karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-23 08:39:47

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 233 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 712 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-16 10:23:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

eilen, perjantai 15.6.

07:00

molkosan, e-epat, muki ala-arvoista mikrotettua eilistä mustaa kahvia (arvaa kenellä on kahvi loppu :D )

12:00

torstain broilerisalaattia eväskipollinen, oliiviöljyä

17:00

litra mansikoita, kaksi palaa Maraboun 70%:a, vatajan nakki, majoa

22:00

sipuli/pekoni/aura/jauhelihapihvejä aika monta, resepti täältä
kaksi lasia punaviiniä
kourallinen lasten karkkeja (ne pitäis muuten hävittää tästä taloudesta kokonaan :evil:

Ja ne vedet... molkosanvettä, vissyä. Jotain 2 litraa. Ja mahakipuja aina aterian jälkeen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-17 19:48:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Blaah. Ihan penkin alla tää viikonloppu. En edes viitsi kirjoittaa tähän kaikkea syömääni. Karkkia, siideriä. Mieli on maassa ja väsyttää. Päätin että huomenaamusta alkaa taas, repsuton Oikea Karppaus, mutta blaah. Joteski nyt veto pois koko touhusta. Mä en tykkää kesästä kun rutiinit menee persiilleen. Eccomin ketjussa joku pohti että olisko maailma erilainen jos olisi kolme kiloa laihempi... ei se maailma varmaan, mutta oma olo olis. Mutta nyt ei jaksa miettiä edes sitä, on niin luuseri fiilis.

terv. noona, wannabekarppi :smt086

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-17 19:57:34 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Nyt vaan Noona uusi vaihde päälle Karppauksen suhteen. Mulle nämä viikonloput oli ennen paha koetinkivi. Oli liikaa aikaa miettiä kaikkea sitä ruokaa/juomaa mikä ei karppaukseen sopinut. Nyt ei ole enään niin ollut aikoihin ja yritänkin keksiä viikonlopuiksi paljon ohjelmaa jotta on muuta mietittävää kuin jääkaapin sisältö.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-17 20:31:20 
Älä lannistu. Ajattele, että se oli vaan yksi viikonloppu, entäs sitten. :D
Jospa sitä alkaisi ajattelemaan niin, että karppaa hyvän olon takia. Laihtuminen tulee siinä sivussa, jos on tullakseen. :D
Sillälailla ehkä pääsis siihen, ettei ajattele koko aikaa mitä syö ja paljonko puntari näyttää. :?:
Viikonloput minullakin vaikeampia on, arjen rutiinit on paljon "turvallisempia"
Tsemppiä! Kyllä se siitä taas...... :smt023

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-17 21:54:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Morjensta vaan taas, molemmille tsemppareilleni. Kiitos taas kerran, teistä saa kyllä potkua.

Kaikki rutiinista poikkeava on mun kompastuskivi. Arjet menee pääsääntöisesti ihan hyvin (paitsi että nyt kun luen noita mun syömisiä, niin turhan usein siellä vilahtaa suklaat ja karkit viikolla, noi on näköjään mun ansat nro 1 ja 2) mutta auta armias, jos tulee viikonloppu niin, että ei olla kotona tutussa ja turvallisessa ruokaympäristössä! Ja kesäänhän noita viikonloppuja mahtuu. Sitä koittaa asennoitua niin, että se on vaan yksi viikonloppu, mutta takaraivossa jyskyttää, että onhan noita ollut enemmänkin - ja ihan viikollakin.

