karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-24 22:36:10

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 122 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 57 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Eleisonin taistelu
ViestiLähetetty: 2008-02-14 23:53:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vihdoinkin löysin jotain joka tuntuu luonnolliselta ja helpolta: warrior.

Pidin painonseurannassa kirjaa syömisistä ja liikkumisista, valitin jo siellä aamulla syömisen vaikeudesta. Yhtäkkiä huomasin onnekseni soturoinin, ja huomasin ettei halussani syödä kerran vrk ole mitään outoa. Lapsenakaan en halunnut syödä aamulla tai päivällä, illat kyllä ahmin ja olin pyöreä lapsi...

Tavoitteena on siis nyt syödä karppiruokaa kerran vrk illalla treenien jälkeen, päivällä en laita suuhuni mitään, ainoastaan lattea. Muut ruuat pienissäkin määrin aiheuttavat nälkää. Tämä tulee olemaan ruoka ja liikuntapäiväkirja kun en jaksa niitä erikseenkään pitää.
Nyt olen siis tietoisesti syönyt näin kaksi päivää ja toisena vedin hillittömän määrän makeaa, tämä on ikäänkuin uusi alku. Saa nähdä miten käy kun treenaan viikottain 10h ja oheisharjoittelua päälle, urheilijanhan pitäisi syödä hiilareita ja säännöllisesti. Minä en tee kumpaakaan, tai syön säännöllisesti, aina 24h välein :wink:
En ole aivan noobi tässä, vuoden 2006 syksyllä söin myös kerran vuorokaudessa, tosin se ei ollut karppia. Laihduin 10kg, terveydenhoitaja painosti säännölliseen ateriarytmiin, ja vaikkei energiaa tullut enempää paino nousi 10kg :evil: Siitä lähtien olen yrittänyt syödä säännöllisesti suurta kuvotusta tuntien ja yleensä skippasin ainakin aamiaisen.

Tavotteista: Pituus 170cm ja paino 75kg, painoa pitäisi saada alaspäin ainakin se 10kg jos haluan joskus kisoihin. Lihasmassaa olisi kiva saada lisää, mutta en pysty panostamaan salitreeniin joten se jää kesäksi. Nopeutta ja kestävyyttä pitäisi hakea nyt keväällä. Ruuan energiamäärän yritän pitää välillä 1000-1500kcal, siihen se varmaan asettuu luonnostaankin.

Kommentit ja ehdotukset otetaan mielellään vastaan, toistaiseksi en ole karppaamalla (aloitettu joulun jälkeen) laihtunut :( Kilpirauhaskokeet odottavat...

P.S Osaako joku suositella kirjaa warriorista, suomeksi tai englanniksi. Vielä jos sellaisen saisi kirjastosta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-15 07:30:28 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:wink: Mieki huomasin karppausta alottaes, et ei sovi miulekkaa aamupala, kun en mitää saa alas, muuta ku kahvin... :wink: Jos syön aamul, ni sit se menee kokopäiväseks naposteluks, nou tänks... :shock: :evil:
Ja kilppariki voi vaikeuttaa, eteki jollei kaikki ole kunnos, iteki tiiän, miltä se tuntuu... :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-15 09:33:49 
Poissa
sintti
sintti

Eleison.

Suomeksi lähinnä warrioria on Loikkasen H-limit. Siitä saa aika helposti muokattua omiin tarpeisiinsa.

Sitten enkuksi olisi ilmainen e-book fast-5 http://www.fast-5.com/.
Tää on nimenomaan kirjanen siitä että alä syö mitään 19 tuntia ja syö sitten 5 tuntia. Ton syklin voi sitten sovittaa omiin tarpeisiinsa sopivaksi.

Ori Hofmeklerin warrioir-diet kirjan saa nettin kirjakaupoista. Sen suurin ongelma karppaajille on se, että se ei oikein rajota hiilarien saantia kuin käytännön syömisjärjestelyiden kautta, sekä pyärittämällä ns rasvapäiviä ja hiilaripäiviä jne. Kirjanen on myös lähinnä ohjelman julistus, siinä ei kovinkaan syvällisesti mennä tieteeseen. Hofmekleriltä tämä tieteelisempi puoli warrior dietistä sitten löytyy kirjasta maximum muscle, minimun fat kirjasesta, mikä on aikas vaikeatajuista tiedeplörinää täynnänsä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-15 10:59:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos noista kirjojen nimistä! Tietokone on sen verran sökönä ettei se aukaise tuota fast-5:sta, pitää käydä kirjastosta kysymässä tuo suomalaisen kirja. Jos pääsen joskus kroonisesta rahattomuudesta voin investoida Ori Hofmeklerin teoksiin.

