karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-17 15:43:01

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-22 20:25:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Syön niin, ettei ole nälkä. Ja valikoin, ettei ole paljoa sokeria (hiilareita). Rasvan määrää en suostu vahtimaan, vain sen laatua. Proteiinia ja rasvaa en pysty syömään liikaa. Olen sitä mieltä, ettei nälässä pidettävä keho suostu vapaaehtoisesti luopumaan vararavinnostaan. Joillakin se toimii tehokkaammin, joillakin huonommin. Ne, joilla se toimii huonommin (siis hengissäsäilymisen kannalta, jos ei ole riittävästi ravintoa saatavilla, pitää säästää), voivat laihtua nälkäkuureillakin. Ainakin jonkin verran. Jos ei elimistö saa tarpeeksi polttoainetta, se ei uskalla luopua varastoistaan, vaan pistää mieluummin "säästöliekille". Sitä voi sitten yrittää raivoisalla liikunnalla muuttaa. Olen itse todennut, että laihdun parhaiten kun syön riittävästi ja säännöllisesti. Eli silloin, kun ei ole nälkä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-23 08:13:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Olin ajatellut yrittää uudestaan... *huokaus* :wink:

Ihan hyvä että tämä painon jumittaminen otetaan täällä esille! Negatiivisistakin asioista pitää voida puhua ja vierailijatkin voisivat saada väärän kuvan alakarppaamisesta jos täällä vaan hehkutettaisiin kaikenlaisia menestystarinoita!

Viestin otsikko: Jumitusta ja muuta...
ViestiLähetetty: 2004-07-23 09:32:00 
Poissa
sintti
sintti

Hyvä ketoozi! Ikinä ei saa lannistua, sillä et tosiaankaan ole ainoa jolla välillä repsahtaa tai jumittaa tai tulee muuta takapakkia. Tänne vaan purkamaan ärtymystään jos ei pelitä juuri sillä hetkellä. :)

Minua melkein hävettää täällä puhua jumittamisesta omalta kohdaltani, kun juuri tämän aloitin, mutta puhun kuitenkin. :wink:

Huomasin nimittäin tuon saman, että vaikka paino on nyt pysynyt samassa, niin sentit kyllä kutistuu silmissä. Peilistäkin näkee, että vaikka noita läskejä on jäljellä, niin yleisnäkymä tuntuu tiivistyvän päivä päivältä ja mittanauhalla sen pystyy vielä todistamaankin. Olen siis ehdottomasti Hooverin kanssa samaa mieltä, että mittojen ottaminen kannattaa, sillä se antaa uskoa silloinkin kun paino ei liiku mihinkään.

Ruokapäiväkirjan pidon olen havainnut hyväksi omalla kohdallani, sillä siitä näkee tasan tarkkaan mitä on tullut tehtyä silloin kun paino on laskenut ja mitä silloin kun se on jämähtänyt paikoilleen. Toisaalta kyllä uskon myös siihen ”läskimuistiteoriaan”, jota täällä jossain käsiteltiin. (Yhtenä yönä lueskelin näitä ketjuja tosiaan kolmeen saakka yöllä – hyvähän se on näin lomalla – ja opin kyllä tosi paljon. Kiitos tosiaan mielenkiintoisista jutuista kaikille palstalaisille!) Minulla nimittäin näyttää nyt jumittavan siinä kohtaa, missä painoni pysyi noin vuoden edellisessä tasausvaiheessa. Huvittavinta on, että jumituskohtani ovat täysissä kymmenluvuissa, joten vaikuttaisi ihan siltä kuin vaa’an viisari ei millään pääsisi sen pidemmän pykälän yli. :lol:

Samoin uskon noihin hiilaripäiviin jumituksen lopettajina. Vaikka tietoisena alakarppina olen vasta aloittaja, niin voisin tässä hieman valottaa tätä laihdutushistoriaani parilta viime vuodelta… kannustukseksi muille.

