karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-25 04:37:55

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 69 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-03-10 19:49:12 
Poissa
landekarppi
landekarppi

#-o Juu, eihä se kivaa ollu, mut muute en saanu nukuttua... [-X Viime yö meni jo paremmi, et voiton puolel ollaa... ääni on vieläki maassa... [-o<

ViestiLähetetty: 2008-03-11 11:22:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huono olo, palloksi turvonnut maha ja ihan järkyttävä väsymys - siinäpä ne karkinsyönnin seuraukset. Eikä ne olleet kaiken tuon arvoisia, joten mitä tästä opimme? Syön jatkossa ajoittaiseen makeamielitekooni vähäsen jotain hyvää suklaata tai itse leivottua herkkua, muuten herkuttelen vain hyvällä karppiruualla. :smt023

Tänään tehdään ruuaksi nakkikeittoa, pitkästä aikaa, illalla voisi sitten vähän dippailla kasviksia.

ViestiLähetetty: 2008-03-12 15:06:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Täällä leijuu huumaavan hyvä tuoksu - uunissa on muhinut jo kolmisen tuntia possun uuniliha (oiskohan se lapaa, selkää tai jotain..). :koki: Taivaallisen hyvää, mureaa ja suolaista lihaa (on siis tehty ennenkin :lol: ). Sille kaveriksi ajattelin vokkailla voissa kaalia, kesäkurpitsaa ja herkkusieniä, ja ehkäpä lautaselle voisi nakata jotain muutakin..keitettyjä kananmunia ainakin on kaapissa.

ViestiLähetetty: 2008-03-12 19:12:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nam, ihanalta kuulostaa sun päivän ruoka. :) Toivottavasti se toimii täsmälääkkeenä ja maha ja olo helpottavat.

ViestiLähetetty: 2008-03-12 20:05:20 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:shock: :evil: Hitto, ku mie en haista enkä maista mitää... #-o [-X

ViestiLähetetty: 2008-03-12 21:02:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olo on ollut ihan hyvä, mitä nyt välillä tulee jotain ihme paleluväristysjuttuja ja sellaista heikotusta, mutta ei vieläkään sitä flunssaa. No, flunssan sijaan särkee polvea ja alaselkää. Olen taas kironnut sitä, kun kroppa tuntuu lahoavan alta vaikka ikää on vasta 20.. :roll: Mulla on siis jo pitkään ollut noiden kanssa ongelmia, polvea on hoidettu pari vuotta sitten ja tiedän miten se pysyy kunnossa, mutta välillä särkee siitä huolimatta. Huono selkä on ilmeisesti sukuvika, se on pitkään ollut ihan ok, mutta nyt viime aikoina on taas särkenyt enemmän.

Päivän ruoka oli hyvää, mutta puolessa välissä syömistä tuli olo, että ei pysty, jaksa eikä halua syödä. Ei kyllä ollut ensimmäinen kerta. :?

ViestiLähetetty: 2008-03-14 16:42:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eilen oli ruokalistalla juustoisia uunimakkaroita (aurajuustoa ja oltermannia) salaatin kanssa. Tänään teen melko sekasotkuruokaa itselleni: kurkkua, tomaattia ja tonnikalaa, sekä pannulla voissa paistettua porkkanaa, kiinankaalia ja makkaraa. Koirakin (joka muuten syö kuin warrior :mrgreen: ) sai osansa tonnikalasta ja makkarasta, mies tekee makaronilaatikkoa.

Olen kasvattanut tumma suklaa-varastoni aika isoksi, ja jälkiruuaksi ajattelinkin maistella vähän suklaatia. 8) Jos totta puhutaan, sitä meni myös vähän alkuruuaksi.. 8-[

ViestiLähetetty: 2008-03-18 12:01:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heipä hei. :) Hyppäsin aamulla puntarille, ja vähäsen oli paino laskenut taas, huolimatta siitä, että olen viime viikkoina karpannut aika rennolla otteella. Nyt päätin, että vedän loppukuun tiukasti kurissa ja nuhteessa, saa nähdä kuinka painolle sitten käy. :mrgreen:

