karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-04 15:36:16

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 55 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-22 09:25:55 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Laskin taas vaihteeks eiliset syömiset. Eli näin:
Protskut 113,36
hh:t 16,28
Rasvat: 80,97
Energiaa: 1255,72

Kumman vähän hiilareita tulee kasaan rahkasta, kermasta (ihan pikkanen loraus), tomaatista, kurkusta, paprikasta ja marjoista (ehkä hieman vajaa kourallinen)...

Eilen pesin vielä mattoja (tosin painepesurilla) ja jumppasin. Paino ei kuitenkaan näyttänny tippuneen kuin pari sataa grammaa, ei sillä, että enää hätäilisin tuon tippumisen kanssa - kyllä se tippuu, tippuu vaan hitaammin.
Ilmeisesti syy siihen, että otan iltapäivätorkkuja (n. tunti) on siinä, että saan liian vähän energiaa? Tosin yöllä tulee nukuttua vaan 5-6 tuntia.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-22 09:27:05 
Poissa
sintti
sintti

Makutottumuksista – minä tosiaankin jätin sen rasvattoman maidon kahvistani pari aamua sitten ja vaikka musta kahvi maistui aiemmin kitkerältä, niin eipä maistunutkaan nyt. Luulen kyllä, että tämä muutos tuli ihan suoraan korvien välistä eli kun tietää jonkun olevan hyväksi tavoitteen saavuttamiseksi, niin makunystyrätkin asennoituvat positiivisesti – jos sen nyt näin voi sanoa. :)

Viime päivinä olen tosiaankin miettinyt laihdutushistoriaani ja todennut sen, että tämä tapa käy kyllä minulle paremmin kuin hyvin. Makeista luopuminen ei ole tuottanut ongelmia, koska muutenkaan en ole ikinä ollut makean perään. Liha ja kala ovat olleet herkkuani aina ja salaattilisukkeiden kanssa saan syödä juuri sitä mitä haluan. Ihanaa!

Hauska juttu muuten – noin viitisen vuotta sitten yritin ihan huvikseni kasvissyöntiä. Muutama kaverini on kasvissyöjä ja ajattelin tosiaankin kokeilla tuleeko siitä niin kevyt ja hyvä olo kuin kaverini kertoivat. Noh – kaksi viikkoa söin marjoja, juureksia, hedelmiä, vihanneksia ym. ym., mutta siinä vaiheessa alkoi lihanhimo olla jo sellainen, että kauppareissuilla yllätin itseni pelkästään tuijottamassa silmät lasittuneina lihatiskin antimia. :shock: Että se siitä puhtaasta kasvisruokavaliosta!

Ai jai – nuusku, tuo kommenttisi selluliitin katoamisesta oli kyllä mahtava uutinen! Toivottavasti meikäläisen reidet ottavat kanssa opikseen! :lol:

Syömisiä en valitettavasti osaa vielä kommentoida, sillä olen vasta taipaleeni alussa – tuli tuosta viimeisimmästä muuten vaan mieleen, että minunkin syömiseni painottuvat kyllä iltaan. Päivällä ei vaan ole nälkä ja syönkin lounaan tuossa kahden, kolmen maissa ja päivällisen kahdeksan, yhdeksän kieppeillä. Se tuntuu hyvältä minulle, joten eiköhän siinäkin asiassa kannata kuunnella omaa kehoaan.

”Jumilinkin” pistän muistiin, jos ja kun alkaa jumittaa. Dänks, Hoover. :) Taidanpa tässä käydä juomassa lasin vettä!

