karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-25 16:39:36

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-02-04 21:55:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Nyt ajattelin, että kun painon pudotus (rasvan poltto) on ollut jumissa reilut 2 viikkoa -siltä ainakin tuntuu- :roll: voisin kokeilla tätä warrioria...jos osaan. Lukemani perusteella siis jos söisin yhden annoksen ruokaa illalla, olisiko mun hyvä päivällä ottaa veden kanssa öljylisää? Oon vähän tietämätön tästä :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-05 19:31:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No ei oo kukaan vastannut :shock: Tänään yritin aloittaa warriorin tjtsp...en nyt kyllä tiedä toiminko oikein tai onko tästä mitään hyötyä, tai onko tässä ylipäätään järkeä. Aamulla söin 3 ohutta siivua kinkkua, kun ajattelin että tarvin päiväksi proteiineja. Vetäisin yhden ruokalusikallisen oliiviöljyä ja kahvimukillisen maidolla. Päivän aikana kulautin kome kertaa oliiviöljyä veden kanssa, ja yhden jälkeen join vähän kahvia.

Viideltä sitten söin ruokaa,kaksi isoa palaa öljyvoiseoksessa paistettua vietnamilaista kalaa (en muista nimeä, paketti meni jo roskiin...hyvää oli). Söin myös 3 paistettua pekonia, keitettyä parsakaalia oivariinin kanssa ja salaattia oliiviöljyssä. Meni myös 1/3 laskiaispullasta, joka nyt oli aivan turhaa höttöä. Mietin hyödyttääkö tää, kun sitten illalla syön kahden aterian edestä kerralla :roll: Siis hyödyttääkö painon pudotuksen kannalta? :?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-06 10:56:59 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:wink: Kokeile, et sie enne voi tietää... :wink: Miula menee warriorille automaattisesti keväisi ja kesäisin, ku ei ole samalla tavalla nälkä ku nyt talvel... :wink: Ja jotenki helpompi noudattaa sillon... :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-06 18:07:41 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

KristiinaR kirjoitti:
:wink: Kokeile, et sie enne voi tietää... :wink: Miula menee warriorille automaattisesti keväisi ja kesäisin, ku ei ole samalla tavalla nälkä ku nyt talvel... :wink: Ja jotenki helpompi noudattaa sillon... :roll:

Juu, kiitos. Tää on nyt toinen päivä menossa. Tänään kyllä koulussa meinas oksettaa ja päätä särki :( Oon yrittänyt ottaa vähän tuota öljylisää päivällä. Nyt kun tulin kotiin söin puoli kuuden aikoihin ihan reilun annoksen ruokaa. Illalla ajattelin syödä vielä kermarahkaa marjojen kanssa :P

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-06 22:27:57 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Warrior ei alunperin tarkoita hiilareiden rajoittamista ollenkaan.

Täällä siitä toki puhutaan sellaisena, kysymys on kuitenkin vain ruokailurytmistä.

Ja monillehan toki auttaa Warriorin kanssa hyvin matalat hiilarit kun harvakseltaan syö. Siitä taasen seuraa tuo rasvalisäjuttu, jos ollaan ihan ketohiilareilla niin rasvaa on hyvä saada "varmuuden vuoksi" välillä vähän.

Tapoja on monia. Painonpudotukseen en osaa sanoa mitään mutta jos muuten viihtyy tässä rytmissä niin mikäs siinä. Minä viihdyn hyvin.

( Olisitko vaikka pamahtanut ketoosiin kokeillessa tätä? Huono olo voi äkkiseltään olla siitä ketoosista vaan kiinni. )

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-07 09:05:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Karbureettori kirjoitti:
Warrior ei alunperin tarkoita hiilareiden rajoittamista ollenkaan.

Täällä siitä toki puhutaan sellaisena, kysymys on kuitenkin vain ruokailurytmistä.

Ja monillehan toki auttaa Warriorin kanssa hyvin matalat hiilarit kun harvakseltaan syö. Siitä taasen seuraa tuo rasvalisäjuttu, jos ollaan ihan ketohiilareilla niin rasvaa on hyvä saada "varmuuden vuoksi" välillä vähän.