Warriorilla menen edelleen, mutta pientä hienosäätöä ajattelin tehdä. Tähän asti olen syönyt vähän miten sattuu (karpisti siis, mutta joskus liian vähän, joskus monta kertaa illassa ym), nyt sitten vähän säätelen: aloitan ruokailun salaattiannoksella + juustolla ym. Ruuaksi lihaa/kalaa/kanaa lämpimien vihannesten kanssa, ja jälkkäriksi vähän pähkinöitä, tummaa suklaata, hedelmä tms. Eikä sitten muuta illan aikana, paitsi tietysti jos jostain syystä tulee nälkä.

Tämmöinen järjestely siksi, että välillä on meinannut jäädä ruokamäärät&kalorit aivan liian vähiin, mikä ei ole ollenkaan hyvä juttu, ja syöminen on joskus vain pakollinen paha. Viime viikolla tuli kokeiltua tuollaista yllä mainittua tapaa syödä, ja se tuntui hyvältä, ruoka maistui pitkästä aikaa kunnolla, ja illalla oli tyytyväinen olo. Niin, ja seuraavana päivänä ei ollut yhtään nälkä, vaikka en ottanut edes kookosöljyä, pelkkää vettä vain. =D>

Katsellaan siis, kuinka käy. 8)

ViestiLähetetty: 2008-03-18 21:58:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tänään otin aamulla normaalisti kookosöljyä ja neljän jälkeen kourallisen saksanpähkinöitä, nälkä pysyi poissa ihan kokonaan ja olo on ollut loistava. Kahdeksan maissa käytiin ravintolassa syömässä, kunnon pihvi ja lämpimiä vihanneksia, nam. =P~ Jälkkäriksi pikkuannos kermajäätelöä.

Liittymättä ruokavalioon mitenkään, pakko kertoa, että ilmottauduin autokouluun. :mrgreen: Johan tässä onkin jo kolme vuotta sitä harkittu.. Kolmen viikon päästä alkaa, iiks.

ViestiLähetetty: 2008-03-20 09:25:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuva

Ihanaa pääsiäistä! Ja tsemppiä autokouluun :wink:

ViestiLähetetty: 2008-03-24 10:58:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No ei se mun tiukistelu vielä onnistunutkaan, kiitos pääsiäisen ja mielialan heittelyiden.. :roll: Suht karpisti olen kyllä syönyt, mutta aivan liian lepsusti kuitenkin. Jos nyt sitten oikeasti aloittaisi. Liikkunut olen kyllä viime aikoina paljon enemmän kuin aiemmin, jotain hyvää sentään. :mrgreen:

Samat hienosäädöt siis luvassa kuin mitä aiemmin kirjoitin. Liikunnan määrän ajattelin pitää samassa tai vähän lisätäkin, kun nyt vauhtiin pääsin.

Ihanaa, tällä viikolla pääsee taas hierojalle. :) Olen tammikuusta asti käynyt säännöllisesti hierottavana, ja kyllä siitä on apua ollut selälle ja hartioille - ja onhan se sellainen ihana hemmotteluhetki. Aion hemmotella itseäni myös ostamalla jotain kivaa, ainakin kengät ja takki on ostoslistalla, niin ja housut, kun ei oikein ole enää käyttökelpoisia housuja. 8)

Hyvää viikkoa 13 kaikille!

ViestiLähetetty: 2008-03-27 14:10:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Leivoin tuossa tiistaina sämpylöitä pellillisen ja söin tiistaina yhden ja eilen yhden. Siis ihan järjetöntä, suht pieni sämpylä ja maha oli illan kuin ilmapallo. :o Kipeäksi ei tullut, mutta muuten..No, hyvää se kyllä oli, niinkuin voilla ja maidolla+kermalla (ja rakkaudella :mrgreen: ) leivottu tuore leipä vaan voi olla. Eilen sämpylä sai hampparitäytteet, julmetun kokoisen aurajuustojauhelihapihvin ja rehuja, nam. Tänään tehdään jonkinlaista wokkia; possua, pekonia, kesäkurpitsaa, paprikaa ja herkkusieniä ajattelin ainakin sinne lykätä.

