karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-26 01:35:28

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 233 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 912 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-01 19:36:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eihän sulla ole mitään hätää, pääasiahan on, ettei paino lähde nousuun! Päästiin Kirjurinluotoon ja testasin jopa uutta hienoa jäätelökioskia, jota ei vielä viimeksi kun olen käynyt ollut... ( :oops: aikaa on kulunut kyllä jonkin verran...)

Tsemppiä koloskopiaan! Tiedän, ettei kuulu mihinkään jokanaisen toivetutkimuksiin, mutta kyllä sinä selviät! :smt023 Ja toivottavasti vaiva selviää tutkimuksessa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-02 07:08:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huh, pitkästä aikaa taas ehtii vähän kirjaamaan tänne juttuja...

Toivottavasti oli kiva reissu teillä, QueenOfTheHill! Täälläpäin oli säät kyllä vähän epävakaiset mutta sadetta ei ilmeisesti saatu ennen iltapäivää? Itse oli sukuloimassa taas siellä Tampereen päässä joten ristiin rastiin ollaan menty :)

Tänä aamuna paino siis taas 58,5 , odottelen taas rauhassa että menkkaturvokki häviää.

Lääkäriin pitää soittaa tänään, käsittääkseni menkat ei estä tutkimusta mutta mieluummin olisin ronkittavana kyllä johonkin muuhun aikaan kuusta :roll: Nämä menkat tuli kyllä ihan puskasta ja nurkan takaa, odottelin alkavaksi vasta ensi viikonloppuna. Sitäpaitsi eilen söin salaattia ja raakoja vihanneksia ihan huomaamattani. Ja niitä ei olisi saanut. No, katsotaan mitä sieltä sanotaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-02 08:26:56 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tsemppiä sulle tutkimukseen. Oon itekin käynyt pari kertaa. Molemmat oli hyvin erilaisia kokemuksia. Eka kerralla mulla teetti töitä saada se litku juotua, mutta toisella kerralla se meni aivan helposti. siinähän pitää juoda 3-4 litraa sitä nestettä. Mää sekotin sitä mehun sekaan , niin sen sai alas.
Mää taidan lähteä nyt vähäks aikaa nukkumaan. Hyvää päivän jatkoa sulle. :smt039

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-03 07:57:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Siirsin tutkimusta kolmella viikolla eteenpäin. Nyt on tosiaan sellainen aika kuusta, ettei ole kiva mennä ronkittavaksi ja kaksi seuraavaa viikkoa tyhjennysharjoitukset ei todellakaan sovi mun sosiaalisen elämäni kanssa yhteen :wink: Olen kuullut juttuja siitä litkusta, että se on kuulemma kamalin vaihe koko tutkimuksessa, heh.

Turvotusta edelleen, sormet on kuin nippu nakkeja ja paino tiukasti 58,5. Ei juurikaan haittaa.

[keittiöpsykologia]

Onko mussa tapahtunut joku outo muutos kun olen alkanut pitää itsestäni sellaisen kuin olen? :smt017 Tuo suvisilavatavoite on alkanut tuntua merkityksettömältä. Jotenkin sitä toivoo vain saavansa sitä käyrää alaspäin, vaikka peilikuvaansa on tällä hetkellä täysin tyytyväinen (ja oikeastaa mietityttää hiukan, että onko sitä liian kukkakepin näköinen siinä 54-55 kilossa) Pitäisiköhän vaan pysytellä ylläpidolla näissä kiloissa... vaikka siitä käyrän suunnasta on kyllä tulossa pakkomielle. Hassua, sillä vaatteet ei kiristä vaikka vaaka näyttää suurempaa lukemaa kuin ennen. Mutta miksi mä pidän itsestäni tällaisena? Naisenhan kuuluu nipistää "vielä vähän" :lol: Viikonloppuna mulla oli päällä pellavahame, jonka olen tehnyt n. kaksi viikkoa sitten. Tein hameesta melko tiukan, ja viikonloppuna saatoin vetää sen vetskaria avaamatta pois päältäni. Siis turvotuksineni kaikkineni olin jotenkin kutistunut... koska hame ei ainakaan ollut suurentunut. Se oli hassu tunne. Musta tuntuu, että laihempana olisin liian laiha. Eikä tässä ole edes mitään luovutusmeininkiä, tyyliin: "mä oon ihan hyvä tällaisena kun en kerran laihdu niin antaa olla"... Hassua, todella.

[/keittiöpsykologia]

Jotenkin tuli mieleen se vanha vitsi perheenäidistä, joka luuli Prozacia e-pillereiksi. Hänellä oli seitsemän lasta, mutta se ei juurikaan haitannut häntä :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-03 08:41:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sama tunne minullakin. En olisi koskaan uskonut enää painavani alle 60 kg, jotenkin sitä kuvittelee selittävänsä kaiken sillä, että on saanut yhden lapsen... :oops: Nykyisin syön hyväkarpisti ja näin lomalla ollessani välillä jopa ei niin karpisti, mutta silti voin sanoa olevani tyytyväinen. Päästyäni 62 kiloon, en ole enää laihduttanut, paino vaan on pudonnut siltikin noin kilo per kuukausi tahtia.

