karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-09 21:31:52

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 48 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-20 16:07:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nyt on mummulareissut yms takana.. Poitsu jäi perjantaina vielä toiseen mummulaan yhdeksi yöksi, joten me mentiin ukon kanssa eilen illalla syömään Gringos Locosiin, ihanat ruoat oli, mutta ei mitään kovinkaan karppia, tosin en tietoisesti pyytänytkään, mitään pelkillä kasviksilla. Tää oli siis jonkinasteinen suunniteltu repsahdus... :oops:

Tultiin jo hyvissä ajoin takaisin tänne lähiöön ja käytiin lähiökapakassa yhdellä, meikkis menikin sitten nukkumaan, kun päästiin kotiin, hiilarisysäys + tequila = valot pois! :wink:

Tänään käytiin ostamassa sitten pojan tulevalle hamsterille kaikkea sälää häkkiin ja maanantaina sitten mennään ostamaan itse hamsu, kun hänkin on kotona ja pääsee valitsemaan. Eilisillan koikkelehdin kaupunkireissun törkeän korkeilla koroilla, ilmeisesti venytti tuota polven jännettä, koska ei ole tänään särkenyt yhtään polvea. :shock:

Hyvät viikonloput kaikille!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-22 06:11:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ensimmäinen yö työputkesta takana ja notkun tässä hetken koneella ennen kuin nukkumatti kutsuu mua. :smt015 Vapaillani sain nukuttua pitkästä aikaa tosi hyvin, kun pojallakin oli syysloma - oli huomattavasti helpompi aloittaa työt, kun oli oikeasti saanut levättyä kunnolla. :)

Töissä hirveät sairaslomamäärät, ja useimmilla sellaisia kahden tai kolmen viikon sairaslomia, ja sijaisia ei taas juurikaan ole. Joten meikäläiset taas VENYY... Sunnuntaiksi pyydettiin jo iltavuoroon, täytyy katsoa nyt, että jaksaako sitä mennä. Olen tässä mielestäni jo joustanut sen verran, että olisi varmaan jo työnantajan vuoro joustaa hiukan....

Nyt nukkumaan... :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-22 08:36:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moikka Queen!
Määkin meen nyt sitten tänään pitkästä aikaa töihin. Ajattelin, että nukun aamulla pitempään, että jaksan valvoa yön. Mää oon nykysten ollut aamuvirkku, kun ei oo tarvinnut käännellä unirytmiä. No määhän olin hereillä jo ennen kahdeksaa. Nyt saan sitten valvoa yli vuorokauden yhteen kyytiin. Mää en osaa nukkua päiväunia. No huomenna sitten kyllä varmasti väsyttää. Ei tarvi unta ootella. :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-22 13:31:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joo, taatusti väsyttää aamulla... Mulla on vähän sama homma, ettei vapaiden jälkeen saa mitään torkkuja nukuttua ennen töihin menoa ja sitten onkin se vuorokauden hereillä olo, kun seuraavana aamuna vasta pääsee nukkumaan. :oops:

Toivottavasti olkapää kestää töissäolon, kurjaa, kun hoitoon pääsy kestää niin kauan, ettei voi ajatellakaan olla niin pitkään sairaslomalla. No, hyvä jos saat helpotusta nosteluihin ja muihin, niin ei tarvitsisi niin rasittaa sitä.

Mun pitäisi alkaa tekemään ruokaa ja sen jälkeen lähteä ostamaan pojalle hamsteria, kun kaikki häkit yms tarvikkeet ovat jo - lemmikki vaan puuttuu. Eilen illalla hän ilmoitti olevansa melkein lemmikin omistaja. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-25 14:24:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Täällä suunnaton ahdistus meneillään, saan tosiaan olla tiukkana, etten repsahda hiilarimaahan syömään mieltä paremmaksi. Pojalta leikattiin viime vuonna jalasta verisuonikasvain ja nyt on pelko, että on uusi kasvain toisessa jalassa... Ok, on hyvälaatuinen, mutta kuitenkin taas mietityttää, että aletaanko leikkaukseen, onko se kasvain vai joku muu vaiva ja mites tää joukkoirtisanoutuminen vaikuttaa hoitoon pääsyyn. Röntgenaika saatiin ensi viikoksi, mutta ultraääni vasta joulukuulle. Pakko varmaan pyytää lääkäriltä lähete, että mennään yksityiselle ultraan, koska siinä kasvain näkyy jos sellainen siellä on...