Mistähän minun varsinaisesti piti puhua? Taas lähti ajatus lentämään, kun täällä on niin paljon mielenkiintoisia kommentteja ja hyviä vinkkejä… :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-22 09:27:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vettä join hyvin eilen väh 3 litraa....Yleensäkin olen hyvä juomari siis veden suhteen,välillä pelkään et menee liikaakin kun saa juosta vessassa tämän tämän :?
Rasvoissa olen tullut tarkotuksella alas koska paino ei tippunut suuremmilla rasva määrillä,,,,((mikäli se nyt siitä johtuu))...oon nyt pari viikkoo vahtinut juusto ja pähkinä syömisiä ym rasvasempia juttuja juuri sen takia koska oletan painon tippumattomuuden johtuvan niistä.... :roll:
Juu ja karvan saa tulla alas toi hh olis vissiin ihan hyvä jos ei yli 40 tuu...
nyt tarvii lähtee viemään noita karvasia lapsia pihalle....

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-22 09:34:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

nuusku kirjoitti:
Rupesinkin miettiin että kun tempasin sen fillari lenkin niin eiks tossa ole nyt liian vähän??fillari lenkki oli se 630 kaloria...

Mä pitäisin sun omaa oloa parempana mittarina kun kaloreita, eli jos esim. tänään aamulla ei ollu ihan kauhee nälkä, niin sit en olis huolissaan, mutta jos tuntuu siltä, että "veto loppuu kesken", niin sit lisäisin kaloreita. Samoin kuin Hoover, niin miekin lisäisin noita rasvoja. Mites se 5%:nen juusto? Onks siinä hiilareita? Muistaakseni kun sä söit tota juustoa...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-22 15:26:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hiilaritonta on toi Polarin 5% juusto...ja peräti ihan syötävää vaikka ei rasvaista olekkaan..
Olo oli kyllä ihan loistava aamulla joten en vissiin sit lisä kaloria tarvitse...
Toistan nyt vielä että että rasvoja oon ottanut alas tarkoituksella koska alussa söin aika huolettomasti rasvoja.....mutta kun se paino vaan ei tipu....
Eli kokeilu mielellä ollaan nyt vähän rajallisempia.
Rajaan nyt vielä tota hiilaria....Tänään on mennyt jo puol kiloo kasviksii et kertyy toki niistäkin...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-22 15:42:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Rupesin tässä miettimään että eikös Atkins julista vähän niinkun maito tuotteetkin pannaan???
Sitten loppus kyllä meikäläisen tarina tällä saralla :shock:
Rahkassa ja raejuustossa on kyllä tosiaan vähän hiilaria sitä paitti ne antaa vaihtelua lihalle ja kasviksille...
Mietinpä vain tätä jumitusta että voipa johtua niistäkin...... :cry:
Hmm tarvinee vaan pysyä rauhallisena ja olla ajttelematta asiaa hermostumiseen asti...
Eipä tiedä vaikka kuulun siihen vähemmistöön jolla paino lähtee kunnolliseen laskuun vasta puolen vuoden jälkeen niinkuin täällä olen lukenut..
No nyt meen grillaan makkaroihini vähän väriä kun kerran arska paistaa :D :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-22 18:25:38 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

http://atkins.com/Archive/2001/12/15-464579.html

Ei käsittääkseni. Katso yllä olevasta linkistä luettelo. Se on alun "induktiovaiheen" sellainen

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-22 20:43:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No hetipä kun sanoit muistu mieleen niin olikin induktio vaiheessa...
:wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-22 20:46:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nuusku, ei kai kukaan sentään ole sanonut, että sinun pitää puoli vuotta odottaa. Ja olethan päässyt selluliitista eroon. Kysyin sen takia niistä "piilevistä", koska ainut todellinen riski paljon proteiinia ja rasvaa sisältävissä dieeteissä on mahdollinen jo olemassa oleva munuaisten vajaatoiminta. Koska kerran olet terve, niin kokeile kaikkea mahdollista PAITSI kalorien rajoittamista. Sitähän kerroit jo turhan kokeilleesi. Elimistösi saattaa vielä olla toipumassa nälästä ja pitää sitkeästi kiinni vararavinnosta. Olen monilta kuullut, että alun nihkeästi käyntiin lähtenyt painon pudotus korvaantuu sitten äkillisellä "humahduksella" jossain vaiheessa. Kokeile erilaisia hiilaritasoja. joillekin sopii tosi alhainen, joillekin enemmän.