Ostin eilen kilon saksanpähkinöitä. :mrgreen: Ne on koukuttavia, suunnittelin jo, että sulatan tummaa suklaata ja sekoitan niitä pähkinöitä siihen..

Voisi taas pari päivää laskea makrot ihan tarkistuksen vuoksi. Aika hyvin ne asettuu kohdilleen ihan näppituntumalla, mutta pitää välillä tehdä pistokokeita. :lol:

Kävin juuri hierojalla, kylläpä teki hyvää, kun alkuviikosta sain aika tujun päänsäryn niskajumien takia. Olen myös laitellut työhakemuksia ja suunnitellut tulevaisuutta..ja olen jopa unohtanut jännittää autokoulua, kun on niin paljon muutakin ajateltavaa. Ja näissä mun viesteissä ei oikein ole päätä eikä häntää, tää on vähän niinku joku yleinen päiväkirja näköjään. 8-[

ViestiLähetetty: 2008-03-28 13:12:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomioita: alkuviikon sämpylänsyöminen ilmeisesti laukaisi melkoiset hiilarihimot, koska eilinen päivä meni miettiessä "mitä sitä söis" ja sorruin irtokarkkeihin. :smt013 Olo oli illalla sitten sen mukainen. Päätin, että otan jatkossakin hiilarit vain monipuolisesti kasviksista (+pähkinät, jogurtti satunnaisesti), ei mulla näköjään kestä kroppa yhtään viljajuttuja. Päätin myös sen, että en koske muuhun herkkuun kuin tummaan suklaaseen, ja senkin pitää olla tarpeeksi tujua, ei-makeaa ettei tule ahmimiskohtauksia. Miksikähän sitä pitää olla niin ongelmallinen syöjä välillä. :roll:

Tähän mennessä painoa on lähtenyt nelisen kiloa, ja asetin tavoitteeksi saada 6kg pois kesän alkuun mennessä - sitten on minimitavoite saavutettu (sen jälkeen vielä toinen mokoma..).

Tsemppiä itselleni. :) Kohta voisi lähteä koiran kanssa ulkoilemaan, on niin upean keväinen ilma. 8)

ViestiLähetetty: 2008-03-28 13:48:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tsemppiä multakin!
Kävin just lukemassa sun ketjusi läpi.

ViestiLähetetty: 2008-03-31 12:02:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos Milkkis vierailusta ja tervetuloa uudestaankin! :D On aina kivaa kun joku käy "kylässä". :)

Uusi viikko ja uudet kujeet. Viikonloppuna söin jonkun verran muulloinkin kuin illalla, ja mietinkin tässä, jos pikkuisen soveltaisin warrioria - edelleen iltapainotteisesti, mutta jos kroppa ja olotila 'vaatii' (ja päivän kalorit uhkaisi muuten jäädä liian vähälle), niin syön iltapäivälläkin. Perjantaina kokeilin ja söin kahden maissa tonnikalasalaatin ja sitten joskus seitsemän maissa lämpimän ruuan, ja järjestely tuntui hyvältä. En kuitenkaan väkisin aio syödä iltapäivällä jos olo on hyvä eikä ole nälkä, vaan fiilisten mukaan mennään. Iltapainotteinen tyyli kyllä sopii oikein hyvin, koska aamupalat ei ole koskaan oikein uponneet.

Kävin viikonloppuna vähän shoppailemassa, ja mukaan tarttui uudet tennarit, ulkoiluhousut ja takki. 8) Housuille olikin jo tarvetta, kun vanhat oli korjattu ilmastointiteipillä (joo, olen tosielämän MacGyver :mrgreen: ). Sain muuten ottaa numeroa pienemmät koot kuin mitä edelliset ulkoiluhousut ja kevättakki on. =D>

Olen myös innostunut tosissani taas liikkumisesta, tämänkin aamun aloitin kuntopyörällä ja ylävartalojumpalla, ja myöhemmin menen vielä koiran kanssa lenkille. :) Ajattelin myös katsella paikkakunnan liikuntatarjontaa, josko löytyisi jotain kivaa jumppaa tms. missä voisi käydä pari kertaa viikossa.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

