karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-04 23:36:14

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 233 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 18 9 10 11 12 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-10 08:16:36 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Mä nuolin kaikki leivonta kulhot kun äiti leipoi :smt045 , söin ruokalusikalla kidesokeira suoraan pussista ja söin kaakaojauhetta suoraan purkista. :smt044

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-10 10:23:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

thimari kirjoitti:
Syö sinä pakasteviinereitä vaikka pahveineen, mutta kerro mitä sille kissalle kuuluu!

:smt104 et kai sä tosissas voi väittää, että meijän muru-mussukka-miukumaukun tekemiset olis mielenkiintosempia kuin mun syömiset?! :lol:

No okei, mistähän aloittais...

Edellisyönä sitä tosiaan alkoi ahdistaa makuuhuoneen turvallisuus ja se naukui ja raapi ovea läpi yön. No, Nimikriisi-Pörtsi tietenkin tajusi että huushollissa on toinenkin kissa ja aamulla se istui passissa makkarin oven takana. (En ole muuten_ikinä_nähnyt kuinka pitkäksi kissa saa venytettyä kaulansa kun se oikein kurkottaa nurkan taakse!) Kun tulin makkarista ja suljin oven perässäni, Pikkukisu aloitti naukumisen. Pörtsin ilme oli näkemisen arvoinen. Se katsoi silmät ruokalautasen kokoisena vuoronperään makuuhuoneen ovea ja minua, tyyliin: "Siis ootko sä huomannut että tuolla on joku?!?"

Illalla sitten annettiin kisujen ensin tutustua hiukan makuuhuoneen ovea raottamalla. Haistelivat ja Pieni olisi varmaan tehnyt lähempääkin tuttavuutta, mutta Pörtsi piti arvokkuudestaan huolta... sähisi kuin mikäkin aina kun Pieni yritti tulla lähemmäs. Myöhemmin avasin makkarin oven niin, että Pieni halutessaan pääsee katselemaan paikkoja ja melko pian se tulikin. Ensin Pörtsi oli vapaana, mutta laitettiin se sitten kylppäriin että Pieni voi vapaasti kierrellä. Pörtsi nimittäin jäi sohvan viereen passiin kun Pieni juoksi sen alle.

Noh, viime yö vietettiin niin, että sauna ja kylppäri oli Pörtsin valtakuntaa, ja me nukuttiin Pikkuisen kanssa makuuhuoneessa. Jätin oven auki niin että Pieni pääsi yöllä rauhassa tutustumaan paikkoihin ja ite sain nukuttua.

Pikkuhiljaa se alkaa tottua uuteen kotiin, vaikka se on kyllä arin kissa mitä olen eläissäni nähnyt. Oikea ujopiimä. Mulla on haaveena käyttää sitä näyttelyssä, mutta saapa nähdä onko se liian arka.

Ahis; kidesokeria ruokalusikalla suoraan pussista?! Eiks toi oo vähän... outoo? :lol: ;)

Nojoo. Syömisiä kirjailen tänne taas myöhemmin... jos ketään kiinnostaa... [-( :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-10 11:32:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

juu toki meni pulla-ja kaakkutaikinan loput jne... :P

mutta onko raaka viinerimassa syötävää?? siis hyvää?? :D kypsänä olen omat sortumiseni tuhonnut niin ei ole testattu :smt080

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-10 11:35:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

qwerty kirjoitti:
mutta onko raaka viinerimassa syötävää?? siis hyvää?? :D

On. Älä muistuta. On se! Jäisenä.. mm... jos en olisi karppi, joutuisin ehkä suosittelemaan... :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-10 11:58:56 
Poissa
kermakarppi
kermakarppi

noona kirjoitti:
Nojoo. Syömisiä kirjailen tänne taas myöhemmin... jos ketään kiinnostaa... [-( :D

Älä kuule ala... [-X

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-10 12:17:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Muutama hätäpäissään otettu kuva, kotona oltiin oltu puolisen tuntia. Molempia jänskätti :D

Kuva

Kuva

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-12 10:00:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jaahas, täällä taas. Syömiset on olleet edelleen mitä sattuu. Eilen oli ihanaa, lähdettiin töitten jälkeen rannalle lasten kanssa ja siellähän me molskittiin ja rakennettiin hiekkalinnoja koko jengi 8)

Olen tullut siihen tulokseen, että nyt on tehtävä ryhtiliike rankemman kautta, ja jättää kaikki makea pois. Siis ihan prosenttisuklaata myöten. Jopa ehkä punaviini täytyy hylätä :smt022 koska se saa mut himoitsemaan kaikkea, olipa se syötäväksi kelpaavaa tai kelpaamatonta. Kahden viikon kurinpalautus niin luulis makeanhimon taas talttuvan.