Viime joulu meni ihan penkin alle, päästiin aatonaattona sairaalasta ja koko joululoman kulki kepeillä... Täytyy toivoa että se olisikin joku lihasreveähtymä tai jotain muuta, joka ei vaatisi toimenpiteitä... [-o<

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-30 09:37:02 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mulla on myös mieli maassa. Mulla on ollut noitten omien juttujen kans stressiä ja nyt sitten perjantaina tuli lisää huonoja uutisia. Mun miehellä on kilpirauhassyöpä. Se on leikattu jo viis kertaa ja nyt perjantaina löytyi taas uusi kasvain kaulasta. Leikkaus 19.11. Se oli vielä suhteellisen pieni, että varhaisessa vaiheessa löytyi, mutta on se aina inhottava, kun niitä löytyy. Tuntuu, että se ei parane koskaan. :cry: Täytyy yrittää jaksaa poikien ja miehen vuoksi. Toivottavasti tämä olis viimeinen kerta kun tarvii leikata.

Kuva

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-30 09:51:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllä tämä on melko lailla rankkaa aikaa... :cry: Ei ole sinullakaan helppoa, toivottavasti ei uusiutuisi enää tuo syöpä. Meillä poika alkoi eilen yhätkkiä itkeä, että joutuuko hän taas isoon leikkaukseen ja olemaan monta yötä sairaalassa... Mitäs siihenkin sanoo? Yritin selittää, että voihan siinä jalassa olla jotain ihan muuta ja vaikka olisikin se sama kasvain niin luultavasti voidaan polttaa ne verisuonet, ettei sitä tarttis taas leikata. Mutta kun ei voi varmaksi toiselle sanoa, ettei leikata, jos niin kuitenkin käy. Ahdistavaa... :smt085

Huomenna olisi itsellä taas töihin meno ja niska on ihan jumissa. Täytyy yrittää vielä huilailla, jos huomiseksi olisi jo parempi. En viitsisi mennä työterveyteen taas... Olivat kylläkin tehneet selvityksen, että meillä työtasot yms ovat epäergonomisia ja aiheuttavat siksi niskakipuja, mutta eipä työnantaja ole tehnyt elettäkään asian hyväksi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-31 09:27:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino samassa, mieli yhä melko maassa. Eilen oltiin röntgenissä ja ultraääni on 3.12. Jos joukkoirtisanoutuminen toteutuu, aika perutaan, koska ei ole kiireellinen. :shock: Jos kyseessä on sama kasvain, kasvoi viimeksikin 1½ kuukaudessa 5cm*5cm kokoiseksi, mutta minkäs teet. Ei muuta kuin hakemaan sitten uusi lähete erikoislääkärille ja yksityiselle puolelle ultraan. Saan mahani taas ihan paskaksi näillä kaikilla ajatuksilla, joita päässä pyörii kaiket päivät.

Tänään töihin ja kiinnostus ei todellakaan ole mikään suuren suuri. Eilen illallakin sain unen vasta joskus kahden aikaan yöllä, kun mietin kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja, mitä pojan jalassa voi olla. Kunpa päässä olisi sellainen on/off-kytkin, jolla saisi kokonaan virran pois ja ajatukset seis. Saisi ehkä nukuttuakin... Miehelle kun yrittää puhua niin vastaus on, että ei se nyt miettimällä parane. Joo tiedetään, mutta en pysty olemaan miettimättäkään... :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-31 10:46:21 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moikka Queen! Saat multa täältä halirutistuksen. :smt056 Ei sitä voi itselle mitään, jos ajatukset pyörii asian ympärillä. Yritä ajatella, että se menee yhtä hyvin kuin viimeksi. Vaikka tiedän, että helppohan se on sanoa. Itse mää en anna itselle lupaa miettiä, että mitä jos... jne. Yritän ajatella positiivisesti. Onhan mun mies sairastanut jo 13 vuotta, vaikka hyvin arvaamaton sairaushan se on. Pitää yrittää jaksaa miehenkin vuoksi, ettei se masennu ihan kokonaan. Tietää, että sillä on jo riittävän raskasta.
Mää oon ruukannut tehdä niin, että jos oikein kauhea ahistus on iskenyt esim. päivällä, että mää oon lähtenyt jonnekin, ettei mun tarvi olla yksin. Yritän saada ajatukset muualle. Yöllä se ei tietenkään ole helppoa. Minnepä sitä yöllä lähtee ja uni ei tule käskemällä.
Voimia sulle. Uskotaan, että kaikki menee parhain päin. :smt056

Kuva

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-08 16:01:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino samassa... Yhä edelleenkin!