Kerrankin voi olla oikein todellisella kesämielellä, ei ahdista lähtee rantaan bikineissä, eikä ahdista tai kiristä muutenkaan mikään! :smt035

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-03 10:25:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mulla on vähän samanlaista ajattelua mun painosta. Oon miettinyt itekseni, että ei se oikeastaan haittaa vaikka se paino olis sen 53kg. Mulla tuo välillä oleva turvottelu on se ärsyttävin. Pitäis vaan syödä karpisti ja nauttia elämästä, eikä koko ajan miettiä että jos olisin 2 tai 3 kiloa laihempi olisin onnellisempi. Sitten se varmaan tippuiskin se 2-3 kg, kun lopettais sen miettimisen. Mulla oli tänä aamuna paino 53,5kg. Tiesin, että ylöspäinhän se on mennyt kun on niin mahtavat turvotukset ja maha on "ärsyyntynyt". Kyllä se tulee alaspäin, kun saa sitä parempaan kuntoon. :wink: Nautitaan karppauksesta ja hyvässtä syömisestä. :wink:

Kuva

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-04 07:26:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

anna67 kirjoitti:
Mulla tuo välillä oleva turvottelu on se ärsyttävin.

Tämäpä mullakin on suurin ongelma.. Toisaalta on kiva että se on "vaan nestettä", mutta kylläpä saa nestekin aikaan tukalan olon...

anna67 kirjoitti:
Pitäis vaan syödä karpisti ja nauttia elämästä, eikä koko ajan miettiä että jos olisin 2 tai 3 kiloa laihempi olisin onnellisempi. Sitten se varmaan tippuiskin se 2-3 kg, kun lopettais sen miettimisen.

Niin totta! Oikein harmittaa, että menin ostamaan uuden vaa'an, sillä onhan se vaate paljon parempi mitta kuin puntari. Toisaalta kilot ja "onnellisuus" kulkee siinä mielessä käsi kädessä, että ainakin mulla se liittyy tosi paljon itsetuntoon. Rehellisesti voin nimittäin sanoa, että olen onnellisempi (ja itsevarmempi, iloisempi, rohkeampi) nyt kuin aikoinani 10 kg lihavampana. Mutta tyytyväisyyttähän sitä pitäisi opetella tässäkin asiassa, ja jotain kohtuutta... kun se 2-3 kg on kuitenkin melko pieni määrä painoa, niin olisiko se sitten kuitenkaan niin iso ero nykyiseen, että sen takia kannattaa stressata.

anna67 kirjoitti:
Nautitaan karppauksesta ja hyvässtä syömisestä. :wink:

Näihän me tehdään! Mä olen päättänyt tästä eteenpäin pitää huolen lähinnä siitä, että paino ei nouse. Jonkinlaisella ylläpidolla jatkossa siis! (Toki en mä aio kyyneleitä vuodattaa jos vahingossa tipahtaa kilo tai kaksi.. :wink:)

... ja pitihän mun kuitenkin vaa'alla käydä; 58,5

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-04 07:32:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

QueenOfTheHill kirjoitti:
Nykyisin syön hyväkarpisti ja näin lomalla ollessani välillä jopa ei niin karpisti, mutta silti voin sanoa olevani tyytyväinen. Päästyäni 62 kiloon, en ole enää laihduttanut, paino vaan on pudonnut siltikin noin kilo per kuukausi tahtia.

Kerrankin voi olla oikein todellisella kesämielellä, ei ahdista lähtee rantaan bikineissä, eikä ahdista tai kiristä muutenkaan mikään! :smt035

Siis tämähän on juuri sitä mitä minäkin tavoittelen! Melko hieno fiilis, eikö? Kitukuuriaikoinani olin kyllä kesämielellä ja ylpeä hoikentuneesta kropastani, mutta rennosti ei silloin voinut ottaa lainkaan. Koko ajan pelkäsi, että "syö liikaa" (koska kaikki hiilaripitoinen nosti painoa, ja mun ruokavalio perustui silloin 99% hiilihydraatteihin..) Nyt voi hoikan varren lisäksi nautiskella hyvästä ruoasta ja olosta, ja siitäpä se kesämieli vasta kohoaakin! Juuri eilen viimeksi tajusin oikein konkreettisesti eron nykyisissä ja silloisissa syömisissäni, ja täytyy sanoa, että mua ei enää ikinä saisi ns. perinteiselle laihdutuskuurille!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-04 11:27:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joo on tämä tunne sellainen, että tulee miettineeksi, miksi kulutti vuosia niin sanottuun virallisterveelliseen...?! :shock: Mieskin sanoi, että olen lopettanut höpöttämisen vaatteiden epäsopivuudesta! Eli selkeästi koko perheen etu, kun äiti karppaa... :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-04 14:05:52 
noona kirjoitti:

anna67 kirjoitti:
Nautitaan karppauksesta ja hyvässtä syömisestä. :wink:

Näihän me tehdään! Mä olen päättänyt tästä eteenpäin pitää huolen lähinnä siitä, että paino ei nouse. Jonkinlaisella ylläpidolla jatkossa siis! (Toki en mä aio kyyneleitä vuodattaa jos vahingossa tipahtaa kilo tai kaksi.. :wink:)

Tässä on se oikea tapa suhtautua syömiseen ja kiloihin, kun normaalipainoisia ollaan. Jättää kiloista stressaaminen kokonaan ja keskittyä siihen ettei paino nouse. :D
Minäkin päätin enemmän kokeilla erilaisia ruokia noista resepteistä. Olen huomannut, että jos ei syö "kunnon" ruokaa, niin napsii koko ajan jotain. :shock:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-07 15:44:32 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Nooooonaaaa- veikö ylläpitovaihe sut kokonaan täältä pois :smt087

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-10 19:06:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Haloo Noona! :smt039 Minne sää oot kadonnut. Mää oon kaipaillut sua täällä palstalla. Ei oo moneen päivään kuulunut mitään. Oletko aloittanut loman :?:

Kuva

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-10 19:10:01 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Mä olen kanssa sun viestejä kaipaillut. Itse jään lomalle 16.7 ja sitten reilun viikon pois koneen ääreltä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-13 12:47:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heipparallaa, sorry katoamiseni jälkiä jättämättä! :oops: Ihanaa kun joku kaipaa :smt049

Lomallapa hyvinkin, aloitinkin sen jo aiemmin ja siksi jäi "hyvästelemättä". Nyt oon jo rauhoittumaan päin, ensi viikon alusta varmaan taas säännöllisemmin koneen ääressä. Kauhee kiire, tsemppiä kaikille sulatuksiin!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-13 12:53:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No tervetuloa takaisin! :smt039 Sua onkin kaipailtu. Mullakin alko nyt sitten vihdoinkin loma. Viis ja puoli viikkoa saan olla kotona. Meillä lomasuunnitelmat vaihtuu melkein päivittäin. Saa nyt siten nähdä mikä niistä toteutuu. Mies ja pojat ovat vielä pari viikkoa töissä, joten meillä lomareissut on vasta elokuussa. Minä nautiskelen kotona olosta kahdestaan koiran kans näin päivisin. Nyt ajattelin lähteä ksvimaalle ja mansikkamaalle vähän puhistelemaan. Aurinko alko taas paistaan eilisen kauhean vesisateen jälkeen.

Kuva

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-13 13:27:55 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Olipa kiva kuulla että kaikki on hyvin ja lomailu maistuu. Mä lähden 11.7 lomalle ja palailen koneen ääreen sitten vasta 27.7. Palataan sitten molemmat levänneinä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-14 09:25:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tänään kävin taas vaa'alla piiiitkästä aikaa ja yllätyin iloisesti; lukema on edelleen 58,5 vaikka lomaillessa tuli löysättyä pipoa melkoisestikin :D Sukuloitiin lasten kanssa muutama muutama päivä. Ohjelmassa oli shoppailua aikuisille ja Serenaa lapsille. Miehellä on loma vasta loppukesästä. Syömieni hiilariherkkujen perusteella oletin paisuneeni jonkun kilon, mutta aamulla puntarilla tosiaan odotti iloinen ylläri.

Ensimmäinen erä lomasta on siis pikkuhiljaa lusittu. Elokuussa sitten loput ;) Eilen jo fiilisteltiin vähän, toin miehelle tuliaisiksi ranskantryffeliä ja katsottiin Mr Bean lomailee. Mä en malta odottaa että päästään reissuun!

Ihan pikkuisen tekisi mieli kiristää kilo tai kaksi matkaa varten :smt080

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-14 13:28:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Krääh, onpa hiljaista ja tylsää. Töissä siis. Tässähän voisi ajankuluksi vaikka kirjailla taas syömisiään...

08:00

Muki mustaa kahvia
e-epat, 1/2 litraa vettä
rkl kookosöljyä

12:00

Kalkkunaleikettä 5 siivua, kruunumajoa töräys (löysin työpaikalla jääkaapista, unohdin ottaa eväät)
vettä 1,5 litraa

... jatkuu...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-16 11:36:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eipä jatkunutkaan :wink: Kohtuulisen karpisti tuli viikonloppu eleltyä. Paino yllätti iloisesti taas; 57,5 \:D/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-16 11:39:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hienoa noona! =D>

Mä täällä jumitan, kun en kerran taaskaan "osaa" syödä karpisti... :oops: Ensi maanantaina alkaa taas duuni, joten ei ehdi ihan koko ajan olemaan jääkaapilla... :shock:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 233 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 912 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00