Tapoja on monia. Painonpudotukseen en osaa sanoa mitään mutta jos muuten viihtyy tässä rytmissä niin mikäs siinä. Minä viihdyn hyvin.

( Olisitko vaikka pamahtanut ketoosiin kokeillessa tätä? Huono olo voi äkkiseltään olla siitä ketoosista vaan kiinni. )

Juu kiitos tiedoista! Eilen söinkin ruuan kanssa ruisleivän ja illemmalla kermarahkaa ja marjoja, että kyllähän niistä hiilareita tuli jonkin verran. Täytyy nyt tosiaan seurata oloa ja vointia ja katsoa parin viikon ajan mitä hyötyä tästä mulle on.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-07 19:47:00 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Oloa kannattaa tunnustella.

Mutta sellainen pointti tässä saattaa olla että aamulla hiilarit on kuitenkin jo käytetty yön mittaan... eli tuo "aamutreeni". Vaikka söisi enemmänkin hiilareita niin jos kuntoilee ennen aamiaista niin rasvaa (ainakin teoriassa) käytetään omasta kropasta hiukan tehokkaammin.

Nyt kun hiilariaamiaista ei olekaan niin homma jatkuu tehokkaasti pitkin päivää. Itse syön kyllä aamulla häränsilmän tai jotain yhtä pientä, ihan varmuuden vuoksi vaan. Parit voikahvit ja öljyhuikat päivän mittaan toimivat oikein hyvin, nälkä ei ole ja virtaa piisaa.

Mutta minulla suurin syy Warrioriin on tämä hyvä olo. Painokin kyllä putoaa mainiosti mutta saattaisi se pudota muullakin ruokailurytmillä.

Illalla syön paljon , monipuolisesti ja hyvin.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-07 22:34:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Karbureettorin kanssa aika samoilla linjoilla, aamulla ja alkuiltapaivasta voi- tai kermakahvia, satunnaisesti pala juustoa tai pari pahkinaa runsaan veden kera ja sitten illalla runsas ja rakkaudella valmistettu ateria :D

Mulla on sellanen fiilis, etta soturinkin on hyva pitaa noi kolme "ateriaa", eli ettei se mee sitte semmoseks oljyhuikan tai veden lipittamiseks pitkin paivaa. Itsellani siis ainakin toimii vaivattomammin nain. Mutta kannattaa tietty kuunnella omaa kroppaa..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-08 10:23:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Karbureettori kirjoitti:
Oloa kannattaa tunnustella.

Mutta sellainen pointti tässä saattaa olla että aamulla hiilarit on kuitenkin jo käytetty yön mittaan... eli tuo "aamutreeni". Vaikka söisi enemmänkin hiilareita niin jos kuntoilee ennen aamiaista niin rasvaa (ainakin teoriassa) käytetään omasta kropasta hiukan tehokkaammin.

Nyt kun hiilariaamiaista ei olekaan niin homma jatkuu tehokkaasti pitkin päivää. Itse syön kyllä aamulla häränsilmän tai jotain yhtä pientä, ihan varmuuden vuoksi vaan. Parit voikahvit ja öljyhuikat päivän mittaan toimivat oikein hyvin, nälkä ei ole ja virtaa piisaa.

Mutta minulla suurin syy Warrioriin on tämä hyvä olo. Painokin kyllä putoaa mainiosti mutta saattaisi se pudota muullakin ruokailurytmillä.

Illalla syön paljon , monipuolisesti ja hyvin.

Juu, parin päivän aikana itseasiassa juuri aamusta sainkin liikutuksi aika paljon ja kävin salillakin :) Ja silloin kun en pääse salille aamupäivällä, liikun joka tapauksessa kävellen reippaasti (kuljetan lapsen pitkän matkan rattaissa hoitoon ja iltapäivällä takaisin). Tänä aamuna huomasin että paino on tippunut kolmessa päivässä kilon - vaikka siis ennen tätä warrior tyyppistä ruokailua jumitti tosi pitkään. Että kyllä tästä hyötyä on :) Illalla on ihana mutustaa ruokaa...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-09 12:09:02 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tänään meni aamusta alkaen ihan persiilleen warriorit. Ei tarvinnut lähteä minnekään kun on vapaapäivä ja Paussikeksit, suklaa ja ruisleipä huutelivat pöydällä. Meni kaksi Paussia ja pieni pala ruisleivästä tuorejuustolla, 3 palaa Marianne-suklaata ja 3 siivua porsaanleikettä.