Lymfahieronta on myäs kokeilemisen arvoinen. Olen tosin täällä Pietarissa löytänyt hierojan, joka on kehittänyt aika omintakeisen version siitä. Tosin ranskalaisiin oppeihin perustuen. Muistutti vähän sitä muokkausta mistä puhuttiin "liian löysä vatsanahka" keskustelun jenkkilinkissä.

Tosin liikuntaa lisänneenä olet voinut saada lisää lihasta, joten mitat saattaa olla pienentyneet enemmän, kuin vaaka näyttää.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-22 20:56:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joo ei toki kukaan ole sanonut että just puol vuotta tarvii odotella...toisille vaan niin on käynyt :shock: toki en ihmettelisi vaikka siihen ryhmään kuuluisin :D
Toi lymfahieronta kuulostaa jotenkin houkuttelevalta!
Lähdettiin ukon kans taas fillaroimaan mutta oli kaukana eilisestä nautinnosta....HUH HUH miten oli likka poikki....no 25 kilsaa kuitenkin ja keski syke 139 ja kaloreita 600 mutta aikaa meni ja loppu matkasta ukko jo leikkisästi työnteli mua eteenpäin :D :D
Täytyypä ottaa huomenna rauhallisemmin vaikka vaan koirien kans kävelyä ja syödä nyt paremmin kun eilen...
Jeps eipä tässä hätiä mitiä,nyt kiinnostuneena seuraan miten tää liikkuminen vaikuttaa...no jos ei paino putoo niin ainakin kunto nousee :D
Selluliitiä tosella on kadonnut mutta ei sentään ihan vauvan pylly vielä heh :D se vaikuttaa kyllä paljon...sitä olen aina jotenkin ihan hävennyt :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-22 21:01:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Älä fillaroi joka päivä. Anna elimistölle aikaa toipua. Jalat oli ehkä edellisen päivän lenkistä vielä väsyneet. 48 tuntia on hyvä toipumisväli. Kevyttä aerobista liikuntaa voi harrastaa päivittäinkin, mutta rankat lenkit voi olla liikaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-22 21:14:07 
Poissa
prinssieversti
prinssieversti

Elka kirjoitti:
Elkan sigu

Woohoo, Tuulen viemää, eräs parhaimmista kirjoista/leffoista.. OK off-topic mutta eniwei... :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-22 21:26:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Se tais joo olla tiedossakin ettei ihan samas vedos oo kun ed päivänä....muttaku se oli niin mukavata ja mukava keli ja sitten kun oltiin menty 5 kilsaa niin sit piti viä viis jne... :P ...
Mulla varmaan onkin paha tyyli et sitten vedetään kun hirvi suuna päänä joka paikassa ja sitten ei taas kohta oo kivaa ollenkaan...Tarvis sitten muistaa levätäkkin ettei mee epämieluisaks :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-24 11:29:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Can I drink milk when doing Atkins?

Milk is not permitted in Induction and Ongoing Weight Loss because it contains too many carbohydrates, including lactose, a natural sugar. Instead of milk, try diluting cream with water as a substitute. Although cream is almost 100 percent fat it does contain some lactose, so most people need to limit their intake to a maximum of 4 ounces daily to lose weight. (Be sure to count the carbs.) If you're not losing weight as quickly as you'd like, limit cream intake to no more than 2 ounces daily. New lactose-reduced dairy beverages that contain about 3 grams of Net Carbs are also good substitutes.

OTOH Suomessa ei myydä maitoa, vaan sitä mitä Heikkilä kutsuu "jolpiksi" ja "ongelmajätteeksi" ja joka on pikemminkin maitopohjainen tuote kuin maito. Luomumaidonkin luomuus on pelkkä vitsi. Saisikohan Eestistä maitoa?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-24 12:19:54 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Minä olen välillä jättänyt maidon pois, välillä taas juonut, enkä ole suurempaa eroa havainnut. Riippuu varmaan taas kropasta.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 55 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00