Samoin yritän pinnistellä sen suhteen, etten liikaa miettisi painoa. Karppaamaanhan mä aloitinkin ihan hyvän olon takia (olin silloin 5 kg laihempi kuin nyt... en ajattele sitä, en ajattele sitä :smt091 ) ja varsinkin nyt kun maha on ihan solmussa, niin etusijalla on tietenkin hyvä olo. No, tuli sitten kipaistua vaa'alla vaikka olo oli ihan loistava, ja vaatteet pyörivät päällä. Ja härreguud, muutama kilo enemmän kuin kitukuurilla!! Hölmöyttäni päätin päästä eroon kiloista, vaikka todellisuudessa ei edes tarvitsisi. Mä näytän ihan hyvältä näin. Mutta miksei sitä vaakaa voi heittää mäjelle ](*,) No ensinnäkin siksi, että se on ihan uusi :wink: Ja sitten, kun jostain tietystä kilomäärästä on tehnyt itselleen oikein päähänpinttymän, niin rassaahan se sahalaita suvisilavissa.

Makeasta pitäisi taas päästä eroon. Kaikkein suurin huoli mulla on, että paino jatkaa nousemista. Tällä hetkellä mä painan saman verran kuin ennen ensimmäistä raskauttani, tosin näytän mielestäni kyllä hoikemmalta. Miten se 58 näyttääkin niin isolta luvulta! Kun vaan uskois peiliä ennemmin. Voevoe, tuos mul on sarkaa.

Huomenna aion silti tehdä ryhtiliikkeen makean suhteen. Muuten tää repee lapasesta. Kiitti kannustuksen sanoista ja tsemppiä omaan sulatukseenne! :smt056

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-18 12:10:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tsemppiä sulle Noona! :smt056 Mulla tuli mieleen, että mulla tuo Molkosankin aiheutti , että suoli ärty tosi pahasti. En aikaisemmin kirjoittanut, kun vaikutti että sulle oli siitä apua. Nyt tuli vaan mieleen, että sulla nuo vatsakivut jatkuu. Mulla ärty niin pahasti, että alko tuleen verta. Mulle ei kyllä sovi mitkään suolen puhdistuskuurit. Ne on niin ärtsyjä mun suolelle, että veri tulee, jos semmosia käytän. Oon testannut moneen kertaan ennenkö tyhmään päähäni meni perille, että ne oli ne jotka vaivat aiheutti. Tai sanotaanko, että nekin.
Määkin oon kattonut sun kuvaa, että ei minun mielestä sulla kyllä ylipainoa näytä olevan. Olet niin hoikan näkönen tuossa kuvassa.
Mulla siskot karppas vuosi sitten ja niillä paino nousi vaan ja ne lopetti. Mutta sitten me ruvettiin kahtomaan niitten valokuvia ja ne oli paljon hoikemman näkösiä kuin niissä kuvissa. Niilläkin oli varmaan kuitenkin tapahtunut sitä kiinteytymistä, vaikka vaaka ei sitä näyttänyt. Nyt ne on hyväkarppeja ja paino on tippunut molemmilta n. 10kg. Sullakin on varmaan tapahtunut kuitenkin sitä kiinteytymistä. :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-18 13:41:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tervetuloa takaisin, anna67! Toivottavasti sulla oli kiva reissu. Kiitos sullekin kannustuksesta, nyt mulla on sellainen lehmänraivo päällä, että jätän ne suklaat ja varsinkin lasten karkit rauhaan. Molkosanista en oo huomannut, että olis tullut oireita. Lähinnä tuo ruokapuoli on edelleen ongelma.

Mä ostin luontaistuotekaupasta sellaista Silicea -merkkistä piihappogeeliä, jonka pitäis rauhoittaa vatsaa. Pari kertaa oon sitä ottanut, enpä osaa vielä sanoa auttaako yhtään. Omituisinta tässä on se, että vatsa on täynnä ilmaa vaikkei olisi pitkiin aikoihin syönyt mitään (esim. aamulla heti herättyä)!

Tänään ihan itseäni kiusatakseni hyppäsin aamulla vaa'alle: 59,6 :evil:

08:00

aamukahvi mustana (vedellä lantrattuna)
e-epat, molkosan, silicea, kookosöljyä rkl

14:00

salaattia 30g, kurkkua 90g, savupallasta 100g, 2 rkl oliiviöljyä, vettä

...jatkuu...