Sen myötä aion siirtää ruokapäiväkirjani tuonne päiväkirjojen puolelle. Elokuuta on vielä pari viikkoa jäljellä, painoja ja tuollaisia päivittelen tänne suvisilavien merkeissä (jos siis on aihetta, heh) mutta muuten ruokajutut jatkuu tuolla toisella osastolla.

Ja sitten ne tärkeämmät; huushollin Kuningattaret. Varsinaista kissanpolkkaa on ollut tämä viikonloppu, kun ovat nyt samoissa tiloissa molemmat karvaperät. :roll: Pieni on niin arka, että viettää suurimman osan ajasta olohuoneen sohvan alla ja Nimikriisi vahtaa vieressä. Välillä on suljettu Isompi Katti kylppäriin jäähylle. Pelottaahan noita molempia.

Nyt on sentään palvelusväki vähän paremmalla tuulella kun hain sitä hyönteisverkkoa ikkunoihin. Nyt täällä saa hengitettyä :lol: Tosin ilmakin viileni n. 20 astetta, kuten naapurille ennustinkin verkkoa karmeihin naputtaessani. Noh, parempi näin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-12 21:11:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tänään on satanut ja ukkostanut. Ihanaa. Oikeasti. Kissatkin alkaa olla sovussa, vaikka Pieni vielä arastelee ja Nimikriisi simputtaa.

09:00

muki mustaa kahvia sänkyyn

12:00

kaksi paistettua munaa
kahvi

16:00

hannan (hannanin?) makkarapannusta sovellettu versio; krakovaa, sipulia, tomaattia, fetaa, oliivia, salsaa, kermaa... mmm... ruokapäikkysurffaus kannattaa!
vettä
kahvi ja kaksi jaffaleivoskeksiä

21:00

pieni lautasellinen makkarapannua
kaksi palaa tavispannaria omenahillon kanssa :oops:
kaksi lasia punaviiniä :oops:

-mutta mä tiukistelen huomisesta lähtien

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-13 12:48:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kauhee kun sitä saa shokkeja, kun ihmiset vaihtelee avattaria!! Mutta ihan missehän siinä on, ei siinä mitään :) Minäkin ottaisin kissan alta aikayksikön, jos siippa ei ois allerginen..

Meillä oli kotona kissa, ihan maatiaissellainen, mutta se piti piikittää pari vuotta sitten :cry: Vieläkin tulee "flashbackejä", kun menee kotona käymään, että pötkötteleekö se sängyllä.. Meillä näki koko perhe unta siitä pitkän aikaa lopettamisen jälkeen ja isä kuuli sen sipsuttelevan portaissakin.. Ehkä henki jäi sinne vielä asumaan :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-13 14:35:22 
noona kirjoitti:

Olen tullut siihen tulokseen, että nyt on tehtävä ryhtiliike rankemman kautta, ja jättää kaikki makea pois. Siis ihan prosenttisuklaata myöten. Jopa ehkä punaviini täytyy hylätä :smt022 koska se saa mut himoitsemaan kaikkea, olipa se syötäväksi kelpaavaa tai kelpaamatonta. Kahden viikon kurinpalautus niin luulis makeanhimon taas talttuvan.

Sama ryhtiliike on minunkin tehtävä, prosenttisuklaata en jätä, kun sitä pystyn syömään vaan palan kerrallaan.
Suklaan ja jätskin yritin vaihtaa punaviiniin, mutta se oli huono idea, kun niitä meni vielä enemmän kuin aikaisemmin ja sen lisäksi kaikki syötäväksi kelpaava ja kelpaamaton kuten sinullakin. :shock:
Eikun vaan nyt sitten se kahden viikon ryhtiliike. Ja se pitää ottaa ihan tosissaan. :smt045

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-13 15:35:16 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Meitähän on tänään monta jotka ovat ottaneet itseään taas niskasta kiinni. Kolme viikkoa aikaa silavia ja siinä ajassa ehtii vaikka mitä. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-13 15:51:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jep Turre, tosissaan lähdetään, ei siitä muuten mitään tule. Tämä on varmaan sellainen yleinen "paluu arkeen" -päivä, koulutkin alkaa taas ja kaikkea.

So far so good, mutta illalla se tahdonvoima vasta punnitaan :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-13 16:53:34 
noona kirjoitti:

So far so good, mutta illalla se tahdonvoima vasta punnitaan :)

Minulla se tahdonvoima punnitaan just nyt. Otin pullat uunista pois ja ah niin hyvä tuoksu. Kuuma pulla ja kylmä maito, olis se hyvää..... :oops:
Taidan kuitenkin lähteä ostamaan sen fittness-lehden. :smt023
Ja otan ison lasillisen saskiaa. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-13 17:50:35 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Turre- älä haistele niitä pullia, äläkä maistele! Nyt vaan eteenpäin karpisti, jos tänään sorrut pulliin tekee sun taas huomenna jotain makeeta mieli jne......kierrehän se on siinä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-13 17:55:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hushus Turre lehtikioskille! Mielellään vaikka kävellen!