Toivon ettei kilpirauhasessa olisi mitään vikaa, vaikka se olisi helppo ratkaisu en haluaisi olla loppuelämän kestävällä lääkityksellä :? Tiistaina jatkotoimenpiteet selviävät...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-15 11:22:41 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Tervetuloa kerhoon!

Googlella löytyy Hofmeklerin perusjutut ja kaikenlaista muutakin. Hiilarirajoitus kun ei alunperin Warrioriin kuulu niin tässä ollaan vähän koekaniineina.

Eikun kokeilemaan vaan. Eilen juuri muistelin melko hektistä elämääni 90- luvulla: Elin kutakuinkin Warrior-rytmillä silloinkin, aamuyöstä pari kebabia tai vaikka makkaraperunat naamaan ja ihan hyvin pärjäsin. En tiennyt mistään ruokavalioista tahi dieeteistä yhtään mitään, söin fiiliksen mukaan. En lihonut , paino alkoi nousta vasta 2000 - luvulla kun rytmi "normalisoitui" ja elämä rauhoittui suuresti.

Nyt kun vetää samalla warriorkaavalla vähillä hiilareilla niin kutistuminen on huomattavaa. Helppoakin on kuin heinänteko. :D

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-15 20:13:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Toivottavasti tää warriori nyt on sun juttus. :smt023 Ainakin vaikuttais siltä.

Haluisin kans joskus kokeilla warriorii.. Musta tuntuu et se vois auttaa mun henkiseen riippuvuuteen ruuasta. Mä en halua olla riippuvainen ruuasta, vaan syödä vain elääkseni. Mun ruokariippuvuus on kyl vähentynyt karppauksenkin myötä, mut oon silti vielä vähän tunnesyöjä. Mut voisin aloittaa vasta kesällä, kun töissä tulee muuten hankalia tilanteita :oops: .. Sori OT.

Ootko muuten kookosöljyä kokeillut? Se saattaa vaikuttaa laihdutukseen positiivisesti: http://www.kookosravinto.com/_sgt/ma_1.htm

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-15 22:29:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minulla on sellainen olo kuin kotiin olisi tullut. Kyllä minä aikuisten oikeasti luulen tämän olevan minun juttu. OT on kivoja, ja olihan siinä kookosöljystä, minä tosin inhoan kookosta... Kannattaa kokeilla warrioria, eihän siinä mitään menetä :D

Perjantai

Aamulla pannu kahvia+2dl maitoa.

Liikuntaa: 2x40min kävelyä, 2x1,5h lajitreenejä ja 4km pyöräilyä.

Ruokaa ilta 10 jälkeen: 3 kananmunaa, 50g juustoa, 70g kinkkua, 2rkl öljyä, 500g vihanneksia, 2dl ruokakermaa, lautasellinen kasvisraasteita+ 3rkl salaattikastiketta.
Kävin treenien välissä esivalmistelemassa ruuan eikä tehnyt vielä mieli. Kunhan saan nyt syötyä lähden vielä käymään ulkona. Pirteä ja energinen olo, kuten myös treeneissä :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-16 00:37:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nyt on syöty ja kävelty, ja koska tämä on minun ketjuni, katson olevani oikeutettu kirjoittamaan tänne vaikka 10 viestiä päivittäin :wink:

Havaintoja päivästä: Nälkä ei ollut eikä heikotusta, nyt olen tosin väsynyt ja menen nukkumaan pian. Söin liikaa ruokaa illalla, huomenna pitää tehdä vähemmän, ja rasva ja proteiinipitoisempaa. Tänään söin paljon vihanneksia, enkä olisi jaksanut paljoa proteiinia, eikä rasvaakaan voinut lisäillä hirveästi. Jos jollain on aikaa ja kiinnostusta laskea makroravinnesuhteet sekä energiat olisin kiitollinen :smt100 Minä en jotenkin osaa käyttää niitä laskureita...

Hiilihydraatteja tuli aika paljon kun vihanneksissa oli 200g her-ma-pap, + porkkanaraaste. Ei tuo ole kyllä iso virhe. Jaksanpahan nukkua :D

Huomenna voisi punnita itsensä, katsoa mitä elimistö pitää tästä.

