Pitkästä aikaa täällä, vuosi sitten aloittelin, mutta sitten hyydyin. Sokeriaddiktio ei ole palannut, vaikka etenkin kiitos joululoman olen syönyt ihan liikaa kaikkea, myös hiilareita. Silti karkki esimerkiksi on pysynyt Lindt 85% eikä makeaa tee mieli. Eli tietynlainen osatavoite on siis pysynyt. Paino edelleen n 84kg ja nyt ajattelin että yritän oikeasti kiristää sitä pois.
Vyötärö 87cm (yht -9cm)
Reisi 56cm (yht -6cm)
Alli 32cm (ei niin mitään muutosta)
Suht ruodussa pysyminen näkyy, ei ole juuri muuttuneet noi enkä ole lihonut. Mutta syön edelleen liikaa kulutukseen nähden. Reisi on kaventunut kun pääsen liikkumaan normaalisti, mutta silti en ole laihtunut
Eli alan nyt tiputtamaan hiilareita hieman ja syömään pyrin vähemmän. Etsin tosissani sitä tasapainoa, millä paino tippuis taas pikkuhiljaa ja tämä hyvä olo säilyisi. Edelleen olen sitä mieltä, että mulle laihtuminen on pitkälle henkinen prosessi, ei fyysinen. Laihdun siihen tahtiin kuin pää sallii ja jos se on sitten että kerran vuodessa lähtee 6kg vuoden alussa niin olkoon niin. Meni tässä vuosia tämä massa kerätäkin, joten en valita. Jos saan nyt 6kg pois painan 78kg ja sen verran olen painanut viimeksi yli 8v sitten

Tuntuu että olisin hoikka jos tuohon pääsisin, vaikka mun tahdilla tarkoittaa, että lopullinen tavoitepainoni olisi saavutettu vasta reilun kahden vuoden päästä... Mutta olkoon sitten niin, perille pääsee hitaasti kävellenkin, vaikka kaahaus ohituskaistalla olisi joskus niin mukavaa

ja poiketen painonvartijoista on painoni nyt pysynyt siinä mihin sen pudotin. Eli kai tämä on minulle sopiva tie kun muutos on ollut pysyvä.
8.1 olen testaillut laskureita, pistän ylös tuloksia tähän ja mietteitäkin:
Rasvaprosenttini on 29,8
Painoindeksini 28,4 (lievä ylipaino) hyvää tässä se, että huomattavasta tultiin alas ja vuoden pysynytkin tässä, muutos ollut pysyvä, mutta suunta sais olla alaspäin
Energiantarve sydäntautiliiton laskurilla 2339 kcal. Tämä on se mikä minua eniten nyppii, saan kyllä syödä ja reilusti, mutta syön silti ihan liikaa

Pakko käyttää ruokapäikkyä jonkun aikaa, että näen missä mättää, vaikka vihaankin sitä. Näppituntumalla sanoisin, että annoskoko, mutta parempi kun seuraan jonku aikaa mitä todellakin syön, tuskin olen ainoa, joka kokee herätyksen kun lukee viikon syömisiään/määriä
Vyötärö tulisi tietenkin sitten olla alle 80cm jo terveyssyistä
Eiköhän näillä faktoilla saa taas itseään piiskattua ruotuun ja painon alas ja sentit pois