ViestiLähetetty: 2008-03-31 15:08:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Uusi warriorsovellus kuulostaa hyvältä, samoin liikuntainnostus. Taitaa tuo kevään valoisuus piristää, kun ulkona tekisi mieli olla koko ajan ja lenkkeillä tuntikausia.

noway kirjoitti:
Housuille olikin jo tarvetta, kun vanhat oli korjattu ilmastointiteipillä

Tämä oli ihana :lol: Minullakin on tapana käyttää vaatteet todella loppuun, mutta enpä olekaan koskaan tajunnut korjata niitä ilmastointiteipillä :D

Hyvää alkanutta viikkoa sinullekin ja tsemppiä!

ViestiLähetetty: 2008-03-31 15:26:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllä, kevät taitaa tehdä temppujaan, muistaakseni ei ole ihan ensimmäinen kerta kun näillä main alkaa liikkuminen maistua. :) No, koira ainakin tykkää, kun raahaan sitä joka päivä pitkälle lenkille, ja sitten se vielä pääsee kiusaamaan mua kun rehkin lattialla. :lol:

Housuihin tuli reikä. Uusia en vielä saanut silloin ostettua (miten voikin hyvien housujen löytäminen olla niin vaikeaa..), joten pakko oli jotain keksiä, ja koska olen maalaistalon tyttö, korjaan asiat joko ilmastointiteipillä, paalinarulla tai rautalangalla. :mrgreen: No, suuntaan nämä mielenkiintoiset korjausviritelmäni lähinnä ulkoiluvaatteisiin joita käytetään, kun rämmitään koiran kanssa räntäsateessa tai umpihangessa eikä kukaan näe. :mrgreen:

Olen yrittänyt keksiä, mitä sitä tänään söisi, mutta pää lyö tyhjää. Ehkä voisi kehitellä munakasta pitkästä aikaa, tonnikalaakin tekisi mieli..hm..lämpimiä vihanneksia..No, katsoo mitä kaupasta tarttuu mukaan. :)

ViestiLähetetty: 2008-03-31 21:22:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

noway kirjoitti:
Housuille olikin jo tarvetta, kun vanhat oli korjattu ilmastointiteipillä (joo, olen tosielämän MacGyver :mrgreen: ).

:mrgreen: Toi oli hyvä. Varsinkin siis viittaus MacGyveriin!
Toivottavasti housut kestää.
Mukavaa alkanutta viikkoa!

ViestiLähetetty: 2008-04-01 12:51:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

noway kirjoitti:
Housuille olikin jo tarvetta, kun vanhat oli korjattu ilmastointiteipillä (joo, olen tosielämän MacGyver :mrgreen: ). Sain muuten ottaa numeroa pienemmät koot kuin mitä edelliset ulkoiluhousut ja kevättakki on. =D>

Mun miehen mielestä on myös soveliasta korjata kaikkea ilmastointiteipillä. Esimerkiksi koirien takia nurkassa repsottava tapetti on kätevää korjata em. tavalla, samoin goretex-housuihin tullut palkeenkieli. Ja mikä parasta, goretexin vedenpitävyyttä ei edes menetä kun materiaalivalita on ilmari :lol:

Btw, onnea pienemmästä koosta :D

ViestiLähetetty: 2008-04-02 09:40:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos LadyInRed. :D Kyllä se nyt on siis todistettu, että ilmastointiteippi kuuluu jokaisen ihmisen varastoon, sillä voi tehdä mitä vain.

Arska paistaa pilvettömältä taivaalta, on lämmintä ja keväistä, ja mä pursuan intoa ja energiaa. :mrgreen: Kohta lähden pitkälle lenkille koiran kanssa, myöhemmin taidan siivota koko kämpän, ja sitten vielä jos tekisi kasan työhakemuksia ym. Miksei aina voi olla näin energinen olo. :lol:

Tässä jonain päivänä on sitten luvassa jokunen ruokakuva, muistin taas kaivella kameran keittiön pöydälle.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 69 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00