Ihanat ja ansaitut vapaat menossa, eilen olimme äitini kanssa teatterissa, pitkästä aikaa. Oli tosi hyvä näytelmä ja sain vielä kämpänkin siivotuksi ennen kuin äiti tuli, joten nyt voinkin sitten hyvällä omallatunnolla loppuvapaat vaan löhöillä. :P

Pojan röntgenkuvissa ei näkynyt mitään muutoksia, joten odottelemme sitten joulukuussa olevaa ultraäänikuvausta vaan. Tosi hyvä, ettei ainakaan luussa tai pehmytkudoksessa ole mitään, eiköhän tämä tästä selviä. Pitää vaan yrittää olla stressailematta ihan koko aikaa... :oops:

Maha stressaamisesta ihan paskana, taas, nyt vedetään kuukausi taas Somacia joka päivä, josko se siitä rauhoittuisi. Syömisetkin ovat olleet mahan takia vähän niin ja näin, kun kauhean närästämisen takia oksettaa, niin eipä oikein mikään ruokakaan maistuisi. Ainoa, mikä helpottaa oloa on maustamaton jugu, joten sitä onkin sitten tullut syötyä...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-12 13:00:34 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

moikka Queen!
Mää en oo jaksanut keskittyä tänne kirjoitteluun ja karppaamiseen. Mulla syömiset on ollut mitä sattuu ja suolikin sen mukainen. Tänään päätin kuitenkin ottaa itseä kiinni ja ruveta syömään oikein ja muutenkin lopettaa murehtimiset ja stressaamiset. Otan päivän kerrallaan, niin eiköhän se siitä. Kohta saa ruveta Joulua suunnittelemaan. Mää tykkään siitä. :lol: Nyt tuli vähän luntakin ja maailma valostu ja niin myös mun mielikin piristy.

Tänään alkaa kolmen yön työputki. Huomenna vaan pitää mennä aamulla lääkäriin. en ehdi nukkua ollenkaan yön jälkeen. Joskus iltapäivällä pääsen nukkumaan ja sitten taas seuraavaksi yöksi töihin. saa nähdä kuinka väsynyt oon. En viittinyt vaihtaakaan lääkäriaikaa, kun niitä on niin vaikea saada muutenkin.
Hauskaa alkavaa viikkoa sulle! :wink:

Kuva

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-12 15:19:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tervehdys Anna!

Olenkin miettinyt mitä sulle kuuluu... Täällä kanssa syömiset olleet vähän mitä sattuu, mulla on aina ollut tapana lohduttautua syömällä... :oops: Vielä olisi kaksi yötä jäljellä, jospa vapailla ottaisin kanssa itseäni niskasta kiinni ja lopettaisin tuon kaikennäköisen puputtelun. Menkat alkoivat vielä perjantaina, joten siihen samaan syssyyn sitten ihana turvotus päälle.

Meillä ultraäänikuvaus 7. joulukuuta, siihen saakka saa elää tällaisessa epätietoisuudessa... No, täytyy toivoa parasta. [-o< Lähden työkaverin kanssa loppukuusta laivalle, mun on ihan pakko päästä vähän jonnekin pois, jos vaikka stressi siitä hieman tasottuisi....

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-20 13:15:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei oo painossa mitään pudotusta näkyvilläkään... No, mutta tällä mennään - yritän lopetan kaikennäköisen repsuilun, ettei kohta lähde nousuun... Olen vaan iankaikkisesti ollut lohtusyöppö, joka palkitsee itseään syömällä ja toisaalta stressin keskellä syön ihan mitä sattuu. Toivottavasti saan itseäni niskasta kiinni mahdollisimman pian.

Tänään alkaa työt vapaiden jälkeen ja seuraavilla vapailla onkin sitten laivareissu tiedossa... Täällä yritän saada pyykit pestyksi ja muutenkin kämpän kuosiin. Ei oikein tuo siivous napostaisi, mutta eipä ole vaihtoehtoja. Vielä kun ehtisi saamaan jotain sapuskaa perheelle ja pienet tirsat, niin olisi hieno homma. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-20 21:24:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moikka! Mulla on syömiset olleet mitä sattuu, mutta huomenna on tähystys ja oon siksi syönytkin , että näkyis siellä suolessa jotakin. Alotan taas huomisen jälkeen syömään oikein.
Jännittää. Mies lähti sairaalaan ja huomenna leikkaus. :cry:

Kuva

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-24 14:19:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Täällä taas.. Paino ei liiku mihinkään, ilmeisesti mut on tarkoitettu tähän painoon... :wink: Aiemmin painaessani vähemmän, oli vaatekoko kuitenkin isompi, joten tyytyväisiähän tässä ollaan jo saavutettuunkin tulokseen. Vielä olisi yksi yö jäljellä ja sitten alkaa vapaat. Kämppä on taas sellaisessa kuosissa, että menee varmasti koko sunnuntai ja maanantai, että saa kaiken siistiksi. :oops:

Keskiviikkona onkin sitten laivareissu... Yes, pääsen laivan noutopöytää herkuttelemaan kaikille ihanilla joulukaloilla. :D Mies on ihan kateellinen, kun ollaan molemmat himoittu jo tovi joulukinkkua. :smt110 Ajattelin laivareissulta ostaa joulukarkit ja sitten itselleni jonkun hajuveden, kun mun hajuvesivarastot on yllättävästi huvenneet, lapseni käyttäessä niitä "tieteellisiin kokeisiin".. Jos vaan jää kotiin kauppareissun tms ajaksi, niin helposti meidän vessassa tuoksuu ilmassa kaikkia omistamiani hajuvesiä sekoitettuna. :smt084

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-01 19:39:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olikos mukava laivareissu ja odotusten mukainen noutopöytä? ;)

Varmasti kannattaa olla tyytyväinen nykytilanteeseen, sillä mitäpä sillä painolla on merkitystä, jos olo on hyvä eivätkä vaatteet kiristä. On aina parempi olla painavampi ja pienempi kuin kevyempi ja isompi :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-07 16:05:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Laivareissu oli sellainen melko tyypillinen pikkujoulureissu, oli hirveästi eri työporukoita siellä paatilla seilaamassa, mutta mukavaa oli. Joulupöytä oli kyllä ainakin minulle pettymys... Kalat oli vähän niin ja näin makuisia ja muutenkin salaatit hieman tönkköjä. No, mutta tulipahan syötyä sen verran, ettei nyt ihan rahan haaskaukselta tuntunut.

Nyt täällä yritän vähän hoidella tuota taas niin ärtynyttä mahaa kuntoon ja saada tätä kämppääkin pikkuhiljaa joulua varten siivotuksi. Molemmat makkarit on onneksi jo siivottu, vielä kun saisi itsestään irti sen verran, että laittaisi jouluverhot ikkunaan... ( Mä INHOAN silittämistä... :oops: )

Viikon päästä alkaa talviloma, ja pääsen ostelemaan loput lahjat ja aloittamaan joulun ruokien yms suunnittelun. Ja yritän taas pitää itseni noiden syömisten kanssa kurissa, ettei ihan pääsisi repsahtaa tää homma käsistä...:smt114

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-10 11:32:35 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

moikka Queen! Mukava kuulla sinustakin. Mulla on kans maha ollut huonossa kunnossa jo lokakuusta asti. Yritän kans saada sitä kuntoon. Paino nousi pikkusen, mutta on tullut jo ainakin kilon alas. käyn taas keskiviikkona kattomassa tilannetta. Mää oon joulusiivoukset tehnyt, mutta en oo ostanut yhtään joululahjaa vielä. Mää oon semmonen, että joka vuosi se jää viime tippaan ja sitten on kamala kiire ja miettiminen, että mitä ostaa. :oops: Omille pojille me ei niin hirveästi ostetakaan, vaan ne haluaa ennemmin rahana. Kummilapsille ostetaan ja niitä on nyt kaiken kaikkiaan 11, mutta neljälle vanhimmalle ei laiteta enää lahjoja. loput on 8v - 2kk.

Kuva

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-17 08:22:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tervehdys taasen!

Täällä alkoi talviloma ja tulee kyllä todellakin tarpeeseen... :? Töissä ollut melkoista helvettiä viime ajat, joten kyllä on ihanaa, kun saa olla sieltä poissa pari viikkoa. :lol:

Voi rentoutua ja toivottavasti saada mahan kuntoon. Tällä hetkellä ei juuri mitään saa syötyä ilman, että tulee kurkkuun litra vatsahappoja. :smt078 Somacia olen nyt syönyt jo kohta kaksi kuukautta säännöllisesti, mutta suurempaa helpotusta ei ole ollut näköpiirissä... Ei kai tässä auta muu kuin mennä sinne vatsalaukun tähystykseen TAAS ja saada lisävinkkiä, mikä siellä vastalaukussa nyt mättää...

Paino on pudonnut takaisin 59 kiloon, kun ruoka ei juurikaan vatsassa viihdy. Mieluummin olisin silti terve ja ehkä muutaman kilon tuhdimmassa kunnossa. :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-19 06:58:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vatsa asteen verran rauhoittunut, närästää kyllä vielä ihan törkeästi, mutta pysyy sentään ruoka sisällä... Eilen oli kummityttö kylässä ja tänään onkin sitten hammaslääkärireissu ja ajattelin vielä käydä pyörähtämässä kaupungilla, jos löytyisi jotain kivaa porukoille joululahjaksi.

Syömiset eivät ole ihan täyskarppia - vasta ei tahdo sietää juurikaan kasviksia nyt... Mutta kunhan saan sen paremmaksi, niin paluu ruotuun tapahtuu. Banaania on tullut syötyä, kun se saa tuon läpipaskomisen loppumaan aina. Paino samassa, mutta eipä tässä nyt laihdutetakaan. :oops:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 48 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00