karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-27 18:38:15

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 233 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 1012 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-16 12:36:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joo, rutiinittomuus on paha. Kyllä se siitä taas suttaantuu kun arki koittaa :) Ja jumi on toisaalta parempi kuin se, että paino nousisi...

Mulla taitaa tyrkätä kesäflunssaa. Omituista, mä en ole kovin flunssaan taipuvainen ihminen... Aamulla herätessä oli kurkku hiukan kipeä, muuten olo oli suorastaan loistava. Pitkästä aikaa kaivoin pilates-dvd:n esiin. Päätin nimittäin taas kerran aloittaa aktiivisemman elämän... noh, töihin päästyäni kurkkukipu oli poissa mutta tilalle tuli kuolemanväsymys! Ihan kuin olisi jyrän alle jäänyt. Tai syönyt oikein ison kasan vaaleaa leipää ja karkkia.

Pilleririntamallekin on tullut lisäyksiä. Aloitin perjantaina karnosiinin syömisen. Ajattelin näin 3kymppisenä alkaa pitkittämään solujeni elämää ;) Tänään sitten kipasin kaupasta piimax C Kalkki D:tä. Jospa tukanlähtö vähän hidastuisi (Joo mulla on tullut sulkasato; arvelisin johtuvan maitotuotteiden vähyydestä ruokavaliossani)

Mutta vä-syt-tää.

07:00

1,5 l vettä
e-epat
karnosiinit

10:30

0,5 l vettä
piimax/kalkki
muki mustaa kahvia

13:00

Hooverin moussakan loput
2 palaa 86% suklaata
muki mustaa kahvia

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-16 13:16:55 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hienoa! :smt023 Sulla oli paino tullut alaspäin. Mulla se oli pysynyt samana, mutta määhän punnitsin perjantaina, ettei tässä oo ihmeempiä ehtinyt tapahtuakaan vielä. Mun maha on ollut huonompana muutenkin nyt. Ei oikein tunnu helpottuvan. Ei ole enää niin kipeä kuin viime viikolla, mutta ruoka ei meinaa oikein sulaa kunnolla ym. ärsyttävää.

Muakin on väsyttänyt nyt viime aikoina. En tiiä johtuuko sitten ilmoistakin. Täällä on ollut ukkosta ilmassa ja se monesti väsyttää. No mulla on loma ja ei tarvi niin välittää noista nukkuma-ajoista. Nukkuu kun väsyttää. Tänäänkin nousin 8.30.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-17 11:32:54 
noona kirjoitti:
Paino yllätti iloisesti taas; 57,5 \:D/

Se on aina mukava "yllätys" kun vaakaan hyppää ja se näyttää kivoja lukemia. :D
Motivoi jatkamaan samaan malliin. \:D/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-17 12:20:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heipsankeipsan, turre ja anna! Kiva kun käytte tsempittämässä. Eilinen kuolemanväsymys johti lopulta iltatorkkuihin ja myöhemmin jazzjuhlintaan josta kotiuduttiin vasta aamuvarhaisella :D Kurkku on edelleen kipeä ja ääni vähän painuksissa. Se tosin saattaa johtua mukana laulamisesta.. oltiin kuuntelemassa Jazzkadulla paikallista aivan_sairaan_hyvää laulaja/soittajaa. Loppuilta muuttui baarissa maanantaitansseiksi :lol:

Jostain kumman syystä mulle tulee aina tollasissa tapahtumissa himo syödä kaikkea mitä on tarjolla. Kun porteista astuu sisään, siinä samassa mourahtaa mahassa ja paella/falafel/metrilakukojut alkaa väkisin vetämään puoleensa :roll: Niinpä sitten eilen lipsahti vähän hiilarihöhhöjen puolelle; jaettiin miehen kanssa kiinalaisessa kojussa joku sekalautanen riiseineen päivineen ja sitten himoitsin jälkkäriksi kolme metrilakua. :shock: Onko niissä muuten... siis nehän on metrilakuja... onko siinä yhdessä nauhassa aina yksi metri? :shock: ... siis mä söin kolme metriä lakua Kuva