Mistä johtuu että joillekkin ihmisille sopii tällainen ruokarytmi ja toiset nuukahtavat jos eivät saa ruokaa aamusta iltaan? Minäkin tunnen monta ihmistä joille en suosittelisi harvempaa ateriarytmiä. Itseasiassa en todellisesssa elämässä tiedä ketään jolla olisi kiinnostusta syödä näin :smt017 Onkohan se perimässä vai kasvatuksessa? Molemmissa?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-16 02:14:44 
Poissa
taviskarppi
taviskarppi

Minä olen tasan kahdelle ihmiselle kertonut tämmöisestä warriorityylistä ja siitä miten se kiinnostaisi aloittaa ja molempien ensireaktio: "Kamalaa!" "En vois kyllä tota kokeilla, en kertakaikkiaan PYSTY, olis varmaan ihan kamala olo"... Mä siihen yritin että eihän sitä tiedä jos ei kokeile... sitä rasvaa siinä pitää sit syödä jos heikottaa, ei se oo IHAN samaa kuin se mehupaasto mitä oot kokeillu... :roll:

Ja juu, omaan ketjuun saa kirjottaa vaikka sata viestiä päivässä. Vaikka sanan yhteen viestiin jos silleen huvittaa! Nih! :D

Tsemppiä, minäkin haluan kovasti testata warrioria joten käyn täällä sit lukemassa muiden kokemuksia.. :)

2010 Tammikuussa paino yhä 86kg :(
.
.
Pitkän tauon jälkeen paluu karppilammikkoon 3/2015 lukemista 92kg.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-16 11:34:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kaverilla on tänään juhlat joissa olisi kaikkea epämääräistä syömistä tarjolla. Ajatuksena on etten söisi kuin vasta kotona, toivottavasti tämä ajatus kantaa loppuun asti... Light-limsat sallin kuitenkin itselleni, niitäkään ei ole tullut juotua muutamaan viikkoon 8) Olen kyllä nyt ylpeä itsestäni.

Lepopäivä liikunnasta, kaikki lihakset ovat enemmän tai vähemmän arkoina ja muutenkin väsynyt olo, kuten aina lauantaisin. Lauantaina ja sunnuntaina ei ole lajitreenejä, joten olen yrittänyt pitää ne välipäivinä.

Ja se paino... Kyllä minä pian uskaltaudun vaa'alle :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-16 12:12:06 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Hyvä.

Sen kummemmin tilannettasi tuntematta... kun treenaat noinkin paljon niin kannattaako kaloreita silloin rajoittaa noin vähiin? Mikä hyoty siitä rajoittamisesta on?

Tapoja on monia, kunhan vaan kalorimääräsi kiinnitti huomioni ja tulin uteliaaksi.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-16 12:45:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino:75,1kg (join puolilitraa kahvia+1,5dl maitoa)

Minä en ole oikeastaan laskenut kaloreita, yleensä ne asettuvat itsestään välille 1200-1500. Joskus kun syön jotain kermavaahtoa ym. kaloreita on luonnollisesti enmmän. Sekin vaikuttaa että syön paljon kasviksia, mitkä sitten täyttävät mahan, tiedän että rasvaa voisi lisätä ja sillä saisi myös energiamäärää nostettua. Netin kalorilaskureita en osaa käyttää, ja tuoteselosteiden syynääminen ja ruuan punnitseminen ei ole pidemmän päälle oikein elämän kanssa yhteensopiva juttu.

Eli toisin sanoen minulla ei ole aavistustakaan paljonko syön :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-16 22:17:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lauantai

Aamu: kahvi+1,5dl maitoa

Päivä: Kaverin juhlat, en syönyt mitään. Uskomatonta, istuin 4 tuntia ruokapöydässä ja ainoastaa join 1,5l light-limsaa.
Oli viimeinen kerta kun niihin juhliin osallistun: Solut käyttävät ainoastaan glukoosia polttoaineena, säännöllinen ateriarytmi on tasapainoisen ruokavalion perusta... Sanoo ihminen joka vaihtaa pointsinsa jäätelöön, ei tiedä mikä on makroravinne ja syö mielummin rasvatonta perunaa kuin lihaa. Keiju 30% on ainut ihmiselle kelpaava rasva :evil: Atkins on kuulemma kauhea, koska siinä syödään vain rasvaa ja sokeria, ei voinut mitään, repesin. Nauroin muutaman minuutin.

Ilta: 21.30 700g jauhelihaa, 300g vihreitä vihanneksia, 2,5dl creme fraichea, 2dl 15%ruokakermaa, 2rkl voita ja napostelunomaisesti kermajuustoa ruuanlaiton yhteydessä. Miten voin syödä noin paljon? :shock: 700g lihaa, ei hyvää päivää... Pitää oikeasti alkaa kiinnittää huomiota annoskokoihin.

Jos ilma ei osoittaudu liian jäätäväksi lähden käymään ulkona. Olen niin raivoissani Suomen Lukiolais Eliitille jotka ovat jo järjestään älykkäämpiä kuin tällainen väliinputoaja joka ei osaa elää elämäänsä, eikä edes ymmärrä rasvattoman ruuan hyötyjä.