18:30

2 munan munakas, joukossa paloiteltu herkkusieni 60g

21:30

maustamaton grillattu kananfilee n. 70g, herkkusientä n. 100g, pekonia n. 50g, sipulia n. 40g, kesäkurpitsaa n. 70g, aurajuustoa n. 30g

vettä ja vissyä n. 2 litraa

Makeaa teki mieli koko illan, en sortunut. Makeanhimossani söin noita grillin antimia, ja kylläpä tulin täyteen... Olen paljon miettinyt tuota ruuan määrää. Eccomin yhdessä ketjussa on puhetta vatsan täyttämisestä/syömisestä niin, että nälkä lähtee. Olen pohtinut, että vaikka syön määrällisesti mielestäni melko vähän (ainakin muitten ruokapäikkyjä luettuani!) niin syönkö silti liikaa, kun esim. eilisen grillauksen jäljiltä vatsa oli todellakin täynnä? :-k Siis ei mulla varsinaisesti nälkä ollut, olinhan juuri syönyt sienimunakkaan. Makeaa vaan teki mieli, ja ajattelin tappaa sen himon ihan kunnon ruualla. Onkohan mun näläntunteessani jotain pielessä, kun mä varmaan pärjäisin koko päivän vaikka vaan sillä munakkaalla ja lounaaksi nautitulla salaatilla + kalalla, vai onkohan se sellainen määrä, joka on mulle sopiva? Hankalaa tämä säätäminen :wink: Kasviksiakin pitäisi syödä se puoli kiloa, ja tuntuu etten mä millään saa sellaista määrää alas.

Makeaan en sentään eilen sortunut, siitä taputukset omalle olalle. Syömisiäni taaksepäin selatessani huomasin, että mullahan on mennyt jotain makeaa joka päivä :shock:

Se loppu ny! :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-19 08:52:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aamupaino 59,1 Kuva

Täytyykö mun muka alkaa taas hulluna liikkumaan että se laskisi edes yhden pienen kilon verran?! Kun mä en millään meinaa saada liikunnasta mitään luonnollista elämään kuuluvaa asiaa. Välillä sitä lakkaisi mieluummin vaikka kokonaan syömisen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-19 13:51:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Sullahan oli tullut puoli kiloa alaspäin tuo paino. Sehän on hienosti. :smt023 Kyllä ne loputkin lähtee. Uskotaan vaan lujasti. Vaikka mietin samaa kuin Turre, että karppaa sen hyvän olon vuoksi ja paino saa tulla sitten alas jos on tullakseen. Tietenkin ne on ne kolme kiloa mullakin ne ratkaisevat. :wink: Tsempataan vain toisiamme eteenpäin, niin kyllä se sieltä. :smt045

Kuva

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-19 21:52:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No tänään olen ainakin juossut vessassa vähän väliä, että josko tiukka makean karttaminen olis saanut aineenvaihdunnan jotenki kohdilleen..? Ja paino vois olla huomenna ihan pikkusen vähemmän .. ehkä..? 8-[ Oli miten oli, kyllä tää nipotus tarttis jättää. Oot siinä ihan oikeassa, anna67. Olo alkaa olla kohtalaisen hyvä, mitä nyt pientä vatsakipua kala-aterian ja kahvikupposen jälkeen.

09:00

mustaa kahvia kuppi
e-epat, vettä (molkosan on jotenki jääny)
Silicea, kookosöljyä rkl

14:00

salaattia, kurkkua, sipulia, kesäkurpitsaa, herkkusientä (juu, eilisiä jämiä) n. 200g, oliiviöljyä loraus
savupallasta 100g

