuka on mukana! Tämän avulla ei voi ainakaan luistaa, kun on kaikkien edessä paljastettava viikon saldo. :smt037 Kampanjassa on monta viikkoa näyttää kyntensä...tai oikeastaan kylkiluunsa rasvan alta... :mrgreen: Jospa tuo 10 kiloa vielä tipahtaisi kesänautintojen ohessa, niin kampanja olisi minun osaltani täydellinen. Toivotaan parasta! :smt038 Lähtöpaino 78,4kg

Tsemppiä vaan kaikille kampanjassa mukana oleville. Saa nähdä ollaanko kesän jälkeen vähäkiloisempia...toivottavasti! :smt023 Tsemppaillaan kun tavataan! :smt023 :smt038

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-03 15:04:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mietin tässä kesää ja kesään kuuluvia hiilihydraattipitoisia herkkuja kuten jäätelö, letut, virvokkeet jne. Mitenköhän niitä voisi kuitenkin ujuttaa harvakseltaan ruokavalioon mukaan? :roll:

Ens viikolla meillä on töissäkin jäätelöallas täynnä Aino-tuutteja vapaasti nautittavaksi... Ei varmaan pysty koko kesää pidättäytymään kesäiloista, mutta se nautinto on vaan annettava josus itselleen. Ei kai siitä muuten pääse yli eikä ympäri. :-k

Onko konkareilla kokemuksia edelliskesästä? Miten meni jätskien sun muiden kanssa? :shock:

Pitää aloittaa kesäkuntoilutkin sitten herkkujen rinnalla niin kompensoituu jotenkin. Mitä muuten harrastatte kesäisin? :-s Mun feivöritteihin kuuluu pyöräily ja kävelylenkkeily. Haluaisin niin rullaluistella, mutta kerran kokeilun jälkeen käännyin suoraan takaisin vaihtamaan kengät. Tärinä oli aivan shokeeraava kokemus. :shock: Pitäisiköhän kokeilla uudestaan tasaisemmalla alustalla.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-09 15:09:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Jospa raportoisin tänne aina keskiviikkoisen painoni kun se on tämän kampanjan aloituspäivä. Eka viikko sitten takana ja painokin kivasti humahti just täksi päiväksi alemmas eli 76.8kg joka on -1.2kg ekan viikon saldoksi, WAU! :smt026

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-09 15:27:36 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ummuka kirjoitti:
Eka viikko sitten takana ja painokin kivasti humahti just täksi päiväksi alemmas eli 76.8kg joka on -1.2kg ekan viikon saldoksi, WAU! :smt026

Jestas..... wauuuu! :smt023 :smt041 :smt026 :resp:

Tuohon kesäruokailuun sen verran että voisin kuvitella jotta grillauskaudella voisi olla entistäkin helpompaa karppailla... herkutellen foliovihanneksilla ja rasvaa tirisevillä grillipihveillä... Sitäpaitsi lihaisista makkaroistakaan ei tarvitse potea enää huonoa omaatuntoa.

Tule kesä, tule jo :smt106

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-10 21:09:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Joo odottelen jo, että ilmat hiukan vielä lämpenevät niin pääsee grillauspuuhiin... :lol:
Mutta siihen puuhaan tarvitaan vapaa-aikaakin, joten vapaapäiviä odotellaan. Lasten kesäloman odotus on tarttunut minuunkin vaikka koko kesän olenkin töissä. Varsinainen "kesälomani" alkaa, kun nuorimmainen aloittaa koulunsa syksyllä.

Täytyypä vielä sanoa, että tuli sitten otettua kesämakua jäätelöstä eilen töissä... :lol: :roll: :mrgreen: :smt016 =P~ 8-[

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-11 04:54:49 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Sullahan on hyvä viikkotahti Ummuka! Ajattelin itsekin kaivaa grillin viikonloppuna esiin ja jos säät sallii niin ehkäpä käyttääkin sitä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-11 06:49:44 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Kyllähän kesä ja jäätelö kuuluu yhteen! Itse oon ratkaissut tuon ongelman niin, että syön joskus jäätelöä jälkiruuaksi mutta en koskaan aterioiden ulkopuolella. Mutta mun hiilarirajoihin se sopii ja paino putoaa siitä huolimatta. Lettuja oon paistanut mökillä laittaen mantelijauhoa tilalle ja hyviä ovat! Muut grilliherkuthan ei oo ongelma.