Yritän jatkaa viimeistään maanantaina, en nimittäin mene takuuseen huomisesta, kun sekin on vapaapäivä :oops: Ei taida mun itsehillintä aina olla ihan kohdallaan :?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-09 13:28:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moi! Kokeile sinnitellä viikko tai pari, niin itsehillintä kasvaa uskomattomasti! Ei enää raaski heittää hukkaan jo kunnialla "suoritettuja" viikkoja... Tsemppiä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-09 13:56:49 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Jep.

Kun hiilareista vierottautuminen on lopultakin aika nopea juttu, parin viikon matalien jälkeen niitä ei enää juurikaan tee mieli -ja siten itsehillintääkään ei tarvita. Minulla ei ole itsehillintää oikein minkään asian suhteen.

Hiilarit ruokkivat hiilarihimoa. Ne vaan vähiin ja kunnon ruokaa tilalle, rasvasta tinkimättä. Rasvan tai veden puute aiheuttaa näläntunteen. Jos koitat Warrioria niin syö illalla ihan rauhassa sen verran kun mieli tekee. Muista rasva, se on polttoaineesi ja vie nälän.

Minulla Warrior tomii juurikin noin. Enkä ole kovin niuhokaan, äsken meni vähän pekonisilakoita kun uunista tulivat. Mutta paljoa en voi päivällä syödä, saattaa tulla nälkä.

Jokaisella on kuitenkin oma kuvionsa, se kannattaa rauhassa etsiä. Totutut tavat saattavat olla hankalia, just joku "ajankuluksi napostelu". Ehdottoman turhaa , vaimolla teki vähän tiukkaa kun ennen mussutti koko ajan jotain... just sanoi tämän äänen äsken.

Mutta nämä ovat vain minun omia havaintojani, en pysty väittämään että muilla menisi samoin.

Jahas, keitänpä voi-chilikahvit. Ps. Muista rasva. Se laihduttaa. :wink:

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-10 14:40:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

:smt039 Terve Mamma ja Karbureettori ja kiitos tsempeistä! Ne tulikin tosi tarpeeseen, ettei pääse itsehillinnän puutteessa tuo hiilarihimo ryöstäytymään käsistä. Tänäänkin meni aamupalaksi lasi täyspiimää, vähän leipäjuustoa ja sitä Marianne-suklaata :oops: Nyt tässä illan rasvaisten ruokien valmistumista odottelen, salaatti on jo tehtynä. Siihen laitoin oliiviöljyä ja aivan älyttömän herkullisia valkosipulin ja yrtin makuisia Creme Bonjour Salade & Aperitif tuorejuustopaloja =P~ Rasvaa 41g per 100g.

Kyllä se taas tästä lähtee :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-15 20:32:36 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Jepso. No kaikille keitä kiinnostaa tiedoksi, että olen mukana kevätevissä ja sieltä löytyy tarkempaa tietoa tilannekatsauksesta. Eli tämän n. parin viikon kokeilun perusteella vaikuttaisi siltä, että pitkäkestoinen warrior ei sovi mulle ilman huonon olon ja heikotuksen tunteita. Nyt on taas hiilarin tankkauspäivä menossa ja hyvin pyyhkii, aivotkin on mukana vaihteeksi :shock: Arjen tullen olosuhteet osaltaan helpottaa päiväsyömättömyyttä - joskaan en varmaan saa tästä sitä optimaalista hyötyä, kun viikonloput mässäilen.

Mutta näin tältä erää. :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-18 13:32:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Enpä osaa sanoa mistä tuo kamala olo perjantaina saattoi johtua. Luulin että liian vähästä energiansaannista ja alhaisesta verensokerista. Tilannehan korjautui hetkeksi kun söin perjantaina päivällä. Kaapista ei oikein löytynyt karppia vaihtoehtoa joten söin sitten ruisleipää kananmunan ohella saadakseni nälän ja heikotuksen pois. No siitähän seurasi sellaista, että hiilarihimo yltyi ja mässäilin kaikella muullakin ei niin karpilla.

