karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-24 14:41:56

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: jepuli jupisee
ViestiLähetetty: 2007-05-08 14:48:47 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

no joo,nyt olis paikallaan tällanen päiväkirja,tänne on kiva kertoo ajatuksia ja puhua karppauksesta. Kotona mulla on mies ja kaksi koiraa. Mieskin on suostunut syömään mun karppaus-pöperöitä,tosin teen aina välillä sille riisi/makaroni/peruna-lisukkeen ruualle,ja syöhän se leipää.

Nyt oon viikon ajan syönyt melko tarkalleen alle 100hiilaria päivässä,oon siis hyväkarppaaja pikemminkin,nuo mun hiilarit tulee pääosin hedelmistä ja marjoista sekä kaurahiutaleista. Niistä en luovu. Olo on pääosin mitä mainioin. Tänään tosin menin suoraa ruualta levolle ja posottelinki sitte 2TUNTIA yhteen menoon syvässä unessa. Sen jälkeen oli vaikeaa päästä käyntiin,mut luulen et se johtu siitä et en ollu juonu tarpeeks. Oikeen raskas olo ja ku kumartuu ja nousee ylös niin silmissä menee mustaksi. Tavoitteena mulla ei ole laihtua ku korkeintaan pari kiloa,oon ihan normaalipainoinen. Sen sijaan haluisin eroon näistä turvotuksista ja plösö-olosta mitä hiilaripitoinen ruokavalio tuo tullessaan. Lisäksi mun vatsa on ihan silmissä kutistunut kun ei oo kokoajan turvonnut ja täynnä kaasua. :lol: .....

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-09 09:41:42 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Noniin...eilen sitten piti ratketa jäätelöön ku mies toi kaupasta classicit jälkkäriksi. Se ei oo oikeen perillä tän karppauksen saloista. Toki olisinhan mä ihan itse voinu jättää sen syömättä,mut piti sitte ratketa....no siinä kävikin sitten niin että söin vaan suklaat päältä ja sekin oli NIIIIIIN IMELÄÄ että jäätelö itsesssään jäi sit syöömättä.....näin ne makuhermot herkistyy ku ei hetkeen syö sokeria :) ....Mä en oikeen tiedä miten pitäis menetellä ku koulussa pitäis aina jotain syödä ja joskus ei oo mitään vaihtoehtoa karpille,tarjolla vaan laatikoita tai risottoja tai puuroja....monesti otan hyvän salaattisatsin ja pihviä tai sitä mitä sattuu olemaan proteiinin lähteenä...Ostin eilen ekaa kertaa partaäijää ja piti sit tietysti ostaa kebablihaa minkä kanssa syödä sitä...oli hyvää :P ...aamusin oon tavannu tehdä sellasen banaani-piima-kaura pirtelön josta tulee hiilareita n 30....tää ei sinällään oo mulle katastrofi ku pyrin syömään sen 100 tai alle per päivä....Sen mitä huomasin niin lenkkeily on vähän raskaampaa nyt ku ei oo hiilareita ruokavaliossa niin kauheesti. Aamulla myös oli taas se heikohko olo, et silmissä sumenee ku nousee äkisti ylös,mut sekin on nyt päivän mittaan ohi....tosin jos pahemmaksi menee nii pitää vissii muokata tota ruokavaliota vähän johonki suuntaan...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-10 16:26:01 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

noniin. Tänään sit ruokailtiin koulussa. Söin tarjolla ollutta pihviä salaatti-lisukkeella. Iltapäivällä kotona sit herkuteltin verimakkaralla,lisukkeena myös salaattia ja pekonia...hyvää oli :D ...illalla olisi tarkoitus vielä tehdä rahkaa...täällä pohojammaalla on tällä hetkellä niin komia ilima et pitää vissii lähtee lenkkeilemään. sen on huomannu et hiilihydraattien rajoittamisen jälkeen on lenkit ruvennu tuntumaan vähä raskaammilta. Eilinen juoksulenkki oli niin raskasta puurtamista et meinasin jo luovuttaa :roll: .....muuten olotila oikeen hyvä ja ne huimaus/silmissä mustuminen on loppuneet..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-10 18:12:46 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Juu, kaikenlaista kummallista olotilaa tämä ruokavalio saa aikaiseksi.

Nykäisin tuossa suklaapatukan sen kunniaksi, että painoa ei viikossa ollut tippunut yhtään :wink: Tytölle se oli tarkoitettu, mutta kun se ei sitä halunnut syödä, niin minä kävin tutkimaan, että paljonko siinä on hiilareita, ja samantien tiesin, että en minä sitä käsistäni kaappiin päästä. No, alle 25g ei taida kuitenkaan olla pahimmasta päästä.