Syömisten lisäksi tuli tietysti myös juotua. Yksi Crowmoor ja kaksi 24 cl lasia punkkua. Niin ja sitten se yöllinen Marmarakebab... :oops: Onhan siinä sitä. Painoon tuo ei kyllä ole ainakaan vielä vaikuttanut. 57,5 oli edelleen aamulla (heti varhain klo 11 kun heräsin). Tai sitten meidän vaaka on mennyt rikki. Toisaalta jazzeilla tuli sekä käveltyä että tanssittua oikeastaan koko ilta ja yö. Tämä aamu alkoikin sitten vähän viiveellä:

12:30

litra vettä
burana :wink:
e-epat, karnosiinit
loput eilisestä marmarasta (kylmä kebab on parasta krapularuokaa)

lista mitä todennäköisimmin jatkuu myöhemmin :)

Eilisestä pilateksesta oli muuten jotain hyötyä; alavatsa, "powerhouse" niinkuin Mary Winsor sitä kutsuu, on kohtuullisen kipeä. Nyt kaupungille, siellä on ihana ilma!

...jatkuu...

17:00

pari haarukallista marmaran salaattia (riittoisa kebabbi ;))
pala 86% suklaata
muki mustaa kahvia

21:00

200g voissa paistettuja herkkusieniä
50g paistettu muna
40g herkkumaksamakkaraa
30g kurkkua
20g omatekoista majoa
kaksi lasia punkkua

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-18 21:10:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino 58,2

08:00

2 mukia mustaa kahvia
0,5 litraa vettä
pillerit

12:30

150g partista
90g pakastemansikoita

16:00

2 palaa Marabou 86%

19:00

150g grillattua broileria
voissa paistettua sipulia ja herkkusientä (sipulia n. 60g, sientä 100g)
salaattia (1 muna, lehtisalaatti, kurkku,tomaatti, auramuru) ja partiskastiketta, puoli lasia punaviiniä

vettä päivän mittaan n. 2,5 litraa

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-19 07:35:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hiphei, 57,4 kg \:D/ .. täytyy noi ennätykset mennä aina merkkaamaan suvisilavien omalle sivulle vaikkei ne oliskaan muuta kuin sitä nestettä... :wink: Olisko niin että liikkuminen tosiaan saa aineenvaihdunnan toimimaan näinkin nopeasti? Nimittäin pari päivää olen vasta tätä rupeamaa heilunut. Mutta hyvä näin :mrgreen:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-19 11:48:11 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hienoa Noona! :smt038 Sulla paino on lähtenyt hienosti alaspäin. Mulla nuo liikkumiset on ollut tuota hyötyliikuntaa. Vettä on satanut nyt pari päivää. Eikä oo viitsinyt lähteä lenkille itteä kastelemaan. Eilen oli väli, ettei satanut, mutta minä olin tietysti kaupassa silloin ja mies kävi sillä aikaa koiran kans lenkillä. Nyt on kyllä vieroitusoireita liikkumattomuuden takia. Pitäis kyllä tänään päästä lenkille. Toivotaan, että sade hellittäis iltaan mennessä, niin kävisin mutkan liikkumassa.

Kuva

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-23 14:00:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuva Mä elän vieläkin.... Eilen kyllä en ollut ihan varma. Niin kaamea kapula, että legendaarisesti ensin pelkäsin kuolevani ja sitten pelkäsin etten kuolekaan. Mutta hauskaa oli, koko rahan edestä! Jazzit on nyt jazzailtu. Paluu arkeen oli kyllä karmea.

Koko sunnuntain kärvistelin pään- ja vatsasäryn kurimuksessa. Vaikka melko karpisti sain juhlittua, kostautui se kuitenkin. Jazzkadulla pitäydyin täysin nestelinjalla(!!) eli ruokakojut jäi rauhaan. Ainoa antikarppi syötävä viikonlopun aikana oli yksi pala unelmatorttua, kourallinen sipsejä ja se hemmetin petollinen booli josta se pääkin meinasi räjähtää. Sokeria oli vissiin melkoisesti, hampaat nimittäin tuntui aamulla siltä kuin ne olisi muhineet kokislasissa yön yli. (Juu mää en pese kännissä hampaita) Silti sunnuntai oli vatsankin osalta tuskaa. Epäilisin em. herkkuja sekä ihkua partiskastiketta jota en vaan voinut vastustaa.

