Ripsu kirjoitti:
Olen nyt tietoisesti jättänyt hiilarit tosi vähiin, ja kas kummaa, NÄLKÄ ON TOSIAAN KADONNUT!!! Kuitenkin olo on tosi mainio, eikä päätäkään huimaa, kuten olen aiemmin tuntenut, kun olen vähentänyt jo vähiä hiilareita.
Mukavaa luettavaa.
Monilla tämä menee just noin. Sellainen "melkein matalat hiilarit" -taso saattaa olla muutenkin kiusallinen pidettävä kun joutuu tuijottelemaan laskureita ja pähkäilemään syömisiä. Ja sitten rimpuillaan ketoosin rajamailla mikä on monesti aika epämiellyttävää , kaikin tavoin.
Minä tarvitsen pitkän ketoilun ja sitten vasta nostoa... varovasti. Viime syksynä oli aika hyväkin tilanne, kestin jopa satunnaisia hiilareitakin. Pyrin sinne takaisin pikkuhiljaa, pikkuhiljaa. Minulle nosto on vaikeata, ei lasku.
Papan kanssa olen samaa mieltä tuosta ravinnon tarpeesta, vaikka kuinka nälkä ketoosissa häviääkin niin turha kiire kannattaa jättää pois, ravinnosta tinkimättä. Moni karppi on laihtunut vallan hyvin ja terveenä ilman radikaaleja kalorirajoituksia. Toiset joutuu rajoittamaankin mutta sitä ei tosiaankaan heti alkuunsa kannata tehdä. Totutellaan ensin uuteen kuvioon.
Minulta on lähtenyt kymmenen kiloa vuoden alusta, ketoillen. Olen toki iso äijä ( lähtöpaino melkein sata) mutta ainuttakaan päivää ei ole alle 3000 kcal ollut, rasvapainotteista ruokaa ja paljon. Syön ja juon ihan tietoisesti vähän överisti. Ja kovin kaukana en ole "normipainostakaan" , lihakset oikeastaan alkavat vaan näkyä paremmin nykyisin. Liikuntaa ei nimeksikään, pari kertaa kodin ja työhuoneen väliä tallustan ja halkoja hakkaan... ja nälkä ei vaivaa ollenkaan kun lisäilen vähän rasvaa päivän mittaan.
Ilman ketoosia tämä kuvioni olisi aivan toivoton. Satasen hiilareilla olisin hermoraunio parissa päivässä.