karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-20 04:30:19

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Pallukan puristusta
ViestiLähetetty: 2007-06-12 17:38:17 
Poissa
ötökkä
ötökkä

Mukavaa olla mukana :D ...mutta jo etukäteen suren :( :cry: :cry: sitä, että tämä elokuun lopussa päättyy. Ihrantiristystä riittää senkin jälkeen, joten toivottavasti tulee jatkoksi jonkinlainen "rouskurutistus" tai muu juttu.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-12 19:51:14 
Poissa
laihduttelijakarppi
laihduttelijakarppi

Tsemppiä alkuun.

Kyllähän sitä kerkee kiloja karistella vielä syksylläkin...
Varmaan elokuussa täytyy perustaa joku uusi syksy silavien poisto kerho tänne :)
Mullakin karissut kokonaista 200g alusta, mutta en ole tarpeeksi tsempannutkaan.
Olo ollut sitäkin parempi ja pirteämpi verrattuna aiempaan hiilihydraattielämään.

Viestin otsikko: Toinen pätkä
ViestiLähetetty: 2007-06-12 20:06:03 
Poissa
ötökkä
ötökkä

Kiva lukea kommenttisi, Minilili. Olet täsmälleen saman pituinen patukka kuin minäkin. Itse aloitin neljä viikkoa sitten neljä kiloa korkeammasta painosta kuin sinä, mutta hyvin, ah, niin ihanan hyvin on alku lähtenyt. Nyt olen sinun alkupainossasi. Matkaa on jäljellä paaaaaaaaaaaaljon.
Olen varmaan jotenkin outo tapaus, kun mun ei tarvii pinnistellä yhtään:
on kuin minulle "kivikautinen" syömistapa olisi luonnostaan ominainen.
Taidan olla luolanaisten sukua. Ajatus siitä, että 15-20 kiloa pitää saada pois, ei kauhistuta lainkaa. Ne vaan lähtee, tömps, tömps, liri, liri läskit putoilee ja noruu pois. Ja mieli on älyttömän virkeä. :) :D :smt020 :smt023 :smt038 :smt035 :smt034 :smt031 :smt058 :resp: :smt081 :smt024 :smt039

Viestin otsikko: fiilistelyä
ViestiLähetetty: 2007-06-14 08:29:35 
Poissa
ötökkä
ötökkä

Olen lueskellut foorumisivuilla ihmisten karppikertomuksia. Jotenkin kummalla tavalla olen ainakin nyt alkuun päässyt tosi helpolla. Jotkut kertovat, miten tiukasti pitää vahtia kaloreita ym. Omalle sisikalustolleni näköjään riittää rento peruslinja:
Pullia, karkkeja ym. en ole harrastanut aiemminkaan, joten siinä kohdin mikään ei muuttunut. Leipä väheni muutamaan palaan viikossa, pastan, riisin ja pottujen paikalla on iso kasa vihanneksia. Rasvoja käytän sillä periaatteella, kuin en olisi kuunaan mistään kaloridieetistä kuullutkaan - eli luonnollisella, kehon ja mielen pyytämällä tavalla. Lipsahduksia ja repsahduksia ei ole ollenkaan, koska jos mummo on leiponut pullaa tai kuumalla ilmalla muukin porukka ostaa jäätelön, niin sallin yksittäisen herkkuhetken itsellenikin, ihan luvan kanssa. Ruokaa ei tarvitse ajatella koko aikaa, kun nälkä ei riivaa. Yhtään ei ole semmoinen olo, että pääsispä äkkiä tavoitteeseen, että saisi lisää "vapauksia". En tarvitse niitä, näin on hyvä. Mieli on virkeä eikä pipo kiristä. :smt043

Viestin otsikko: Selluliittipallukat
ViestiLähetetty: 2007-06-14 08:43:47 
Poissa
ötökkä
ötökkä

Lueskelin tuossa selluliittia koskevia tekstejä. :smt017 Tuntuu ihmisillä olevan kovin erilaisia tuloksia sillä puolella. Voi jösses, mimmoiseksi kynnöspelloksi meikämamman reidet muuttuu, jos läskit muuten lähtee, mutta selluliitit jää. :smt090 Täytyy pitää liikunnallista aktiviteettia kovasti päällä, josko ne siitä...