Tänään mä pahistelen tarkoituksella. Söin äsken rommivaahtoa (laktoositon kerma, muna, kaakaojauhe, sokeri) ja kaksi kuivahtanutta vehnäpatonkikänttyä tuplavoilla :wink: Ai miksi? Mulla alkaa kohta tyhjennysharjoitukset. Huomenna on lopultakin se kolonoskopia. Puntarilla en oo käynyt naismuistiin. Huomenna vois mennä, Phsophoralkuurin jälkeen :D Notta semmoosta.

08:00

muki mustaa kaffetta

12:00

100g savupallasta

14:30

pari palaa patonkia, paljon voimariinia
rommivaahtoa iso kipollinen
muki mustaa kaffetta

vettä n. 1,5 litraa

18:00 - 23:00

Phosphoral, 2 litraa vettä
1,5 litraa lihalientä

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-24 09:46:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tsemppiä sulle tyhjennyksiin ja colonskopiaan! :smt023

Kuva

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-24 19:42:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Koetapa kestää tähystys ja tsemppiä muutenkin ! Meillä jäi jazzit perjantaina väliin, kun sää oli niin pyllystä. No, säästyin onneksi kovalta krapulalta! :whistle: Nyt sitten taas töissä ja väsyttää... :smt015

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-25 07:14:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta vaan, nyt se on ohi!

Kokonaisuudessaan tähystys oli ihan hirveä, niin tyhjennykset kuin itse toimenpidekin. Lääkärin mukaan se oli hankalin mitä hän on tehnyt, jotenkin mun sisuskalut oli niin mutkalla että siellä ei meinannut päästä etenemään lainkaan. Joitain koepaloja napsittiin mutta kaikki vaikutti harmittomalta ja oireet + sisuskalujen kunto viittasi enemmän toiminnalliseen häiriöön. Eli ärtynyt ja hemmetin laiska suoli. Operaatio kesti melkein 1,5 tuntia ja molemmilla oli yhtä kova hiki sen päätyttyä, mulla ja lääkärillä. Mutta nyt se on tehty, enkä aio ihan lähitulevaisuudessa mennä uudestaan vaikka mikä olisi. Illalla palkitsin sitten itseni vuorokauden urheudesta. Polvet ja kädet täristen notkuin kotiin ja tilattiin kebabit. Sen jälkeen vetelin jotain Fasupaloja ja lasten karkkikiposta pari kourallista. Tänään taas normaaliin karppiruokarytmiin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-25 09:36:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mulla on samanlainen kokemus tähystyksestä kuin sulla. en viitsinyt sanoa ennen tähyäsi. Eka kerralla se oli tosi helppo ja ei ollut ollenkaan kivulias. Niitten litkujen juominen oli eka kerralla se vaikein. en meinannut millään saada juotua sitä. Se oli aivan kamalan makuista, vaikka mää sekotin sitä mehun sekaan. Toisella kerralla se litkujen juominen oli tosi helppo. Sanoin miehelle, että nyt on pahin takana ja sekin meni näin helposti. En tiennyt, mitä on edessä. Mullakin ne kaks lääkäriä sorkki sitä suolta. Mulla on niitä divertikkeleitä paksusuoli täynnä ja ne ei oikein tiennyt, että missä se oikea suoli kulki. tökkivät vähän joka suuntaan. Se oli kauhea kokemus ja päätin, etten ikinä vapaaehtoisesti mene enää uudestaan siihen. Kyllä siihen tietenkin vaikuttaa myös tekijä. Se ensimmäinen oli kuulemma erittäin hyvä ja taitava siinä hommassa. No sullakin se on nyt ohi ja mitään vakavaa ei löytynyt. Sehän on paras. :smt023

Kuva

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-25 10:16:34 
Onneksi se on ohi. Ja pääasia, että kaikki vaikutti olevana hyvin.
Ihan oikeutetusti palkitsit itsesi semmosen kokemuksen jälkeen.

:D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-26 12:48:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

anna67 kirjoitti:
Mulla on samanlainen kokemus tähystyksestä kuin sulla. en viitsinyt sanoa ennen tähyäsi.