16:00

muki mustaa kahvia

20:00

voikaalia 150g
savupallasta 100g

vettä, vissyä n. 2 litraa

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-20 05:47:14 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Moi Noona. Alkaako sokerinhimo talttua? Mulla on ollut kova himo hedelmiin viimepäivinä ja ajattelinkin tänään tehdä kunnon hedelmäsalaatin.
Ootko Juhannuksena reissussa?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-20 08:05:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^No eilinen oli paha. Varsinkin ruuan jälkeen huomasin, että tekee ihan mielettömästi mieli makeaa. Usein olen nimittäin ottanut ruuan päälle palan suklaata. Selvisin kuitenkin voittajana. Aamulla paino oli taas laskenut, 58,5 (jes!) joten ilmeisesti makea (ja tietty viikonloppujen alkoholi- ja hh-repsahdukset) on sitoneet kroppaan oikein kunnolla nestettä. Eilen pissattikin kuin palokunnan hevosta. Kannustaahan tuo vaakalukema, ilmeisesti nyt teen ainakin jotain oikein :) Aamut ja päivät meneekin makeanhimon suhteen ihan hyvin, illat on enemmän ongelma.

Eilen hain kirjastosta Heikkilän 1 ja 2 kirjat ja ahmin niitä ilta- ja aamulukemiseksi. Tykkään kovasti lukemastani. Täytynee ostaa nuo omaksi.

Juhannukseksi on jotain reissuntynkää suunnitteilla, ei kuitenkaan mitään maata mullistavaa. Eväät täytyy suunnitella tarkkaan. Mulla noi arjesta poikkeamiset on tavanneet olla kohtalokkaita :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-20 08:35:39 
noona kirjoitti:
Kannustaahan tuo vaakalukema, ilmeisesti nyt teen ainakin jotain oikein :) Aamut ja päivät meneekin makeanhimon suhteen ihan hyvin, illat on enemmän ongelma.

Hienoa noona! \:D/ Laskusuunta löytyi.
Sanoit, että ilmeisesti teet jotain oikein. Joo, tuntuu, että painonlasku ja elimistön toiminta on välillä jotain salatiedettä. Vaikkei se lopulta sitä taida olla. :shock:
Makeanhimoa on minullakin vielä. Eilen illallakin teki jätskiä mieli, ja kotona sitä olikin. Muta ajattelin, että siinä on kaloreita kuitenkin aika paljon, ainakin illalla syötäväksi. Vaikka ei kaloreita laskekaan, niin silti ylimääräinen on ylimääräistä, ei siitä mihinkän pääse. :smt091
Tsemppiä! Eiköhän ne juhannussyömisetkin hyvin mene. :smt023

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-20 16:23:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Voi että, Turre, mä todella nostan hattua aina kun kuulen, että joku ei oo antanut kiusaukselle periksi! Ainakin mulle se on tosi vaikeaa. Äsken sitten "sorruin" vähän herkuttelemaan; söin jopa vatsakivun uhalla vähän partista, johon olin sekoittanut vanilja-aromia, 10 g prosenttisuklaata ja muutaman pakastemansikan. Oli se ihanaa, enkä harmittele koska se oli musta ihan karppia. Harmittelen vasta sitten aamulla, jos paino on noussut ;)

09:00

Muki mustaa kahvia
E-epat, vettä, Silicea

13:00

2 munan munakas, jossa viipaloitu iso herkkusieni

16:30

Voikaalia 150g, paistettua pekonia 50g, paistettuja herkkusieniä 50g, kurkkua ja lehtisalaattia 30g, rkl oliiviöljyä päällä
jälkkäriksi partista 100g, mansikoita 20g ja prosenttisuklaata 10g

varmaan jatkuu illalla..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-21 06:56:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

... ja jatkuihan se:

20:00

150g partista, 50g pakastemansikoita

(ohhoh luulin muokkaavani edellistä viestiä, mutta aloitinkin näköjään uuden..)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-21 07:01:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mutta sitten tämän aamun painoon: tättärätääää.... 58,1! Kuva Luulisin kylläkin, että koko tuo 1,5 kilon skaala mitä olen sahannut, on nesteitä. Mutta ei haittaa tahtia, kyllä se oikea laihtuminenkin alkaa jos on alkaakseen. Nyt on jo parempi olo kuin 59,5 kg:n turvokilla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-21 21:01:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ja syömiset:

08:00

muki mustaa kahvia
e-epat, multivita, vettä
1 rkl kookosöljyä

13:00

rucolaa 20g, kaalia 100g, kurkkua 100g, tomaattia 50g, oliiviöljyä 2 rkl, kruunumajoa 20g

16:00

paistettuja munia 2 kpl, pekonia 50g
jälkkäriksi 10g 70% -suklaata (empiirinen tutkimus; kerääkö se nestettä tähän kroppan vai ei) ja muki mustaa kahvia

19:30

partista 150g, mansikoita 55g

vettä n. 2,5 litraa

kalorilaskurin mukaan makrot menis jotenkin tähän suuntaan: P: 31g, HH: 25g, R: 84g

*edittiä vielä... paistoin aura-pekonipihvejä illalla ja pakko oli maistaa lastista pari... eli makrot uusiksi; P: 40g, Hh: 25g, R: 90g

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-22 06:50:18 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Hyvä Noona :smt038 lähteehän se paino alaspäin sullakin. Mä kärsinyt joka kuukautisesta turvotuksesta joka toivottavasti alkaa jo hellitämään. Painoa on ihan turha punnita pariin päivään.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-22 19:55:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joo, tosi paljon voi turvotus vaikuttaa, niinkuin mulla nyt viime aikoina! Niihin aikoihin kun ymmärtäisi itsekin pysyä erossa puntarista... Mutta empiiristen ihmiskokeitteni tuloksina julistettakoon, että pari palaa tummaa suklaata ei lihottanut tai kerännyt nestettä sillä tänään kävin taas vaa'alla, 57,8 Kuva

Nyt ei malta pysyä vaa'alta pois, ja jos huomenna on vielä alemmat lukemat niin repeän riemusta! Tämä sahaaminen on ärsyttänyt mua koko ajan, mutta tänään mulle tuli yhtäkkiä mieleen, että näinhän mä aina olen laihtunut, jo kitukuurini aikoihin :idea: Käväisin tuolla kalorilaskurissa katsomassa vanhaa pudotuskäyrääni, ja samalla tavalla sahasi kuin täällä suvisilavissakin. Juuri ennen pudotusta paino nousee hetkeksi vielä vähän ylemmäksi kuin aiemmin. Ihan kuin mun kroppa yrittäisi pitää viimeisillä voimillaan liikakiloista kiinni, ja kerää varmuudeksi vielä nestettäkin ennenkuin täytyy luopua silavasta :? Hassua, mutta totta. Tänään olen pysynyt ruodussa oikein loistavasti;

07:00

muki mustaa kahvia

12:30

salaattia, kurkkua, tomaattia, kananmuna, pari hassua fetapalaa, rkl oliiviöljyä, 200g aura-pekonipihvejä
jälkkäriksi muki kahvia

19:00

50g aura-pekonipihviä, 150g mummojugua, 40g mansikoita, 20g prossasuklaata

Jostain ihme syystä vatsa ei ole pariin päivään vaivannut lainkaan :-s Mä en oikein tiedä, mitä oon tehnyt toisin? Äijää ja mummoakin olen syönyt tänään ja eilen. Kermaa en enää käytä, ja voistakin vain laktoositonta versiota. Mutta en siis valita, vaan nautin niin kauan kuin tätä kestää :wink:

muoks, siis vedet unohtui; n. 2,5 litraa raakaa vettä. Nyt tekis mieli lasillista El Coperoa, mutta pelottaa että aamulla turvottaa ..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-23 09:37:46 
Hienostihan se paino tippuu. \:D/
Ne pari palaa tummaa suklaata kannattaa päivän mittaan syödä, niin ehkä pääsee suurimmista makean mieliteoista erossa. Minulla toimii niin, no tosin jätskiä menee vielä, mutta onhan nyt kesä. :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 233 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 712 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00