Edit. kirjoitusvirheitä...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-16 22:52:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

(ravintola)koulusta on jäänyt mieleen, että ihminen syö kerrallaan noin kilon ruokaa (alkur. päär. jälkir.), niin ei tuo 700g niin paha ole kun kerran päivässäkin vain syödään. Ei ainakaan nälkä varmaan vaivaa huomenna liian aikaisin. :wink:
Mielestäni on hyvä että söit sen verran kuin jaksoit.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-17 09:33:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ai ihminen syö noin paljon kerralla. Minä ajattelin jo luokita itseni ahmijaksi :wink: Nälkä ei muuten tule, minulla ei ole nälkää tai ruuan ajattelemista päivällä. Joskus harvoin, mutta pyrin silloin juomaan vettä. Eikös se ole niin että nuoret kestävät vaikka minkälaisia ruokavalioita oireitta :lol: Jokainen varmaan tuntee ihmisiä jotka ovat kasvaneet colalla ja eineksillä.

Tänään onkin harjoitukset (1,5h), suunnittelen lähtöä pyörällä kun on pirteä mielentila. Aamupalaksi kahvia+2dl maitoa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-17 09:53:28 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:shock: Enpä ole kuullu, et Atkinsilla syödää sokeria?? :-k Eipä ole tainnu kyseinen henkilö perehtyä asiaa... [-( Enhä mie nykysi tartte minkäänlaista makeutusta mihikää... päivastoi, tukka nousee pystyy kaikesta makeudesta... :wink: ( ja kuvittele pitkä tukka pystys...) :twisted:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-17 09:57:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä käväisin laskemassa noi sun syömiset (oon no-life :lol: ) ja ihan hyvältä määrät vaikuttaa kun urheiletkin niin paljon. :wink:

Jauheliha nauta-sika 20% 700g: 1750kcal, p122,5g, hh0g, r140g
creme fraiche 28% 250g: 693kcal, p5g, hh7,5g, r70g
ruokakerma 15% 200g: 320kcal, p5,4g, hh5,4g, r30g
voi 15g: 109kcal, r12g
kermajuusto 30%: 75kcal, p4,5g, hh0g, r6,4g

Yht 2947kcal
p137,5g
hh13,5g
r259g
Energiaa proteiinista: 19%
rasvasta: 79%
hiilareista 2%
(+vihannekset)

Ainiin ja kun kauhistelit tota jauhelihan määrää, niin paistohävikki taitaa olla 20%luokkaa, eli syötävää jää noin puoli kiloa. :wink: Ellet sitten syönyt raakana. :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-17 10:12:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos! Ajattelinkin tuon jauhelihan nostavan energiamäärän korkeaksi (en noin korkeaksi :shock:), mutta creme fraichessa ja ruokakermassa ei ollut noin paljon energiaa, 240 ja 250 nyt kun tarkistin. (minulla on niitä jääkaapissa lisää) Pitää alkaa laskemaan nuo jotta tiedän mitä syön...

Tuo Atkins heitto oli uskomaton, olisin ohjannut kyseisen ihmisen tänne, muttei se olisi katsonut kuitenkaan. Painonvartijat on tarpeeksi terveellinen...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-17 10:23:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juu ajattelinkin että arvot heittää kun tuotteissa on eroja ja valitsin rasvaisimman vaihtoehdon aina...

Painonvartijoihin luotetaan kuin kiveen. Mun työkaverit laskee pisteitä ja aina kun töissä on pannaria, niin ne ottaa sitä ison palan "ku eihän tässä oo ku vehnäjauhoa ja maitoa ja vähän sokeria eikä yhtään rasvaa, vaan 5pistettä menee". Sit ne laittaa päälle desin hilloa ja jättää sokerittoman kermavaahdon pois. Mä taas otan kermakahvin ja laitan sinne desin kermavaahtoa ja sit kuuluu "tos sun juomas on varmaan ainakin 20pistettä ja kauheesti rasvaa!". :mrgreen: Tässä kohtaa voisi taas ihmetellä miksi viiden pisteen syöjä on ylipainoinen, mutta 20pisteen ei.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-17 10:34:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Painonvartijat ei ole tehnyt mitään pahaa minulle, ja silti karvat nousee pystyyn kun ajattelen pisteitä ja "herkullisia", rasvattomia tuotteita. Ehkä siksi kun se yleisesti hyväksytään Terveelliseksi.

Minäkään en kaipaa mitään makeaa, teessä makea maistuu hyvältä, ja hyvää on muutenkin. Mutten varsinaisesti koe jääväni mistään paitsi.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 122 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 57 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00