ViestiLähetetty: 2007-06-15 10:56:03 
Poissa
ötökkä
ötökkä

Sain juuri tiedon, että pääsen syyskuussa viikoksi painonhallintakuntoremonttijaksolle kylpylään. :) Suurella mielenkiinnolla odotan, joudunko siellä konfliktiin [-X :cop: ruokapomojen kanssa, vai hyväksytäänkö minun tapani pudottaa painoa. :smt043

ViestiLähetetty: 2007-06-15 11:53:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

outo pallukka kirjoitti:
Sain juuri tiedon, että pääsen syyskuussa viikoksi painonhallintakuntoremonttijaksolle kylpylään. :) Suurella mielenkiinnolla odotan, joudunko siellä konfliktiin [-X :cop: ruokapomojen kanssa, vai hyväksytäänkö minun tapani pudottaa painoa. :smt043

miten tollasee pääsee? nimim. minäkö utelias? :oops:

Viestin otsikko: Painonhallintakuntoremontti
ViestiLähetetty: 2007-06-15 18:32:00 
Poissa
ötökkä
ötökkä

Mitenkö pääsee? Tiedän kaksi tapaa, kaipa niitä on useampiakin. Yksi tapa on tietysti Isolla Rahalla omakustanteisesti.

Itse pääsin sillä toisella tavalla:
Työnantaja tukee työntekijöittensä työssä jaksamista kustantamalla n. 70% kuntoutuslaitosten kuntoremonttikurssipaketeista (sis. ohjelman ja täysihoidon). 30% joutuu maksamaan itse. Tällä kertaa yhtenä vaihtoehtona oli painonhallintakuntoremontti. Kun on tarpeeksi iso painoindeksi ja muutkin hakemuksen perustelut vakuuttivat, niin työnantajan nimeämä työryhmän valinnassa minä olen yksi niistä 10:stä jotka em. tuen saavat. :respect: Eihän sinne työaikana mennä, pitää ottaa lomaa - tai
palkatonta vapaata - jolloin osan ansiomenetyksestä korvaa Kela.

Vaikka rahaa menee, niin mukavalta tuntuu ajatus, että sunnuntaista perjantaihin saa keskittyä täyspäiväisesti itsestään huolehtimiseen. :smt020. Toivon vaan, että tuo ruokapuoli ei mene jankutukseksi :smt014

Viestin otsikko: AHNEUS ISKI!
ViestiLähetetty: 2007-06-21 07:29:20 
Poissa
ötökkä
ötökkä

:oops: On se kumma, miten ihmisen suhtautuminen muuttuu: alkuun - vuosien toivottoman taistelun jälkeen - suunnilleen riemusta hypin :smt026 , kun vaa´an lukemat alkoivat pikkuisen pudota. Sitten alkoi iskeä perisynti AHNEUS: ENEMMÄN, ENEMMÄN, NOPEAMMIN, HETI!. Ja kun pikkuisen meinaa junnata, niin VOI EI, EI VOI! ](*,) 8-[ . :smt100 Järkeä pitää tässä aikuisen ihmisen alkaa puhua itselleen: ÄLÄ NAINEN HÖTKYILE!
Muista, että lopultakin Nopeasti on hitaasti ja Hitaasti on nopeasti! :smt017 :smt115 Että mitä: Harkitusti, rauhallisesti, suunnitelmallisesti syntyy jälkeä ehkä aluksi hitaammin kuin ryntäilemällä. Pitkällä taipaleella oikein jaettu voimien jakaminen kumminkin vie lopulta nopeammin perille kuin se, että hötkyilyn ja ryntäilyn takia välillä makaa puoliksi raatona tantereella. :smt023

Viestin otsikko: Re: AHNEUS ISKI!
ViestiLähetetty: 2007-06-21 07:32:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

outo pallukka kirjoitti:
ÄLÄ NAINEN HÖTKYILE!
Muista, että lopultakin Nopeasti on hitaasti ja Hitaasti on nopeasti! :smt017 :smt115