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-11 07:17:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kunnon kermajätskihän ei niin kauheen paha juttu olis jos sitä sais sokerittomana tai keinomakeena

Eiköhän laiteta valiolle adressi menemään jotta karpitkin voisivat nautiskella jädestä - edes vaikka kerran viikossa. Niin ja siis hyvällä omallatunnolla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-11 09:33:10 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ahis kirjoitti:
Sullahan on hyvä viikkotahti Ummuka! Ajattelin itsekin kaivaa grillin viikonloppuna esiin ja jos säät sallii niin ehkäpä käyttääkin sitä.

Kiitos kannustuksesta! Koitetaan olla grillistä huolimatta tarkkana! 8-[quote="Kirrimirri"]quot;]Kyllähän kesä ja jäätelö kuuluu yhteen! Itse oon ratkaissut tuon ongelman niin, että syön joskus jäätelöä jälkiruuaksi mutta en koskaan aterioiden ulkopuolella. Mutta mun hiilarirajoihin se sopii ja paino putoaa siitä huolimatta. Lettuja oon paistanut mökillä laittaen mantelijauhoa tilalle ja hyviä ovat! Muut grilliherkuthan ei oo ongelma. [/quote]

Oletko siis kokonaa korvannut lettujen jauhot mantelijauholla? Mistä sais isompia pusseja kuin nuo noin 100g pikkupussit? :?: Aika kalliiksi kyllä tulee letutkin. Tuleeko niistä edes yhtään oikeiden lettujen makuisia, nimittäin mantelileipä oli pettymys, eikä maistunut minun suuhuni hyvälle? :roll: Entä mitä kasviksia olet käyttänyt folionyytteihin? Aiemmin olen tehnyt peruna-sipuli-Aurajuustonyyttejä, entä nyt mikä sopisi potun tilalle?
Miten se muuten vaikuttaa syökö jäätelön jälkiruoaksi vai erikseen välipalana? Jossain oli siitä puhetta, mutten muista vaikka kuinka pinnistelen... :roll:

Marithon kirjoitti:
Kunnon kermajätskihän ei niin kauheen paha juttu olis jos sitä sais sokerittomana tai keinomakeena

Eiköhän laiteta valiolle adressi menemään jotta karpitkin voisivat nautiskella jädestä - edes vaikka kerran viikossa. Niin ja siis hyvällä omallatunnolla.

Jäätelöähän voi tehdä itsekin ja tulee vielä parempaa kuin kaupan kermajäätelö. Vatkaat vaan kuohukerman vaahdoksi ja toisessa kulhossa munan valkuaiset vaahdoksi. Keltuaiset ja makeutusaine yhdessä kulhossa. Lopuksi vaan yhistät kaikki yhteen ja eikun pakastimeen jäätymään. Mukaan voi laittaa vaikka suklaamuruja tai mansikoita tai jotain aromia... Esimerkkiannos näin yhtäkkiä heitettynä olisi ehkä: 2 munaa ja 2dl kermaa + mausteet. Ei voi mennä ihan pieleen ja ehkä tuolta resepteistä löytyy kunnon reseptikin. Ei kun herkuttelemaan! =P~

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-11 11:03:29 
Poissa
sintti
sintti

Tulin vastavierailulle :) Sulla sujuu hienosti!
Omatekoinen jäde on tosi hyvää 8) Siitä saa ainakin semmoista kun ite haluaa. Ah, kun ajatteleekin oikeita mansikoita siellä seassa..nam!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-11 11:44:12 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Ummukka: kyselit sitä, että mikä merkitys sillä on syökö jäätelön jälkiruokana vai välipalana. Mä oon käsittänyt niin, että ruokailun osana se ei nosta verensokeria niin ylös kuin välipalana syötynä. Karpatessahan on tarkoitus pitää verensokeri mahdollisimman tasaisena ja aina kun me syödään jotain niin verensokeri nousee. Siksi mä en syö lainkaan välipaloja enkä napostele mitään.