Tulin siis moikkaamaan toista uutta karppaajaa :smt006

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-11 20:14:17 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Juu tuo suklaapatukoiden houkutus on mullakin välillä liika suuri. Joku päivä takaperin sorruinkin sitten patukkaan,mut siitä tuli onneksi vain n25hh, ja mun tyylihän on 100 tai alle päivässä :) ......ei se silti kyllä oikeuta tohon suklasteluun,siinähän on silti sokeria.....Mun täytyy kyl sanoa et tää on ollu ihan uskomattoman helppoa siirtyy tähän uuteen ruokavalioon. Ei oo kertaakaan edes tehny mieli ottaa perunaa,riisiä,pastaa tai leipää. Aivan outoa. Ainoastaan juuri tuo makeammasta kieltäytyminen on ollu vaikeempaa.Töissä söin viikolla keksin ja sit sen yhen suklaapatukan myöhemmin samalla viikolla. Nyt olen sit kotona tehny sitä karppi-versiota kookosrasvalla :P ...mut ei siitä niin hyvää tullu että sitä ihan hirveästi mättäis,pari palaa riitti kertaan :wink: ...Mä oon vähä laiskasti tutustunut tähän karppailun saloihin, Tai siis lähinnä mua kiinnostaa että laihtuuko muulla tavalla karpatessa ku täysin ketokarpilla. Mulla kun ei oo ylipainoo mut ehkä pari kiloo olisi kiva pudottaa,et hidaskin vauhti passaa mulle. Suurin syy tähän ruokavaliomuutokseen on se että kaikki vatsavaivat on poissa,bort,away!!!! :D ......ainoa vaan et muistsaa syödä tarpeeks pellavansiemeniä ja salaatteja ohessa niin saa tarvittavat kuidut vatsan toimintaan. On aivan mahtavaa ku tarvii käydä vaan kerran päivässä isolla asialla :) ...No ne sit niistä puheista...Tänään syötiin perjantain kunniaks kebab-lihaa partaäijän kanssa ja lisukkeen salaatti. Illalla sit pari palaa sitä omatekosta suklaata=).....Huomenna olis tarkoitus tehdä valkosipuli-juustokuorrutettua seitiä ja parsakaalta kaveriksi.. :P

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-14 20:27:52 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

tänään on sitten se todistettu että minä en enää virallisterveelliseen ruokavalioon palaa. Eilen äitienpäivänä tuli syötyä kakkupala,keksi,normaalia suklaata puoli levyä ja kolme karkkia. Siitä sitten päättelemään vaan kuinka kipeä ja turvonnut on vatsa tänään ollut....puntarilla en halunnu edes käydä ku olisin vaan pahemmalle päälle tullut :? .....Nyt kun muistelen niin melkolailla tällanen mun olotila on ollu melkein aina enne karppaukseen siirtymistä ja nyt kun on pitkään ollut hyvä olla niin johan huomaa eron vaikka en omasta mielestäni edes totaalisesti revenny mässyttelemään...toivottavasti aamuun mennessä on taas turvotukset ja ilmavaivat pois..Viikonloppu meni töitä tehdessä nyt taas pitää rutistaa vielä pari viikkoa koulua niin pääsee taas kesätöihin..no mä jo kuvittelen kuinka voin pitää kesällä bikineitä ilman pömppöä vatsaa 8) ....

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-24 15:35:31 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

eilen oli eka reps!!.....bilettäessä meni 6pulloo laittisiideriä (yhdessä pullossa oli 1hh) ja sit piti jostai syystä vetää seurassa sipsiä ja karkkia...ei kuitenkaa iha älyttömästi tullu syötyä...no aamulla sit puntarilla oliki samat lukemat ku eilen eli ei tullut turvotuksia tosta reissusta....siitä sit hyvin mielin lähdin jatkamaan taas karppausta,tänään hiilareita 20....kaloreita 1500(noin)......nyt on kyllä niin kesäfiilis täällä länsirannikolla et pitää lähtee vähä kävelylle kuhan tästä tokenee :) ...nyt karppausta on takana kolme viikkoo,ja alakarppilla on menty viis päivää ja yksi kilo tippunut kuukauden aikana,iha kiva suoristus ku kuitenki normaalipainon sisällä mennään :P

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-04 18:34:06 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

niinpä tietenkin...viikonloppuna kylässä sukuloimassa jossa ruokavalio koostuu pääasiassa leivästä ja pastasta.....tein kyllä omat eväät mukaan mut ne loppui jo päivän päästä,joten loppuaika meniki sitten vatsakivuissa ja turvituksissa kun söin sitten talon tarjoamaa safkaa......ja ylläri: puntari +2kg...no nestettä vaan....silti olo niin turpea.... :oops: ...no tästä hyvä jatkaa...edistyin ekan kuukauden aikana kilon verran alaspäin mutta nyt sit taas odotetan et turvotus häviää niin pääsee taas edistymään todella...!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-10 19:00:56 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

noniin,turvotuskilot melkein kokonaan pois,menneellä viikolla hiilareita on mennyt päivittäin noin 60...pitää vissiin vähä tiukentaa linjaa ja vähentää tonne 40hh tienoille,tuntui toimivan hyvin syöpöttelyhimon hallitsijana ennen sitä reissua,sekin on nesteiden lähtöä hidastanu ku on pitäny joka päivä jotai pientä mussuttaa(jäätelöä)...järkyttävää huomata kuinka oikeessa täällä väki onkaan ku puhutaan hiilariputken päällejäämisestä,ei se mitään helppoa oo ollu viimeviikolla. No tsempparina toimii edelleen tasan 2kk päässä oleva lomamatka,jolloin meinaan olla timmimmän näköinen uusissa bikineissäni.. 8)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00