Mie otan tuosta itselleni sloganin, kun on jo neljä viikkoa menty tahtia -200g /vko.... Hitaasti on nopeasti :wink:

Viestin otsikko: Juhannus meni
ViestiLähetetty: 2007-06-25 07:19:46 
Poissa
ötökkä
ötökkä

Nyt aamulla vaaka näytti hivenen liikaa :oops: - parissa päivässä se näkyy :shock: ; onko kyse grillimakkaroitten suolasta vai jostain vakavammasta. Ei kyllä pitäis, rikokseni olivat kuitenkin suhteellisen vähäiset: 4 kevytsiideriä, kolme eskimopuikkoa ja kaksi gluteenitonta räiskälettä. Siinä koko juhannusajan (torstaista sunnuntaihin) hiilarituhmuudet. A-makkara ei oo tuhmuus hiilarimerkityksessä? Ja liikuttuakin tuli.

Olen nyt jäänyt kiinni tähän karppaukseen. Hyvä harrastus! Toinen, mihin olen jäänyt nyt koukkuun, on työmatkapyöräily: mäkistä maastoa päivässä yhteensä noin 16 km. Eipä haittaa sekään!

Loma alkaa viikon kuluttua. Loman alussa paljon kävelyä Lissabonissa.
Sen jälkeen Kickbike-fillarit mukaan automatkoille, jotta yöpymiskohteissa pystyy tekemään paikallisia sightseeing -reissuja. "Kikkailu" on armottoman mukavaa, vaikkakin tosi raskasta
mäissä ja vastatuulessa.

Hyviä aikoja siis tulossa. Toivottavasti muillekin! :smt043

Viestin otsikko: Kääk!
ViestiLähetetty: 2007-06-27 07:09:28 
Poissa
ötökkä
ötökkä

Tällä viikolla ei tulosta synny, luulenpa niin. Kiltistä alkuviikosta huolimatta juhannuksen pikkutuhmuudet taittavat kauniin alaspäin suuntautuvan käyrän. Hui, en uskalla ottaa "virallista" punnitusta vielä tänään. Huomenna vasta, ei kun ylihuomenna, ei kun ensi viikolla.
Ai niin, mutta silloin olen matkoilla. No, jonakin päivänä.
Keskiarvoinen viikkopudotus oletettavasti kuitenkin jää yli puolen kilon, joten ei tässä oikeasti jumiteta. Leikisti vaan! :roll:

Viestin otsikko: Lissabonissa...
ViestiLähetetty: 2007-07-07 17:47:31 
Poissa
ötökkä
ötökkä

...ei karpattu. Otinpa olutta ja söinpä ihania vaniljakreemisiä Nata-leivoksia.

Ja aamupala nyt oli mitä nettisivustoillakin luvattiin: runko oli sämpylää, paahtoleipää sekä makeita leivonnaisia. Ainut "vihannes" oli tuoremehu.
Onneksi juusto ja tuore luonnonjugurtti paikkasivat vähän onnetonta tarjontaa. Sämpylöitä söin 1-2/aamu. Makeat leivonnaiset jäivät muille.

Kauhulla tuossa ajattelin, että mitenkähän painoa on räjähtänyt. Onneksi vain kilo - ja kaiketi siitäkin puolet häippäisee nesteenä. Ehkäpä runsas kävely-kävely-kävely (jalat muusina) ja jonkinsortin tolkku ravintolaruokailuissa sekä harkiten valitut huone-eväät auttoivat asiaa.

Etukäteen päätin, että Nata-leivos ja pari olutta päivässä ovat sallittua lomamatkalla. Ja näin tapahtui!

Kolme viikkoa lomaa vielä jäljellä. Ilolla astun karppiruotuun jälleen.

Viestin otsikko: Matkaväsymys
ViestiLähetetty: 2007-07-10 08:38:37 
Poissa
ötökkä
ötökkä

Vieläkin väsyttää. Ei meinaa mennä nyt tämä matkan jälkeinen väsymys ohi ollenkaan :smt015 :smt095. Päivisinkin tarttee eri keinoin :smt119 :smt091 :smt069 :smt102 :smt096 yrittää pitää itteänsä hereillä.
No, karppaus on kumminkin aloitettu. Mene pois, väsymys, husss, husss, hussss! :smt064

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-10 10:14:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tervehdys!