Mä tulin hetki sitten kotiin, söin loput eilisestä makkarapannusta ja hitsi että tekee mieli makeaa! Kaikenlisäksi vanhempi lapsista oli ostanut mulle omista rahoistaan Magnum Whiten kun muisti että tykkään siitä :roll: Kieltäydyin, silläkin uhalla että pahoitin toisen mielen. Onneksi hänenkään suunsa ei ole tuohesta tehty :wink:

Nyt menis ihan mikä vaan sokeripitoinen. Ensorruensorruensorru. Kunhan ruoka on vähän laskenut, lähden minäkin lenkille.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-13 22:21:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

En sortunut. Oikeastaan koko päivä meni niin hyvin, että kukkia pöytään :D

07:30

kahvi
vettä
tlk kookosöljyä

13:00

pippurikalkkunaleikesiivuja
tomaattia
kurkkua
feta snack (fetaa öljyssä ja aurinkokuivatussa tomaatissa)
metsäsienisalaattia

16:30

kahvi

18:30

lautasellinen eilistä makkarapannua
vettä

Vettä meni päivän mittaan yhteensä 2 litraa. Ai että mä oon tyytyväinen etten antanut periksi makeanhimolle illalla :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-14 05:47:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta. Takana huonosti nukuttu yö, kissat oli ekaa kertaa samoissa tiloissa yön yli ja vähän väliä niillä oli joku ralli menossa :roll:

Vatsa on jostain syystä kipeä heti herättyäni. Vaikuttaisi myös vähän siltä, että viikkoon-pariin ei kannata vaakalukemia kauheasti tuijottaa; olis taas sellainen aika kuusta tulossa. Kaiken lisäksi tänään pitää mennä töihin, vaikka on vapaapäivä :evil: Mulla on kampaaja aamupäivällä, ja sitä en aio missata, en vaikka lähtisi työpaikka alta.

Joten alkaa vähän arveluttavissa merkeissä tämä tiistai. Vaakakin näytti 58,3 eli turvotusta liikkeellä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-14 05:50:08 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Toivottavasti teillä rauhoittuu tuo kissaralli pian. :lol: Mulla tämä helle lisää varmaan turvotusta joten kait se näiden helteiden myötä helpottaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-14 18:45:26 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moikka Noona! Olen palannut reissusta ja ajattelin moikata sua. Meillä oli kyllä tosi mahtavat lomailmat. Koko viikko oli hellettä. Matkustimmekin aina yöaikaan. Päivällä ei viittinyt istua autossa. Sain myös talviturkin otettua. Uitiin uima-altaassa ja sitten ihan järvessäkin. Oli kyllä ihanaa \:D/ .
Toivottavati mahasi helpottaa. Mulla on nyt taas parempi. Voihan olla, että stressi on helpottanut, kun oon ollut lomalla ja sitten en kyllä lipsunut syömisissä lomareissullakaan. Oltiin sukulaisissa ja siellä kehtasin sanoa, mitä syön. Yhdesti oli kipukohtaus, kun olin syönyt sokeritonta jäätelöä. On se myrkkyä mulle.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-14 21:10:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heippa Anna, tervetuloa takaisin! Ilmat on tosiaan olleet lämpimät, vähän turhan lämpimät mun makuuni. Mulla on vatsa ollut vaihtelevasti hyvässä ja huonossa kunnossa. Tähystä tuli vastaukset; ei elimellistä vikaa elikä kyseessä on toimintahäiriö. Ruokavaliolla hoidettava kuulemma... kun vielä keksisi, millainen sen ruokavalion pitäisi olla. Välillä kun vatsa kipeytyy kaikesta, välillä taas ei mistään.

Tänään olen pysynyt suht kaidalla tiellä:

06:30

musta kahvi
karnosiinit
vettä

08:00

tuli nälkä :shock:
kaksi paistettua munaa
kookosöljyä tlk

12:00

muki kahvia kampaajalla

14:00

iso kebabsalaatti kaupungilla pyöriessäni (jee, töissä ei tarvinnut montaa tuntia lopulta käkkiä)

21:30

pieni maistiaislautasellinen broileri-parsakaalivuokaa tuolta karpit kokkaavat -ketjusta
kourallinen suolapähkinöitä
natural extra dry -siideri (hh vain 1,6g/100ml!)

vettä parisen litraa päivän mittaan

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 233 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 18 9 10 11 12 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00