Jouluna 2002 painoin noin 85 kiloa, mikä on aika paljon 163 senttiselle. Vähensin sitten syömisiäni ja se oli aika paljon ”tiedostamatonta alakarppausta”, sillä leivän syöntiä vähensin minimiin ja muutenkin turvauduin aika paljon juuri lihaan ja kalaan ym. Välillä pidin sitten hiilaripäiviä (pizzaa ja jäätelöä), jotka tosiaankin saivat sen painonlaskun taas vauhtiin. Sillä systeemillä paino tipahti pikku hiljaa 15 kiloa kesään 2003 mennessä. Siinä 70 kilon ympärillä paino pyörikin sitten vuoden verran ja olin olemukseeni suhteellisen tyytyväinen viidentoista kilon kuormasta pääsemisen jälkeen, kunnes nyt kesäkuun lopussa huomasin painavani 74 kiloa ja sytytti, että STOP! Nyt äkkiä niskasta kiinni ennen kun homma kirjaimellisesti leviää käsistä. Lisäksi päätin senkin, että kun nyt kerran olen näinkin hyvässä vaiheessa, niin miksi sitä ei saman tien tiputtaisi sinne hyvänolonpainoon, sillä mahdotontahan se ei ole missään tapauksessa. :)

Joten – nyt sitten olen saanut ne neljä kiloa pois ja läskimuistini ilmeisesti pidättelee minua edelleen tässä 70 kg:ssä vaikka sentit sulaakin. Mutta eiköhän se tästä taas lähde rullaamaan alaspäin, kun vaan jaksaa sinnitellä. Jaetaan kokemuksia edelleenkin – itselleni tuo juttujenne lukeminen tuo kyllä ihan mielettömästi tsemppiä jatkaa eteenpäin.

PS. Tänään saan 5 kg mansikoita kotiinkuljetettuna, joten taidanpa nauttia niistä hyvällä omallatunnolla ja pistän loput pakkaseen, NAM! :P

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-23 20:10:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

hoover kirjoitti:
Jumitus on tuttu juttu. Mun paino putosi todella vauhdikkaasti ekat kuusi kuukautta, sen jälkeen pudotus on ollut tosi nihkeää. Tosin mä lopetin tuossa välissä tupakanpoltonkin ja niin tulin hidastaneeksi aineenvaihduntaani.

Aloitin vuosi sitten toukokuussa 95 kilosta ja vaaka näyttää nyt 71 ja risat, joten epätoivoon en aio vaipua, vaikka matkaa normaalipainoindeksiin onkin vielä 5-6 kiloa.

Mittojen ottaminen kannattaa. Aikana, jolloin paino ei ole hievahtanutkaan alaspäin, mun vatsanympärys navan kohdalta on pienentynyt 7 senttiä. Silloin ei siis voi edes puhua varsinaisesta jumista. Kehohan kerpele uudelleenmuokkaa itseään. Lisää lihasta ja vähemmän rasvaa.

Mä olen koettanut jos jotakin konstia tähän jumiin. Laskenut hiilarien lisäksi kaloreita, ei tehoa. Kokeillut kolmen päivän rasvapaastoa... paino putosi ja hivuttautui takaisin. Liikun suht paljon. Kävelen, filalroin, pistän huitoen crosstrainerilla ja teen pilateksia säännöllisen epäsäännöllisesti. Käsipainotkin on... Epätoivoisimpia ajatuksia on ollut mahdollinen kahvista luopuminen, sitä ennen päätin kuitenkin kokeilla maitotuotteiden rajoittamista. Se kokeilu on nyt menossa :)

Lueskelin amerikkalaista low carb -keskustelupalstaa ja siellä jotkut olivat saaneet juminsa loppumaan L-karnitiinilla. Pistän mietintämyssyyn. Lyhyen nettiselauksen jälkeen totesin kalliiksi, mutta... katsotaan.

Hoover, mistä L-karnitiinia saa Suomessa? Olen ajatellut hankkia sitä pahan päivän varalle, lukien jenkkien keskustelupalstoja. Vielä ei ole jumia, mutta tuleehan se aikanaan. Saksalaisista nettiluontaistuotekaupoista löytyisi. Samoin sieltä löytyisi DHEAta, jota ikäni vuoksi, promenopaussi, aineenvaihdunta hidastunut, haluaisin kokeilla. Sitä kai saa Suomesta vain reseptillä, mutta tuleeko läpi Suomen tullista, jos tilaa Saksasta?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-23 20:23:05 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

http://www.boosman.fi/catalog/product_i ... ucts_id=70

Tuolla näyttäis ainakin olevan. Googlettamalla löytyy muitakin kun pistää hakusanan suomeksi: L-karnitiini.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-23 21:05:56 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

jatkan keskustelua, ehkä vähän vierestä, mutta täytyy saada synninpäästö..