Nämä säätkään ei ainakaan ketään piristä... :evil: Täällä ollaan kanssa lomalla ja väsyneitä... :shock: Etukäteen päätin, että koska ei tehdä lomalla mitään reissua - ukolla loma eri aikaan - niin saan vähän repsahdella... Ja sitten kun on sadellut niin on tullut syötyä vähän niin ja näin, kun on täällä kämpässä hääräillyt...

Mutta palataan ruotuun ja nitistetän tää väsymys! [-o<

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-10 12:21:04 
Poissa
pahakarppi
pahakarppi

Mä kun söin grilliherkkuja tossa joku aika sitten niin paino nousi puolellatoista kilolla. Kulu kaks päivää ja oli taas normaalina siellä alahalla.
Eli suolanen turvottaa muttei pysyvästi.

Grillaaminen kyllä on ihanaa. Itse rakastan vartaita. :smt016
Kesäkurpitsaa, sipulia, makkaraa, paprikaa ja lihhaa.. oih että on nannaa. Huomasin tuossa joku aika sitten että semmoinen marinoitu ulkofileepötkylä on parasta grillattavaa. Vie kielen mennessään muttei oo liikaa hiilareita,

Tsemppiä sinne, ja herkut pois!

Viestin otsikko: Elämässä kiinni taas
ViestiLähetetty: 2007-07-11 19:47:09 
Poissa
ötökkä
ötökkä

Onneksi väsymys helpottaa viimein. Ottaa tietysti vähän pattiin, kun ollaan samoissa lukemissa kuin neljä viikkoa sitten: juhannus ja lomamatka, pirulaiset. :smt011

Vielä on yksi lomakoettelemus edessä: miehen sukulaiset. Sielläpä ei taida karppauksesta tulla mitään. Jälkipuheita välttääkseni taidan suosiolla sen pari päivää elää jotenkuten, tehden sen, mitä suurempaa huomiota välttäen voi. Muuten tulee jälkipuheita (Herrajjumala, niin paksu kun sekin on, ja rassssvaaa vaan veteli! Ja mukamas laihduttaa, kaikkea sitä on kuultu! Kunhan selittelee, perso ruualle kun on....jne jne). :smt091

Kun siitä keikasta on selvitty, on vielä kaksi viikkoa lomaa jäljellä, ja se tarkoittaa TIUKKAA karppausta. Karppaajien reseptit ovat olleet suureksi avuksi ja iloksi. Tässä juuri uusia ideoita olen etsiskelemässä. Nam! :koki:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-20 17:16:45 
Poissa
ötökkä
ötökkä

Paino jökähti paikalleen :( , mutta piti ostaa vyö, kun housut ei pysy jalassa :D , eli jotain mielenkiintoista todella tapahtuu.... :smt023

Viestin otsikko: Lässytystä
ViestiLähetetty: 2007-07-25 09:48:42 
Poissa
ötökkä
ötökkä

Eipä ollut karppaus tiukkaa, eipä ollut, ei. Kaikenlaisilla muka-syillä (vieraat, syntymäpäivät) olen saanut syötyä räiskäleitä ja kuorrutettua kääretorttua. Ei paljon, mutta liikaa. Liika-raja menee siitä, kun paino jötkähtää lähes paikoilleen. Ja kauppaan menin taas autolla, kun oli niiiiiiiiin paljon tavaraa ostettavana.
Tuhma tyttö! :smt018 Mutta kyllä minä vielä itseni yllätän!!!!! :smt031

Viestin otsikko: Sikamaista elämää
ViestiLähetetty: 2007-07-28 22:16:57 
Poissa
ötökkä
ötökkä

Kun sikaan haluaa runsaasti läskiä, se pitää laittaa muutamaksi viikoksi dieetille, johon kuuluu vähän nestettä ja paljon tärkkelystä: kaura- tai ruisjauhoja, keitettyjä perunoita ja niukasti rasvatonta maitoa. Runsas tärkkelys ja juoman puute kasvattaa possuun kymmensenttisen silavakerroksen ennätysajassa. Siinä miettimistä! 8-[

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00