Jos selitin tän asian väärin niin oikaiskaa tietävämmät.

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-13 11:09:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos Kirrimirri muistutuksesta! :D

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-13 13:33:51 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tohtori Atkisnssonin dieettikirjassa on useampia ohjeita jäätelön tekoon. :wink:

Tuo oli hyvä tietää, että välipalat pois, niin verensokeri pysyy tasaisempana. :wink: Itse asiassa minä olen ollut siinä uskossa, että pienet ateriat ja välipalat, niin se verensokeri olisi tasaisempi kuin vaikka söisi kolme kertaa päivässä isomman aterian ja mahalaukkukaan ei venyisi. :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-13 15:28:41 
Poissa
etsijäkarppi
etsijäkarppi

Hei! Hienosti sulla on alkanut projekti :D

Grilliin voi laittaa nyytissä vaikka kokonaisia sipuleita, herkkusieniä, joiden jalan tilalla on tuorejuustoa, paprikaa, kesäkurpitsaa yrteillä jne. Mielikuvitus vaan kehiin niin varmasti tulee hyviä kokeiluja :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-17 20:55:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos Jules kehuista! 8) Tänään on vaan ollut kunnon repsahduspäivä, kun vetelin tuossa jokin aika sitten muutaman näkkärin lasten kanssa iltapalaksi. Voi että on turvonnut olo mahassa nyt. Blääh meninkin syömään... Kai tämä viikko on kokonaisuudessaan mennyt ihan penkin alle. Kai sitä pitäis nyt sitten vetää itseään niskasta kiinni. :roll: Puntarille en mene ennen ens viikkoa...

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-17 21:28:59 
Ummuka, löysin nyt tuolta sinun kirjoittaman jäätelön ohjeen. Se tuli kuin tilauksesta minulle, kun juuri tänään tein jäätelönostolakon. Nyt saankin hyvällä omallatunnolla nauttia jätskistä.
\:D/
Repsahdukset täytyy unohtaa ja eikun eteenpäin vaan. :smt023

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-04 12:48:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moikka Ummuka!

Miten sinulla menee?!?

Nyt vasta huomasin tuon sinun jäätelöreseptin!
Voit olla varma että kokeilen sitä heti kun uskallan alkaa löysätä tätä vasta-alkanutta tiukisteluani!

Just nyt on herkut yhtä kaukana mielestä kuin Atacaman autiomaa ja tsemppi on kova. Mutta koko kesää en todellakaan aio itseäni kiusata, kunhan nyt edes vähän päästään taas kerrassaan alaspäin ettei nää keinot kokonaan painu unholaan.

Pari-kolme kiloo ja sit jätskipalkinto... jaksatko kisaan? :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-04 12:50:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

APUA APUA!

Nyt huomasin vasta myös sen kuinka pitkä aika siitä on kun olet viimeksi kirjoittanut!
Hyvä ihminen, ilmoittele itsestäsi!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-14 11:07:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Täällä ollaan... :smt039
Kiitos Marithon huolestasi ja ikävästäsi! :smt049 :lol:
Oletkin varmaan lukenut tuolta toisesta ketjustani, että mulla on aika kenkku elämäntilanne tällä hetkellä. En jaksa paljon kirjoitella, vaikka käynkin täällä luuraamassa viestejä. :roll:

Ajattelin että taitaa masentuneisuuden keskellä mennä tämä karppaaminenkin ihan ketuilleen, mutta näköjään alitajuisesti välttelen hiilareita, kun piano kuitenkin tippuu hitaaaaasti mutta varmasti. Ja siitäkös olen iloinen! :smt038

On tässä kesääkin jäljellä vielä kivasti ajatellen suvisilavia...yli 10 viikkoa tai jotain... :roll: Töissä jo kiireisimmät kuuluttavat, kuinka kesä on kohta ohi kun juhannuskin on ensi viikolla. Höh, vastahan tämä kesä alkoi, nautitaan tästä nyt täysillä!!! \:D/

Tsemppailemisiin! :smt023

Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00