eli siis jumittanut olen nyt minäkin 69 kilossa vaikka kuinka kauan ja sitten nousi vähän yli 70 kiloon, ilmeisesti mun psyyke petti ja eilen illalla aloitin, vetäisin kaikki hiilarit, mitä kaapista löytyi ja annoin itselleni anteeksi.. no, tänään meni kaikki hyvin (0 hiilarin munakas aamulla ja lihakaalipataa lounaaksi) ja illalla menin leffaan kaikessa vit***ksessani ja vetäisin kunnon karkkisatsit naamaan. ja kun kerran aloitan hiilarimässäilyn, ei loppua näy. kuten joku fiksu täällä sanoi, se on kuin psykoosi. siis heti huomenna on taas uusi alku, uskottelen itselleni nyt että jumitukseen tarvitsin juuri tätä hiilarimättöä, hehe, mutta eihän tätä nyt voi loputtomiin jatkaa. siis kaikki kannustus tulee tarpeeseen. kun nyt pääsisin siihen samaan atkins-vireeseen, joka mulla oli ensikuukaudet päällä.. aggh.

ei ole aina helppoa.

sitä paitsi nyt kun luin muiden uusia viestejä, tajusin, että kyllähän olen itsekin kiinteytynyt vaikka ei kilot olekaan lähteneet, eli mitä sitä vaakaa olen tuijotellut, tulee vain paha mieli.

ja huomenna ostan myös lisäproteiinia. hupsheijaa ja hyvää yötä.

..kaikki jumituksesta-irti-vinkit kehiin!!!!! nyt on tosi kyseessä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-23 21:41:22 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Kovin varovainen arvio olis, että mulla maitotuotteiden rajoittaminen helpottaisi hieman tätä jumitusta. Jostain kumman syystähän maitotuotteilla on korkeampi insuliini-indeksi kuin mitä niiden glykeemisestä indeksistä voisi päätellä.

Toisaalta taas tuntuu että iso osa kaikesta ylellisestä tällä ruokavaliolla oli juuri kerma ja rahka ja... kermaiset kastikeet ja kermajuustot... äh.. saanhan mä ne takaisin sitten normaalipainoisena. Just tällä hetkellä v-----aa raskaasti. Liha, kala, lintu, muna+ salaatti ja vihanneslinjalla siis + voi + majoneesi tietty... vaan marjoista en luovu.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-23 21:45:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mua rupes kiinnostaan toi L-karnitiini???
Hoover mulle kun toi lontoon kieli on niin mahdottoman vaikee lukusta,saivatko ne jenkkiläiset avun siittä niinkuin kuinka pian ja oliko se selkeesti yhdistettävissä tähän aineeseen?
Vois olla kokeilemisen arvonen juttu...varsinkin nyt taas tullut liikuttuakin...
Toi pussukka mikä oli myynnis siit tulee jopa 100 annosta ja oli 24 jotain ekee....ei rassais mun pussia jos siihen vaan mitään luottamista on :shock:
kertokaa lisää!onks joku kokeillut?

Ja HUS Peta ruotuun sieltä!!! :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-24 08:09:58 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Minulla on mielikuva, että kehonetin ammattilaiset pitäisivät näitä aineita humpuukina. Kokeellista näyttöä on kofeiinin ja kapsaisiinin (eli chilin) sekä maitotuotteista saatavan kalsiumin (1200-1300 mg päivä) laihtumista tehostavasta vaikutuksesta, muusta ymmärtääkseni ei. Tablettikalsium taas ei tehosta laihtumista, joten niitä maitotuotteita ei kannattane ensimmäiseksi karsia.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-24 09:48:00 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Katsoin oikein haulla keho.netin keskusteluista tuosta aineesta, eikä minusta siellä sitä miksikään humpuukiksi sanottu. Kokeilepa medscapessa hakua l-carnitine myös.

Mä voin kertoa tuloksista sitten täällä :) kunhan saan tuota tököttiä jostakin hankituksi.

Kalsiumia saa runsaasti vihreästä vihannasta, muunmuassa parsakaalista. En olis ihan ekaksi huolissani kalsiumista maidottomalla ruokavaliolla.