Raukkis! :lol:

Ei silti, olisin varmaan jännittänyt miljoona kertaa pahemmin jos olisit kertonut. Joten kiitos ettet pelotellut :) Jatkan myöhemmin, nyt on vähän kiire.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-26 12:54:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Joo ajattelin, että jännität vielä enemmän ja sitten jokaisella voi olla erilainen kokemus. Mullakin on kaks aivan päinvastaista kokemusta. Hyvin paljon riippuu tekijästä ja tietenkin siitä, missä kunnossa suoli on. Eka kerralla mulla oli suoli paremmassa kunnossa ja niitä divertikkeleitä ei ollut vielä niin paljon. Seuraavan kerran suoli oli enemmän ärtynyt ja tosiaan ne divertikkelit oli lisääntynyt tosi paljon. En viitsinyt pelotella sua etukäteen. Kyllähän se muutenkin jännittää ihan riittävästi vai mitä? :wink:

Kuva

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-03 07:09:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

8-[

Nyt mulle jotain rotia tähän touhuun kiitos!
Mun palkitsemis-ideani lähti vähän lapasesta, puolitoista viikkoa olen syönyt ihan mitä sattuu, mm. ihan yksin sellaisen Haribon pyöreän karkkiboksin, karjalanpiirakoita, kääretorttua... ja viimeiset neljä päivää olen vannonut ryhdistäytyväni "huomenna". Mun on näköjään pakko kirjailla tänne ylös syömisiä ja kuulumisia muutenkin, että on joku tsempitin pysyä kaidalla polulla. On se kumma, että kaikenlaista moskaa tulee syötyä, vaikka sen huomaa samantien olossa; vatsa on taas ihan solmussa :roll: Vaakalukemat ei ole onneksi ainakaan vielä nousseet ihan kattoon. Edellispäivänä 58,4 kg ja menkkaturbo on päällä. Mutta nyt se makeanmässäily on loppu. Ugh.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-03 08:06:53 
noona kirjoitti:
8-[

Nyt mulle jotain rotia tähän touhuun kiitos!
Mutta nyt se makeanmässäily on loppu. Ugh.

Jos sitä rotia jostain löydät, niin lähetä tännekin vähän. :D
Makeanmässäily karkaa aina käsistä. Kumma vaan, kun sen tiedän ihan hyvin ja kuitenkin kokeilen jatkuvasti kepillä jäätä. Ostan tavissuklaalevyn ja kuvittelen siitä pari palaa syöväni päivässä. Je ennenkuin huomaankaan, olen syönyt koko levyn. :evil:
Nyt lopetetaan yhdessä se makean mässääminen. :smt091

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-03 08:33:11 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Nyt Noona ota itseäsi niskasta kiinni ja heitä ne Haribot ym. mässytykset pikaisesti menemään ja kaapit täyteen karppiruokaa! :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-04 17:25:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juu, ryhtiliike aloitettu :D
Vaa'alla en ole tänään käynyt, maanantaina sitten taas. Mulla on piiitkästä aikaa lauantaivapaa johon ei suunniteltu mitään ohjelmaa. Aamupäivällä kävin vähän shoppaamassa, sitten kokkasin, pyörähdettiin nuoremman kanssa leikkipuistossa ja nyt vaan ollaan. Ihanaa toimettomuutta. Pientä poikkeusta lukuunottamatta tämä päivä on sujunut karpisti.

09:30

muki mustaa kahvia, e-epat, karnosiini, vettä

15:00

iso pala unelmatorttua :oops:
muki mustaa kahvia

18:00

kesäkurpitsalasagnea, kokatessa pieni lasillinen extra dry -siideriä
lasi viiniä

Tänään, niinkuin pari viikkoa tästä taaksepäin, on tullut juotua vähän huonosti. Vettä siis :wink: Täytyis korjata sekin asia.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-04 18:35:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Täälläkin palattiin ruotuun, kun loppui kesäloma... 13.8 alkaisi toinen kaksiviikkoinen, toivottavasti ei mene taas syömisten kanssa ihan lekkeriksi... :smt091 Täytyy toivoa, että silloinkin olisi vielä helteisiä ilmoja, tulisi sitten oltua paljon rannassa = vähemmän jääkaapilla... :oops:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 233 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 1012 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00