Aluksi tuntui ihanalta...mutta voi jessus mä olin tosi kipeä koko viikonlopun :smt089 Suoraan sanottuna viikonloppu meni ihan pilalle. Makasin suurimman osan ajasta kovissa vatsakivuissa ja hyppäsin vessassa kun koko ajan oli jotain tulossa ulos. Hyppäsin vessassa myös kun tuntui, että jotain tulisi ulos, mutta ei tullutkaan. Palelin valtavasti ja kuljin toppatakki päällä sisällä, villahousut ja sukat jalassa. Peiton allakin pidin karhunnahkaista toppatakkia, eikä mikään auttanut. :( Mies sanoi että tottakai tulen kipeäksi, kun ensin en syö "normaalisti" :roll: ja sitten yhtäkkiä syön tosi paljon kaikkea mahdollista. Mies sanoi, että mun pitäis alkaa syömään leipää ja perunaa niinkuin normaalit :evil: :shock: ihmiset niin sitten ei tapahtuisi tuollaista enää.

:smt102 En mä vaan tiedä. En oikein uskalla enää kokeilla leipää ja perunamuussia kokemani jälkeen :oops:

Tämä aamu lähti ihan hyvin käyntiin pienellä määrällä lihaleikettä ja juustoa. Kahvia jonkin verran. Illalla syön luultavimmin kasvissosekeittoa ja porsaanlihakastiketta ja jotain kermarahkaherkkua. Pitää nyt rauhoittaa tuo suolisto. :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-18 13:38:46 
Poissa
laihduttelijakarppi
laihduttelijakarppi

Tsemppiä balanssin löytymiseen.
Mullakin alkoi warrior tänään ja olo ainakin vielä ihan ok :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-18 14:11:47 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:shock: Uh, noita alkuaikojen pahaa oloa ei kyl ole yhtää ikävä... :shock: Mut kokeilla piti, mikä käy, mikä ei ja löytyhä se oma tyyli, aikansa kokeiltua... :wink:
Miulaki ex totes jotai tuon tapasta pahimpina aikoina... mut en siltikää lähteny enää vanhalle linjalle vaa pidin tiukasti pääni ja jatkoin täl taval... :evil:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-18 17:46:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tsemppiä myös mimille warrioriin. :) Kyllä tää ihan hyödyllinen kokeilu on mulla ollut. Ja loppujen lopuksi on paljon mielekkäämpää tuntea pientä nälkää iltapäivällä kuin syödä ja ahmia ja kärsiä jälkiseurauksista, kuten minä tein :oops: Parin viikon kokeiluni aikana oon huomannut että paino on viikon loppua kohden aina kivasti laskusuunnassa, mutta sitten oon onnistunut pilaamaan saavutetut tulokset viikonloppumässäilyllä. Tai ei nyt ihan kaikkia tuloksia, mutta ainakin osan niistä. Tälle viikolle ei taida taaskaan tulla pudotusta. :roll:

KristinaR, kiitos kommenteista 8) Otinpa minäkin opikseni. Vastaisuudessa mun on heikkojen päivien varalle täytettävä pakastin valmiilla karppiruualla. Sitten ei tarvi muuta kuin sulattaa, lämmittää ja pistää poskeen :D Myös warriorilla mun kannattais varmaan ottaa pientä pähkinälisää päivällä :-k

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-18 18:22:42 
Poissa
laihduttelijakarppi
laihduttelijakarppi

Joo.
Mä ajattelin että tulis pehmeempi lasku, kun muutaman mantelin otin aamulla ja lounasaikaan, oon kuiteski tottunut vetämään safkaa sisään ihan kiitettäviä määriä aamupalalla ja lounaalla :oops: ja hiilihydraatit ollut luokkaa 60++ aiemmin.
Alkuinnostus ainakin suuri tämän jutun suhteen.
Kai mä oon joku ihme on/off tyyppi, joko tiukka kuri Kuva tai muuten menee helposti överiksi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-18 18:34:50 
Poissa
landekarppi
landekarppi

8) Jep, näin se on nähtävä... :wink: Tsemppiä, ni kyl se siitä! :wink:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00