Nuusku: osa sai selkeästi avun juuri tuosta aineesta, mutta niinkun aina, ei kaikki. Pirteämmäksi ja energisemmäksi kehuivat oloansa ne, joille se auttoi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-24 12:11:37 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Ilmeisesti ei olekaan välttämättä humpuukia. Muistelin ilmeisesti jotain toista ainetta. Lampaanlihassa on luonnostaan paljon, mutta pitäisi syödä kilo päivässä, ennenkuin urheilijoiden käyttämä 2 g tulee täyteen. Sinänsä meillä alakarppaajilla saanti on varmaan keskimääräistä parempi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-24 12:17:02 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Kirjolohi on myös yllättävän hyvä kalsiumin lähde. Kasviksissa on kalsiumia, mutta sen vaikutus vartalorasvan polttoon on ilmeisesti tutkimatta. Juustossa kai on jokin entsyymi, joka edistää kalsiumin hyödyntämistä, mutta voihan niitä olla kasviksissakin. Aasiassahan on ilman maitoa elelty, mutta siellä sitten noita viherrehuja syödäänkin aivan valtavat määrät. Ja hyviä ovatkin, sikäläiset rehut! Itsekin huomasin joskus pistelleeni kirjaimellisesti pesuvadillisen yhdellä aterialla (menee vokatessa kokoon).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-24 20:58:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

L- karnitiinia löytyi lähiapteekista. Nestemäisessä muodossa. 50 ml pullo 20 % liuosta maksoi noin 300 ruplaa (päivän kurssin mukaan noin 8 Euroa). Pakkohan se oli ostaa, kun nimikin oli "Elkar" :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-24 21:38:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tää tunnustaa käyneensä kans ostamassa tänään "bodaus" liikkeestä jauheena...
Pussukka maksoi 24,50 100g 100% tavaraa 1-2g kuntoilun jälkeen...joten otin sitä sauvakävelyn jälkeen....
Olen nyt siis ns koekaniini :-s
Mää oon kyllä sellanen hurahtelija tälläsiin... :oops: toivottavasti auttas...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-25 10:46:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

AFAIK, karnitiinia on nimensä mukaisesti lihassa. En tiedä sitten erityisesti L-karnitiinista....

Tuntuu vain hölmöltä ostaa samaa tavaraa eri paketissa....

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-25 10:48:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

AFAIK, karnitiinia on nimensä mukaisesti lihassa. En tiedä sitten erityisesti L-karnitiinista....

Tuntuu vain hölmöltä ostaa samaa tavaraa eri paketissa....

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-25 11:37:36 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

moi! l-karnitiini toimii parhaiten nestemäisenä,aamulla tyhjään vatsaan ja jos vielä aamukävelyn heittää, niin hyvä.kokemusta on, joskus fitness kilpailussa olleena.
kaikkkia humpuuki tuotteita on myös lisäravinne liikkeet täynnä,mut l-karnitiini tutkitusti toimii,en löydä sitä tietolähdettä nytte,mikään ihme aine se ei ole,niinkuin ei muukaan,mutta kyllä se potkua antaa.. :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-25 11:48:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moi Kei!
Ostin tosiaan ton jauheena ja ohjeissa luki et hyvin nesteeseen sekoitettuna.
Ohjeessa sanottiin että urheilun jälkeen...ja myyjä kehui ottavansa sitä jälkeen reenin...
Voisinko siis ottaa sitä kuitenkin aamulla huoletta?

Pienetär raskaassa urheilu suorituksessa kroppa polttaa enemmän kyseistä ainetta kun se sitä tarvisi...
Noh tuleepa kokeiltua... :?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-25 19:16:43 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

[quote="nuusku"]Moi Kei!
Ostin tosiaan ton jauheena ja ohjeissa luki et hyvin nesteeseen sekoitettuna.
Ohjeessa sanottiin että urheilun jälkeen...ja myyjä kehui ottavansa sitä jälkeen reenin...
Voisinko siis ottaa sitä kuitenkin aamulla huoletta?

joo toki voit.ja kyl se imeytyy,kun otat sen nesteen kera.ja sopii hyvin myös treenin jälkeen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-26 09:01:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

kei kirjoitti:
moi! l-karnitiini toimii parhaiten nestemäisenä,aamulla tyhjään vatsaan ja jos vielä aamukävelyn heittää, niin hyvä.kokemusta on, joskus fitness kilpailussa olleena.
kaikkkia humpuuki tuotteita on myös lisäravinne liikkeet täynnä,mut l-karnitiini tutkitusti toimii,en löydä sitä tietolähdettä nytte,mikään ihme aine se ei ole,niinkuin ei muukaan,mutta kyllä se potkua antaa.. :)

Kei, kun se l-karnitiini toimii, niin mitä fitness piireissä sen sanotaan silloin tekevän? Se aine, mitä ostin, on täällä reseptilääke, eikä mikään lisäravinne.
Olo on nyt toisena päivänä ainakin energinen.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00